Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Uppababy likner litt på Bugaboo men man har mye større plass under, ikke så lav bagdel og man har sete og bag hver for seg og de kan byttes på.

Kalesjen er jeg usikker på den er ikke like lang som Bugaboo på liggedelen men har en ekstra greie man drar ut. Aner ikke hvordan den sammenlikner med Britax om den er bedre eller dårligere. På sittedelen er den ganske lang. 

Anonymkode: 61a24...ded

Glemte å si at jeg mente Vista2

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 11.05):

Jeg synes den var skikkelig fæl. I utgangspunktet var det genialt med den bagen som kan bli sittedel, men som sittedel fungerer den utrolig dårlig. Du kan ikke veksle mellom å ha den som bag og sittedel, og når den er sittedel kan den ikke legges helt ned i ryggen, så ungen må sove i en slags rar oppoverbakke med dårlig fotstøtte, så datteren min skled neover og fikk selen trykket inn i skrittet. Jeg hadde den vel i tre uker eller noe før jeg ga opp. Den fungerer nok kjempefint for en nyfødt, og om du kjøper det trekket som gjør den til en ordentlig sportsvogn etterpå, men i perioden mellom der, hvor du vil ha sittedel vendt mot deg, er den fullstendig ubrukelig. Jeg ble så skuffet, for jeg tenkte den skulle være den ultimate vogna. Prøvde den da datteren min var 6 mnd. 

Veldig trist, for det er den beste vogn jeg har trillet på snøføre. Og håndbremsen var digg.

Anonymkode: 5955c...f2e

Ånei, var så innstilt på å kjøpe denne, nå er jeg rådvill. 

Trenger en vogn som er god på snø og røft terreng, med en bekvem sittedel, men også et krav med fremovervendt sittedel, noen tips?

Har emmaljunga edge nå, men den er tung og ufleksibel som en tanks 

Anonymkode: df0dc...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Emmaljunga NXT90, NXT60 eller Britax Smile 4 til vinteren og snøføre? Bagdelen vil bli brukt gjennom hele vinterhalvåret, så det må være plass til både vinterpose og baby frem til baby er stor nok til sittedel på vårparten. Jeg har ikke fått sett ordentlig på bagen til Britax Smile, men hører folk si den er litt liten? Hvor stor forskjell er det på bagen til Emmaljunga og Britax? 

Er det nødvendig med understellet til NXT90 på landsbygda, eller funker det fint med mindre hjul? Jeg har to vårbarn fra før og har null erfaring med firehjuls duo-vogn på vinteren siden vi gikk over til babyjogger city elite. 

Anonymkode: 66e3f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Emmaljunga NXT90, NXT60 eller Britax Smile 4 til vinteren og snøføre? Bagdelen vil bli brukt gjennom hele vinterhalvåret, så det må være plass til både vinterpose og baby frem til baby er stor nok til sittedel på vårparten. Jeg har ikke fått sett ordentlig på bagen til Britax Smile, men hører folk si den er litt liten? Hvor stor forskjell er det på bagen til Emmaljunga og Britax? 

Er det nødvendig med understellet til NXT90 på landsbygda, eller funker det fint med mindre hjul? Jeg har to vårbarn fra før og har null erfaring med firehjuls duo-vogn på vinteren siden vi gikk over til babyjogger city elite. 

Anonymkode: 66e3f...1ab

NXT90 er nok vesentlig bedre på vinterføre enn 60 og Smile, men spørs jo litt på hvordan man bor også. Jeg hadde Smile 2 til min baby født på høsten og trillet fint vinteren gjennom, men jeg bor i by, og selv om det ofte var isete så ble det jo brøytet og strødd relativt ofte, og jeg kom meg alltid frem uten store problemer. 

Jeg synes dog at baggen på Smile 2 var litt i minste laget. Hadde Easygrow vinterpose, som jeg tror er en av de som blir størst selv uten forlengerdelen, og selv om det holdt for vår del så var det merkbart trangt om plassen da baby begynte å nærme seg 6 måneder og det fortsatt var litt tidlig til å bytte til enten vårpose eller sittedel. Var dog ikke noe stort problem for oss (baby på gjennomsnitt i vekt, litt over på lengde i størrelse). 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

NXT90 er nok vesentlig bedre på vinterføre enn 60 og Smile, men spørs jo litt på hvordan man bor også. Jeg hadde Smile 2 til min baby født på høsten og trillet fint vinteren gjennom, men jeg bor i by, og selv om det ofte var isete så ble det jo brøytet og strødd relativt ofte, og jeg kom meg alltid frem uten store problemer. 

Jeg synes dog at baggen på Smile 2 var litt i minste laget. Hadde Easygrow vinterpose, som jeg tror er en av de som blir størst selv uten forlengerdelen, og selv om det holdt for vår del så var det merkbart trangt om plassen da baby begynte å nærme seg 6 måneder og det fortsatt var litt tidlig til å bytte til enten vårpose eller sittedel. Var dog ikke noe stort problem for oss (baby på gjennomsnitt i vekt, litt over på lengde i størrelse). 

