Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kelsier skrev (8 timer siden):

Vi står mellom Hamax Outback 2 og Thule Chariot 2 som multisportsvogn. 

Noen som kan dele erfaringer? Er det stor forskjell? 

For min del sto det mellom thule chariot eller nordic cab Explorer . Endte opp med nordic cab. Nå endret livssituasjonen seg drastisk, så jeg fikk en nordic cab active, den trengte litt fiksing. Kontaktet kundeservice og topp service å få. Mailet også med kundeservice hos thule og hamax. Hamax skal ha for god kundeservice, når jeg kom med alle mine tusen spørsmål. 

jeg bruker vogna som sykkelvogn nå på vinteren. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga nxt90 2023 modellen. Kommer den til å komme på tilbud med noen rabatter før sommeren tro?
Eller er de tikke håp om rabatt på årets modell før neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teardrop skrev (11 timer siden):

Emmaljunga nxt90 2023 modellen. Kommer den til å komme på tilbud med noen rabatter før sommeren tro?
Eller er de tikke håp om rabatt på årets modell før neste år?

Vil tro det kommer litt rabatter rundt påsketider. Hvis jeg ikke husker helt feil, så lanserer emmaljunga nye modeller mot slutten av sommeren, så butikkene bør selge ut vognene før det. 

Anonymkode: 5a988...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 19.05):

Hvilken modell isåfall? Og er ikke de også litt knapp i lengden? 🤔

Jaaa den har jeg forsåvidt sett etter før. Men kan gjerne kjøpe ny også hvis noen har tips til det! Vi kjøpte brukt Stokke Trailz til førstemann, og kjenner jeg gjerne vil ha en helt ny vogn denne gangen 🙈

Anonymkode: 892cf...000

Meg igjen! Den aller nyeste Emmaljunga NXT90 har liggelengde på 110 cm, noe som virker veldig lovende. Men vet noen her om den blir smal med vinterpose til en 2-3-åring..? 😬

Go big 2 har jeg funnet ut holder bare til 17 kg, og vår lille store gutt er omlag 15 allerede 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 12.14):

Meg igjen! Den aller nyeste Emmaljunga NXT90 har liggelengde på 110 cm, noe som virker veldig lovende. Men vet noen her om den blir smal med vinterpose til en 2-3-åring..? 😬

Go big 2 har jeg funnet ut holder bare til 17 kg, og vår lille store gutt er omlag 15 allerede 🙈

Spørs om det er ergonomisk eller flat sittedel og størrelsen til 2-3 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bugaboo Fox verdt hypen?

Vi bor sentralt i Bergen, har ikke bil og bruker mye kollektivtransport eller vi spaserer. Vi kommer til å bruke vognen mye. Vi bor i 2.etg uten heis. 

Her er det mye brostein og bakker. 

Hvilken vogn ville dere anbefalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym28 skrev (Akkurat nå):

Vi bor sentralt i Bergen, har ikke bil og bruker mye kollektivtransport eller vi spaserer. Vi kommer til å bruke vognen mye. Vi bor i 2.etg uten heis. 

Ikke bugaboo i hvert fall. Trehjuling med låsbart forhjul 

Anonymkode: 026f7...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ikke bugaboo i hvert fall. Trehjuling med låsbart forhjul 

Anonymkode: 026f7...c49

Okey. Men har du noen konkrete anbefalinger da?

Anonymkode: 98847...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Anonym28 said:

Både Bugaboo Fox og Britax Smile (og til en viss grad, Emmaljunga NXT90) er typiske "byvogner" som vil passe den bruken dere beskriver, dvs at de er små og smidige/lette vogner. Jeg foretrekker Britax over Bugaboo, av flere grunner: bedre plass under, ikke like lav (spesielt bagdelen på Bugaboo blir veldig langt ned), separat bagdel (på Bugaboo bygger man om rammen, da kan du ikke bytte fram og tilbake ved behov), sportsdel som kan legges flatt, og bedre pris. Kalesjen på bagen er bedre på Bugaboo, dog, og noen mener Britaxen er mer "skranglete". Og Fox er jo unektelig en pen vogn.

Du sier dere bor i andre etasje. Tenker dere bære vogna opp og ned, eller kan dere parkere den på gateplan? Ville uansett vurdert en myk bærebag, sånn at dere kan enkelt bære en sovende baby opp uten å måtte ta av hele vognbagen og/eller bære hele vogna. 

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Både Bugaboo Fox og Britax Smile (og til en viss grad, Emmaljunga NXT90) er typiske "byvogner" som vil passe den bruken dere beskriver, dvs at de er små og smidige/lette vogner. Jeg foretrekker Britax over Bugaboo, av flere grunner: bedre plass under, ikke like lav (spesielt bagdelen på Bugaboo blir veldig langt ned), separat bagdel (på Bugaboo bygger man om rammen, da kan du ikke bytte fram og tilbake ved behov), sportsdel som kan legges flatt, og bedre pris. Kalesjen på bagen er bedre på Bugaboo, dog, og noen mener Britaxen er mer "skranglete". Og Fox er jo unektelig en pen vogn.

Du sier dere bor i andre etasje. Tenker dere bære vogna opp og ned, eller kan dere parkere den på gateplan? Ville uansett vurdert en myk bærebag, sånn at dere kan enkelt bære en sovende baby opp uten å måtte ta av hele vognbagen og/eller bære hele vogna. 

Takk for fin tilbakemelding.

Jeg har også lest at Britaxen er litt "skranglete" men de andre fordelene høres jo gode ut.

