AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2341 Del Skrevet 31. juli 2023 Nå har jeg Emmaljunga NXT90. Veldig fornøyd med den. Den er litt "tung" ja, men stødig, god å trille, og den beste vognen jeg har testet så langt på snø og is. Hvis ikke kan jeg også slå et slag for Baby Jogger City Elite. Likte den også godt. Lettere vogn, lett å klappe sammen, tar lite plass når den er lagt sammen, god å trille. Dog ikke like god i snø da den bare har ett hjul foran. Anonymkode: 5977e...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2342 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg er lav og har hatt en del trapper jeg måtte ta vogn og baby opp og ned. Vi kjøpte Bugaboo Fox og den var veldig enkel å håndtere for meg som er litt over 150 høy. Anonymkode: 38fd3...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2343 Del Skrevet 31. juli 2023 Er Britax vognene god på vinterføre? Anonymkode: 2c210...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #2344 Del Skrevet 1. august 2023 On 7/26/2023 at 3:53 PM, AnonymBruker said: Søskenvogn, og det står i mellom Emmaljunga NXT Twin Kombi Lounge og Bugaboo Donkey 5 duo Eldstemann (straks 2 år) har prøvesittet sittedelen på Bugabooen, og kommer til å vokse fort utav den. Er Emmaljungaen større? (Finner ikke mål å sammenligne med på Bugabooen) Andre for og imot mellom de vognene? Kommer sannsynligvis ikke til å ha med i bil så mye om i det hele tatt. Anonymkode: e4bca...e26 Har ikke prøvd emmaljunga men har en donkey 5 hvor storebror er ca 1m og 3år. Han sitter fint i den og har sovnet ved flere anledninger. Ja beina blir bøyde, men det går fint (skal sies at han har lengden sin i overkroppen). Nå vet jeg ikke vekten på enmaljungaen heller, men jeg er veldig glad vi ikke har en tyngre vogn enn donkey når jeg triller på begge to 😅🥵 Anonymkode: 819f7...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet 4. august 2023 #2345 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 23.06): Har vurdert Emmaljunga eller bugaboo fox, virker som mange mener at emmaljunga er en litt for tung vogn(?) og at bugaboo er lettere, dog dyrere. Jeg har ikke sett eller lest så mye om andre vogner, men er redd jeg ender opp med å kjøpe en jeg blir misfornøyd med - det må være en vogn som er lett å ta med ut (bussing) og tåler vinteren, at den er god å trille i snø og på glatta. Er det en vogn dere ville anbefalt og evt en dere ville styrt unna? Anonymkode: 49269...884 Da er nxt90 perfekt for deg. Busser hver dag og flere ganger daglig, og bor i et snø høl og hadde nxt90 ! Elsker vogna, og det gjør ungen også. Hun vil mye Heller sove der enn i senge si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #2346 Del Skrevet 4. august 2023 Vi har Bugaboo og elsker den. Tar mye buss og slikt siden jeg ikke har lappen. Men enkel å legge sammen i bil og når det trengs. Brukt til andre barn tidligere, i mange år, alltid vært fornøyd. (Brukt ulike modeller av Bugaboo.) Anonymkode: 2b414...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2347 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg ser etter høye barnevogner , som man slipper å bøye seg for langt ned med. Sittedel må kunne snus begge veier. hvilke vogner har vi å velge mellom og eventuelt kan anbefales? ☺️ Anonymkode: fa4ca...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2348 Del Skrevet 6. august 2023 Stokke trailz! Den er så høy og fin, vi har vært veldig fornøyd med den i 3 år✨ Anonymkode: fa79a...c86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2349 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stokke trailz! Den er så høy og fin, vi har vært veldig fornøyd med den i 3 år✨ Anonymkode: fa79a...c86 Enig med denne! Stokke trailz, har vært super for oss også. Kjempegod å trille. Eneste minus er at den er stor. Anonymkode: 38227...