Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 12/31/2022 at 2:34 PM, AnonymBruker said:

Britax smile eller bugaboo fox?

Anonymkode: adc24...926

Jeg er veldig fornøyd med min Britax Smile i alle fall. Sammenligna med Fox liker jeg at den har bedre plass under, er ikke like lav, at den har separat liggedel, at sittedelen kan legges flatt, og at prisen er mye hyggeligere. Begge er typiske "byvogner", små og lettmanøvrerte. Syns kalesjen på liggedelen er bedre på Fox, og det er jo unektelig en pen/trendy vogn. Men forsvarer ikke prisen i mine øyne. 

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 14.34):

Britax smile eller bugaboo fox?

Avhenger av hva som er viktig for deg. 
Om du skal ha ny eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan noen hjelpe meg med å finne bilstoladapter til cybex sin e-priam / priam barnevogn? Har lett gjennom hele internettet føler det ut som, uten å finne adapter til denne vognen 😨

Anonymkode: 444fc...e11

Til hvilken bilstol?

Anonymkode: 7bdb2...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til hvilken bilstol?

Anonymkode: 7bdb2...199

BeSafe iZi Go Modular X1 i-Size 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 0.31):

Sikker på at du får Besafe-adaptere til den vognen?

Anonymkode: 60db1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sikker på at du får Besafe-adaptere til den vognen?

Er det jeg lurer på.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det jeg lurer på.. 😅

Da tror jeg svaret er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 0.31):

Har denne typen bilstol og trengte ikke å kjøpe eget adapter til Cybex Priam (2022mod). Bilstolen passet rett i adapterene som følger med for montering av bag-/setedel på vogna.

Anonymkode: fe396...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 13.20):

Jeg er veldig fornøyd med min Britax Smile i alle fall. Sammenligna med Fox liker jeg at den har bedre plass under, er ikke like lav, at den har separat liggedel, at sittedelen kan legges flatt, og at prisen er mye hyggeligere. Begge er typiske "byvogner", små og lettmanøvrerte. Syns kalesjen på liggedelen er bedre på Fox, og det er jo unektelig en pen/trendy vogn. Men forsvarer ikke prisen i mine øyne. 

Hadde Emmaljunga duo til forrige, og den er et monster, så det orker jeg ikke igjen. Denne gangen vil jeg ha en lett vogn, som er fin i byen og i skogen, kalesjen må være lang. Samboer er høyest av oss på 176, så tror ikke det ville vært noe særlig problem med at den er lav.

Med forrige hadde ei i barselgruppa fox, og jeg var så innmari misunnelig på hvor liten og nett den var, og den lange fantastiske kalesjen.

Synes det er veldig vanskelig å bestemme meg mellom smile og fox, og har ingen mulighet til å teste de ut.

Tusen takk for din erfaring!

mereo skrev (På 2.1.2023 den 13.37):

Avhenger av hva som er viktig for deg. 
Om du skal ha ny eller brukt.

Blir nok å kjøpe ny, helt ville priser på de brukte, så like greit å kjøpe nytt med garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga nxt 90 til september baby? 
har den kort bag? Tenker i forhold til vognpose osv. 

Anonymkode: e7feb...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Emmaljunga nxt 90 til september baby? 
har den kort bag? Tenker i forhold til vognpose osv. 

Anonymkode: e7feb...219

Nei, men den er litt smalere enn f.eks bugaboo fox sin. Men ikke for liten! Jeg bruker fremdeles bagdelen til min gjennomsnittlig store baby på åtte mnd, med vognpose.

Anonymkode: 3c5c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får vårbaby og jeg vurderer å bytte ut britax med bugaboo? Dere som har prøvd begge, hva er deres dom?

Erfaring med britax:

- skrangler på vinterføre, føles billig, kort skjerm på bagdel.

+ stor kurv med plass til alt, god sportsdel.

inntrykk av bugaboo:

- bagdelen sitter lavt?, mindre kurvplass

+ lang skjerm på bagdel, større bagdel

Samtidig er jeg redd for at størstemann også vil sitte i vogna i blant, og da vil britax helt klart være enklere å bytte mellom bag/sportsdel enn bugaboo ved behov? Med mindre vi må gå for bugaboo donkey, men den dobler jo en allerede dyr pris…

Anonymkode: 8b947...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi får vårbaby og jeg vurderer å bytte ut britax med bugaboo? Dere som har prøvd begge, hva er deres dom?

Erfaring med britax:

inntrykk av bugaboo:

Samtidig er jeg redd for at størstemann også vil sitte i vogna i blant, og da vil britax helt klart være enklere å bytte mellom bag/sportsdel enn bugaboo ved behov? Med mindre vi må gå for bugaboo donkey, men den dobler jo en allerede dyr pris…

Britax varer lenge, bogabo sin sports del varer jo knapt et år...skjønner ikke at den har blitt så populær, og bagdelen er jo lav og gigantisk, klønete å bære med seg opp om man eks bor i leilighet.

Anonymkode: 0f589...d17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Britax varer lenge, bogabo sin sports del varer jo knapt et år...skjønner ikke at den har blitt så populær, og bagdelen er jo lav og gigantisk, klønete å bære med seg opp om man eks bor i leilighet.

