Gå til innhold

En kvinne kan når som helst finne seg en kjæreste..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil heller dø alene enn å være med noen jeg ikke er tiltrukket av eller elsker. Altså hallo, hva er vitsen da? Takler heller ikke å ha sex uten å tenne på vedkommende. Ikke er jeg veldig kresen heller, men når jeg selv er pen, smart og morsom forventer jeg selvsagt en mann som er det samme. 

Ha ha ha nei, samme her . Jeg er ikke veldig pen, men har vel et utseende som gjør at noen damer liker meg. Men aldri om jeg bare kunne funnet med en "dundre" som jeg overhodet hadde noe "kjemi" med. Så fått barn og familie med en du ikke klarer å ha et seksuelt forhold til. Alle forstår jo at dette er helt absurd! Derfor kaller jeg det ikke kresen, jeg kaller det "et felles minimum av faktorer som må klaffe" De trenger ikke være mange, med de få tingene må bare klaffe.

Om ikke blir det singellivet videre til man flytter inn i en trang en roms, med ekstremt dårlig utsikt :) 

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste artikkelen og synes den er ganske interessant. Jeg er selv en mindre pen, men høyt utdannet kvinne med iq over gjennomsnittet. Jeg har selvinnsikt nok til å ikke sikte meg inn på de mest attraktive mennene, men så møter jeg følgende scenario: 

Menn som er mindre intelligent, mindre attraktiv og som ikke nødvendigvis har lyktes i livet (hverken med karriere eller andre ting) ønsker jo fremdeles å være den dominante parten i et forhold. Altså vil de ikke ha en dame som er flinkere, mer ressurssterk og som tjener 2-3 ganger mer enn de selv.  

Dette innebærer at kvinner som meg blir satt til side av attraktive menn og av mindre attraktive menn, altså taper vi uansett. Dermed må konklusjonen på problemstillingen være at begge disse to gruppene faller utenom. Høyt utdannede og intelligente kvinner og "taper-menn" velger hverandre bort. 

Selv tror jeg dette forklarer situasjonen bedre og dermed også hvorfor det fødes færre barn i Norge. Det er for mange "over-kvinner" og vi tas ikke godt i mot. 

Anonymkode: 9c78e...f17

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står no i slutten av artikkelen at menn som ikkje finn seg damer må jobbe med å auke attraktiviteten sin. Verkar som det sit langt inne for mange menn. Heller bli sint og kreve at damene senkar sine krav.

Anonymkode: 69b0b...14a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy utdanning er jo ikke akkurat noe høyt krav, det kan så å si alle som gidder ta.

Anonymkode: a616b...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leste artikkelen og synes den er ganske interessant. Jeg er selv en mindre pen, men høyt utdannet kvinne med iq over gjennomsnittet. Jeg har selvinnsikt nok til å ikke sikte meg inn på de mest attraktive mennene, men så møter jeg følgende scenario: 

Menn som er mindre intelligent, mindre attraktiv og som ikke nødvendigvis har lyktes i livet (hverken med karriere eller andre ting) ønsker jo fremdeles å være den dominante parten i et forhold. Altså vil de ikke ha en dame som er flinkere, mer ressurssterk og som tjener 2-3 ganger mer enn de selv.  

Dette innebærer at kvinner som meg blir satt til side av attraktive menn og av mindre attraktive menn, altså taper vi uansett. Dermed må konklusjonen på problemstillingen være at begge disse to gruppene faller utenom. Høyt utdannede og intelligente kvinner og "taper-menn" velger hverandre bort. 

Selv tror jeg dette forklarer situasjonen bedre og dermed også hvorfor det fødes færre barn i Norge. Det er for mange "over-kvinner" og vi tas ikke godt i mot. 

Anonymkode: 9c78e...f17

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

Som kvinne så er det mer attraktivt med en lite kjekk man med de kvalitetene du har, enn en lite kjekk mann med lav lønn, lav intelligens og null utdanning. 

Anonymkode: 8da44...94b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Kunne aldri ha klart å hverken ha sex eller forhold med en jeg ikke var tiltrukket av.  Det samme gjelder vel også for menn.

Anonymkode: 1dda7...dab

Det er ikke ingen som reagerer på det.

Spørsmålet er vel hvorfor du bare blir tiltrukket, og dermed har sex, med menn som har høyere status enn deg selv. Ifølge artikkelen. 

