Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Carjo4 skrev (12 timer siden):

Så fjern som jeg er så opprettet jeg en ny tråd, men spør her isteden. 

Noen som har tips til barnehagevogn/turvogn? 

Tenker å ha ei vogn som sovevogn i barnehagen, men ønsker å kunne bruke den som jogge/turvogn innimellom. 

Vi har britax b-motion 4 plus til soving i barnehagen fordi den er så lang fra toppen av ryggen til enden av fotbrettet. Har ikke trillet sånn kjempe mye med den da vi bestilte den så den rakk å komme akkurat til hun minste startet i barnehagen. Av det lille vi har fått trillet med den virker det riktignok som en god vogn. Det er jo ingen joggevogn, men har da «småjogget» litt med den på vei til barnehagen hvis vi har hatt litt dårlig tid🙈

Anonymkode: 057e0...c4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man skal faktisk løpe med en vogn trenger man en ordentlig joggevogn. jeg ville ikke brukt det samme til sovevogn i barnehagen, der er det viktig at den er stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Brigid skrev (9 timer siden):

Jeg har prøvd å lese meg opp på barnevogn. 

Viktig:

God på grusvei, gjerne og traktorvei. Sete vendt mot meg. Enkel å legge sammen. Ikke ta for stor plass. 

Jeg er egentlig veldig fornøyd med babyjogger City elite (søster som har den). Men sittedelen kan ikke vendes mot meg.

Foreløpig har jeg landet på Emmaljunga super viking. Men er den litt stor og klumpete?  Mtp transport og håndtering. Alle tips mottas med takk 😊

Britax smile 3 funker fint på grusvei, og er veldig enkel å legge sammen. Men den er nok ikke veldig god på traktorvei, da forhjulene er ganske små. Usikker på om det finnes noen som er god på traktorvei OG kan vendes mot deg. Vet Thule har en vogn med store hjul som funker i det meste av terreng, men den kan heller ikke vendes mot deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brigid skrev (9 timer siden):

Viktig:

God på grusvei, gjerne og traktorvei. Sete vendt mot meg. Enkel å legge sammen. Ikke ta for stor plass. 

Jeg er egentlig veldig fornøyd med babyjogger City elite (søster som har den). Men sittedelen kan ikke vendes mot meg.

Foreløpig har jeg landet på Emmaljunga super viking. Men er den litt stor og klumpete?  Mtp transport og håndtering. Alle tips mottas med takk 😊

Vi hadde denne og var veldig fornøyd, nettopp også pga sittdel som kan vendes.

Den forsvinner jo ikke akkurat helt i bagasjerommet og den veier noen kg, men opplever den som mye nettere enn mange andre. Og ikke minst, robust! Mange mindre og lettere vogner møtte ikke våre krav til komfort og trilleegenskaper på samme terreng som du nevner. Synes det er en super vogn 🙂

Anonymkode: 9f49e...468

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/12/2021 at 10:15 AM, Brigid said:

Viktig:

Ville tatt en titt på TFK mono! Nydelig på grusvei, enkel å legge sammen, vendbart sete. Tar litt plass, men vi får fint plass til den pluss bagasje i vår leaf. Den har 3 hjul, men det har aldri vært noe problem for oss. Vi har den eldre varianten (TFK adventure) som nå er sovevogn i barnehagen for eldste. Den har vendbart sete frem til ca 15 mnd alder (Multi-X bag) som var mer enn nok for oss, og fast fremovervendt når de er litt større. Men har ei venninne som har valgt den nye Mono til barnet hun fikk i fjor våres, og hun er også veldig fornøyd! Deilig med håndbrems også når man går i bratte nedoverbakker.  

Anonymkode: da5ed...777

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Vi venter nummer to når vesla er nesten 2,5 år. Hva er deres erfaringer med vognbruk da? Trenger man dobbeltvogn? VI bor i byen, men har sovevogn parkert i barnehagen og henter/leverer med sykkel. Når minste kommer vil jeg anta at vi vil trille til barnehagen, men i starten er sikkert babyen fornøyd med å være i bæresele/sjal og jeg kan trille storesøster i hennes vogn. Særlig dersom hun fortsatt sover på dagtid på det tidspunktet og trenger vogna si der. 

I helgene er vi jo litt mer ute, men bor blant masse lekeplasser så er ikke så veldig ofte vi triller storesøster i grunn. Da holder det kanskje med ståbrett feks? Funker det greit, på vinter også? Evnt kan man kanskje ha en ekstra reisetrille el om hun blir sliten og vi skal gå litt lengre turer (når vi er med begge foreldre vel og merke). Vi har bil, men brukes mest om vi skal på besøk til familie/reise litt lengre enn byen vi bor i. 

Synes søskenvogner virker litt slitsomt, de er store og vi bor i leilighet med begrenset plass både inne og i oppgang. Kronglete nok med en vanlig størrelse vogn i grunn! Men ønsker gjerne å høre andres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ha barn nr 3 og jeg gidder rett og slett ikke å kjøpe vogn med hard bag. Tenker litt på baby jogger city med 4 hjul og bare kjøpe en løs mykbag til å ha oppi. Andre som har gjort det sånn? Er noen år siden sistemann, så vet ikke hva som er på markedet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/13/2021 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Hei!

