Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med Britax smile (3) som har prøvd najell baby carrier og kan si om den passer oppi vogna ? 

Anonymkode: 3cadf...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har en av disse? Fornøyd? Har alltid likt Emmaljunga, men det er en del år siden jeg kjøpte barnevogn sist. 

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (Akkurat nå):

Er det noen som har en av disse? Fornøyd? Har alltid likt Emmaljunga, men det er en del år siden jeg kjøpte barnevogn sist. 

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

Forstår ikke helt hva som er forskjellen på alle disse heller? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (På 18.12.2023 den 17.54):

Forstår ikke helt hva som er forskjellen på alle disse heller? 

Emmaljunga har laget en oversikt inne på nettsiden deres som viser noen forskjeller. Bla størrelse og vekt på understell, hjul, også er det selvfølgelig forskjell på flat og ergo sittedel.

Jeg har sento max ergo og er superfornøyd. Ganske kraftig (derav Max) og den tilsvarer vel det som før var nxt90. God demping og fremkommelighet, men ikke noe jeg ville tatt inn og ut av bil daglig.

Anonymkode: 3933a...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Emmaljunga har laget en oversikt inne på nettsiden deres som viser noen forskjeller. Bla størrelse og vekt på understell, hjul, også er det selvfølgelig forskjell på flat og ergo sittedel.

Jeg har sento max ergo og er superfornøyd. Ganske kraftig (derav Max) og den tilsvarer vel det som før var nxt90. God demping og fremkommelighet, men ikke noe jeg ville tatt inn og ut av bil daglig.

Takk for svar! For oss er det viktigere at den er god på alt terreng, går på alt fra asfalt til skogsstier. Vet du hvordan den er på snø? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/18/2023 at 5:53 PM, Melus said:

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

Har sento max og er kanonfornøyd! Stor forbedring fra tidligere modeller. Veldig god demping, klarer alt av føre og terreng.

Anonymkode: 492a9...a8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (1 time siden):

Takk for svar! For oss er det viktigere at den er god på alt terreng, går på alt fra asfalt til skogsstier. Vet du hvordan den er på snø? 

Vi bor i finnmark og den har fått kjørt seg i all slags snø allerede - synes den er helt grei om man låser framhjulene. Vi kommer oss frem, men det er selvfølgelig tungt når vogna i seg selv er tung og ungen veier 10kg.

Har planer om å kjøpe Quad kit til min vogn (for å få like store hjul foran som bak) men finner ikke outdoor hjul på lager noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (11 timer siden):

Jeg har Sento pro. Den er håpløs på snø. Var dag der det snødde mye på kort tid, så ingen brøyting. Selv med låste fremhjul sto vognen bom fast, eller jeg mer dyttet vogn enn trillet. Var ordentlig kladdføre, så hadde sikkert vært lettere om det ikke hadde vært kram snø. Vår vogn er god på all slags terreng, men vi sliter med at ene hjulet faller av under trilling. Spesielt i litt tøffere terreng. Derimot er Sento pro en lett vogn ift nxt modellen. 

Var vel Sento max du lurte på, og virker som den er bedre enn pro mtp svarene du har fått.

Anonymkode: 81acd...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi bor i finnmark og den har fått kjørt seg i all slags snø allerede - synes den er helt grei om man låser framhjulene. Vi kommer oss frem, men det er selvfølgelig tungt når vogna i seg selv er tung og ungen veier 10kg.

Har planer om å kjøpe Quad kit til min vogn (for å få like store hjul foran som bak) men finner ikke outdoor hjul på lager noe sted.

Quad kit er virkelig å anbefale på snøføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (På 20.12.2023 den 20.08):

Quad kit er virkelig å anbefale på snøføre!

Ja, har veldig lyst på, men finner altså ikke riktige hjul på lager noen steder! Kommer vel inn igjen når sesongen er over…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2023 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Vi vurderer denne (ikke max), var den vi likte best da vi så på vogner. Synes bugaboo var for lav, og bagen var ekkel å bære. Dog noe enklere å slå sammen enn emmaljunga, og litt lettere. 

Tar gjerne imot flere erfaringer om noen har testa den 😊

Anonymkode: 6f270...576

On 12/18/2023 at 5:53 PM, Melus said:

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

Jeg endte med å kjøpe sento pro (forskjellen fra Max er et par kg mindre, kan ikke gjøres til søskenvogn og noen cm høyere/lavere trillehåndtak). Veldig fornøyd. Barnet sitter godt i vogna, bagen er ikke veeeeldig stor men ikke direkte liten heller. Den fungerer greit på snø (bor i oslo). Som en annen sa, det er ikke vognen jeg vil ta inn og ut av bil flere ganger om dagen, men for meg som ikke har bil fungerer den fint. Noe skuffet over at det ikke er supergod plass under (det er en stang i veien der, og den lille tøykanten foran faller stadig av pp lin vogn), og synes justering på de ulike delene- av og på med bøyle, kalesje osv er litt i hardeste laget). Utenom dette er vogna svært god å trille, minner om Britax Go big 2 på trillekomfort mener jeg. 

