Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 20.16):

Hei! Vi har Britax Smile 3, og er forsåvidt fornøyd med den. Det som er er at lillegull er så innmari lang! Ligger godt over gjennomsnittet, og er nå 67cm som 3 mnd gammel! Ser derfor at bagdelen allerede nå begynner å bli for liten! 😨 vi har sportsdelen til samme vognen, men de skal man vel helst ikke bytte til før de er 6 mnd gamle?! Noen som har noen tips? Hun ELSKER vogna, det er eneste plassen hun sovner på dagtid (både inne og ute), så er derfor ganske avhengige av den.. kan man bytte til sportsdel tidligere? Eller er det eventuelt noen som vet om en rimelig vogn med en større bagdel? 

Anonymkode: 8c165...104

Grunnen til at man helst ikke skal bytte til sportsdel før 6 mnd er fordi de ikke kan sitte med støtte ennå. Men du kan bytte til sportsdelen, men bruke den liggende de første månedene. Selv byttet vi til sportsdel da mini var 5 måneder, og brukte den på nederste eller nest nederste hakk - altså ikke veldig oppreist. Det gikk veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erfaring med Silver cross spirit sol reisetrille/bilvogn/byvogn? Baby er 2 mnd 

Anonymkode: 91469...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Erfaring med Silver cross spirit sol reisetrille/bilvogn/byvogn? Baby er 2 mnd 

Anonymkode: 91469...ca2

*som reisetrille 

Anonymkode: 91469...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp med å finne barnevogn 😊 Venter barn til høsten så vil gjerne ha en vogn som fungerer bra på vinterstid. Har hund så kommer til å bli brukt mye på tur på både grus, skogsveier og asfalt. Og selvfølgelig en tur i butikk/senter iblant. Har bil, så vekt har vel ikke så altfor mye å si så lenge den ikke oppleves som tung å trille opp bakker osv. 
 

Har prøvd både fox 3 og nxt90 i butikk, og føler at nxt90 var veldig tung å flytte på, men mye mer stødig enn fox. Har også lest mye bra om tfk mono, men ikke testet den ut. Litt usikker på trehjul vs firehjul..

Kom gjerne med erfaringer på disse vognene eller tips om andre 😊 er litt lost i barnevognjungelen!

Anonymkode: 365c2...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TFK mono røyk kjapt ut her, den var helt ubrukelig annet enn som bagvogn. Og bagen var utrolig liten. Den var også tung, vanskelig å slå sammen og tok enormt mye plass i bagasjerommet sammenlignet med Bugaboo. 

Om det ikke er viktig for deg å ha barnet vendt mot deg etter at dere bytter til sittedel, ville jeg vurdert Babyjogger City Elite. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

at nxt90 var veldig tung å flytte på

På tross av at jeg også var redd for dette så valgte jeg Nxt90 nå i vinter da jeg fikk baby. SÅ fornøyd! Overhodet ikke tung og trille/flytte på. Føler jeg flyter bortover veien, og har også fått kommentarer fra andre som har trillet den (slekt) at det var ei så lett og hendig vogn. Mulig de sammenlignet den med oldtidens gigantiske simovogner, eller noe. Men jeg syns overhodet ikke Nxt90 kan påstås å være en tung vogn, som jeg leste om her inne. Eneste gangen jeg syns den føles tung er når jeg legger den sammen og skal løfte den inn i bagasjerommet til bilen. Men nå her jeg ryggproblemer da, og gjør uansett ikke dette såå ofte. 

Jeg har hatt mange vogner før. Bugaboo inkludert, men syns absolutt Nxt90 er den beste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen om forrige modell av bilstol madapter select 2.0 passer til årets modell av emmaljunga? 🙂 Det er jo ny adaptere iår select 3.0. Lurer på om det er mer utforming og at de enda kan brukes :)

Anonymkode: f86a4...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 7.13):

Trenger hjelp med å finne barnevogn 😊 Venter barn til høsten så vil gjerne ha en vogn som fungerer bra på vinterstid. Har hund så kommer til å bli brukt mye på tur på både grus, skogsveier og asfalt. Og selvfølgelig en tur i butikk/senter iblant. Har bil, så vekt har vel ikke så altfor mye å si så lenge den ikke oppleves som tung å trille opp bakker osv. 
 

Har prøvd både fox 3 og nxt90 i butikk, og føler at nxt90 var veldig tung å flytte på, men mye mer stødig enn fox. Har også lest mye bra om tfk mono, men ikke testet den ut. Litt usikker på trehjul vs firehjul..

Kom gjerne med erfaringer på disse vognene eller tips om andre 😊 er litt lost i barnevognjungelen!

Anonymkode: 365c2...ab6

Har nxt90 outdoor trek, og syns den er veldig lett å flytte på. Triller rundt med én hånd på håndtaket her i byen. Vi stod mellom nxt90 og bugaboo fox 3, og endte med nxt90 fordi den virket stødigere. I tillegg opplever jeg den som mer solid i både hovedkonstruksjon og detaljer. Det er f.eks. færre innvendige greier som kan ryke og bli ødelagt, og mer mekanisk løsning i bremsene. Det ble outdoor trek fordi den var litt rimeligere, i tillegg til at vi tenkte det kunne være greit med litt mer robuste hjul til snø og grus. Er veldig fornøyd med valget!

