Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny vogn og bilstol. Baby er nå 4 mnd, så det er ikke så lenge han kan ligge i vognbagen, men det er greit om det er litt lengde på den. Vognen må være lett å legge sammen og helst ta liten plass. Den skal primært brukes på asfalt/kjøpesenter. Har sett på Britax Smile 4, men så er jo den litt dyrere enn feks BeeMo og andre alternativer på Jollyroom. Syns det hadde vært greit å kjøpe en sånn vognpakke, der bag, sportsdel og bilstol er inkludert, og det er viktig at bilstolen kan klipses rett over på vognen. Noen som har anbefalinger?😊

Anonymkode: 55cb0...d60

Hvilken vogn har du nå siden bagdelen begynner å bli liten?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei!

Jeg er på utkikk etter en ny vogn og bilstol. Baby er nå 4 mnd, så det er ikke så lenge han kan ligge i vognbagen, men det er greit om det er litt lengde på den. Vognen må være lett å legge sammen og helst ta liten plass. Den skal primært brukes på asfalt/kjøpesenter. Har sett på Britax Smile 4, men så er jo den litt dyrere enn feks BeeMo og andre alternativer på Jollyroom. Syns det hadde vært greit å kjøpe en sånn vognpakke, der bag, sportsdel og bilstol er inkludert, og det er viktig at bilstolen kan klipses rett over på vognen. Noen som har anbefalinger?😊

Jeg synes bagdelen på smile 4 er liten, vi byttet til sittedel tidlig. Så jeg ville 1) kjøpt en annen vogn eller 2) ventet et par mnd og kjøpt smile 4 uten bagdel😅

Anonymkode: 3933a...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hufsa87 skrev (10 timer siden):

Hvilken vogn har du nå siden bagdelen begynner å bli liten?😊

Et svensk merke, Carena. Kjøpte den billig på Finn. Er veldig fornøyd med den som trillevogn ute, men den er veldig upraktisk å frakte med seg til kjøpesenter o.l., da den er ganske stor. Så det er ikke det at bagdelen begynner å bli liten, for den er ganske romslig, men babyen blir jo bare større og vil etter hvert være for stor for alle bagdeler😊 Men jeg vil gjerne skaffe en ny vogn før vi skal på ferie i sommer, for den jeg har nå er som sagt veldig stor, den tar opp hele bagasjerommet i stasjonsvognen🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes bagdelen på smile 4 er liten, vi byttet til sittedel tidlig. Så jeg ville 1) kjøpt en annen vogn eller 2) ventet et par mnd og kjøpt smile 4 uten bagdel😅

Ok😊 Men jeg vil gjerne skaffe ny vogn før vi skal på ferie i juli, da den jeg har nå (Carena) er så innmari stor å frakte. Valgte å kjøpe den siden jeg fikk vinterbaby, og den er veldig bra på snø og slapseføre. Men smile 4 er bra altså? Selv om bagdelen er litt liten? Det er jo et pluss at den kan legges sammen og bli ganske flat, har jeg skjønt😊 Det er jo kjekt når vi skal pakke den i bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har opplevd at klaffen på høydejusteringen på håndtaket på emmaljunga nxt plutselig ikke funker optimalt? 

Vi har brukt vår nye nxt310 i tre uker, og håndtaket synker nå innover på ene siden mens man triller. Er nøye med at klaffen skal treffe hullene, så er ikke derfor håndtaket synker inn. Har forsøkt å se om det er forskjell på klaffene på de forskjellige sidene, men ser ingen forskjell. Så klaffen er ikke brukket. 

Anonymkode: 81acd...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen som har opplevd at klaffen på høydejusteringen på håndtaket på emmaljunga nxt plutselig ikke funker optimalt? 

Vi har brukt vår nye nxt310 i tre uker, og håndtaket synker nå innover på ene siden mens man triller. Er nøye med at klaffen skal treffe hullene, så er ikke derfor håndtaket synker inn. Har forsøkt å se om det er forskjell på klaffene på de forskjellige sidene, men ser ingen forskjell. Så klaffen er ikke brukket. 

Opplevde det med nxt90, før de plutselig bare funka ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
mereo skrev (5 timer siden):

Opplevde det med nxt90, før de plutselig bare funka ikke.

Tusen takk for svar, fikk du det igjen på garanti? Skal ringe butikken vi kjøpte vognen i morgen, kundeservice var stengt i går. Og satser på at de tar det på garanti. Utrolig kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar, fikk du det igjen på garanti? Skal ringe butikken vi kjøpte vognen i morgen, kundeservice var stengt i går. Og satser på at de tar det på garanti. Utrolig kjipt. 

Det var ikke noe å klage på for min del for den har funket fint siden.

Men ta telefonen til de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mereo skrev (21 minutter siden):

Det var ikke noe å klage på for min del for den har funket fint siden.

Men ta telefonen til de. :)

Skjønner, til oss funker den ikke i heletatt. Bare en vanlig tur på asfalt og håndtaket synker inn. Så blir jo helt skeivt og ekkelt. 

Ja, håper det løser seg. Er så kjipt når en nesten ny vogn har feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner, til oss funker den ikke i heletatt. Bare en vanlig tur på asfalt og håndtaket synker inn. Så blir jo helt skeivt og ekkelt. 

Ja, håper det løser seg. Er så kjipt når en nesten ny vogn har feil og mangler.

Ja, det skal ikke være sånn. Så det er bare å ringe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken butikk kjøpte dere den på?

