Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, MFO skrev:

Hei! 
Vi venter nummer 3 i høst og skal kjøpe ny vogn. Har egentlig funnet drømmevognen etter utallige forsøk i Thule Urban Glide. Vi vurderte å kjøpe bag til denne, men har kommer fram til at vi kjøper en duovogn med vendbart sete. Jeg ønsker å ha babyen snudd mot meg en stund. Kriteriene er at den triller greit i snø og på stier. Jeg er aktiv og triller mye og langt. Vekt på vognen er ikke så viktig da jeg tar det som trening😅 Derimot er det greit at den er lett å manøvrere. Nå vurderer vi Emmaljunga nxt90 og Bugaboo Fox, men er åpne for andre forslag. Kan noen fortelle om erfaringer rundt disse?

Jeg synes at Emmaljunga er ganske stiv og Fox veldig vinglete/skranglete. En mellomting mellom disse to vognene vil jeg tippe passer godt til ditt behov. Hvis du liker trehjuling, så er kanskje dette noe for deg? :) Blir kanskje likt den du allerede har, men det går jo evt. an å selge Thule. 

https://www.hjsmith.co.nz/kidsworld/nursery-/travel-/mountain-buggy-carrycot-plus-for-urban-jungle-the-luxury-collection--herringbone-90094806

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at Emmaljunga er ganske stiv og Fox veldig vinglete/skranglete. En mellomting mellom disse to vognene vil jeg tippe passer godt til ditt behov. Hvis du liker trehjuling, så er kanskje dette noe for deg? :) Blir kanskje likt den du allerede har, men det går jo evt. an å selge Thule. 

https://www.hjsmith.co.nz/kidsworld/nursery-/travel-/mountain-buggy-carrycot-plus-for-urban-jungle-the-luxury-collection--herringbone-90094806

Takk for tips! Skal sjekke ut🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bugaboo Buffalo vs. Bugaboo Fox2

Noen som har kjennskap til begge disse vognene som kan fortelle meg litt om hva dere ville gått for? Kjenner et par stykker som begge mener Buffaloen er like bra om ikke bedre enn Fox’n.

Skulle gjerne hørt fleres tanker om dette, erfaringer. Vurderer å kjøpe Buffalo brukt faktisk!

Anonymkode: 4b943...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trenger tips til vogn! :)

Har termin i oktober. Har hund, så er avhengig av å komme meg ut uansett vær og vind. Bor i Rogaland. Vil gjerne ha en vogn som er god å kjøre på grus, skogsstier og asfalt. Gjerne en som tåler litt ulendt terreng. :) Er en fordel om den kan brukes hele vognperioden. Er ikke avhengig av mye oppbevaringsplass. Er et pluss om den får plass i bil med vanlig bagasjerom. Helst enkel å legge sammen. Helst være stødig og litt tung siden den skal brukes mye sammen med en stor hund som kan ha en tendens til å dra til om den ser en katt eller lignende(jobber med den saken!). Noen tips? :)

Anonymkode: 8b183...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger tips til vogn! :)

Har termin i oktober. Har hund, så er avhengig av å komme meg ut uansett vær og vind. Bor i Rogaland. Vil gjerne ha en vogn som er god å kjøre på grus, skogsstier og asfalt. Gjerne en som tåler litt ulendt terreng. :) Er en fordel om den kan brukes hele vognperioden. Er ikke avhengig av mye oppbevaringsplass. Er et pluss om den får plass i bil med vanlig bagasjerom. Helst enkel å legge sammen. Helst være stødig og litt tung siden den skal brukes mye sammen med en stor hund som kan ha en tendens til å dra til om den ser en katt eller lignende(jobber med den saken!). Noen tips? :)

Jeg er veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo med outdoor understell. Den er stor, litt tung, enkel å legge sammen, vendbar sittedel og mange fine funksjoner. Romslig men samtidig lun bagdel. Den tar dog litt plass. Jeg deler min i to (tar av bag’en) for å raskt få den inn i bagasjerommet på golfen min :) Den går inni uten, men det er bedre for bagasjeromsstoffet om jeg deler den 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, boblevann skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Emmaljunga Edge Duo med outdoor understell. Den er stor, litt tung, enkel å legge sammen, vendbar sittedel og mange fine funksjoner. Romslig men samtidig lun bagdel. Den tar dog litt plass. Jeg deler min i to (tar av bag’en) for å raskt få den inn i bagasjerommet på golfen min :) Den går inni uten, men det er bedre for bagasjeromsstoffet om jeg deler den 😅 

