Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

emmaljunga edge duo competition grey 2017, noen som vet om det går ann å få tak i outdoor hjul til denne vogna? :) Prøver å se litt på hjemmesiden til emmaljunga, men vet ikke helt om jeg finner ut av det og om de hjulene man får kjøpt i dag passer overens med vogn og understell fra 2017?

 

Anonymkode: 960dd...c77

Jepps :) Jeg har akkurat gjort det, snakket med Emmaljunga kundeservice på forhånd og de sa at så sant vogna var yngre enn 2016 mod, så passet «dagens» hjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, boblevann skrev:

Jepps :) Jeg har akkurat gjort det, snakket med Emmaljunga kundeservice på forhånd og de sa at så sant vogna var yngre enn 2016 mod, så passet «dagens» hjul!

Tuuusen takk for kjapt svar @boblevann 😄 

Har du en edge duo modell? :) Har du noen erfaringer/tips og triks vedrørende vogna? Har du trillet på grusvei, snø, og sti? Fungerer det greit? 😄 Vi venter første barnet nå, og er helt "grønne" når det kommer til slikt. Har forsøkt å lese meg opp, og vi har kommet frem til at en emmaljunga edge duo er det vi ønsker oss. tenkte å se om vi kunne finne en brukt vogn i første omgang, men det er ikke så mange som har outdoor-hjul... så da er det greit å finne ut av hvorvidt det går ann å skifte hjulene :) 

Anonymkode: 960dd...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuuusen takk for kjapt svar @boblevann 😄 

Har du en edge duo modell? :) Har du noen erfaringer/tips og triks vedrørende vogna? Har du trillet på grusvei, snø, og sti? Fungerer det greit? 😄 Vi venter første barnet nå, og er helt "grønne" når det kommer til slikt. Har forsøkt å lese meg opp, og vi har kommet frem til at en emmaljunga edge duo er det vi ønsker oss. tenkte å se om vi kunne finne en brukt vogn i første omgang, men det er ikke så mange som har outdoor-hjul... så da er det greit å finne ut av hvorvidt det går ann å skifte hjulene :) 

Anonymkode: 960dd...c77

Jepp! Jeg har en competition, nå med outdoorhjul, tror faktisk min også er 2017 mod (kjøpt brukt). Jeg triller mest på snø, skogsvei og grus - og synes den er gullegod. Competitionhjulene var ganske stive og humpete, men med outdoorhjul er det ingen problem :) Det er jo en «offroad-vogn» og er veldig god på slikt føre synes jeg. Ellers er den solid, stabil og stødig. Jeg elsker den. Bagdelen varer lenge, er lun og god i ruskevær samtidig som den er stor. Men vogna er veldig stor og ganske tung, så hvis dere har liten bil eller dårlig med oppbevaringsplass er den nok ikke ideell. Men har dere stor bil og god plass ville jeg gått for den altså! Eneste tips tror jeg må være å finne bruksanvisningen på nett og lese den! Det gjorde jeg bare for gøy en kveld og oppdaget mange kule løsninger som jeg ikke visste om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, boblevann skrev:

Jepp! Jeg har en competition, nå med outdoorhjul, tror faktisk min også er 2017 mod (kjøpt brukt). Jeg triller mest på snø, skogsvei og grus - og synes den er gullegod. Competitionhjulene var ganske stive og humpete, men med outdoorhjul er det ingen problem :) Det er jo en «offroad-vogn» og er veldig god på slikt føre synes jeg. Ellers er den solid, stabil og stødig. Jeg elsker den. Bagdelen varer lenge, er lun og god i ruskevær samtidig som den er stor. Men vogna er veldig stor og ganske tung, så hvis dere har liten bil eller dårlig med oppbevaringsplass er den nok ikke ideell. Men har dere stor bil og god plass ville jeg gått for den altså! Eneste tips tror jeg må være å finne bruksanvisningen på nett og lese den! Det gjorde jeg bare for gøy en kveld og oppdaget mange kule løsninger som jeg ikke visste om! 