Status = Tiltrekkende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette innebærer at kvinner som meg blir satt til side av attraktive menn og av mindre attraktive menn, altså taper vi uansett. Dermed må konklusjonen på problemstillingen være at begge disse to gruppene faller utenom

Nei for hva er "mindre pen" det er jo ikke noe svar på det. Noen har et utseende som mange kan definere som akkurat det, men andre faktisk liker det! Og klaffer da personlighet,verdier og interesser har du funnet den rette. Det er ikke lett! Men det er mulig om du bruker litt ressurser, tid og innsats. For gjør du ikke dette? Da forblir du alene. Men ikke bare skyld på at du er "mindre pen" for den kjøper jeg ikke slik uten videre. Da er det kanskje andre årsaker til at man forblir alene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

Du må bare finne deg en kvinne som hun du siterer. Altså bli kjent med flere intelligente og høyt utdannede kvinner, det er trolig lettere å finne noen det klaffer med der. Jeg har selv lang realfaglig utdanning, og har merket meg at de fleste med min bakgrunn finner hverandre innenfor studie- og jobbmiljøer. Det blir rett og slett for kjedelig for mange av oss å skulle leve tett på andre med mer "vanlig" bakgrunn, og det samme gjelder minst like mye omvendt - andre folk synes fort at vi blir ekstremt kjedelige. Hva man er interessert i å snakke om varierer såklart fra person til person, men det er jo en grunn til at man har valgt utdanningen sin, og jo eldre man blir, jo viktigere blir personlighet og interesser hos en partner vs utseendet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne kan når som helst finne seg en kjæreste bare hun senker kravene.

Stadig flere norske menn er ufrivillig barn- og kjæresteløse. Samtidig tilspisser konkurransen seg for de høyt utdannede damene, som jakter på «mennene alle vil ha». Men hvem er det egentlig mest synd på? Dette står å lese i nettavisen idag, en interessant artikkel.

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog---en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjaereste-bare-hun-senker-kravene/3423681858.html

Her er det mye interessant lesestoff, og sikkert mange meninger om dette. Så da koker dette ned til at mange høytudannede damer er kresne? Men når Elna på 150 kg feks er like kresen da sier det seg selv at det blir mange single, og mange ufrivillig single barnløse menn.!?  At så mange menn ufrivillig aldri får kjæreste og barn er ikke bra for samfunnet. Jeg spår flere single menn og flere SINTE menn i fremtiden.  Men uansett  det er ikke noe godt svar på dette, samfunnet har utviklet seg dithen. 

Hilsen gjenbruksmann.

Anonymkode: 6da25...c6c

Jeg ser problemet, men allikevel må folk kunne sette sine egne krav til partner. Om Elna på 150kg bare vil ha Johnny Depp, da er det opp til henne å avvise alt annet. Vi kan ikke mikrostyre menneskers liv og preferanser. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Commander skrev:

Status = Tiltrekkende?

Ja hos mange, hos andre ikke! Er jo ikke slik om en Erna Solberg hadde banket på døren min om hun var singel, så hadde jeg grabbet tak i henne, høvlet over henne og ført henne til alters neste dag fordi hun har status. Det er noe hjernedøde mennesker som flyter med strømmen driver med. Så den statusen må da være ispedd noe annet for at et forhold skal kunne etableres.

Det er helt sikker noen personer som bare inngår et forhold med en rik populær person for pengene sin del. Men flertallet er neppe slik. Og den rike har et problem når dama forsvinner etter kort tid med halve kongeriket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvinnsikt nok til å ikke sikte meg inn på de mest attraktive mennene, men så møter jeg følgende scenario: 

Menn som er mindre intelligent, mindre attraktiv og som ikke nødvendigvis har lyktes i livet (hverken med karriere eller andre ting) ønsker jo fremdeles å være den dominante parten i et forhold. Altså vil de ikke ha en dame som er flinkere, mer ressurssterk og som tjener 2-3 ganger mer enn de selv.  

Dette innebærer at kvinner som meg blir satt til side av attraktive menn og av mindre attraktive menn, altså taper vi uansett. Dermed må konklusjonen på problemstillingen være at begge disse to gruppene faller utenom. Høyt utdannede og intelligente kvinner og "taper-menn" velger hverandre bort. 

