Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, J1994 skrev:

Erfaringer med Britax Smile 3? Førstegangs og har null peiling :) Mest asfalt rundt oss, litt grusvei og mye snø på vinteren. Blir mye bilkjøring (har en Rav4 2019 modell) da vi bor utenom sentrum.

Andre vogner er også av interesse hvis du har flere tips :)

Har den og er kjempefornøyd! 🤩 Grusvei og asfalt er null problem. Mye snø på dårlig brøytede veier kan muligens bli problematisk, men har ikke fått testet det noe særlig da vinteren her har vært ganske bar. 

Men skal du ha en vogn som passer til mye snø må du nok en del opp i størrelse på vogna, så med mindre dette er veldig viktig så anbefaler jeg den varmt. 😊

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, J1994 skrev:

Erfaringer med Britax Smile 3? Førstegangs og har null peiling :) Mest asfalt rundt oss, litt grusvei og mye snø på vinteren. Blir mye bilkjøring (har en Rav4 2019 modell) da vi bor utenom sentrum.

Andre vogner er også av interesse hvis du har flere tips :)

Har jo ingen erfaringer, da vi ikke har brukt den ennå. Men vi landet hvertfall på denne vogna! Hos oss fikk det prioritet at den er mindre og nettere enn en del vogner (som emmaljunga og stokke trailz), men at den samtidig føles robust og god. Den har relativt solide lufthjul, og jeg syns det ser ut som den vil klare snø og sånn relativt greit. Vi er mye i skog, men tenker nok at det er bedre å ha godt bæretøy i skogen, og så heller ha en vogn som er god å ha med seg rundt om kring ellers, og som ikke tar for stor plass i bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å bytte kun hjulene på en emmaljunga edge duo? Har punkteringsfrie hjul, men vil ha lufthjul. Noen som vet om det er mulig å bytte hjul uten å bytte understellet?

Anonymkode: 11e36...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å bytte kun hjulene på en emmaljunga edge duo? Har punkteringsfrie hjul, men vil ha lufthjul. Noen som vet om det er mulig å bytte hjul uten å bytte understellet?

Anonymkode: 11e36...be8

Jepp, ingen problem i følge Emmaljunga kundeservice jeg har vært i kontakt med ang akkurat det samme. Bare sørg for å få riktige hjul til riktig vogn :) Og vogna må være nyere enn 2016 mod, sa kundebehandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer med Bugaboo Fox noen? Synes den er så fin:) Viktig for meg er at den er lett og legge sammen, ikke for stor (liten bil, usikker på når vi bytter) og skal fungere på både grus/sti og asfalt. Det er svært sjelden snø her vi bor. 

Blir veldig glad for innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vurderer å kjøpe Britax B Motion 4 Plus, har noen erfaring med den? Skal brukes som sportsvogn til 1 åring så trenger ikke bag.

Anonymkode: 3788c...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 🙋‍♀️
Kjøpt en Stokke Explory og lurer på dette med kompatibel bilstol. Vet det Har et samarbeid med BeSafe og at denne kan klikket rett på chassiset UTEN adapter. 

Vurderer derimot en annen bilstol og lurer på om noen kan fortelle meg om dette adaptert da sitter på hele tiden, eller om det må klikkes av dersom bagdelen skal brukes. Og om det må taes av og på, om dette er knotete? 

:gravid:


 

 

Anonymkode: ca0e7...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Liker å være tidlig ute, så begynner å tenke på vogn allerede. Utfordringer vår er at vi tenker å kjøpe nissan leaf, har en liten hund (8 kg), og ønsker da selvsagt å kunne ha med både hund og vogn når vi drar. Er dette i det hele tatt en mulighet? 

Jeg går tilnærmet aldri i byen, og mest på grus/ulendt terreng. Kommer nok til å (prøve) å bære i hovedsak (da vi bor nærme mest stier osv), men skal vi først i bil blir det for å dra på tur på grus. 

Det må altså være en vogn som er liten å slå sammen, men samtidig stødig og god å trille. 

Hvilke vogner bør jeg se nærmere på? Og vil gjerne høre om det i det hele tatt er mulighet til å få plass til hund og barnevogn i en leaf👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Hei! Liker å være tidlig ute, så begynner å tenke på vogn allerede. Utfordringer vår er at vi tenker å kjøpe nissan leaf, har en liten hund (8 kg), og ønsker da selvsagt å kunne ha med både hund og vogn når vi drar. Er dette i det hele tatt en mulighet? 