@boblevann   Igjen, tusen takk for kjapt svar :) Veldig greit å høre erfaringer fra noen som faktisk har akkurat den samme vogna som vi vurderer :) Høres ut som du har trillet på mye av det samme underlaget som vi kommer til å gjøre. Ut ifra bilder, ser de hjulene som sitter på veldig stive, og sensitive for ulent terreng, hvis man skal tenke på den lille som skal prøve å sove oppi vogna :) 

Vi bor på landet og har heldigvis både stor bil og en romslig enebolig bolig 😄 

Det tipset skal jeg ta med meg, blir nok sengelektyre dersom vi får tilslag på den vogna vi har lagt inn bud på 😄 

Anonymkode: 960dd...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@boblevann   Igjen, tusen takk for kjapt svar :) Veldig greit å høre erfaringer fra noen som faktisk har akkurat den samme vogna som vi vurderer :) Høres ut som du har trillet på mye av det samme underlaget som vi kommer til å gjøre. Ut ifra bilder, ser de hjulene som sitter på veldig stive, og sensitive for ulent terreng, hvis man skal tenke på den lille som skal prøve å sove oppi vogna :) 

Vi bor på landet og har heldigvis både stor bil og en romslig enebolig bolig 😄 

Det tipset skal jeg ta med meg, blir nok sengelektyre dersom vi får tilslag på den vogna vi har lagt inn bud på 😄 

Anonymkode: 960dd...c77

Ingen problem, er slikt jeg har å gjøre på når jeg må sitte å holde hånda til en sovende baby (han våkner hvis jeg slipper) 🙈🙈 

Ja, de punkteringsfrie hjulene var grusomt stive og ristet fælt (særlig de små fremhjulene). Så de anbefaler jeg ikke, men var ikke så dyrt med nye og det var fryktelig enkelt å skifte dem så går helt fint å kjøpe nye 😄 Men det var litt leveringstid på dem! Så bestill i god tid. Tror jeg ventet en mnd på dem sånn ca. Hvis dere får vogna er det egentlig bare å bestille med en gang, korona gjør vel at det fort går enda lenger tid enkelte steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer med Britax smile 3? :)

Anonymkode: 8b183...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til ny barnevogn? 

Vi skal flytte landlig siden forrige baby, i nærområdet blir det mye grus og traktorstier. Men så er det for langt for å gå til ærend og andre, så det blir mye ut og inn av bil med vogna. I tillegg er det sensommerbaby, så bagdel må ha plass til vinterpose og baby på 6 mnd. 

Landlig og ønske om stor bagdel taler for å fortsette med Stokke-vogn, men understellet er så tungt og den tar så veldig mye plass i bilen. Finnes det noen vogner som er like gode å trille i ulendt terreng som Stokke, har romslig bagdel og likevel er lettere å slå sammen og tar mindre plass i bagasjen? 

Anonymkode: 6e489...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tips til ny barnevogn? 

Vi skal flytte landlig siden forrige baby, i nærområdet blir det mye grus og traktorstier. Men så er det for langt for å gå til ærend og andre, så det blir mye ut og inn av bil med vogna. I tillegg er det sensommerbaby, så bagdel må ha plass til vinterpose og baby på 6 mnd. 

Landlig og ønske om stor bagdel taler for å fortsette med Stokke-vogn, men understellet er så tungt og den tar så veldig mye plass i bilen. Finnes det noen vogner som er like gode å trille i ulendt terreng som Stokke, har romslig bagdel og likevel er lettere å slå sammen og tar mindre plass i bagasjen? 

Anonymkode: 6e489...dc3

Tror Britax go big 2 skal være god i terreng, men usikker på str i bil ift Stokke sin..

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror Britax go big 2 skal være god i terreng, men usikker på str i bil ift Stokke sin..

Anonymkode: 819f7...cae

Skulle til å anbefale Britax Go big 2 selv😄. Fantastisk vogn 😍😍

Anonymkode: edef9...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet forskjellene på de ulike emmaljunga modellene? Ser de har egde duo, mondial og nxt å velge mellom. 

Er på utkikk etter en vogn som er god på vinterføre (snø, is og slaps) og grusveier. 

Hadde tidligere for mange år siden emmaljunga City Cross og likte den godt, men den har vist gått ut av produksjon 🙁 

Har også googlet litt rundt Thule sin, men er bekymret for den skal være ustødig med bare tre hjul? (Har ivrige storesøsken som gleder seg til trilletur, så er avhengig av en solid vogn som ikke kan velte). 

Anonymkode: adb1b...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2020 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Tips til ny barnevogn? 