Anonymkode: 8f526...0d4

Leste nå at bagen til Emmaljunga er 3 cm lenger. Det kan jo utgjøre en del. Men etter å ha studert vognene vel og lenge lurer jeg på om Britax vinner, altså. Da jeg så alle de ulike funksjonene, størrelse og form på understell osv innså jeg at det ikke bare er romslig bag som teller 😅 Har forelska meg totalt i Britax nå.

Anonymkode: 66e3f...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 8.54):

Emmaljunga NXT90, NXT60 eller Britax Smile 4 til vinteren og snøføre? Bagdelen vil bli brukt gjennom hele vinterhalvåret, så det må være plass til både vinterpose og baby frem til baby er stor nok til sittedel på vårparten. Jeg har ikke fått sett ordentlig på bagen til Britax Smile, men hører folk si den er litt liten? Hvor stor forskjell er det på bagen til Emmaljunga og Britax? 

Er det nødvendig med understellet til NXT90 på landsbygda, eller funker det fint med mindre hjul? Jeg har to vårbarn fra før og har null erfaring med firehjuls duo-vogn på vinteren siden vi gikk over til babyjogger city elite. 

Anonymkode: 66e3f...1ab

Er en vesentlig vekt forskjell på NXT90 og Smile.

Eneste positive med NXT90 er at du får store hjul du kan montere på - som er gull i snø.

NXT90 og Emmaljunga generelt lever dessverre mye på sitt gode gamle rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mereo skrev (1 time siden):

Er en vesentlig vekt forskjell på NXT90 og Smile.

Eneste positive med NXT90 er at du får store hjul du kan montere på - som er gull i snø.

NXT90 og Emmaljunga generelt lever dessverre mye på sitt gode gamle rykte.

Ja, det er det jeg har fått inntrykk av også. At Emmaljunga er barnevognenes Rolls Royce. Men jeg tar heller en smidig og billigere Fiat når jeg tenker meg om 😅 Og Britax Smile er lekker i mine øyne, spesielt i beige 😍 En tyngre vogn vil være mer stabil å trille med, men den store forskjellen kjenner man vel best når vogna skal inn og ut av bil eller opp og ned trapper x ganger i uka! Bare bagdelen til Emmaljunga er 1,1 kg tyngre enn Britax Smile 😳

Selv om vi mest sannsynlig vil trille i litt snø til og fra butikken blir det nok aldri så ille at jeg må ploge meg frem i djupsnø. Og så satser jeg på at de fineste trilleområdene blir brøytet jevnlig. I beste fall vil baby synes det er stas å bli bært i sjal, da blir det litt lettere å ta med hunden også :) 

Anonymkode: 66e3f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen testet kinderkart all road sports vognen ??

Anonymkode: 19394...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Bugaboo Donkey nå når vi venter andremann, og første er ikke ferdig med vogn enda. Ser primært på bruktmarkedet. 

Hva er fordelen med å kjøpe Donkey 5 framfor 2 eller 3? Noen av vognene som ligger ute er uten liggedel, men med to sittedeler. Kan jeg kjøpe bag uten ramme og bytte ut den ene sittedelstekstilen? Si at jeg kjøper brukt Donkey 2, vil tekstilene til Donkey 5 passe? 

Anonymkode: a3961...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er det jeg har fått inntrykk av også. At Emmaljunga er barnevognenes Rolls Royce. Men jeg tar heller en smidig og billigere Fiat når jeg tenker meg om 😅 Og Britax Smile er lekker i mine øyne, spesielt i beige 😍 En tyngre vogn vil være mer stabil å trille med, men den store forskjellen kjenner man vel best når vogna skal inn og ut av bil eller opp og ned trapper x ganger i uka! Bare bagdelen til Emmaljunga er 1,1 kg tyngre enn Britax Smile 😳

Selv om vi mest sannsynlig vil trille i litt snø til og fra butikken blir det nok aldri så ille at jeg må ploge meg frem i djupsnø. Og så satser jeg på at de fineste trilleområdene blir brøytet jevnlig. I beste fall vil baby synes det er stas å bli bært i sjal, da blir det litt lettere å ta med hunden også :) 

Anonymkode: 66e3f...1ab

Hahahha, nå måtte jeg le!!🤣

Emmaljunga er vel på ingen måte en Rolls Royce akkurat, mer en Toyota tenker jeg! En loyal vogn som mange er fornøyd med, og som de som bor i byene er ferdig med for lengst!

 

Anonymkode: ca32d...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahahha, nå måtte jeg le!!🤣

Emmaljunga er vel på ingen måte en Rolls Royce akkurat, mer en Toyota tenker jeg! En loyal vogn som mange er fornøyd med, og som de som bor i byene er ferdig med for lengst!