Jeg går tilnærmet aldri i byen, og mest på grus/ulendt terreng. Kommer nok til å (prøve) å bære i hovedsak (da vi bor nærme mest stier osv), men skal vi først i bil blir det for å dra på tur på grus. 

Det må altså være en vogn som er liten å slå sammen, men samtidig stødig og god å trille. 

Hvilke vogner bør jeg se nærmere på? Og vil gjerne høre om det i det hele tatt er mulighet til å få plass til hund og barnevogn i en leaf👍

Det spørs vel litt på om dere skal ha hunden i bur bake eller om den skal være i sele eller andre løsninger. Jeg ser for meg at et hundebur vil ta ca halve bagasjerommet i en leaf, og det er vel ikke så dypt at du kan legge vogna innover i bilen. Da er det evt om dere kan legge ned et sete da, og ha vogna inni bilen på den måten? Eller om du har hunden i baksetet og vogna i bagasjerommet?

Kan også være greit å vurdere om man kan ha en reisetrille, som babyzen yoyo til de gangene man skal ut og farte. Er jo ikke alltid behov for den beste vogna, så med mindre du er avhengig av å frakte vogna daglig så kan det være en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kassiopeia8 skrev:

Det spørs vel litt på om dere skal ha hunden i bur bake eller om den skal være i sele eller andre løsninger. Jeg ser for meg at et hundebur vil ta ca halve bagasjerommet i en leaf, og det er vel ikke så dypt at du kan legge vogna innover i bilen. Da er det evt om dere kan legge ned et sete da, og ha vogna inni bilen på den måten? Eller om du har hunden i baksetet og vogna i bagasjerommet?

Kan også være greit å vurdere om man kan ha en reisetrille, som babyzen yoyo til de gangene man skal ut og farte. Er jo ikke alltid behov for den beste vogna, så med mindre du er avhengig av å frakte vogna daglig så kan det være en god løsning.

Vil ha bur, synes ikke sele er trygt nok, hverken for hund eller pasasjerer. Men tenker isåfall å spesialbestille bur slik at det opptar minst mulig plass🙂 reisetrille er absolutt en mulighet, men kjenner det er «siste» mulighet og🙈 vi bor landlig til, så skal jeg treffe folk, dra på trilletur e.l. må vi i bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, bondekone skrev:

Vil ha bur, synes ikke sele er trygt nok, hverken for hund eller pasasjerer. Men tenker isåfall å spesialbestille bur slik at det opptar minst mulig plass🙂 reisetrille er absolutt en mulighet, men kjenner det er «siste» mulighet og🙈 vi bor landlig til, så skal jeg treffe folk, dra på trilletur e.l. må vi i bil. 

Da vil jeg nok tro at du må legge ned et sete for å få plass til vogna inn der. Men det er jo ingen krise det kanskje? Så har du bare barnestol foran der buret er, også vogna ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Da vil jeg nok tro at du må legge ned et sete for å få plass til vogna inn der. Men det er jo ingen krise det kanskje? Så har du bare barnestol foran der buret er, også vogna ved siden av?

Ja absolutt en mulighet det! Må snoke litt i en bil, og måle litt kjenner jeg😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/21/2020 at 10:46 AM, bondekone said:

Vil ha bur, synes ikke sele er trygt nok, hverken for hund eller pasasjerer. Men tenker isåfall å spesialbestille bur slik at det opptar minst mulig plass🙂 reisetrille er absolutt en mulighet, men kjenner det er «siste» mulighet og🙈 vi bor landlig til, så skal jeg treffe folk, dra på trilletur e.l. må vi i bil. 

Det finnes hundebur som kan festes i isofixen i baksetet 🙂Har det til boston terrier, funker supert! Da er det bedre plass i bagasjerommet. Vi har også en Leaf 2018, og har hatt en besafe izi go babybilstol, og har nå Britax maxway plus siden baby er over året. Det setet er ganske nett og varer ut hele bakovervendt-perioden. God nok plass i Leaf til den. 