En ting å tenke på er at bagdelen til nxt90 er litt smalere enn bugaboo. For deg som skal ha baby på vinteren kan det være et poeng mtp hvor god plass det er til å ha vinterpose oppi der. Jeg regner med at det går helt fint, men det kan jo være noe å forhøre seg om.

Anonymkode: 3c5c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 20.16):

Hei! Vi har Britax Smile 3, og er forsåvidt fornøyd med den. Det som er er at lillegull er så innmari lang! Ligger godt over gjennomsnittet, og er nå 67cm som 3 mnd gammel! Ser derfor at bagdelen allerede nå begynner å bli for liten! 😨 vi har sportsdelen til samme vognen, men de skal man vel helst ikke bytte til før de er 6 mnd gamle?! Noen som har noen tips? Hun ELSKER vogna, det er eneste plassen hun sovner på dagtid (både inne og ute), så er derfor ganske avhengige av den.. kan man bytte til sportsdel tidligere? Eller er det eventuelt noen som vet om en rimelig vogn med en større bagdel? 

Anonymkode: 8c165...104

Vi la i babynestet og lammeskinn  i sittedelen fra 3 måneder😊 helt uproblematisk! Den er så flat og fin og med god kalesje. Skal jeg ha en til tror jeg nesten ikke jeg gidder å bruke bag i det hele tatt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en god trille? Vi har ei som fyller tre i august og en nyfødt. Har en Britax Smile 2 fra før, og foreløpig fungerer det bra med komboen lillesøster i liggedelen og storesøster på søskenbrett eller på sparkesykkel, evt lillesøster i bæresele og storesøster i sittedelen når vi er ute med begge to. Men tenker det hadde vært greit med en mindre vogn også, til treåringen om vi vil ha begge i vogn, eller som reisevogn til minsten i årene som kommer. 

Så, tips til en bra reisetrille som litt større barn sitter godt i også? 

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så, tips til en bra reisetrille som litt større barn sitter godt i også? 

Babyjogger City tour. Kjøpte en til ferie med 3-åring, og den var helt super! Hun både satt, og sov godt i den. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊Kan noen tipse om en god vogn som er lett å legge sammen og ta med på buss, kjøpesenter og lignende?Barnet er ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXIA skrev (15 timer siden):

Hei😊Kan noen tipse om en god vogn som er lett å legge sammen og ta med på buss, kjøpesenter og lignende?Barnet er ett år.

Hva legger du i lett å legge sammen? Noen kriterier utover sammenslåingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er det noen som har Adamex sine vogner? 

75CA4AB7-8ADF-433A-ACE9-D54D971E9CBB.png

Anonymkode: c85ca...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde positive graviditets tester for 2 uker siden men de var svake og det var tidlig test. og testet meg litt etter dette også der det fortsatt er svakt positiv eller negativ.  Men i går og i dag tok jeg vanlig clear blue med ukesindikator som viste 1-2 uker. Hadde sist mensen 25 mai. Hva kan dette være?

Anonymkode: 790d5...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Jeg hadde positive graviditets tester for 2 uker siden men de var svake og det var tidlig test. og testet meg litt etter dette også der det fortsatt er svakt positiv eller negativ.  Men i går og i dag tok jeg vanlig clear blue med ukesindikator som viste 1-2 uker. Hadde sist mensen 25 mai. Hva kan dette være?

Anonymkode: 790d5...1e6

Anbefaler en britax smile 3 til avkommet 🤣

Anonymkode: 6734c...e81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har behov for en vogn som er ganske liten sammenlagt, da vi har en Huyndai Kona med et noe mindre bagasjerom. Har noen erfaring med barnevogn i denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifeisgood skrev (3 timer siden):

Vi har behov for en vogn som er ganske liten sammenlagt, da vi har en Huyndai Kona med et noe mindre bagasjerom. Har noen erfaring med barnevogn i denne bilen?

Hva legger du i ganske liten sammenlagt? 
Hvilke andre kriterier har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (1 time siden):

Hva legger du i ganske liten sammenlagt? 
Hvilke andre kriterier har du?

Bagasjerommet i bilen er 332 liter. Vi vet ikke så mye om vogner, men bagasjerommet vårt er relativt lite i hvert fall. Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde erfaring med barnevogn i hyundai kona.


Ellers ønsker vi en vogn som kan brukes i lengre tid, så lang tid barnet har bruk for vogn. Er det kombivogn som er best da kanskje?

Ellers at den er god og trille. Ønsker at en kan feste bilstol på (noe som også skal kjøpes utifra hvilken vogn vi velger). Greit om det er plass til noe handleposer under kanskje. Regulerbart håndtak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifeisgood skrev (1 time siden):

Bagasjerommet i bilen er 332 liter. Vi vet ikke så mye om vogner, men bagasjerommet vårt er relativt lite i hvert fall. Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde erfaring med barnevogn i hyundai kona.


Ellers ønsker vi en vogn som kan brukes i lengre tid, så lang tid barnet har bruk for vogn. Er det kombivogn som er best da kanskje?

Ellers at den er god og trille. Ønsker at en kan feste bilstol på (noe som også skal kjøpes utifra hvilken vogn vi velger). Greit om det er plass til noe handleposer under kanskje. Regulerbart håndtak..

Jeg har ikke kjempe stort bagasjerom, men tror det er litt større enn kona. Kjøpte en Joie finiti, den får jeg plass til på ene halvdelen (med sittedel som felles i en bit). Du får bag(liggedel) og bilstoladapter til den.

Men letteste er å reise å se på vogner og prøve de i bagasjerommet på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...