 

Anonymkode: ca32d...c4d

Det var sagt med en dose ironi og humor, men ser at den var vanskelig å få med seg 😂

Anonymkode: 66e3f...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å kjøpe nytt understell til emmaljunga Edge duo? De nye understellet passer vel ikke gamle modeller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enot10 skrev (7 minutter siden):

Noen som vet om det går an å kjøpe nytt understell til emmaljunga Edge duo? De nye understellet passer vel ikke gamle modeller? 

Da må du nok kjøpe brukt. Denne modellen er nok så gammel at du ikke kan få nytt på reklamasjon. 

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med å finne Bogaboo Fox 3 på prisjakt. Hva er en ok pris for denne ny i butikk? Har god tid så trenger ikke stresse med å kjøpe, men virker ikke som at det så ofte er veldig store tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Angg said:

Sliter med å finne Bogaboo Fox 3 på prisjakt. Hva er en ok pris for denne ny i butikk? Har god tid så trenger ikke stresse med å kjøpe, men virker ikke som at det så ofte er veldig store tilbud. 

Har sett de ned i 10500kr… 

Anonymkode: 819f7...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Angg skrev (12 timer siden):

Sliter med å finne Bogaboo Fox 3 på prisjakt. Hva er en ok pris for denne ny i butikk? Har god tid så trenger ikke stresse med å kjøpe, men virker ikke som at det så ofte er veldig store tilbud. 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5851698

Jeg kjøpte på Barnas hus i helga. Håper det var et godt kjøp. De har åpent kjøp, så jeg kan angre hvis jeg vil.

Anonymkode: a79bc...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Thule Urban Glide 2? Bor et sted med mye natur og sen vår, og er en aktiv familie som uansett trenger en joggevogn på sikt.

Synes det virker litt lang og massiv, så selv om vi har bestemt oss for den så må jeg få bort litt tvil…

Anonymkode: 144b2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER Urban Glide 2.

Det er noen negative ting med den:

- man kan ikke ha barnet vendt mot seg etter at man er ferdig med bagdelen. Jeg synes det er alt for tidlig å ha en baby den veien når de er 4-6 måneder

- bagen er VELDIG liten. Jeg ble overrasket over hvor raskt min datter, som er veldig liten/kort, vokste ut av bagen. Da hun var 6 måneder var det ikke plass til vognpose oppi. Babyer med "vanlig lengde" vil derfor vokse ut av den når de er enda yngre. Jeg leste et blogginnlegg hvor sønnen til skribenten vokste ut av bagen da han var 3,5 måneder. Og det gjør det første punktet ekstra upraktisk.

- selene i sittedelen er VELDIG knotete. Det er et styr å få posen inn og ut. Vi løste det med å to poser (hadde også to vogner). 

- den ER veldig bred. Vi har opplevd noen ganger at vi ikke får den inn i heiser og at det er for trangt i noen butikker. Men vi bor i Oslo, og her er det jo noen steder "ekstra trangt". Løste det ved å ha en vogn som vi hadde med i butikker/til sentrum (også for å kunne ha henne mot oss når det var mye folk og ting som skjedde), og Urban Glide 2 på trilleturer hvor vi ikke skulle inn noe sted. 

Bortsett fra dette, er Urban Glide 2 en helt fantastisk vogn i mine øyne. Den har en trillekomfort som overgår ALLE vogner jeg har prøvd. Som joggevogn kunne den fungert bedre, og er man veldig iherdig løper, vil man sikkert foretrekke en vogn som er kun joggevogn med stort, fast hjul foran. Men om man ikke trene til maraton, klarer man seg med Urban Glide 2 som joggevogn også. Den er lett å slå sammen, men tar selvfølgelig mye plass i bagasjerommet på bilen. Den har plass til overraskende mye i kurven under og den kan jo også lukkes med glidelås. Med mindre det regner ekstremt mye, holder det som er der seg tørt.

Jeg er superfornøyd med Urban Glide 2, datteren min er 2,5 nå og vi har kvittet oss med den andre vogna, men beholder den og bruker når vi har lyst å gå en mil på skogstur og den type ting. Også bruker vi den som sovevogn i barnehagen.

 

 

Anonymkode: 5955c...f2e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for langt og godt svar til deg over! Det med sittedelen «feil vei» er noe jeg ikke liker, så har uansett bestemt at vi skal kjøpe en brukt vogn med sittedelen mot trilleren når vi kommer så langt.
 

Hadde Emmaljunga NXT90F sist, men mannen likte den overhodet ikke (og han er den som kommer til å trille de lengste turene) så vurderer å kjøpe en Yngri fra barnas hus til byvogn på sikt (tar gjerne imot erfaring her også om noen har). Ser man lett får solgt Thule-vognene etterpå, så er vel et ganske trygt valg som babyvogn.

Hvilken vogn nr 2 (byvogn) hadde dere?

Anonymkode: 144b2...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...