Vi har også kjøpt nxt310, men har ikke brukt den enda siden vi har termin i september, men jeg får ikke "låst" håndtaket. 

Vi kjøpte vår på Rudo

Anonymkode: 98847...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har også kjøpt nxt310, men har ikke brukt den enda siden vi har termin i september, men jeg får ikke "låst" håndtaket. 

Vi kjøpte vår på Rudo

Rudo vi også.

Vi fikk til å låse håndtaket til lørdag, vært nøye med klaffene skal treffe hullene på stangen. Dobbelt sjekket dette når den plutselig ikke låste seg på ene side mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 20.38):

Vi kjøpte vår på Rudo

Vi får nye klaffer fra Rudo nå, så ville snakket med de om dere har samme problem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 22.53):

Ok😊 Men jeg vil gjerne skaffe ny vogn før vi skal på ferie i juli, da den jeg har nå (Carena) er så innmari stor å frakte. Valgte å kjøpe den siden jeg fikk vinterbaby, og den er veldig bra på snø og slapseføre. Men smile 4 er bra altså? Selv om bagdelen er litt liten? Det er jo et pluss at den kan legges sammen og bli ganske flat, har jeg skjønt😊 Det er jo kjekt når vi skal pakke den i bilen!

Jeg er veldig fornøyd med smile 4 med sittedel. Når sittedelen er vendt fra deg kan vognen legges sammen uten å ta av sittedelen, det setter jeg veldig pris på. Bor i finnmark og brukte den i vinter i snøværet, hadde ingen problem med fremkommelighet heller😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen anbefale regntrekk til Babyjogger city mini GT2? Har det originale fra babyjogger men synes det er så stort og klumpete å frakte, vil gjerne ha noe ala tinkafu som man bare kan pakke i en sånn liten pose. Hadde «universal» trekk fra tinkafu men synes det satt veldig dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Maxi Cosi Lily XP Plus? Jeg så den i Sverige, og selgeren mente at denne var perfekt for lange barn (både bag- og sittedel), og at den var en av de beste på terreng, uten at den var for stor og tung. 
Jeg har vært ute av barnevogn-verden i ti år, så må si det er vanskelig å få oversikt over alt som finnes der ute nå som jeg er på vei tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har skrevet om Thule Urban Glide 2 her før, og jeg må komme med en kontraanbefaling om noen tenker kjøpe denne til sommerbaby. Jeg tror nok denne er helt topp til høst/vinterhalvåret men bagdelen er helt idiotisk tett. Ikke finnes det lufteluker, solskjermingen er omtrent ikke-eksisterende og selve vogna er så bred at hjulene må tas av for å få plass i et medium bagasjerom. Føler ungen koker nede i det gravkammeret av en bagdel nå i varmen, skulle tro utviklerne aldri hadde hatt baby selv.

Hørt mye bra om sittedelen, men som sommervogn til baby - styr unna. 

Anonymkode: 144b2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken barnehagevogn anbefaler dere? Kriterier jeg tror kan være lurt: 

- flat liggestilling og god å ligge i. Naturligvis. 
- god plass i lengden og i bredden
- god lufting. Vi har et varmt hus og et enda varmere barnerom. Tanken er at vi kan bruke vogna som ekstraseng ute på de varmeste dagene og så flytter vi henne opp i senga senere på kvelden når det har blitt kaldere på rommet hennes. Vet ikke om det er lurt?
- gjerne punkteringsfrie hjul (bhg ønsker seg det)
- stabil. Antar at tyngre vogner er bedre. Må ha fire hjul
- god ergonomi for de ansatte. Er det noen vogner barnet etter hvert vil klare å klatre opp i selv? Swing away bøyle er vel kanskje et must da?

Det er særlig det siste punktet jeg trenger hjelp til :) 

Anonymkode: 9531f...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvilken barnehagevogn anbefaler dere? Kriterier jeg tror kan være lurt: 

- flat liggestilling og god å ligge i. Naturligvis. 
- god plass i lengden og i bredden
- god lufting. Vi har et varmt hus og et enda varmere barnerom. Tanken er at vi kan bruke vogna som ekstraseng ute på de varmeste dagene og så flytter vi henne opp i senga senere på kvelden når det har blitt kaldere på rommet hennes. Vet ikke om det er lurt?
- gjerne punkteringsfrie hjul (bhg ønsker seg det)
- stabil. Antar at tyngre vogner er bedre. Må ha fire hjul
- god ergonomi for de ansatte. Er det noen vogner barnet etter hvert vil klare å klatre opp i selv? Swing away bøyle er vel kanskje et must da?

Det er særlig det siste punktet jeg trenger hjelp til :) 

Anonymkode: 9531f...c7b

Se på Britax Smile 4 eller 5z :) 

Anonymkode: 66e3f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forhåpentligvis ein februar-baby her, og kiker litt på vogner, sjølv om det er veldig tidleg. Lenge sida sist, 8.5 år sidan sist baby, mykje har skjedd i barnevognverdenen. 

Men har eit par krav: 

- Helst flat liggedel, ikkje veldig fan av ergonomiske.

- Sittedelen skal vere vendbar.

- Relativt lett, bur i andre etasje utan heis, vogna kan ikkje bli ståande i gongen, og må enten bærast ned i bod eller opp i andre etasje ved bruk. 

- Bur i by, utan bil, so må passe det og. Har sjelden snø, so treng ikkje å ta til rette for det. Men å kunne takle liiitt terreng er greitt. 

Kan og sei at eg ikkje ønsker uppababy, ser mange har anbefalt den, men har trilla litt med den, og liker det ikkje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...