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2350 Del Skrevet 6. august 2023 Tusen takk for svar ser at disse ikke selges lenger. Vet dere hvordan garantien er på de er? Anonymkode: fa4ca...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. august 2023 #2351 Del Skrevet 6. august 2023 Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg har et barn på 1 1/2 år, og kjøpte en helt ny Emmaljunga Nxt90 til hun ble født. Og den har vi kost oss med! Veldig fin vogn frem til nå. Men nå endrer vognbehovet vårt seg. Vi triller ikke like mye som vi har gjort hjemme i permisjon (naturligvis). I tillegg har vi den ergonomiske sitte/liggedelen, som gjør at det raskere blir trangt. Nå er primærbehovet soving på dagtid (barnehage + hjemme i helgene). Så jeg vurderer sterkt å bytte vogn. Men ønsker heller ikke en veldig gammel antikvitet av en vogn, som er stor og tung. For vi trillet til og fra barnehagen, og innimellom vil vi jo dra til byen/ferier og ha med vogna. Så vil den skal være fin/bra. Men den trenger ikke koste 10k liksom Så - er det noen som har en vogn å anbefale? Som da altså oppsummert er god å sove i (lang/romslig), men også en viss komfort å trille. Budsjett 5k. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2352 Del Skrevet 6. august 2023 Amatariel skrev (2 minutter siden): Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg har et barn på 1 1/2 år, og kjøpte en helt ny Emmaljunga Nxt90 til hun ble født. Og den har vi kost oss med! Veldig fin vogn frem til nå. Men nå endrer vognbehovet vårt seg. Vi triller ikke like mye som vi har gjort hjemme i permisjon (naturligvis). I tillegg har vi den ergonomiske sitte/liggedelen, som gjør at det raskere blir trangt. Nå er primærbehovet soving på dagtid (barnehage + hjemme i helgene). Så jeg vurderer sterkt å bytte vogn. Men ønsker heller ikke en veldig gammel antikvitet av en vogn, som er stor og tung. For vi trillet til og fra barnehagen, og innimellom vil vi jo dra til byen/ferier og ha med vogna. Så vil den skal være fin/bra. Men den trenger ikke koste 10k liksom Så - er det noen som har en vogn å anbefale? Som da altså oppsummert er god å sove i (lang/romslig), men også en viss komfort å trille. Budsjett 5k. Babyjogger city elite er fin, synes jeg. ☺️ Sovevogn til eldste frem til tre år, og hun var lang for alderen. Lett å komme frem i snø og terreng. Vi har brukt den både mye i byen og på ferie, og selv om den er noe bred over bakhjula og tar litt plass så er den veldig lett å manøvrere, siden den bare har tre hjul. Foretrekker denne over en mer typisk «ferietrille», siden den takler brostein, små trapper og variert terreng så bra. Den er litt bred i noen bagasjerom, men tar lite plass i høyde, siden den slås sammen med sittedelen på. I E-golfen vår må jeg klikke av hjulene (tar to sek), mens i Leafen har vi god plass, så er ikke som om du trenger stasjonsvogn for å ta den med rundt omkiring. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. august 2023 #2353 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Babyjogger city elite er fin, synes jeg. ☺️ Sovevogn til eldste frem til tre år, og hun var lang for alderen. Lett å komme frem i snø og terreng. Vi har brukt den både mye i byen og på ferie, og selv om den er noe bred over bakhjula og tar litt plass så er den veldig lett å manøvrere, siden den bare har tre hjul. Foretrekker denne over en mer typisk «ferietrille», siden den takler brostein, små trapper og variert terreng så bra. Den er litt bred i noen bagasjerom, men tar lite plass i høyde, siden den slås sammen med sittedelen på. I E-golfen vår må jeg klikke av hjulene (tar to sek), mens i Leafen har vi god plass, så er ikke som om du trenger stasjonsvogn for å ta den med rundt omkiring. Anonymkode: 8f526...0d4 Takk for tips - skal sjekke den ut. Vi har faktisk en Babyjogger city tour2 som brukes på korte turer på kjøpesenter o.l, som er kjempegod, så vet at Babyjogger er et bra merke bare aldri prøvd vogn fra dem. Gjør ikke noe om den tar litt plass i bilen, for