Selv tror jeg dette forklarer situasjonen bedre og dermed også hvorfor det fødes færre barn i Norge. Det er for mange "over-kvinner" og vi tas ikke godt i mot. 

Anonymkode: 9c78e...f17

Konklusjon din er feil. Menn som ikke har "lykkes" i livet velger ikke deg bort.

De trenger ingen forsker eller artikkel for å vite hva Hypergami er. Og menn har selvinnsikt nok til å skygge unna. De veit de ikke innehar statusen ei dame som du krever. At det er det indre som teller skjønner en 10 år gammel gutt er bare delvis riktig.

Hvor mange ganger har jeg ikke hørt menn kommentere damer "Bra dame, for bra for meg" og heller gått dame med lavere status = bedre sjangs.

Anonymkode: 15553...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at mange av jordens ressurser er i ferd med å brukes opp, og at enkelte områder allerede er overbefolket - er det egentlig helt greit at det blir født færre barn. 

Anonymkode: 4e5a0...335

Problemet er at det er de som ikke kan ta vare på barna sine som føder bare flere og flere. Den vestlige verden er nå blitt faddere til en viss verdensdel. Hva med å hjelpe de til å ta vare på sine egne barn?

Anonymkode: 89da6...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste artikkelen og synes den er ganske interessant. Jeg er selv en mindre pen, men høyt utdannet kvinne med iq over gjennomsnittet. Jeg har selvinnsikt nok til å ikke sikte meg inn på de mest attraktive mennene, men så møter jeg følgende scenario: 

Menn som er mindre intelligent, mindre attraktiv og som ikke nødvendigvis har lyktes i livet (hverken med karriere eller andre ting) ønsker jo fremdeles å være den dominante parten i et forhold. Altså vil de ikke ha en dame som er flinkere, mer ressurssterk og som tjener 2-3 ganger mer enn de selv.  

Dette innebærer at kvinner som meg blir satt til side av attraktive menn og av mindre attraktive menn, altså taper vi uansett. Dermed må konklusjonen på problemstillingen være at begge disse to gruppene faller utenom. Høyt utdannede og intelligente kvinner og "taper-menn" velger hverandre bort. 

Selv tror jeg dette forklarer situasjonen bedre og dermed også hvorfor det fødes færre barn i Norge. Det er for mange "over-kvinner" og vi tas ikke godt i mot. 

Anonymkode: 9c78e...f17

Hva legger du i mindre attraktiv?

Anonymkode: eec15...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i mindre attraktiv?

Anonymkode: eec15...b77

Sorry, mente mindre pen 😊

Anonymkode: eec15...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Jeg er over 50 og har blitt sjekket opp en eneste gang i mitt liv. Han dumpet meg etter to år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Som kvinne så er det mer attraktivt med en lite kjekk man med de kvalitetene du har, enn en lite kjekk mann med lav lønn, lav intelligens og null utdanning. 

Anonymkode: 8da44...94b

Jeg er mer attraktiv enn en lite kjekk mann med lav lønn, lav intelligens og null utdanning. Det er det fineste noen har sagt til meg på lenge 😭

Anonymkode: ca1c6...880

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

Det var synd lesing. Jeg er i allefall svært tiltrukket av menn med intelligens og kan gi avkall på andre ting som ikke er på plass til fordel for det. Dessverre møtes jeg ikke med noe annet enn ei kald skulder av slike menn, heller. 

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei for hva er "mindre pen" det er jo ikke noe svar på det. Noen har et utseende som mange kan definere som akkurat det, men andre faktisk liker det! Og klaffer da personlighet,verdier og interesser har du funnet den rette. Det er ikke lett! Men det er mulig om du bruker litt ressurser, tid og innsats. For gjør du ikke dette? Da forblir du alene. Men ikke bare skyld på at du er "mindre pen" for den kjøper jeg ikke slik uten videre. Da er det kanskje andre årsaker til at man forblir alene også.

Jeg skjønner hva du mener for jeg tenkte også slik da jeg var yngre. Men jeg tror at mennesker flest, spesielt i disse tider, er mer påvirket av idealer de møter i media - også når det gjelder å vurdere hva som er attraktivt og ikke. Og da er det ikke til å komme utenom at noen av oss er lengre unna idealet enn andre. 