Vi kan la vogna stå inne i på gateplan, så vi slipper å bære den opp hele tiden. Men kommer til å bære den opp innimellom så barnet etterhvert kan ta en lur på balkongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, Anonym28 said:

Takk for fin tilbakemelding.

Jeg har også lest at Britaxen er litt "skranglete" men de andre fordelene høres jo gode ut.

Vi kan la vogna stå inne i på gateplan, så vi slipper å bære den opp hele tiden. Men kommer til å bære den opp innimellom så barnet etterhvert kan ta en lur på balkongen. 

Om dere har mulighet til å prøvetrille begge på brostein (med vekt tilsvarende baby++ i) ville jeg gjort det. Har lite erfaring med brostein her, men kan tenke meg at eventuelle forskjeller i trillekomfort/skranglethet ville ble ekstra tydelige der.

Vi har heller ikke bil, og det jeg verdsetter aller mest med britaxen er hvor utrolig mye det er plass til under. Spesielt med den lave bagen til Bugaboo er det stor forskjell. 

Men, begge er skikkelig gode vogner og det er du som skal ha den og trives med den! Når du spør om Bugaboo er verdt hypen, så vet jeg ikke om det betyr at "alle" anbefaler den og du ikke skjønner hva greia er, eller om du har skikkelig lyst på en og vil ha bekreftelse/tillatelse til å kjøpe en så dyr vogn. I førstnevnte tilfelle ville jeg valgt Britax, og i det andre Bugaboo 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter høst/vinterbaby i en skikkelig vinterby med mye snø. Derfor i behov av en vogn som tar seg godt fram på vinterføre, med grove dekk. Må heller ikke ta for mye plass i bil. Sett på Emmaljunga ALu S Outdoor etter anbefaling fra butikken, men de hadde ikke merker som feks Bugaboo og Stokke. Er det andre vogner dere tenker er mer aktuelle? 

Endret av Fiolaa
Feilinfo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiolaa skrev (2 timer siden):

Venter høst/vinterbaby i en skikkelig vinterby med mye snø. Derfor i behov av en vogn som tar seg godt fram på vinterføre, med grove dekk. Må heller ikke ta for mye plass i bil. Sett på Emmaljunga ALu S Outdoor etter anbefaling fra butikken, men de hadde ikke merker som feks Bugaboo og Stokke. Er det andre vogner dere tenker er mer aktuelle? 

Vi kjøpte Thule Urban Glide, bor også i et snøh*****e. Ser ut til at «alle» her vi bor har gått for Thule eller andre vogner med 3 hjul.

Anonymkode: 144b2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiolaa skrev (3 timer siden):

Cybex priam, muligheten for store (faste) hjul forran som er gull på vinterføre. Det får man også til Emmaljunga NXT90, men den er tung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi venter neste i september/oktober og da vil første være 22-23 måneder. 

Ville dere kjøpt søskenvogn? I så fall, hvilken?

Vi har sørpete nordlandsvintre men varierende føre og temperatur, og får rett over snittet lange barn, vi har enebolig i en etasje og er ikke avhengig av å bære vognen noe særlig - med unntak av inn og ut av bilen dersom vi våger oss ut med to.. Har blant markedets største bagasjerom så det meste bør for øvrig passe. 

Eldste går i barnehage og har egen sovevogn der, også har vi Britax Go Big 2 hjemme til helge/sykedagdupper og til turer.
(Samt ei egen trille i bilen til byturer, men den kommer nok ikke til å gjøre jobben når det blir to).

Anonymkode: ac4ed...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kjøper folk 2 vogner, 1 til barnehagen og 1 til å ha hjemme. Er det virkelig nødvendig og er det vanlig? 

Vi kommer til å gå til barnehagen med vognen og går hjem med vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor kjøper folk 2 vogner, 1 til barnehagen og 1 til å ha hjemme. Er det virkelig nødvendig og er det vanlig? 

For da slipper man å ta med fram og tilbake, og barnehagevogna holder seg ren. Og den kan brukes som backup 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi venter neste i september/oktober og da vil første være 22-23 måneder. 

Ville dere kjøpt søskenvogn? I så fall, hvilken?

Vi har sørpete nordlandsvintre men varierende føre og temperatur, og får rett over snittet lange barn, vi har enebolig i en etasje og er ikke avhengig av å bære vognen noe særlig - med unntak av inn og ut av bilen dersom vi våger oss ut med to.. Har blant markedets største bagasjerom så det meste bør for øvrig passe. 

Eldste går i barnehage og har egen sovevogn der, også har vi Britax Go Big 2 hjemme til helge/sykedagdupper og til turer.
(Samt ei egen trille i bilen til byturer, men den kommer nok ikke til å gjøre jobben når det blir to).

Anonymkode: ac4ed...39d

Jeg ville absolutt kjøpt en tvillingvogn.  Jeg hadde gått for nxt double eller bugaboo sin som kan gjøres om til tvillingvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi må ha vogna med hjem hver dag, fordi bhg ikke har plass til den. Men hadde virkelig ikke valgt det. Storebror gikk i en annen bhg og da hadde vi to. Brukte bæresjal frem og tilbake. Synes det er helt pyton å måtte dra hjem vogna hver dag. Dessuten blir vogner i bhg håndtert av masse folk som ikke aner hvordan de funker, så risikoen for at den blir ødelagt er ganske stor. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel først og fremst de som kjører bil og ikke vil dra med vogna frem og tilbake som gjør det. 

Anonymkode: 0f589...d17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...