Gå til innhold

En kvinne kan når som helst finne seg en kjæreste..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.5.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

En kvinne kan når som helst finne seg en kjæreste bare hun senker kravene.

Stadig flere norske menn er ufrivillig barn- og kjæresteløse. Samtidig tilspisser konkurransen seg for de høyt utdannede damene, som jakter på «mennene alle vil ha». Men hvem er det egentlig mest synd på? Dette står å lese i nettavisen idag, en interessant artikkel.

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog---en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjaereste-bare-hun-senker-kravene/3423681858.html

Her er det mye interessant lesestoff, og sikkert mange meninger om dette. Så da koker dette ned til at mange høytudannede damer er kresne? Men når Elna på 150 kg feks er like kresen da sier det seg selv at det blir mange single, og mange ufrivillig single barnløse menn.!?  At så mange menn ufrivillig aldri får kjæreste og barn er ikke bra for samfunnet. Jeg spår flere single menn og flere SINTE menn i fremtiden.  Men uansett  det er ikke noe godt svar på dette, samfunnet har utviklet seg dithen. 

Hilsen gjenbruksmann.

Anonymkode: 6da25...c6c

Men dette er jo et utelukkende POSITIVT fenomen. Kvinner har bedre livskvalitet som single - menn uten akseptabelt nivå på holdninger, funksjonsnivå i en familie og generell udugelighet får ikke pådratt en stakkars unge en ditto udugelig far (for vi skal ikke glemme at desse slaskene som er "ufrivillig single" er vraket av en god grunn - de duger ikke som far og partner)

Hvorfor, i en overbefolket verden skal kvinner finne seg en mann som senker livskvaliteten hennes kraftig, pådra et barn eller flere en udugelig far og bidra til overbefolkningen, ts? Hva er poenget med det? 

Dersom desse mennene virkelig er så desperate etter sex så får de lage en klubb og ha sex med hverandre. Det angår ikke meg som kvinne.

Anonymkode: a25cd...01c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 26.5.2019 den 11.13, HarryDotter skrev:

 

Det handler ikke om at dere ikke klarer å finne en god person, men at velutdannede flotte kvinner i norge setter urealistiske krav til en pakke av en mann. Altså at kvinner velger bort gode menn, kanskje fordi de syntes at ikke kroppen hans er bra nok. Eller at han ikke er godt nok utdannet. Allt dette er jo bare tull å velge bort mannfolk på...eller kvinnfolk for den del.

Folk virker å tro at drømmeprinsen finnes der ute. Newsflash: han finnes ikke! Og aldri vil du heller kunne finne en med mangler som du kan forme slik du vil heller. Det handler om å finne en person som du kan leve lykkelig med, til tross for alle feil og mangler. Bare på få år har samfunnet gått til helvete på så mange måter. Om få år sitter vel alle hver for seg og puler med roboter og tekster med vennene sine istede for å be dem hjem på kveldsmat.

Men alle kvinner er ikke velutdannede og flotre. Noen har lav eller ingen utdanning, noen er arbeidsledige, noen er uføre, noen er overvektige, noen har diverse helseplager eller psykiske problemer, noen er mindre pene osv osv. 

Jeg synes ikke gjennomsnittsmannen og lavere skal sutre over at velutdannede flotte kvinner ikke vil ha dem, og at de bør senke kravene. Kanskje menn også bør senke kravene litt, da. Så hadde de kanskje funbet noen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

Eh jo. Men dere er vanskelige å finne og dere gjemmer dere og tar lite initiativ. Tro meg, de fleste vil dele livet med en stabil og intelligent person som er givende og behagelig å være med. 

Anonymkode: 32ad6...7be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal senke krav er det jo først og fremst med tanke på utseendet, hvis man konsekvensent går etter folk som er penere enn en selv.

Å senke krav ved å gå etter en person som er en drittsekk er det ingen som påstår er lurt.

Anonymkode: ca1c6...880

vel.. jeg har aldri falt for utseendet, jeg ante ikke dette var et problem blandt kvinner? 
 

Anonymkode: 5d0f0...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært hatet av menn og har aldri hatt draget på menn. Så nei, alle damer får ikke kjæreste. Blir jevnlig slengt dritt til på byen og har fått høre SÅ mange ganger at jeg bør ta selvmord fordi jeg er så stygg. Så, eneste jeg kan få er en mann fra Thailand eller Afrika. Som jeg må kjøpe. Og så mye penger har jeg ikke, og får ikke lån til heller for ingen mann hadde tatt i meg med tang. Ikke for ti millioner dollar en gang. 

Er menn som kan velge og vrake i damer, og om de vil ha forhold. Vi damer må bare vente på å bli valgt. Eller ikke valgt, som i mitt tilfelle, siden jeg bare er søppel. 