1 time siden, Snowbrigade skrev:

Du må bare finne deg en kvinne som hun du siterer. Altså bli kjent med flere intelligente og høyt utdannede kvinner, det er trolig lettere å finne noen det klaffer med der. Jeg har selv lang realfaglig utdanning, og har merket meg at de fleste med min bakgrunn finner hverandre innenfor studie- og jobbmiljøer. Det blir rett og slett for kjedelig for mange av oss å skulle leve tett på andre med mer "vanlig" bakgrunn, og det samme gjelder minst like mye omvendt - andre folk synes fort at vi blir ekstremt kjedelige. Hva man er interessert i å snakke om varierer såklart fra person til person, men det er jo en grunn til at man har valgt utdanningen sin, og jo eldre man blir, jo viktigere blir personlighet og interesser hos en partner vs utseendet.

Min erfaring er at menn ikke verdsetter damer med høy iq for vi er en utfordring. Dessuten har de sannsynligvis kompiser de diskuterer store spørsmål med. De leter nok etter de samme barbie-dukkene som alle andre. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Konklusjon din er feil. Menn som ikke har "lykkes" i livet velger ikke deg bort.

De trenger ingen forsker eller artikkel for å vite hva Hypergami er. Og menn har selvinnsikt nok til å skygge unna. De veit de ikke innehar statusen ei dame som du krever. At det er det indre som teller skjønner en 10 år gammel gutt er bare delvis riktig.

Hvor mange ganger har jeg ikke hørt menn kommentere damer "Bra dame, for bra for meg" og heller gått dame med lavere status = bedre sjangs.

Anonymkode: 15553...e14

Denne skjønte jeg ikke. Dersom mennene du sikter til velger vekk kvalitetsdamer fordi de er enklere å ta til takke med ei "dårligere dame", så har de vel nettopp foretatt et valg til fordel for sistenevnte? Jeg forblir jo alene og barnløs. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i mindre attraktiv?

Anonymkode: eec15...b77

At noen, rent objektivt, er mindre symmetriske og fruktbare enn andre og at det kommuniseres i utseende. Etterhvert som årene går blir jeg mindre fysisk attraktiv samtidig som jeg blir mer engstelig, skuffet og bitter. Det er i allefall slik jeg vurderer min egen manglende attraktivitet. 

Anonymkode: 9c78e...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

eg skjønner hva du mener for jeg tenkte også slik da jeg var yngre. Men jeg tror at mennesker flest, spesielt i disse tider, er mer påvirket av idealer de møter i media - også når det gjelder å vurdere hva som er attraktivt og ikke. Og da er det ikke til å komme utenom at noen av oss er lengre unna idealet enn andre. 

Joda, men da må du finne de som ikke har denne holdningen da! De er der ute i stort antall også tror jeg, eller finne en annen som av motsatt kjønn som også er langt unna det idealet. Og mange er langt unna det idealet uten å innse det, og så faller de tilbake og blir realistiske når tiden går. Det er alltid en mulighet. Det er bare tapere som furter og gir opp! Men å sitte hjemme i stuen og forlange at en partner bare dumper opp i fanget? Det vil aldri skje, og det har faktisk aldri skjedd tidligere heller.

Finne den rette har aldri vært lett noen gang i historien.Selv de rike, perfekte, mye status bommer hele tiden på det samme, og det koster de dyrt. Skillsmisseraten er like høy der i gården som blant de mindre attraktive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Joda, men da må du finne de som ikke har denne holdningen da! De er der ute i stort antall også tror jeg, eller finne en annen som av motsatt kjønn som også er langt unna det idealet. Og mange er langt unna det idealet uten å innse det, og så faller de tilbake og blir realistiske når tiden går. Det er alltid en mulighet. Det er bare tapere som furter og gir opp! Men å sitte hjemme i stuen og forlange at en partner bare dumper opp i fanget? Det vil aldri skje, og det har faktisk aldri skjedd tidligere heller.

Finne den rette har aldri vært lett noen gang i historien.Selv de rike, perfekte, mye status bommer hele tiden på det samme, og det koster de dyrt. Skillsmisseraten er like høy der i gården som blant de mindre attraktive.

Men det er jo det jeg ikke gjør. Jeg finner ingen som tenker utenom boksen, alle skal ha det samme. 

Anonymkode: 9c78e...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...