Takk for svar! Skal sjekke ut den. :) Har sett litt rundt nå, og syntes det ser veldig praktisk ut med en vogn der man kan sette bilstolen direkte på vognen. Går dette med denne vognen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Skal sjekke ut den. :) Har sett litt rundt nå, og syntes det ser veldig praktisk ut med en vogn der man kan sette bilstolen direkte på vognen. Går dette med denne vognen? :)

Vet det finnes adaptere til allefall noen bilstoltyper som man kan kjøpe! Men det går ikke «på direkten» så vidt jeg vet dessverre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg trenger vogntips, og liker å være tidlig ute. Skal ha nr. 1 i november. Bor i 3. etasje i Oslo uten heis. Jeg ønsker at vogna skal kunne trilles på både sti og vei, og ikke være for tung å skyve. Tror jeg liker trehjuling med låsbart fremhjulsdrift best, men jeg har ikke store erfaringer med vogn fra før. Det er ikke et must at det må være masse oppbevaringsplass i vogna, men litt er jo praktisk. Ellers har vi liten bil, på størrelse med en Golf omtrent. Vi kommer ikke til å kjøre mye med verken vogn eller barn, men det er veldig praktisk om vogna får plass i bagasjerommet på bilen. Lurer også litt på om det er greit å ha bilstol som er kompatibel med understellet på vogn. 
Har til nå sett på Baby Jogger CityElite (tenker på den som har vendbar sittedel) og  Beemo Flexi travel 3. Jeg tenker å kjøpe brukt, om mulig. 
Kom med tips! 🤗🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, mingrid skrev:

Hei!

Jeg trenger vogntips, og liker å være tidlig ute. Skal ha nr. 1 i november. Bor i 3. etasje i Oslo uten heis. Jeg ønsker at vogna skal kunne trilles på både sti og vei, og ikke være for tung å skyve. Tror jeg liker trehjuling med låsbart fremhjulsdrift best, men jeg har ikke store erfaringer med vogn fra før. Det er ikke et must at det må være masse oppbevaringsplass i vogna, men litt er jo praktisk. Ellers har vi liten bil, på størrelse med en Golf omtrent. Vi kommer ikke til å kjøre mye med verken vogn eller barn, men det er veldig praktisk om vogna får plass i bagasjerommet på bilen. Lurer også litt på om det er greit å ha bilstol som er kompatibel med understellet på vogn. 
Har til nå sett på Baby Jogger CityElite (tenker på den som har vendbar sittedel) og  Beemo Flexi travel 3. Jeg tenker å kjøpe brukt, om mulig. 
Kom med tips! 🤗🤗

Babyjogger City Elite har vel ikke vendbar sittedel? 

Anonymkode: bf5e4...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyjogger City Elite har vel ikke vendbar sittedel? 

Anonymkode: bf5e4...053

Tenker på den vogna fra Baby Jogger som har det. Husker ikke hva den heter og fant den ikke på nett sånn umiddelbart, men vet at det finnes. Kan være baby jogger city select, men er ikke helt sikker. 

Endret av mingrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tråden er evig lang nå, så jeg kan ikke lese meg frem til svaret uten å bruke vanvittig med tid, men jeg lurer på:

Stokke trailz    eller     Bugaboo fox 2

Vognen må få plass i bagasjerommet på en BMW i3. Vi bor sånn til at vognen vil bli brukt mest på asfalt og på litt ujevne grusveier i skogen.

Fordelen med Stokke er vel at den er mer stødig i konstruksjonen og virker mer solid på grusveiene, den har bedre demping, barnet sitter høyere, vognen har god lastekapasitet?

Fordelen med Bugaboo er at den er mindre og dermed tar mindre plass. Noe mer?

Er det ellers andre vogner som kunne vært aktuelle for oss? Det er viktig for meg at vognen kommer med helsvart chassis, jeg synes vogner er stygge nok fra før om de ikke også skal ha masse forskjellige farger og metaller.

Anonymkode: ce08d...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er evig lang nå, så jeg kan ikke lese meg frem til svaret uten å bruke vanvittig med tid, men jeg lurer på:

Vognen må få plass i bagasjerommet på en BMW i3. Vi bor sånn til at vognen vil bli brukt mest på asfalt og på litt ujevne grusveier i skogen.

Fordelen med Stokke er vel at den er mer stødig i konstruksjonen og virker mer solid på grusveiene, den har bedre demping, barnet sitter høyere, vognen har god lastekapasitet?