Anonymkode: 1566f...8aa

Hvis dette stemmer er det hvertfall ikke deg det er noe galt med. 

Anonymkode: bdd8e...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal senke krav er det jo først og fremst med tanke på utseendet, hvis man konsekvensent går etter folk som er penere enn en selv.

Å senke krav ved å gå etter en person som er en drittsekk er det ingen som påstår er lurt.

Anonymkode: ca1c6...880

Men dette gjelder seff ikke menn🙃 

Dere skal ha en perfekt dame og med god personlighet.

Vi får enten eller.

Anonymkode: b0981...541

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, herzeleid skrev:

Spørs hvor enige vi egentlig var likevel. Menn har en fordel ved å i større grad kunne jobbe seg attraktive, mens kvinner har en fordel i å slippe å jobbe så mye for å bli attraktiv. Samtidig forutsettser det jo for menns del at en har evne til å jobbe seg opp, og for kvinnene at en er noenlunde attraktiv utseendemessig fra naturens side. Med andre ord er det ikke noen av kjønnene som har det "lett" generelt, men en kan nok si at kvinner som fra naturens side ser bra ut og menn som fra naturens side har egenskaper som gjør at de lykkes, er de som har det "lettest", i den forstand at de vil ha de beste forutsetningene for å finne en attraktiv partner. 

Nå viser jo artikkelen at dette ikke er tilfelle. Kvinner trenger ikke være perfekt på alle områder, fordi menn ikke bryr seg særlig mye om kvinnens status, økonomi osv. Samtidig trenger menn mer enn en ok personlighet gitt at kvinner bryr seg mye om de samme faktorene. 

Du aner jo ikke hvor mye tid det tar å se perfekt ut. Du kan si hva du vil egentlig, for menn er alltid ute etter variasjon og dermed blir ingen kvinne "god nok" selvom hun er mer enn god nok..

Menn som sier de ikke har sjans på kvinner mener ikke kvinner generelt, men veldig pene kvinner.

Anonymkode: b0981...541

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, RoH skrev:

Å her ligger problemet til 20/80 regelen 

Hva da?

Bare 20% av mennene er pene,smarte og morsomme mot 80% av kvinnene?

Nei uff at hun ønsker seg det! Hun som er pen,smart og morsom må jo søke menn som er stygge,dumme og sure!

Anonymkode: b0981...541

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, herzeleid skrev:

Som andre nevner er det ikke kravene til at personen er snill eller behandler deg bra en snakker om, men andre krav om status, økonomi, utdannelse osv. En skal selvfølgelig ikke akseptere å bli behandlet dårlig.

Problemet er bare at det som regel ligger  mye mer bak at enkelte menn aldri får dame enn utseende deres, men det er utrolig lett å bare skylde på det.

Jeg personlig kan virkelig ikke gå lavere ned i krav før det blir sånn at jeg tilslutt gir faen i å finne meg noen..

Anonymkode: b0981...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva da?

Bare 20% av mennene er pene,smarte og morsomme mot 80% av kvinnene?

Nei uff at hun ønsker seg det! Hun som er pen,smart og morsom må jo søke menn som er stygge,dumme og sure!

Anonymkode: b0981...541

Ar menn og damer anser seg selv for å ha en "høyere" kvalitet enn den de faktisk har er vel et kjent problem skulle jeg tro. Jeg synes faktisk at 90% av damene er helt uaktuell. Gidder ikke kaste bort en kalori på disse i utgangspunktet, men av og til blir en kjent med menneske bak, å da viser det seg at det faktisk har kvaliteter.  

Sist gang jeg sjekket er var det ingenting som tyder på at kvinner er spesielt mye smartere, penere, morsommere enn menn, jeg tipper dette er ganske så jamt fordelt.

Men jeg tror generelt at det forholdsvis flere kvinner som lever med et oppblåst selvbilde / eller at vi menn tolker det slik? Dette er i alle fall det jeg opplever og tolker. 

Tanken på å blir avvist koster for menn, men jeg tipper at tanken på å ikke bli sett koster for kvinner også? Så kan vi sikkert diskutere hvem som er slemme til sola går ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at det som regel ligger  mye mer bak at enkelte menn aldri får dame enn utseende deres, men det er utrolig lett å bare skylde på det.

Jeg personlig kan virkelig ikke gå lavere ned i krav før det blir sånn at jeg tilslutt gir faen i å finne meg noen..

Anonymkode: b0981...541

Nå snakket jeg ikke om utseende men presiserte at der en i dette tilfellet snakker om å senke kravene er status, økonomi, utdannelse og lignende. 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du aner jo ikke hvor mye tid det tar å se perfekt ut. Du kan si hva du vil egentlig, for menn er alltid ute etter variasjon og dermed blir ingen kvinne "god nok" selvom hun er mer enn god nok..

