Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Switch skrev:

Noen som har TFK mono? Tror den er relativt ny(?), virker som om bagen bare settes opp til å bli en sportsdel.

Hvordan er den å legge ned som sportsdel for litt større barn? Tenker da 2-3 år. Blir det full liggestilling, eller blir det noe ergonomisk opplegg, kan kun ryggen legges ned mens bena «henger» ned? Håper det er forståelig og folk kan fortelle meg litt om det. Og erfaringer med vognen. 
 

Skal ha den i søskenvogn eventuelt, men den er vel helt lik som den enkle, bare med to ved siden av hverandre vil jeg tro. 

Har ikke brukt den selv, men testes i butikk. Den er ikke ergonomisk, har en plate i ryggen som du senker i hvilestilling, blir ikke helt flat. Du kan feste en fotstøtte slik at beina ikke henger. Ikke målt lengden på sittedelen, men de reklamerer om at den passer til minimum 3 år.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Switch
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke brukt den selv, men testes i butikk. Den er ikke ergonomisk, har en plate i ryggen som du senker i hvilestilling, blir ikke helt flat. Du kan feste en fotstøtte slik at beina ikke henger. Ikke målt lengden på sittedelen, men de reklamerer om at den passer til minimum 3 år.

Anonymkode: 8f526...0d4

I hvilken butikk har du testet i?

Har hatt alt for mange forskjellige vogner de fire årene vi har hatt barn, så skulle gjerne vært å kikket ordentlig på den før vi bestemmer oss for å bruke nesten 20.000 kroner på den.. 

Ikke sånn kjempe fan av vogner som kun kan legges i hvilestilling, så da blir det ekstra viktig å se nøye på den, hehe. 
 

Tusen takk for svar!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbrett/ståbrett til NXT90:

Burde vi gå for emmaljunga/nxt sitt, eller kan vi like gjerne gå for Bumprider som er universal? Er jo veldig kjekt med sete til storebror på 3 når han skal være med på tur, men ikke på bekostning av det er dårligere enn det fra emmaljunga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Easywalker buggy XS? Skal brukes som bil/senter/flyplasstrille, ingen turgåing. Har en emmaljunga edge til slikt men den er så enormt svær å dra med seg i bil og på senter feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til vogn med høy rygg? Vi har Emmaljunga NXT90 (2018 modell) og denne er altfor kort i ryggen til min gutt på 15 mnd. 
 

Den må kunne:

Være vendt mot meg. Snurrehjul. Høy rygg. Gode hjul til feks grus og ulendt terreng. Trenger ikke være svindyr og jeg kan gjerne kjøpe brukt. Ta liten plass i bil. God plass under sittedel er også en fordel 😊

Finnes denne vognen? 

Anonymkode: b2c8d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Switch
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips til vogn med høy rygg? Vi har Emmaljunga NXT90 (2018 modell) og denne er altfor kort i ryggen til min gutt på 15 mnd. 
 

Den må kunne:

Være vendt mot meg. Snurrehjul. Høy rygg. Gode hjul til feks grus og ulendt terreng. Trenger ikke være svindyr og jeg kan gjerne kjøpe brukt. Ta liten plass i bil. God plass under sittedel er også en fordel 😊

Finnes denne vognen? 

Anonymkode: b2c8d...252

Sett noe på Britax Smile 2/3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Switch skrev:

Sett noe på Britax Smile 2/3?

Ja, hvor høy er den i ryggen i forhold til NXT90? Finner heller ikke ut hvor kort nxt90 er i ryggen, står ikke opplyst noen plass. Bare hele lengden fra ben til topp. 

Anonymkode: b2c8d...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Switch
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor høy er den i ryggen i forhold til NXT90? Finner heller ikke ut hvor kort nxt90 er i ryggen, står ikke opplyst noen plass. Bare hele lengden fra ben til topp. 

Anonymkode: b2c8d...252

Det vet jeg dessverre ikke. Jeg har ingen erfaring med Britax Smile selv, men vi kvittet oss nylig med NXT90(F) fordi den var så kort i ryggen da den ble lagt ned i liggestilling. Har Britax B-Motion 4 plus til yngste på snart 2 år, den er kun fremovervendt da, tenkte hun skulle ha den i barnehagen, men den har en veldig lang og fin sittedel. 
 