Vi venter nummer to når vesla er nesten 2,5 år. Hva er deres erfaringer med vognbruk da? Trenger man dobbeltvogn? VI bor i byen, men har sovevogn parkert i barnehagen og henter/leverer med sykkel. Når minste kommer vil jeg anta at vi vil trille til barnehagen, men i starten er sikkert babyen fornøyd med å være i bæresele/sjal og jeg kan trille storesøster i hennes vogn. Særlig dersom hun fortsatt sover på dagtid på det tidspunktet og trenger vogna si der. 

I helgene er vi jo litt mer ute, men bor blant masse lekeplasser så er ikke så veldig ofte vi triller storesøster i grunn. Da holder det kanskje med ståbrett feks? Funker det greit, på vinter også? Evnt kan man kanskje ha en ekstra reisetrille el om hun blir sliten og vi skal gå litt lengre turer (når vi er med begge foreldre vel og merke). Vi har bil, men brukes mest om vi skal på besøk til familie/reise litt lengre enn byen vi bor i. 

Synes søskenvogner virker litt slitsomt, de er store og vi bor i leilighet med begrenset plass både inne og i oppgang. Kronglete nok med en vanlig størrelse vogn i grunn! Men ønsker gjerne å høre andres erfaringer. 

Vi har ei på 2,5 år og venter nr 2 i sommer. Hos oss er det helt uaktuelt med søskenvogn, 2åringen går, sparkesykler, sykler eller akebretter.  Vi kjøper et ståbrett, for det er stas. Ståbrett kan også fås med sete  

Anonymkode: 85a2f...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en duovogn som er tar minimalt med plass når den er slått sammen, og som det ikke er for mye styr å slå sammen etter hver bruk. Den må nemlig stå i en trang trappeoppgang (vi bor i 4 etg uten heis). Liggedelen/bag bør ikke være for tung og vanskelig å bære opp fire etg. Finnes det en vogn som kan møte disse kravene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymiBergen:) said:

Trenger en duovogn som er tar minimalt med plass når den er slått sammen, og som det ikke er for mye styr å slå sammen etter hver bruk. Den må nemlig stå i en trang trappeoppgang (vi bor i 4 etg uten heis). Liggedelen/bag bør ikke være for tung og vanskelig å bære opp fire etg. Finnes det en vogn som kan møte disse kravene?

Vi hadde Britax smile til dette. Gikk veldig kjapt å slå den sammen og satt den under postkassa i den trange gangen nede og bar liggedelen opp og ned i 3. etasje med baby oppi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde Britax smile til dette. Gikk veldig kjapt å slå den sammen og satt den under postkassa i den trange gangen nede og bar liggedelen opp og ned i 3. etasje med baby oppi. 

Ja, det er den vognen vi har sett på til nå. Jeg ser at den blir veldig kompakt når den slås sammen. Er det ellers også en god vogn? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymiBergen:) said:

Ja, det er den vognen vi har sett på til nå. Jeg ser at den blir veldig kompakt når den slås sammen. Er det ellers også en god vogn? 😃

Vi var veldig fornøyd med den ihvertfall, til vårt bruk. Fikk plass i liten bil, små butikker og på buss/T-bane, grei å trille tur med på grusvei i marka. Ukomplisert og fin vogn til en fin pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi var veldig fornøyd med den ihvertfall, til vårt bruk. Fikk plass i liten bil, små butikker og på buss/T-bane, grei å trille tur med på grusvei i marka. Ukomplisert og fin vogn til en fin pris.

Høres ut som vi har ganske like behov. Vi må ta en kikk på den i butikken. Tusen takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymiBergen:) skrev (22 minutter siden):

Vi har kjøpt easywalker harvey 2 til samme formål. Baby har foreløpig ikke kommet. Ble nysgjerrig på smile nå🙈

Anonymkode: f27de...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har kjøpt easywalker harvey 2 til samme formål. Baby har foreløpig ikke kommet. Ble nysgjerrig på smile nå🙈

Samme her! Baby kommer ikke før om noen måneder, og vi er veldig redd for å kjøpe feil vogn. Det er vårt første barn, så vi har ingen erfaringer med kjøp og bruk av vogn. Vi føler oss helt lost i barnevognjungelen😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror egentlig de fleste den type duovogner funker helt topp, de er jo tross alt ganske like :) Har venninner som har lignende vogner (som britax smile) fra bugaboo, dubatti, emmaljunga, babyjogger ol og forskjellen er jo minimal. Vi syntes det var tryggest å gå for et kjent merke som ikke var altfor overprisa, og en vogn mange andre har🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymiBergen:) skrev (8 timer siden):

Samme her! Baby kommer ikke før om noen måneder, og vi er veldig redd for å kjøpe feil vogn. Det er vårt første barn, så vi har ingen erfaringer med kjøp og bruk av vogn. Vi føler oss helt lost i barnevognjungelen😆

Ja det var det. Fikk en god pris på den til 6000 på barnas hus. Hadde en emmaljunga mondial med svingbart understell sist. Stor og tung vogn som tok mye plass. Fantastisk bag, men sportsdelen var pyton. Denne gangen ville jeg ha en rimelig, liten og nett vogn. Får håpe vi har valgt rett 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...