Menn som sier de ikke har sjans på kvinner mener ikke kvinner generelt, men veldig pene kvinner.

Anonymkode: b0981...541

Ingen ser perfekte ut. Og joda, det er masse kvinner som er gode nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2019 at 7:05 AM, RoH said:

Å her ligger problemet til 20/80 regelen 

Nei, har du forstått hva den går ut på?Hadde jeg vært mindre pen, ikke hatt noen gode personlige egenskaper og likevel siktet på de mest attraktive mennene hadde den regelen vært reell ja, men ser ikke hvordan den er det i mitt tilfelle?

Anonymkode: 4f196...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, RoH said:

Ar menn og damer anser seg selv for å ha en "høyere" kvalitet enn den de faktisk har er vel et kjent problem skulle jeg tro. Jeg synes faktisk at 90% av damene er helt uaktuell. Gidder ikke kaste bort en kalori på disse i utgangspunktet, men av og til blir en kjent med menneske bak, å da viser det seg at det faktisk har kvaliteter.  

Sist gang jeg sjekket er var det ingenting som tyder på at kvinner er spesielt mye smartere, penere, morsommere enn menn, jeg tipper dette er ganske så jamt fordelt.

Men jeg tror generelt at det forholdsvis flere kvinner som lever med et oppblåst selvbilde / eller at vi menn tolker det slik? Dette er i alle fall det jeg opplever og tolker. 

Tanken på å blir avvist koster for menn, men jeg tipper at tanken på å ikke bli sett koster for kvinner også? Så kan vi sikkert diskutere hvem som er slemme til sola går ned. 

Skjønner, du tar utgangspunkt i at jeg er av lavere kvalitet enn jeg tror selv, bare fordi jeg tør å snakke pent om meg selv. Men nei, det tok lang tid å komme hit jeg er i dag, og forstå at jeg er en vakker og flott dame. Selv etter årevis med tilbakemeldinger på dette klarte jeg ikke innse det før i nyere tid, så du snakker ikke til rett person her. 

Anonymkode: 4f196...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi står midt i den sjette masseutryddelsen. Så kanskje like greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, du tar utgangspunkt i at jeg er av lavere kvalitet enn jeg tror selv, bare fordi jeg tør å snakke pent om meg selv. Men nei, det tok lang tid å komme hit jeg er i dag, og forstå at jeg er en vakker og flott dame. Selv etter årevis med tilbakemeldinger på dette klarte jeg ikke innse det før i nyere tid, så du snakker ikke til rett person her. 

Anonymkode: 4f196...b82

Å kalle seg selv for «vakker» (som det var en objektiv egenskap) er ganske diskrediterende i mine øyne. Greit at du har gått på selvhjelpkurs, men du gjør nok lurt i å skru selvskrytet ned et par hakk - det er bare turn off.

Anonymkode: 2c5e5...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å kalle seg selv for «vakker» (som det var en objektiv egenskap) er ganske diskrediterende i mine øyne. Greit at du har gått på selvhjelpkurs, men du gjør nok lurt i å skru selvskrytet ned et par hakk - det er bare turn off.

Anonymkode: 2c5e5...b95

Herrelård, her var det mye Jantelov-holdning. Jante er død og har man lyst til å si at man er vakker, så kan man vel det uten at du har noe med det å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, RoH skrev:

Ar menn og damer anser seg selv for å ha en "høyere" kvalitet enn den de faktisk har er vel et kjent problem skulle jeg tro. Jeg synes faktisk at 90% av damene er helt uaktuell. Gidder ikke kaste bort en kalori på disse i utgangspunktet, men av og til blir en kjent med menneske bak, å da viser det seg at det faktisk har kvaliteter.  

Sist gang jeg sjekket er var det ingenting som tyder på at kvinner er spesielt mye smartere, penere, morsommere enn menn, jeg tipper dette er ganske så jamt fordelt.

Men jeg tror generelt at det forholdsvis flere kvinner som lever med et oppblåst selvbilde / eller at vi menn tolker det slik? Dette er i alle fall det jeg opplever og tolker. 

Tanken på å blir avvist koster for menn, men jeg tipper at tanken på å ikke bli sett koster for kvinner også? Så kan vi sikkert diskutere hvem som er slemme til sola går ned. 

Jeg er kvinne, hvordan kan jeg vite om jeg har oppblåst selvbilde? Jeg kan synes jeg ser flott ut, men jeg er ingenting mer. Jeg feiler på skolen, og har gitt opp studier så det blir lavtlønnsjobb på meg. 
Har kanskje insett at mange menn er ute etter en kvinne på noenlunde samme lønnsnivå. 

