Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 2/25/2023 at 5:47 PM, Anonym28 said:

Okey. De har jo lansert fox 5 nå, så mulig fox 3 blir rimeligere. 

Har de gjort noe med de forhjulene? Hadde buffalo med de to første og solgte så vogna. Så kom nummer tre litt overraskende så vi kjøpte "arvtageren" fox. Jommen sa jeg arvtager. Den rekker ikke buffaloen til knærne og hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg gått for en brukt buffalo 10 av 10 ganger. Men nå kommer sommeren så det får gå.

Anonymkode: b28b0...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil dere si at Smile 4 har en av de større liggedelene? Leter etter ny vogn til minsten som enda sover i barnehage, han bruker 92-98 i klær. Jeg tenker på Smile 4 fordi vi planlegger nytt barn og uansett trenger ny vogn på sikt (og derfor en fordel om den kan brukes i barnehagen nå, og som vanlig vogn til en evt nyfødt i fremtida) 🙂

Anonymkode: 892cf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil dere si at Smile 4 har en av de større liggedelene? Leter etter ny vogn til minsten som enda sover i barnehage, han bruker 92-98 i klær. Jeg tenker på Smile 4 fordi vi planlegger nytt barn og uansett trenger ny vogn på sikt (og derfor en fordel om den kan brukes i barnehagen nå, og som vanlig vogn til en evt nyfødt i fremtida) 🙂

Anonymkode: 892cf...000

Vi har smile 3, tror de har samme størrelse på liggedelen. Liggedelen er vel av de lengre på kombivognene, men jeg tror den vil bli litt knapp til barnet ditt. Sønnen vår bruker 92 i klær og han er nå blitt for lang. Bruker den fremdeles til å sove i da, men han må bøye beina for å få plass. Vi kjøpte en rimelig sovevogn på Finn som står i barnehagen og er fornøyd med den løsningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil dere si at Smile 4 har en av de større liggedelene? Leter etter ny vogn til minsten som enda sover i barnehage, han bruker 92-98 i klær. Jeg tenker på Smile 4 fordi vi planlegger nytt barn og uansett trenger ny vogn på sikt (og derfor en fordel om den kan brukes i barnehagen nå, og som vanlig vogn til en evt nyfødt i fremtida) 🙂

Anonymkode: 892cf...000

Nei, Smile er en topp vogn, men ikke blant de eldste og helt klart best til de under 2 år. :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

Vi har smile 3, tror de har samme størrelse på liggedelen. Liggedelen er vel av de lengre på kombivognene, men jeg tror den vil bli litt knapp til barnet ditt. Sønnen vår bruker 92 i klær og han er nå blitt for lang. Bruker den fremdeles til å sove i da, men han må bøye beina for å få plass. Vi kjøpte en rimelig sovevogn på Finn som står i barnehagen og er fornøyd med den løsningen. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, Smile er en topp vogn, men ikke blant de eldste og helt klart best til de under 2 år. :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

Æsj da, takk for svar! Hadde et lite håp siden det står her (https://www.rudo.no/products/britax-kombivogn-smile-4--midnight-grey) at den har ekstra høy rygg og er beregnet for barn opp til 4 år/22 kg 😞

Anonymkode: 892cf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med twistshake sin reise/trille vogn? Er på jakt etter en trillevogn da vi skal på ferie, barnet er da 8mnd når vi reiser. Ønsker ikke å ta me med hovedvogn. Tar gjerne imot andre tips! 

Anonymkode: e8ac3...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, Smile er en topp vogn, men ikke blant de eldste og helt klart best til de under 2 år. :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

Hvorfor ikke til de eldste? Den er jo en av de som faktisk varer lengst fordi den er lang nok i sittedelen. Baggen der i mot er litt liten hvis man har vintervognpose oppi. 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke til de eldste? Den er jo en av de som faktisk varer lengst fordi den er lang nok i sittedelen. Baggen der i mot er litt liten hvis man har vintervognpose oppi. 

Anonymkode: 0f589...d17

Altså, jeg er ikke et orakel her, men funker dårlig på storebror her i alle fall. Sittedelen er smal, og han får en veldig krøkete sittestilling, vanskelig for han å strekke beina helt ut pga. fotbrettet, og selene er alt for korte. Bruker Smile til babyen og City elite til eldste og synes begge vognene passer perfekt til det. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenvogn: noen som kan si noe om forskjellen på Bugaboo Donkey Duo og Yngri Tor? Er 10 000 kr i forskjell på de to vognene.