Jeg synes ikke britax varer lenger, den er mye smalere en bugaboo! Og jeg synes det virker mer «skranglete» når man triller. Hvis du bor i leiligheten uten heis kan jeg anbefale en sleepcarrier oppi vogna! Enig at bagdelen er litt lav, men den skal man jo ikke bruke så lenge. Bagdelen på Britaxen er jo så kort. 

men hver sin smak 😊

Anonymkode: dd0b0...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Man må ha ekstremt lange barn om den ikke varer lenger enn et år. Min gutt som lå på 97-percentilen i lengde hadde fint plass i sin Bugaboo til vi sluttet å bruke vogn da han var 3. Har ei jente som fyller 3 i mars og også hun har veldig god plass i vogna.

Anonymkode: 5955c...f2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes ikke britax varer lenger, den er mye smalere en bugaboo! Og jeg synes det virker mer «skranglete» når man triller. Hvis du bor i leiligheten uten heis kan jeg anbefale en sleepcarrier oppi vogna! Enig at bagdelen er litt lav, men den skal man jo ikke bruke så lenge. Bagdelen på Britaxen er jo så kort. 

men hver sin smak 😊

Anonymkode: dd0b0...1bb

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man må ha ekstremt lange barn om den ikke varer lenger enn et år. Min gutt som lå på 97-percentilen i lengde hadde fint plass i sin Bugaboo til vi sluttet å bruke vogn da han var 3. Har ei jente som fyller 3 i mars og også hun har veldig god plass i vogna.

Så dere ville anbefalt bugaboo? 
Vi får nok ikke noen lange barn så vi kommer ikke til å slite med lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært/er veldig glad i Bugaboo i hvert fall. Nå bruker vi også en Babyjogger City Mini GT til to-åringen og den er jo mye letteret og enklere enn Bugaboo, men den ville på ingen måte vært noe alternativ som eneste vogn. For oss har det vært veldig viktig å ha ungene vendt mot oss til de er ganske språksterke og store, og vi trives veldig godt med sittedelen på Bugaboo. Er enig i at bagen er litt lav, men det gjør ikke noe for oss. Den er stor og derfor lunere enn andre bager (har prøvd flaut mange ulike vogner) og kan brukes lenger. Av alle vognene jeg har prøvd, er de to vi har nå de eneste vi har valgt om igjen. Har stor aldersforskjell på ungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har vært/er veldig glad i Bugaboo i hvert fall. Nå bruker vi også en Babyjogger City Mini GT til to-åringen og den er jo mye letteret og enklere enn Bugaboo, men den ville på ingen måte vært noe alternativ som eneste vogn. For oss har det vært veldig viktig å ha ungene vendt mot oss til de er ganske språksterke og store, og vi trives veldig godt med sittedelen på Bugaboo. Er enig i at bagen er litt lav, men det gjør ikke noe for oss. Den er stor og derfor lunere enn andre bager (har prøvd flaut mange ulike vogner) og kan brukes lenger. Av alle vognene jeg har prøvd, er de to vi har nå de eneste vi har valgt om igjen. Har stor aldersforskjell på ungene. 

Skjønner, vi har også ne babyjogger i tillegg og kommer alltid til å ha den i tillegg fordi jeg elsker vogna!

Hvor stor aldersforskjell er det på barna? Har sett litt på søskenbrett og ser britax kun har ståbrett mens fox har brett med sete. Noe som kan være praktisk hvis man vil unngå å kjøpe søskenvogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Erfaring med britax:

inntrykk av bugaboo:

Om du vil ha muligheten til å bruke den til begge barn i starten for å bytte mellom sitte- og liggedel ville jeg ikke byttet ut Britax med Bugaboo. Jeg har Britax og var veldig glad for å ha muligheten til å bytte de første månedene med lillesøster. (Og også i overgangen mellom liggedel og sittedel - Fox har såkalt ergonomisk sittedel, som er bedre når en litt for liten baby skal sitte i sportsdel, men ikke bra når de skal sove/ ligge pga knekk i ryggen / søkk i brystet. Det kunne jo løses lett med å sitte i sittedelen og sove i bagen, men det funker heller ikke med Bugaboo.)

Ellers enig i at Bugaboo har bedre kalesje på bagen, og Britax bedre plass under. Jeg syns ikke min Britax er mer skranglete enn Bugabooen til venninna mi, dog. 

Syns søskenbrett aldri fungerte særlig bra for oss, så om det fins bedre løsninger til Bugaboo så er jo det et argument. Eldstemann her var nesten 3 når søsken kom, og foretrakk sparkesykkel.

Men helt ærlig, om du er der at du vil kunne bruke vogna om hverandre til to barn og noen ganger samtidig, så ville jeg bare gått for søskenvogn (og Donkey gjøres vel enkelt om til enkelvogn også). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uppababy likner litt på Bugaboo men man har mye større plass under, ikke så lav bagdel og man har sete og bag hver for seg og de kan byttes på.

Kalesjen er jeg usikker på den er ikke like lang som Bugaboo på liggedelen men har en ekstra greie man drar ut. Aner ikke hvordan den sammenlikner med Britax om den er bedre eller dårligere. På sittedelen er den ganske lang. 

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...