Anbefales herfra. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvital skrev (14 timer siden):

Jeg endte med å kjøpe sento pro (forskjellen fra Max er et par kg mindre, kan ikke gjøres til søskenvogn og noen cm høyere/lavere trillehåndtak). Veldig fornøyd. Barnet sitter godt i vogna, bagen er ikke veeeeldig stor men ikke direkte liten heller. Den fungerer greit på snø (bor i oslo). Som en annen sa, det er ikke vognen jeg vil ta inn og ut av bil flere ganger om dagen, men for meg som ikke har bil fungerer den fint. Noe skuffet over at det ikke er supergod plass under (det er en stang i veien der, og den lille tøykanten foran faller stadig av pp lin vogn), og synes justering på de ulike delene- av og på med bøyle, kalesje osv er litt i hardeste laget). Utenom dette er vogna svært god å trille, minner om Britax Go big 2 på trillekomfort mener jeg. 

Anbefales herfra. 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (På 18.12.2023 den 17.53):

IMG_4670.jpeg

IMG_4671.jpeg

Alu s air understellet er samme understell som emmaljunga hadde til mondial og Edge duo tidligere. Vi kjøpte den siste Edge duo modellen som ble lanser (2021 mod). Vi var veldig fornøyd med det som nå er alu s air understellet. Bor ett snørikt sted. Hadde nxt90 (2020mod) i tillegg som bhg vogn. Trilla med den til og fra bhg innimellom, jeg syntes hele nxt90 vogna var stiv og tungt. Veldig plastikk følelse. Hjalp ikke at understellet knirka. 
Nå vet jeg ikke hvilken modell som er mest likt nxt90 og ergo sittedelen, men jeg ble rimelig paff, da jeg oppdaget at guttungen på 1,5 år og gjennomsnittlig str nesten ikke fikk plass i sittedelen med vinterpose. Setet var veldig smalt! 

Anonymkode: 5a988...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har forelsket meg helt i Britax Smile 5z linjen og lurer på ka de som bor i nordnorge syns om å bruke den på vinteren. Typ trilling på brøytet gangfelt. 

Anonymkode: 7b424...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har forelsket meg helt i Britax Smile 5z linjen og lurer på ka de som bor i nordnorge syns om å bruke den på vinteren. Typ trilling på brøytet gangfelt. 

Har hatt smile 4 i finnmark, helt grei hvis fremhjulene er låst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brøytet gangfelt er ikke noe problem. Er det litt nysnø så låser jeg hjulene foran. Vognen er relativt lett å manøvrere over enkle brøytekanter. Men det går jo en grense så klart. Der er på ingen måte en skikkelig terrengvogn, og her i nord (og særlig langs kysten der jeg bor med mye skiftende vær) så vil man møte på føre hvor det blir fryktelig pes å få vogna frem, det er nesten ikke til å unngå med mindre du går for en skikkelig terrengvogn, men etter 3 barn så synes jeg at 5z er den beste allround vogna hvis man ser sammenlagt på alle funksjoner. Den beste vogna på drittføre på vinteren for meg har vært TFK, men der er det igjen mange funksjoner jeg savner som Britaxen har.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hei,

Er det noen som vet hvor lang bagdelen på Bugaboo Fox 2, 3 og 5 er? Om du ikke vet lengden på alle modellene, er det fint om du skriver den modellen du vet lengden på.

Anonymkode: 6b1af...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har thule urban glide 2? Hva liker/ liker dere ikke med den?

Anonymkode: dd0b0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har thule urban glide 2? Hva liker/ liker dere ikke med den?

Anonymkode: dd0b0...1bb

Jeg har den. Veldig glad i den som joggevogn, men kunne ikke hatt den som eneste vogn. 

Liker: at den er en drøm og jogge med, glir så lett foran, stabil,  ergonomisk håndtak, god demping for barnet. Gode seler (selv om det er litt pes og løsne dem for å få på plass en vognpose). Varekurven er beskyttet mot søle. 

Liker mindre godt: at den er så lang og bred kommer godt med på tur, men er upraktisk i butikk også videre. Liten varekurv. Dårlig løsning for å justere sittestillingen (litt mye knot, og den plast-tingen som holder stroppen på plass gikk lett i stykker, at den ikke har fotbrett. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Cybex Priam her? Jeg har prøvd å sette på trekket til sittedelen men det hår jo ikke. Glidelåsen rundt ramma er er umulig å dra rundt for selve ramma er for tykk rett og slett. Den er jo litt polstret den ramma og glidelåsen rikker seg ikke. Trekket til sittedelen er visst en utgående farge men fikk beskjed om at den skulle passe. Ser på montering av trekket på sittedelen på YouTube, og da tres den bare over og det er ikke mulig med mitt trekk. Noen som vet om det er normalt eller har kjennskap til forskjellig trekk til sittedelen. Så vidt jeg vet skal vognunderstellet og sittedelen være ny fra 2023. Står på pappesken og har akkurat kjøpt den 😅 Hilsen en som er litt frustrert og irritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...