de få gangene vi trenger den inn der så er det helt ok å ta av hjul o.l. Har gjort det hittil med Emmaljungaen når vi har mye bagasje ellers med oss. Hvordan er den å trille i snø? Største problemet med E hittil... snøen klumper seg veldig på hjulene og vil ikke trille rundt, bare "skli" - ergo ubehagelig å trille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2354 Del Skrevet 6. august 2023 Amatariel skrev (37 minutter siden): Nå trenger jeg litt hjelp her. Jeg har et barn på 1 1/2 år, og kjøpte en helt ny Emmaljunga Nxt90 til hun ble født. Og den har vi kost oss med! Veldig fin vogn frem til nå. Men nå endrer vognbehovet vårt seg. Vi triller ikke like mye som vi har gjort hjemme i permisjon (naturligvis). I tillegg har vi den ergonomiske sitte/liggedelen, som gjør at det raskere blir trangt. Nå er primærbehovet soving på dagtid (barnehage + hjemme i helgene). Så jeg vurderer sterkt å bytte vogn. Men ønsker heller ikke en veldig gammel antikvitet av en vogn, som er stor og tung. For vi trillet til og fra barnehagen, og innimellom vil vi jo dra til byen/ferier og ha med vogna. Så vil den skal være fin/bra. Men den trenger ikke koste 10k liksom Så - er det noen som har en vogn å anbefale? Som da altså oppsummert er god å sove i (lang/romslig), men også en viss komfort å trille. Budsjett 5k. Hva med å bytte ut den ergonomiske sittedelen med en flat? Jeg har ikke prøvd begge, men syns den flate ser både bredere og lengre ut. Kan være verdt å sjekke ut om dere ellers er fornøyd med vogna. Ellers hadde jeg nok vurdert en Thule urban glide fra finn. Anonymkode: 3c5c3...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2355 Del Skrevet 6. august 2023 Amatariel skrev (38 minutter siden): Takk for tips - skal sjekke den ut. Vi har faktisk en Babyjogger city tour2 som brukes på korte turer på kjøpesenter o.l, som er kjempegod, så vet at Babyjogger er et bra merke bare aldri prøvd vogn fra dem. Gjør ikke noe om den tar litt plass i bilen, for de få gangene vi trenger den inn der så er det helt ok å ta av hjul o.l. Har gjort det hittil med Emmaljungaen når vi har mye bagasje ellers med oss. Hvordan er den å trille i snø? Største problemet med E hittil... snøen klumper seg veldig på hjulene og vil ikke trille rundt, bare "skli" - ergo ubehagelig å trille. Synes den funker veldig bra i snø! ☺️ Store hjul og vogna er relativt lett (samtidig som tyngdepunktet er bra, så aldri opplevd at vogna har vært i nærheten av å velte, mer stabil enn den første vogna vår som hadde 4). Er snøen veldig tung og dyp låser jeg fremhjulet i tillegg. Kommer frem overalt. Vi har en stor hund som må luftes så vi må ut og trille i all slags vær uten unnskyldninger, og denne vogna er virkelig den eneste av de vi har prøvd som funker til alt Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2356 Del Skrevet 6. august 2023 Cybex priam er høy ☺️ Anonymkode: c904d...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2357 Del Skrevet 6. august 2023 Stokke Trailz ja, jeg elsker vår , hadde også bugaboo Fox, men brukte alltid Trailz 😍 Anonymkode: be696...0c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2358 Del Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cybex priam er høy ☺️ Anonymkode: c904d...17c Kun den nye cybex priam. Og den er ikke veldig høy, men den gamle fra 2019 er derimot veldig lav Anonymkode: 4c661...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2359 Del Skrevet 6. august 2023 Er du veldig høy? Vi fant ut at mannen hadde for lange ben for mange vogner. Han sparket vognen med hvert vanlige skritt. Bare ett tips. Anonymkode: ffee1...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #2360 Del Skrevet 6. august 2023 Uppababy Vista V2! Ikke så lav i utgangspunktet heller, men kjøper man med «upper adapter» kan man få barnet enda høyere opp. Fantastisk for slitne rygger! Anonymkode: b04b3...a91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg