Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi testet litt ulike vogner, men hadde en Bugaboo gjennom hele perioden. Den liker jeg også godt, men den er jo ganske tung, synes jeg. Men er veldig glad i sittedelen og bagen til den er stor og fin.

Anonymkode: 5955c...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til en god og praktisk reisetrille for bruk på storbyferie? Kommer til å reise med en baby på like under ett år, men vil gjerne at den skal fungere til 2-3 års alder.

Anonymkode: 3c5c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen som har tips til en god og praktisk reisetrille for bruk på storbyferie? Kommer til å reise med en baby på like under ett år, men vil gjerne at den skal fungere til 2-3 års alder.

Anonymkode: 3c5c3...035

Babyjogger City tour 2 er en veldig god trille. Full liggestilling, fotbrett, handlekurv, god å trille, går som håndbagasje o.l. Vi hadde den med flere uker i Spania i fjor sommer til barn 6 mnd gammel. Har også brukt tour 1 (forgjengeren) og den hadde vi til 3-åring. Så god trille som passer de fleste aldre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp til valg av vogn til storesøster😊

Nummer to er rett rundt hjørnet, og det blir 14-15 måneder mellom. Førstemann hadde Fox 2, og vi har vært fornøyd med den, den har fungert til det vi trenger. I utgangspunktet var planen å selge denne og kjøpe en Bugaboo Donkey, men til slutt landet vi på å beholde Fox 2 til lillesøster, også har vi kjøpt en eldre og brukt søskenvogn som ikke kan bli "mono" til de gangene begge trilles samtidig. Tipper det blir når jeg skal levere eller hente i barnehagen under permisjonstid, eller at jeg er alene med begge og skal ut en tur. 

Når lillesøster kommer så mangler vi da en vogn til storesøster. Hun har en sovevogn i barnehagen, men den er voldsomt stor i bilen og veldig tung, så den skal fortsette å stå fast der. Vi trenger en vogn hun kan sove i hjemme, trilles i hvis vi ikke har med lillesøster, eller på turer hvor vi uansett er to som triller og vi ikke bruker søskenvognen. Fint om den tar liten plass i bilen også, og at den kan brukes resten av "vognperioden" hennes.

Det blir vel en "trille" av noe slag, da vi verken trenger bag eller muligheten til å ha henne vendt mot oss ? Noen tips? Kjøper gjerne brukt.

 

Anonymkode: ee4ba...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen som har tips til en god og praktisk reisetrille for bruk på storbyferie? Kommer til å reise med en baby på like under ett år, men vil gjerne at den skal fungere til 2-3 års alder.

Anonymkode: 3c5c3...035

Elodie mondo stroller, ingen under, ingen ved siden av🙌

Helt flat liggestilling, kjempegod og lang kalesje m/spf50, supersmooth å legge sammen og slå opp, samt å trille. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofagris skrev (37 minutter siden):

Elodie mondo stroller, ingen under, ingen ved siden av🙌

Helt flat liggestilling, kjempegod og lang kalesje m/spf50, supersmooth å legge sammen og slå opp, samt å trille. 

Den har absolutt ikke helt flat liggestilling (men det er heller ikke noe mål, synes jeg).

Personlig synes jeg Babyjogger City mini GT utvilsomt overgår Elodie. Mye bedre trillekomfort, bedre hjul og betraktelig enklere å slå sammen, særlig hvis man skal løfte den inn i bil etterpå.

Anonymkode: 5955c...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den har absolutt ikke helt flat liggestilling (men det er heller ikke noe mål, synes jeg).

Personlig synes jeg Babyjogger City mini GT utvilsomt overgår Elodie. Mye bedre trillekomfort, bedre hjul og betraktelig enklere å slå sammen, særlig hvis man skal løfte den inn i bil etterpå.

Anonymkode: 5955c...f2e

Hvorfor sier du det? Jeg har den jo selv, og kan se med mine egne øyne at liggestillingen er flat, og da måler man jo i forhold til andre vogner hvor liggestillingen bare er skrå og så vidt blir liggestilling. 

Merkelig å starte en diskusjon om disse vognene, kan ikke hver og en bare anbefale den de liker uten at andre skal komme å rakke ned på grunn av personlige preferanser? Merkelig opplegg.

Elodie mondo stroller har slått best ut i test av omtrent alle som har testet de forskjellige, sæ får det være opp til personen som spurte om hvilken vogn hun ender opp med😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat liggestilling betyr at ryggen faktisk ER vannrett. Det er ikke Elodie sin, den er også skrå som du nevner. Og jeg har også eid en. Du SER jo dessuten på produktbildene at den ikke er helt flat, så merkelig å påstå noe annet.

Dette er et diskusjonsforum og jeg er interessert i å diskutere barnevogner. Noen spurte etter tips. Da må det være greit å komme med en sammenlikning når man faktisk har erfaring med begge. Det er IKKE det samme som å rakke ned på noen, det er å være uenig. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger hjelp til valg av vogn til storesøster😊

Nummer to er rett rundt hjørnet, og det blir 14-15 måneder mellom. Førstemann hadde Fox 2, og vi har vært fornøyd med den, den har fungert til det vi trenger. I utgangspunktet var planen å selge denne og kjøpe en Bugaboo Donkey, men til slutt landet vi på å beholde Fox 2 til lillesøster, også har vi kjøpt en eldre og brukt søskenvogn som ikke kan bli "mono" til de gangene begge trilles samtidig. Tipper det blir når jeg skal levere eller hente i barnehagen under permisjonstid, eller at jeg er alene med begge og skal ut en tur. 

Når lillesøster kommer så mangler vi da en vogn til storesøster. Hun har en sovevogn i barnehagen, men den er voldsomt stor i bilen og veldig tung, så den skal fortsette å stå fast der. Vi trenger en vogn hun kan sove i hjemme, trilles i hvis vi ikke har med lillesøster, eller på turer hvor vi uansett er to som triller og vi ikke bruker søskenvognen. Fint om den tar liten plass i bilen også, og at den kan brukes resten av "vognperioden" hennes.

Det blir vel en "trille" av noe slag, da vi verken trenger bag eller muligheten til å ha henne vendt mot oss ? Noen tips? Kjøper gjerne brukt.

 

Anonymkode: ee4ba...fe9

Jeg kjøpte en brukt babyjogger city mini Gt til 2,5åringen min og er kjempefornøyd 🤩 så anbefaler den. 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger hjelp til valg av vogn til storesøster😊

Nummer to er rett rundt hjørnet, og det blir 14-15 måneder mellom. Førstemann hadde Fox 2, og vi har vært fornøyd med den, den har fungert til det vi trenger. I utgangspunktet var planen å selge denne og kjøpe en Bugaboo Donkey, men til slutt landet vi på å beholde Fox 2 til lillesøster, også har vi kjøpt en eldre og brukt søskenvogn som ikke kan bli "mono" til de gangene begge trilles samtidig. Tipper det blir når jeg skal levere eller hente i barnehagen under permisjonstid, eller at jeg er alene med begge og skal ut en tur. 

Når lillesøster kommer så mangler vi da en vogn til storesøster. Hun har en sovevogn i barnehagen, men den er voldsomt stor i bilen og veldig tung, så den skal fortsette å stå fast der. Vi trenger en vogn hun kan sove i hjemme, trilles i hvis vi ikke har med lillesøster, eller på turer hvor vi uansett er to som triller og vi ikke bruker søskenvognen. Fint om den tar liten plass i bilen også, og at den kan brukes resten av "vognperioden" hennes.

Det blir vel en "trille" av noe slag, da vi verken trenger bag eller muligheten til å ha henne vendt mot oss ? Noen tips? Kjøper gjerne brukt.

 

Anonymkode: ee4ba...fe9

Skulle til å spørre hvorfor de ikke bare kan dele på Foxen og bytte mellom bag og sittedel. Det gjorde vi i en lignede situasjon (med en Britax Smile). Men det er Bugaboo som har den kronglete løsningen at man må bygge om og ikke bare kan veksle? 

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Flat liggestilling betyr at ryggen faktisk ER vannrett. Det er ikke Elodie sin, den er også skrå som du nevner. Og jeg har også eid en. Du SER jo dessuten på produktbildene at den ikke er helt flat, så merkelig å påstå noe annet.

Dette er et diskusjonsforum og jeg er interessert i å diskutere barnevogner. Noen spurte etter tips. Da må det være greit å komme med en sammenlikning når man faktisk har erfaring med begge. Det er IKKE det samme som å rakke ned på noen, det er å være uenig. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Da har du brukt den feil, min er flat, absolutt ikke skrå, herregud.

Lykke til i livet!

Anonymkode: ca32d...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle til å spørre hvorfor de ikke bare kan dele på Foxen og bytte mellom bag og sittedel. Det gjorde vi i en lignede situasjon (med en Britax Smile). Men det er Bugaboo som har den kronglete løsningen at man må bygge om og ikke bare kan veksle? 

Anonymkode: ab13e...d56

Ja, det stemmer, den må «bygges om» hver gang😅 Alternativt kan vi jo kjøpe en ekstra bag- eller sittedel, og klikke av og på.

Anonymkode: ee4ba...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ved denne, så kan brukeren som etterspurte tips ta valg utifra dette. 

Disse er hvertfall enige med meg om liggestilling. Siste fra meg ang dette nå!

Screenshot_20230201_191053_Instagram.jpg

Anonymkode: ca32d...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til søskenvogn? Bor i Oslo, så trenger en vogn som passer for byen og kollektivtransport. Ikke tar så mye plass. Enkel å trille og legge sammen. Gjerne mye plass under vognen. 
 

Eldste vil være 2,5 år når neste kommer og vi har behov for en søskenvogn. Kom gjerne med erfaringer dere som har barn med lignende aldersforskjell på om søskenvogn er nødvendig eller ikke. 

Anonymkode: 197be...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tips til søskenvogn? Bor i Oslo, så trenger en vogn som passer for byen og kollektivtransport. Ikke tar så mye plass. Enkel å trille og legge sammen. Gjerne mye plass under vognen. 
 

Eldste vil være 2,5 år når neste kommer og vi har behov for en søskenvogn. Kom gjerne med erfaringer dere som har barn med lignende aldersforskjell på om søskenvogn er nødvendig eller ikke. 

Anonymkode: 197be...934

Spørs litt hva du skal bruke søskenvognen til: er det «hovedvogn» for ett eller begge barna? Går eldste i barnehage og har egen vogn der? Har du behov for å bruke den som singelvogn i tillegg?

Generelt så er vogner med barna plassert i bredden bedre å trille, da søskenvogner der man stabler i lengden har en tendens til å bli veldig tunge å få over fortauskanter og lignende mens begge barna er i vogna, men hvis man har tyngste barn nærmest seg selv så går det ofte greit, og hvis eldste i tillegg går litt selv/kun bruker vogna i kortere strekk så synes jeg det er verdt det med tanke på at fremkommeligheten i by med smalere vogn er myye bedre. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spørs litt hva du skal bruke søskenvognen til: er det «hovedvogn» for ett eller begge barna? Går eldste i barnehage og har egen vogn der? Har du behov for å bruke den som singelvogn i tillegg?

Generelt så er vogner med barna plassert i bredden bedre å trille, da søskenvogner der man stabler i lengden har en tendens til å bli veldig tunge å få over fortauskanter og lignende mens begge barna er i vogna, men hvis man har tyngste barn nærmest seg selv så går det ofte greit, og hvis eldste i tillegg går litt selv/kun bruker vogna i kortere strekk så synes jeg det er verdt det med tanke på at fremkommeligheten i by med smalere vogn er myye bedre. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Eldste har egen vogn og trenger den fremdeles i bhg da de sover frem til de er 3 år.
 

Ellers vil vi bruke søskenvognen når vi skal ut med barna samtidig, eller alene med den minste hvis jeg skal ut på tur i permisjonen, mens eldste er i bhg. 
 

Tenker kanskje vogn i bredden dersom det er bedre å trille. 

Anonymkode: 197be...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bugaboo Donkey er jo veldig praktisk med at man kan gjøre den mindre og ha en liten handlekurv når man har bare det ene barnet med. 

Personlig ville jeg nok vurdert sånn brett til de kan stå eller sitte på til storesøsken. Har ei som er snart 3 og vi bruker mindre og mindre vogn, egentlig bare på lange turer i skogen. Men barn er jo veldig forskjellige. Type sånn: 

https://www.barnashus.no/barnevogn/tilbehor-barnevogn/soskenbrett/buggy-board-maxi-stabrett-med-sete-red

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thule søskenvogn? Har to tette. 

En på 6mnd str 74/80 og en på 2 år som bruker 98 i klær. Er denne for liten ? 

 

Anonymkode: e30b1...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn "erstatter" Stokke Trailz?

Ser den ikke er i salg mer. Hadde den med førstemann, elsket spesielt den store bagdelen, at den var så høy, og hvor god den var å trille på grus pga. luftdekkene. Funket med bilstol gjorde den også.

Var dog ikke like fan av det store, tunge understellet, eller sittedelen.

Tips til annen vogn som er god på grus og med god bagdel, og gjerne grei å pakke inn og ut av bil også?

 

Anonymkode: 6e489...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet forskjell på emmaljunga outdoor og emmaljunga outdoor trek?

Anonymkode: 6c31f...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...