Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har googla barnevogner og lest en del, men lurer på om noen har personlige anbefalinger som matcher disse kriteriene:

- ei vogn som er lett å løfte.

- enkel å legge sammen.

- ikke så stor (bor i by), så jeg kan ferdes i butikker og på kafeer uten å «braute» meg frem. 

- som passer både for meg som er lav (1,60) og mannen (1,93).

Skal hovedsaklig trille på asfalt og grus. Ikke behov for vogn tilpasset løping. 

Setter stor pris på svar! 😁

Anonymkode: 20789...0dc

Britax smile 2 treffer på alle kriteriene dine. Utrolig fin å manøvrere rundt i butikker. Bagen holdt til ca 6 måneder og sittedelen til ca 1,5 år så den er ikke av de største. Nå skal det sies at vi har en veldig stor unge da. Barnet sitter ganske høyt i vogna og styret kan stilles høyt. 

Jeg vet ikke om smile 2 er å få tak i nå siden smile 3 kom for ett par år siden. Ei venninne har smile 3 og den har et litt annet type understell som for meg virker litt vinglete. Men selve vogna er mye penere enn 2 synes jeg og sittedelen er en del større i den. 

Ellers husker jeg en kollega anbefalte meg silvercross wave, den møter nok også kriteriene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt irriterende, kjøpte nxt90 fra Barnas hus for ikke så lenge siden, men for lenge for å bytte/levere tilbake (selv om den ennå ikke er tatt i bruk), og nå ser jeg det kommer en ny 2022-utgave med noen forbedringer fra forrige. Hadde vært kjekt å vite at det kom ny utgave, da hadde jeg hatt litt mer is i magen og ventet tenker jeg.. Menmen, butikkene vet vel ikke alltid slikt før de får beskjed kanskje kort tid før🤷‍♀️

Anonymkode: cee6b...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt irriterende, kjøpte nxt90 fra Barnas hus for ikke så lenge siden, men for lenge for å bytte/levere tilbake (selv om den ennå ikke er tatt i bruk), og nå ser jeg det kommer en ny 2022-utgave med noen forbedringer fra forrige. Hadde vært kjekt å vite at det kom ny utgave, da hadde jeg hatt litt mer is i magen og ventet tenker jeg.. Menmen, butikkene vet vel ikke alltid slikt før de får beskjed kanskje kort tid før🤷‍♀️

Spørs vel hvor lenge siden du kjøpte den, pluss at det kanskje varierer litt fra sted til sted hva de for informasjon om. Vi var i butikken tidlig i august, og fikk da beskjed om at det var en ny modell av emmaljunga på vei. Vi så da også på bugaboo fox 2, men der nevnte de ikke noe om at det var en ny modell på vei. Siden de fortalte det på emmaljunga, tror jeg de ville fortalt om fox også om de hadde visst. 

Anonymkode: ee848...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs vel hvor lenge siden du kjøpte den, pluss at det kanskje varierer litt fra sted til sted hva de for informasjon om. Vi var i butikken tidlig i august, og fikk da beskjed om at det var en ny modell av emmaljunga på vei. Vi så da også på bugaboo fox 2, men der nevnte de ikke noe om at det var en ny modell på vei. Siden de fortalte det på emmaljunga, tror jeg de ville fortalt om fox også om de hadde visst. 

Dette var forresten også barnas hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var forresten også barnas hus. 

Jeg gikk i samme "fella" angående Fox2 like før Fox 3 ble lansert. Jeg fikk faktisk returnere vognen. 

Emmaljunga har jo egentlig den samme praksisen hvert år, der de stenger fabrikkene sine på sommeren og lar forhandlerne slge vognene til redusert pris. Så vil neste års modeller lanseres på høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, var ikke klar over at det kom nye modeller hvert år, men da er det mer forståelig. Dama jeg snakka med når jeg ringte butikken tidligere sa de hadde ikke fått vite det før nå nylig så om det er den butikken eller bare noe ho sa vet jeg ikke, menmen. Takk for svar begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Emmaljunga kommer med nye modeller hver høst, så akkurat dette vet nok de som jobber på Barnas Hus.

Men som regel er det kun snakk om små forbedringer for hvert år og ikke helt nye modeller, men akkurat i år ser det ut som om de endelig har endret håndtaket på nxt60, som i årevis har vært hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt den vogna. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas hus har 365 dager åpent kjøp for kundeklubbmedlemmer så lenge varen er ubrukt og i emballasjen. Vi kjøpte vår vogn på tilbud og åpnet ikke pappeskene før vi fikk ungen i tilfelle vi angret eller ville bytte i en annen variant. Bare et tips :)

Anonymkode: f27de...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Har veldig lyst til å kjøpe den stilige vognen ifra Nordic Crown i kunstskinn som er behagelige og sitte i og lett å rengjøres. Men jeg finner ikke kalesjen til denne vogen i kunst skinn..noen som vet hvor jeg kan finne den?  

Har sendt melding til jollyromm i over 4 dager men enda ikke fått noe svar. Håper noen her kan hjepe meg. :)

70_706378_1.jpeg.jpg

Anonymkode: 2f20d...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei Har veldig lyst til å kjøpe den stilige vognen ifra Nordic Crown i kunstskinn som er behagelige og sitte i og lett å rengjøres. Men jeg finner ikke kalesjen til denne vogen i kunst skinn..noen som vet hvor jeg kan finne den?  