Vi har en egen bilvogn, Babyjogger premier, den tar lite plass synes jeg - men er ikke så begeistret for trille-egenskapene. Blir mest for soving når vi er borte og korte turer. Har også en TFK vogn som vi bruker til vanlig, og får plass til den i bilen om vi ønsker en bedre vogn til skogstur feks.  De nye vognene som ligger ute på mimmis.no nå, TFK mono, ser helt fantastiske ut! TFk har veldig bra demping, er fin og trille, har håndbrems som er uunnværlig i bratte bakker og er lett å slå sammen. Tar noe mer plass enn babnyjogger og bugaboo, men myye mindre enn emmaljunga feks. Anbefales!

Anonymkode: da5ed...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes hundebur som kan festes i isofixen i baksetet 🙂Har det til boston terrier, funker supert! Da er det bedre plass i bagasjerommet. Vi har også en Leaf 2018, og har hatt en besafe izi go babybilstol, og har nå Britax maxway plus siden baby er over året. Det setet er ganske nett og varer ut hele bakovervendt-perioden. God nok plass i Leaf til den. 

Vi har en egen bilvogn, Babyjogger premier, den tar lite plass synes jeg - men er ikke så begeistret for trille-egenskapene. Blir mest for soving når vi er borte og korte turer. Har også en TFK vogn som vi bruker til vanlig, og får plass til den i bilen om vi ønsker en bedre vogn til skogstur feks.  De nye vognene som ligger ute på mimmis.no nå, TFK mono, ser helt fantastiske ut! TFk har veldig bra demping, er fin og trille, har håndbrems som er uunnværlig i bratte bakker og er lett å slå sammen. Tar noe mer plass enn babnyjogger og bugaboo, men myye mindre enn emmaljunga feks. Anbefales!

Anonymkode: da5ed...777

Du, det var lurt det! Takk for tips😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på disse vognene med ergonomiske seter. Er de behagelige for barnet når det skal sove? Blir jo liggende med beina opp🤔

Anonymkode: 0e45d...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på disse vognene med ergonomiske seter. Er de behagelige for barnet når det skal sove? Blir jo liggende med beina opp🤔

Anonymkode: 0e45d...f3d

Veldig smak og behag. Jeg har en som helt klart sov best i flat sittedel og en som liker begge deler. 😊 Yngste bruker foreløpig bare bag, så der får tiden vise ;) z

Når babyene først skal begynne å sitte i vogna synes jeg ergonomisk helt klart er best, da de får bedre støtte av å ha beina litt opp, så de slipper å skli nedover i vogna. Men utenom det så foretrekker jeg flat sittedel. Lettere å løfte barnet inn/ut, og utvalget av vogner er større. Men er en smakssak, rett og slett.

Selv har jeg inntrykk av at de færreste bruker ergonomisk hele vognperioden...? Jeg byttet i alle fall på mine to eldste. Første fordi han sov dårlig i den og var tungt å løfte han oppi, med mellomste fordi jeg ville bytte til fremovervendt 3-hjuling og de fleste på markedet hadde bare flat sittedel.

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge anbefales det å ha babyen vendt mot seg? Min lille blir snart ett år. Noen som vet? Har en bugaboo bee, men behovet for en større og litt mer terrengvogn har kommet. Vurderer babyjogger city elite eller mini gt. 

Anonymkode: 0b3f1...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge anbefales det å ha babyen vendt mot seg? Min lille blir snart ett år. Noen som vet? Har en bugaboo bee, men behovet for en større og litt mer terrengvogn har kommet. Vurderer babyjogger city elite eller mini gt. 

Anonymkode: 0b3f1...fbd

Jeg vet ikke om anbefalinger, men jeg hadde barna mot meg hele tiden. Får en annen samhandling med barnet når det er mot deg enn fra deg. 

Anonymkode: 0e45d...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Vi venter nummer 3 i høst og skal kjøpe ny vogn. Har egentlig funnet drømmevognen etter utallige forsøk i Thule Urban Glide. Vi vurderte å kjøpe bag til denne, men har kommer fram til at vi kjøper en duovogn med vendbart sete. Jeg ønsker å ha babyen snudd mot meg en stund. Kriteriene er at den triller greit i snø og på stier. Jeg er aktiv og triller mye og langt. Vekt på vognen er ikke så viktig da jeg tar det som trening😅 Derimot er det greit at den er lett å manøvrere. Nå vurderer vi Emmaljunga nxt90 og Bugaboo Fox, men er åpne for andre forslag. Kan noen fortelle om erfaringer rundt disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...