Har ikke noen mål på NXT90 vs Britax Smile, har bare undersøkt litt og lest at Britax Smile har lenger rygg og at enkelte valgte Britax fremfor Emmaljunga.

 

Hvis du ikke allerede har gjort det kan du jo eventuelt sjekke annonser som ligger ute på Finn.no og se om noen har opplyst om lengden på ryggen der, eller spørre. Tenkte ikke på det før jeg skrev det her nå, så det skal jeg faktisk gjøre selv😅

Endret av Switch
Edit: Ryggen til Britax Smile 3 er i alle fall 48cm i følge en video jeg nettopp så.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor høy er den i ryggen i forhold til NXT90? Finner heller ikke ut hvor kort nxt90 er i ryggen, står ikke opplyst noen plass. Bare hele lengden fra ben til topp. 

Anonymkode: b2c8d...252

Jeg vet heller ikke nøyaktige mål, men har fått med meg at britax smile 3 har vesentlig lenger rygg enn toeren, og dermed holder mye lenger. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips til en vogn som er enkel å svinge og kjøre, som har plass til handleposer under vognen og ikke er så altfor stor. Bor i Oslo, så fint om vognen er enkel å bruke i offentlig transport. 

Anonymkode: 317b6...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger tips til en vogn som er enkel å svinge og kjøre, som har plass til handleposer under vognen og ikke er så altfor stor. Bor i Oslo, så fint om vognen er enkel å bruke i offentlig transport. 

Anonymkode: 317b6...dfb

Britax Smile! Veldig lett å kjøre, smidig og kompakt, og gigantisk kurv under 😊

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Britax Smile! Veldig lett å kjøre, smidig og kompakt, og gigantisk kurv under 😊

Anonymkode: ab13e...d56

Støttes! Vi har nå brukt vår Britax smile 3 i snart en uke i Oslo og er storfornøyd. Enkel å kjøre både utendørs og innendørs på senter osv. Veldig kjekt at man bare kan klipse bilstolen rett på til mindre turer på kjøpesenteret. Går fint på grusvei, og har stor kurv under. Liten sammenslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som vet om man kan kjøpe bag til en babyjogger mini gt? Og evt hvilke bager som passer? Har en eldre versjon hvis det har noe å si..

Anonymkode: b4cc2...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet om man kan kjøpe bag til en babyjogger mini gt? Og evt hvilke bager som passer? Har en eldre versjon hvis det har noe å si..

Anonymkode: b4cc2...c29

Baby jogger Deluxe passer GT1. Det er en egen bag til gt2, så ikke kjøp den :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Baby jogger Deluxe passer GT1. Det er en egen bag til gt2, så ikke kjøp den :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

Tusen takk!

Anonymkode: b4cc2...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får en vårbaby i 2021 og storebror vil da være ca 2.5 år og sover dupp kun i vogn. Tror nok han trenger duppen enda da, så vi trenger en vogn til babyen med et understell som kan ligge fast i bilen og en bag vi kan ta med inn og ut. Understellet bør ikke ta så veldig stor plass, men det trenger ikke være det minste heller da vi har Superb '18. Og bagen bør kunne bæres enkelt inn. 

Bor i Nordland så det er en del slaps og sny, så det er absolutt en fordel om den kan brukes på slikt føre. 

Gjerne en ergonomisk, hvor det er kjapt å bytte mellom sport- og bagdel - for da kan vi ha èn og samme vogn hjemme til begge to. Planlegger å bære baby de gangene vi trenger vogn og skal ut med begge 🙂

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet Britax Smile 3 og opplevde den som veldig skranglete sammenlignet med Bugaboo Fox 2 og Stokke Trailz. Endte opp med en Fox 2 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet ut den nye elektriske barnevognen fra Cybex? Cybex Priam med hjelpemotor 😄 vurderer sterkt denne fordi vi har noen fæle bakker i området her og jeg har en kronisk sykdom som gjør meg sliten til tider. Leste også at Emmaljunga skal komme med en elektrisk versjon av NXT90 (?). Noen som har kjennskap til både Cybex og Emmaljunga? Hvilken anbefaler du?

Anonymkode: 6506c...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde cybex i butikk. Blir jo ikke som å kjøre den ute i bakke da. Skjønner det kan være behov ved sykdom o.l. Men ikke nødvendig ellers. Følte kanskje vogna var litt tung i seg selv 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...