Vi skal flytte landlig siden forrige baby, i nærområdet blir det mye grus og traktorstier. Men så er det for langt for å gå til ærend og andre, så det blir mye ut og inn av bil med vogna. I tillegg er det sensommerbaby, så bagdel må ha plass til vinterpose og baby på 6 mnd. 

Landlig og ønske om stor bagdel taler for å fortsette med Stokke-vogn, men understellet er så tungt og den tar så veldig mye plass i bilen. Finnes det noen vogner som er like gode å trille i ulendt terreng som Stokke, har romslig bagdel og likevel er lettere å slå sammen og tar mindre plass i bagasjen? 

Anonymkode: 6e489...dc3

Jeg tror jeg hadde gått for 2 vogner i ditt tilfelle. En stor til turer og en mindre til å ha i bilen.

Anonymkode: a8e9c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga edge duo

passer ikke regntrekket til sportsdelen? Har originalt regntrekk vi har brukt mye på bagen, men det har vært litt stort så jeg har automatisk trodd det passet sportsdelen. Nå har vi dog byttet og jeg får det ikke til å stemme 😩 Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, boblevann skrev:

Emmaljunga edge duo

passer ikke regntrekket til sportsdelen? Har originalt regntrekk vi har brukt mye på bagen, men det har vært litt stort så jeg har automatisk trodd det passet sportsdelen. Nå har vi dog byttet og jeg får det ikke til å stemme 😩 Noen som vet?

Jeg brukte Tinkafu sitt. Fikk heller ikke det originale til å passe.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei flinke folk! Fikk et tips her om Mountain Buggy med vendbart sete for vårt bruk, og tror det kan bli midt i blinken. Så kommer neste spørsmål; hva er forskjellen på Urban Jungle og Terrain? Vi er sporty og vognen skal brukes til turer primært. Vi bor i Trondheim og har mye snø i vinterhalvåret. 

Anonymkode: b4cc2...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenvogn? 

Har blitt planlagt gravid på nytt, med en 5 mnd gammel baby 🥴 storesøster blir 1 år når nye baby kommer. 

Leser at mange er fornøyd med babyjogher city select?

Anonymkode: 9d24f...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søskenvogn? 

Har blitt planlagt gravid på nytt, med en 5 mnd gammel baby 🥴 storesøster blir 1 år når nye baby kommer. 

Leser at mange er fornøyd med babyjogher city select?

Anonymkode: 9d24f...d75

**uplanlagt 

Anonymkode: 9d24f...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søskenvogn? 

Har blitt planlagt gravid på nytt, med en 5 mnd gammel baby 🥴 storesøster blir 1 år når nye baby kommer. 

Leser at mange er fornøyd med babyjogher city select?

Anonymkode: 9d24f...d75

Bugaboo donkey er super som søskenvogn.

Anonymkode: 2065f...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hei flinke folk! Fikk et tips her om Mountain Buggy med vendbart sete for vårt bruk, og tror det kan bli midt i blinken. Så kommer neste spørsmål; hva er forskjellen på Urban Jungle og Terrain? Vi er sporty og vognen skal brukes til turer primært. Vi bor i Trondheim og har mye snø i vinterhalvåret. 

Anonymkode: b4cc2...c29

Kjøp den nye TFK mono i stedet! Haha, neida - men gi den en titt hvertfall. Er super i ulendt terreng og mye bedre vendbart sete enn mountain buggy.

Anonymkode: da5ed...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til liten, nett og billig trille man kan legge ned ryggen på? Jeg og min mor var på shopping her forleden dag, og med Emmaljunga Edge Duo baki en Golf var det ikke mye plass til varer gitt 😆 Helst en hvor baby kan sitte vendt mot meg, hvis det finnes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, boblevann skrev:

Tips til liten, nett og billig trille man kan legge ned ryggen på? Jeg og min mor var på shopping her forleden dag, og med Emmaljunga Edge Duo baki en Golf var det ikke mye plass til varer gitt 😆 Helst en hvor baby kan sitte vendt mot meg, hvis det finnes.. 

Babyjogger city tour lux. Blir helt flat og har vendbar sittedel. Kan slås sammen med sittedelen på, blir veldig liten 👌🏻

Også har den hakket bedre trillekomfort enn de aller minste trillene og det er fint hvis du kunne tenkt deg en reisevogn i tillegg og ikke kun en som funker på kjøpesenter.

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...