Har sendt melding til jollyromm i over 4 dager men enda ikke fått noe svar. Håper noen her kan hjepe meg. :)

70_706378_1.jpeg.jpg

Jollyroom har veldig treg kundeservice for tiden, de skylder på mange henvendelser bla bla. Tatt to måneder nesten å få skikkelig svar på en reklamasjon jeg hadde.

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 11.08):

Det vet man som regel! Har jobbet på Babyshop og man vet ofte hva som kommer, det blir en snakkis. 

Anonymkode: d51ff...89a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Men, så kan man som regel ikke avsløre det til kundene for tidlig, for man må jo bli kvitt de (soon to be) gamle modellene til vanlig pris først. 

Anonymkode: d51ff...89a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

70_706378_1.jpeg.jpg

haha gled deg. Jollyroom rotet bort pakken jeg ventet på, og det var ikke før jeg skrev en kjip anmeldelse på TrustPilot at de svarte, sånn etter 3-4 uker, så er nok minst en mnd til du får svar.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men jeg finner ikke kalesjen til denne vogen i kunst skinn..noen som vet hvor jeg kan finne den? 

Jeg har aldri hørt om en vognkalesje i kunstskinn før, er du sikker på at det i det hele tatt finnes? Kalesjen skal jo gjerne ta av for litt vær og jeg tror ikke kunstskinn nødvendigvis er det beste og mest holdbare til akkurat det.

Kan hende jeg er helt bak mål altså, jeg har bare aldri hørt om noe lignende!

Anonymkode: 1def7...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri hørt om en vognkalesje i kunstskinn før, er du sikker på at det i det hele tatt finnes? Kalesjen skal jo gjerne ta av for litt vær og jeg tror ikke kunstskinn nødvendigvis er det beste og mest holdbare til akkurat det.

Kan hende jeg er helt bak mål altså, jeg har bare aldri hørt om noe lignende!

Anonymkode: 1def7...e77

Det finns, av en eller annen merkelig grunn. Emmaljunga hadde en del av de, men tror ikke de produserer slik lengre. 

Kunstskinn blir fryktelig klamt, og det er veldig glatt, så det kan umulig være behagelig for et barn å sitte i. Den praktiske delen som nevnt over, at kunstskinn jo ikke tåler fukt, er også et stort varsko. 

Anonymkode: 07e0d...184

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med slike barnevognpakker? Avhengig av at den må tåle en støyt da jeg blir å bruke vogn mer på grus enn asfalt 😊

DFA72EA0-2FF8-4A56-9471-2885E0E6B556.png

Anonymkode: 4d838...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Noen som har erfaring med slike barnevognpakker? Avhengig av at den må tåle en støyt da jeg blir å bruke vogn mer på grus enn asfalt 😊

DFA72EA0-2FF8-4A56-9471-2885E0E6B556.png

Styr langt unna bilstoler fra billig-merker. Jeg er i utgangspunktet ikke "streng" på babystolen da de generelt er et kompromiss med sikkerheten pga det må hensyntas anatomien til en baby, og det kan gå på bekostning av poeng i tester i frontkollisjon pga den høye helningen. Men denne er ikke en gang testet hos ADAC, det er ganske krise.... 

Vognen vet jeg ingenting om, men som alt annet: hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det. 2000 for vogn med bag- og sittedel samt bilstol er et stort, rødt varselflagg for meg om man er opptatt av trillekomfort... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BunnyChester skrev (8 timer siden):

Styr langt unna bilstoler fra billig-merker. Jeg er i utgangspunktet ikke "streng" på babystolen da de generelt er et kompromiss med sikkerheten pga det må hensyntas anatomien til en baby, og det kan gå på bekostning av poeng i tester i frontkollisjon pga den høye helningen. Men denne er ikke en gang testet hos ADAC, det er ganske krise.... 

Vognen vet jeg ingenting om, men som alt annet: hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det. 2000 for vogn med bag- og sittedel samt bilstol er et stort, rødt varselflagg for meg om man er opptatt av trillekomfort... 

takk for raskt svar! Da styrer vi unna disse pakkene❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vognbutikk i dag for å se og sammenligne Britax Smile 3 og Emmaljunga Nxt90. Jeg er fortsatt litt i tvil... tror jeg likte Emmaljungaen best, men Smile 3 virket jo sååå mye enklere å legge sammen..?? Sammenlignet med den så virket nesten Emmaljunga både komplisert og vanskelig. Noen av dere som har denne som kan avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 timer siden):

Jeg var på vognbutikk i dag for å se og sammenligne Britax Smile 3 og Emmaljunga Nxt90. Jeg er fortsatt litt i tvil... tror jeg likte Emmaljungaen best, men Smile 3 virket jo sååå mye enklere å legge sammen..?? Sammenlignet med den så virket nesten Emmaljunga både komplisert og vanskelig. Noen av dere som har denne som kan avkrefte dette?

Synes nxt90 er noe møkk å legge sammen. Litt av grunnen til at vi kvittet oss med den. Har ikke hatt smile selv, vurderte den riktignok, men la det fra meg etter å ha hørt folk klage på at den knirker fort i understellet og hørt knirkingen når en med slik vogn har trillet forbi meg😅

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...