Anonymkode: e4bca...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 23.16):

 

Æsj da, takk for svar! Hadde et lite håp siden det står her (https://www.rudo.no/products/britax-kombivogn-smile-4--midnight-grey) at den har ekstra høy rygg og er beregnet for barn opp til 4 år/22 kg 😞

Anonymkode: 892cf...000

Den passer nok for en 4-åring å sitte i, med beina hengende ned, men ikke til å sove i i flat stilling. Men altså, om barnet får til å sove med beina hengende ned så funker jo den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassiopeia8 skrev (12 minutter siden):

Den passer nok for en 4-åring å sitte i, med beina hengende ned, men ikke til å sove i i flat stilling. Men altså, om barnet får til å sove med beina hengende ned så funker jo den :)

4-åringer sover jo ikke i vogn😅

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Søskenvogn: noen som kan si noe om forskjellen på Bugaboo Donkey Duo og Yngri Tor? Er 10 000 kr i forskjell på de to vognene.

Anonymkode: e4bca...e26

Bugaboo kan bli smalere, er smidigere og enklere å slå sammen. Den blir også mindre enn Tor og veier mindre. I tillegg skal tekstilet være bedre enn Tor sa han i butikken. 
jeg hadde kjøpt Tor først da den i utgangspunktet bør være mer enn bra nok for vårt bruk (en som snart slutter med vogn og en baby, små turer ut hvor jeg er alene med begge barna), men endte med å selge den videre og kjøpe donkey da jeg fikk et godt tilbud på den. 

Anonymkode: 819f7...cae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

4-åringer sover jo ikke i vogn😅

Anonymkode: 0f589...d17

Spørsmålet her var et barn som brukte 92-98 i klær og fremdeles sov i bhg. Den passer å sitte i for et barn opp til 4 år, men bare ikke å sove i fra de bruker ca 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kassiopeia8 skrev (På 5.3.2023 den 15.01):

Spørsmålet her var et barn som brukte 92-98 i klær og fremdeles sov i bhg. Den passer å sitte i for et barn opp til 4 år, men bare ikke å sove i fra de bruker ca 92

Skjønner! 🙂

Noen som har tips til ei vogn som fungerer som sovevogn for dette barnet i et års tid fremover - og samtidig kan bli ei god barnevogn for en evt nestemann? Vi bor i et område med både mye vær og litt terreng, så den må være god å trille på diverse underlag (sørpe, snø is, grus...) og tåle litt 😄

Anonymkode: 892cf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner! 🙂

Noen som har tips til ei vogn som fungerer som sovevogn for dette barnet i et års tid fremover - og samtidig kan bli ei god barnevogn for en evt nestemann? Vi bor i et område med både mye vær og litt terreng, så den må være god å trille på diverse underlag (sørpe, snø is, grus...) og tåle litt 😄

Anonymkode: 892cf...000

Emmaljunga?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner! 🙂

Noen som har tips til ei vogn som fungerer som sovevogn for dette barnet i et års tid fremover - og samtidig kan bli ei god barnevogn for en evt nestemann? Vi bor i et område med både mye vær og litt terreng, så den må være god å trille på diverse underlag (sørpe, snø is, grus...) og tåle litt 😄

Anonymkode: 892cf...000

Britax Go big 2 (selges ikke i butikk lenger, men kan kanskje få tak i brukt?)

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Emmaljunga?

Anonymkode: 0f589...d17

Hvilken modell isåfall? Og er ikke de også litt knapp i lengden? 🤔

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Britax Go big 2 (selges ikke i butikk lenger, men kan kanskje få tak i brukt?)

Anonymkode: 819f7...cae

Jaaa den har jeg forsåvidt sett etter før. Men kan gjerne kjøpe ny også hvis noen har tips til det! Vi kjøpte brukt Stokke Trailz til førstemann, og kjenner jeg gjerne vil ha en helt ny vogn denne gangen 🙈

Anonymkode: 892cf...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står mellom Hamax Outback 2 og Thule Chariot 2 som multisportsvogn. 

Noen som kan dele erfaringer? Er det stor forskjell? 

Endret av Kelsier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kelsier said:

Vi står mellom Hamax Outback 2 og Thule Chariot 2 som multisportsvogn. 

Noen som kan dele erfaringer? Er det stor forskjell? 

Jeg vet ikke, men leter også sykkelvogn/ turvogn til to, så håper du får flere svar!

Vet ikke om hamax-modellen kan felle ned setene individuelt? Først og fremst viktig om noen kan sove i vogna, og en av grunnene til at et vennepar varmt anbefalte Thule chariot cross 2.

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelsier skrev (8 timer siden):

Vi står mellom Hamax Outback 2 og Thule Chariot 2 som multisportsvogn. 

Noen som kan dele erfaringer? Er det stor forskjell? 

Jeg tror nok thule er desidert best - en lettere vogn med bedre funksjoner (som at hvert sete kan legges ned individuelt). Men så er den nesten 10 000kr dyrere enn hamax også da, så mitt inntrykk er at budsjettet avgjør hvilken man går for, ikke hvilken vogn som er den beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...