Er det ellers andre vogner som kunne vært aktuelle for oss? Det er viktig for meg at vognen kommer med helsvart chassis, jeg synes vogner er stygge nok fra før om de ikke også skal ha masse forskjellige farger og metaller.

ALLE jeg har snakket med sier Bugaboo er ekstremt mye bedre enn Stokke trailz. Derimot sier alle at Buffalo er bedre enn Fox, og Fox2. 

Hører veldig mange som ender opp med å kjøpe brukt Buffalo istedenfor å legge penger i Fox. Barnashus og babyshop sa til meg at de aldri har fått så mye klager på en vogn som Fox. 

Stokke ba alle butikkansatte meg styre unna.

Prøvde den og satte den uansett bort med en gang, makan til klumsete vogn.

Bugaboo har sort understell! 

Anonymkode: 4b943...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville dratt innom en barnevognbutikk og spurt om å få prøve å få trailzen inn i bilen. Eller evt målt grundig ut fra sammenlagtmål på bilen. I3 har jo ikke det største bagasjerommet, så jeg tviler egentlig på at du får plass! 

Jeg kjenner noen som har hatt Bugaboo Fox og fått plass i en i3, men da også ryker hele bagasjerommet. Er ikke en milimeter til overs 😅

Vet for øvrig om noen som kjøper en separat «bilvogn» når de har liten bil, altså en av de mindre vognene som kan slås sammen til å bli veldig små, også har de heller en bedre vogn stående hjemme.

Vi har for øvrig landet på Britax smile3 som vi synes er veldig fin og som også blir relativt liten sammenslått. Kan være aktuelt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 5/6/2020 at 5:54 PM, MFO said:

Takk for tips! Skal sjekke ut🙌

Har du sjekket ut nye TFK mono / duo? Har eldre versjon som er fantastisk å trille og kommer frem over alt. 3 hjul. Det som er nytt med denne er at babyen kan sitte vendt mot deg til ca 3 år :) så kan den bli til en vanlig sportstrille.

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/13/2020 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Du får ikke en trailz inn i en i3. Da har du isåfall ikke plass til noe annet 😅 Synes ellers det er en topp vogn! Kommer frem overalt, god solskjerming,  babyen ligger høyt og handlekurven er knall. Vi har den nå, og kjøpte en godt brukt babyjogger premiere for å ha som bilvogn i vår leaf. 

synes Fox er veldig god på asfalt og senter, tar liten plass og er ganske fin til å være vogn. Litt lav bare. Men synes den er helt håpløs i litt snø og på is, og savner demping. Har den ikke selv, men søsteren min har den så har trillet den en del og diskutert med henne. Vet det har kommet en oppdatert versjon nylig med bedre demping, men har ikke prøvd. 

Kjenner mange som har disse vognene, men har ikke hørt om noen som klager på feil/mangler/service. Hadde noe på trailzen vår, som var selvforskyldt, men de ga en helt fantastisk service. Har hørt veldig mye negativt om servicen til Emmaljunga, om du vurderer noe derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/13/2020 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Ville sjekket ut Joolz eller Harvey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket ut nye TFK mono / duo? Har eldre versjon som er fantastisk å trille og kommer frem over alt. 3 hjul. Det som er nytt med denne er at babyen kan sitte vendt mot deg til ca 3 år :) så kan den bli til en vanlig sportstrille.

Denne så også veldig bra ut! Finner kun nettbutikker som selger dog. Noen som vet om fysiske butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.5.2020 den 10.18, mingrid skrev:

Tenker på den vogna fra Baby Jogger som har det. Husker ikke hva den heter og fant den ikke på nett sånn umiddelbart, men vet at det finnes. Kan være baby jogger city select, men er ikke helt sikker. 

Select har vendbar, ja. :) Men er sikkert Premier du tenker på, for med mindre du har tenkt å bruke den som søskenvogn så er Premier bedre, siden select er ganske stiv og tung. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, MFO said:

Denne så også veldig bra ut! Finner kun nettbutikker som selger dog. Noen som vet om fysiske butikker?

Tror mimmis har butikk i Sandefjord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

emmaljunga edge duo competition grey 2017, noen som vet om det går ann å få tak i outdoor hjul til denne vogna? :) Prøver å se litt på hjemmesiden til emmaljunga, men vet ikke helt om jeg finner ut av det og om de hjulene man får kjøpt i dag passer overens med vogn og understell fra 2017?

Anonymkode: 960dd...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...