Jeg vet at mange kvinner, særlig de flotte kan finne seg en mann med dobbelt inntekt, men mange av disse mennene er fasademenn og ofte dårlige menn som etterhvert blir kontrollerende og voldelige. 

Jeg ser ingen vits i å få barn heller, har ikke lyst på, men om jeg så får så blir det en såkalt fattig familie og barna kommer til å hate meg for at jeg ikke tok utdannelse med høyere lønn. 

Anonymkode: 5d0f0...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steganoz69
På 25.5.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

 

 

Endret av Steganoz69
Ønsker å avslutte min konto i kvinneguiden. Rydder opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, og er nok enig i at jeg helt klart kunne funnet meg kjæreste når som helst om jeg hadde villet det. Men jeg kan ikke tenke meg noe stort verre enn å være kjæreste med en tilfeldig desperat person bare for å ha kjæreste. Jeg har det fint på egen hånd. En kjæreste må derfor gjøre livet ennå bedre enn det å ikke ha kjæreste, og da skal man klaffe ganske bra. For meg handler det virkelig ikke om å finne noen som matcher nivået mitt utseendemessig, jeg blir ikke lykkelig av å bo sammen med en person fordi han er attraktiv objektiv sett. I tillegg til kjemi må vi fungere sammen, forstå hverandres humor, ha interessante situasjoner, like verdier når det gjelder oppdragelse av barn og lignende (om man velger å få barn). Det er mye som skal funke, utseende er for meg det minst viktige, og høyde spiller ingen rolle. Skal jeg ha kjæreste så må han være den jeg har aller mest lyst å være sammen med i hele verden, ikke noen jeg har gjort en vurdering av at er på mitt nivå eller noe jeg tar til takke med. Jeg sliter litt med å forstå folk som tenker sånn. 

Jeg er gift, og selv om han var bedre trent da vi møttes så elsker jeg ham om mulig ennå mer nå som han har pappakropp og er en virkelig god pappa og mann som prioriterer oss og gjør det beste ut av den travle småbarnstiden. Jeg elsker ham for måten han får alt til å føles enklere, at det er fint å være to, at han får oss til å le, og føle oss trygge, og alle de sære tingene som gjør ham til ham. Og jeg er glad for at han er akkurat like lite opptatt av overfladiske kvaliteter som det jeg er. 

Anonymkode: 9e052...60d

Det er nettopp dette jeg også ønsker. Ja, man kan finne noen relativt lett om man bare ønsker kjæreste, men man skal dele hverdagen og de fleste ønsker vel å beholde denne kjæresten i mange år.

Da holder det ikke å bare finne en eller annen person. Jeg tror i hvert fall ikke at livskvaliteten blir noe bedre av å bare finne en eller annen.

Jeg "klikker" ikke med så mange heller og har ikke ønske om å bli sammen med hvem som helst. Så for min del blir det rart å skulle gå ned i krav for jeg lurer på hva det vil gi meg.

Men jeg må si at utseendet er litt viktig. Nå mener jeg i den grad at man liker det man ser, men det betyr ikke at han må være perfekt. I tillegg betyr utstråling og væremåte ganske mye.

Jeg opplever for øvrig ikke at de fleste kvinner har overdrevne krav til utseendet. De fleste er sammen med helt vanlige menn.

Anonymkode: 5264a...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nettopp dette jeg også ønsker. Ja, man kan finne noen relativt lett om man bare ønsker kjæreste, men man skal dele hverdagen og de fleste ønsker vel å beholde denne kjæresten i mange år.

Da holder det ikke å bare finne en eller annen person. Jeg tror i hvert fall ikke at livskvaliteten blir noe bedre av å bare finne en eller annen.

Jeg "klikker" ikke med så mange heller og har ikke ønske om å bli sammen med hvem som helst. Så for min del blir det rart å skulle gå ned i krav for jeg lurer på hva det vil gi meg.

Men jeg må si at utseendet er litt viktig. Nå mener jeg i den grad at man liker det man ser, men det betyr ikke at han må være perfekt. I tillegg betyr utstråling og væremåte ganske mye.

Jeg opplever for øvrig ikke at de fleste kvinner har overdrevne krav til utseendet. De fleste er sammen med helt vanlige menn.

Anonymkode: 5264a...66c

Enig med deg. Det er verre for livskvaliteten å være i et forhold man ikke trives i enn å være alene tenker jeg, så lenge man ikke er unormalt uselvstendig og avhengig av andre da. Jeg trenger ingen billedskjønn millionær i dress, men jeg skal selvsagt være tiltrukket og føle at han gjør livet mitt bedre fremfor verre. 

Anonymkode: 4f196...b82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...