Gå til innhold

En kvinne kan når som helst finne seg en kjæreste..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo det jeg ikke gjør. Jeg finner ingen som tenker utenom boksen, alle skal ha det samme.

Ikke gi opp! Let videre! Så prøve å gjøre seg mer attraktiv. Trene, få bedre psykisk helse, slanke seg? Jobbe med seg selv litt slik at man ikke er så sær at man bare passer sammen med et bittelite antall mennesker! Alle mennesker utvikler seg hele tiden, og det stopper aldri. Jeg er ikke den samme idag som jeg var for 20 år siden. Det var ikke lett den gangen heller, det krevde år med jobbing aktivt for å finne en partner som man kunne bygge en familie med. Den gangen hadde man ikke nettet en gang. Så nei det er ikke umulig, men det kan ta tid og det kan bli umulig om man bare sitter der, borer neglene ned i bakken og nekter å endre seg på noen måte for å lykkes. Det er jo et valg det også.

I verste fall må man tenke nytt på den måten at man må flytte på seg. Altså søke en partner over hele landet, kanskje ut av landet også. Er lysten og viljen god nok bør ikke det heller være et problem egentlig. Iallfall om man er ung, og ikke er grodd fast et sted.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne i 40 årene her, jeg kan love deg at det å finne kjæreste er ikke lett. Få sex, ja det er lett det. Har datet aktivt, og datet menn som ikke er spesielt pene, overvektige, arbeidsledige, uføre, bor hos mamma osv. Og flertallet av de, vil bare pule. Han ene ville bli kjæresten min, for han var ufør, bodde hos mamma, satt hjemme hele dagen og spiste potetgull, drakk brus, og klaget over hvor fælt alt var. Nei, takk, jeg må da få lov til å ha visse krav.

Og jeg har det faktisk mye bedre alene, enn sammen med noen jeg ikke har følelser for, eller ikke engang liker. 

Jeg eier min egen bolig, har venner, reiser, trener og koser meg på fritiden. Så jeg må ikke ha en mann. 

Anonymkode: 553e8...102

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eg eier min egen bolig, har venner, reiser, trener og koser meg på fritiden. Så jeg må ikke ha en mann. 

Samme her men det kan bli bedre med en kvinne jeg klaffer med. Så nei må ikke bare ha en kvinne, heller stikk motsatt. Vil ikke ha en kvinne jeg ikke passer med, og de som leter desperat etter en kvinne bare for å få seg et knull, ja de fatter bare ikke hva de begir seg ut på når de sitter stuck med barnebidrag og et forhold som fort kan gå fra vondt til verre! Da sitter de og furter fordi de er loppet også :)  Så helt enig med deg. Heller leve alene en i et dårlig forhold. Det kommer bare ikke til å skje. Heldigvis har jeg livserfaring som referanse her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er vanskelig for både menn og kvinner da kanskje, som ikke er så attraktive. Jeg tror likevel det et lettere nå enn før pga online dating, hvis man ser bort fra unge menn som rett og slett blir utkonkurrert fordi det er menn fra flere aldersgrupper som konkurrerer om "deres" damer. Både IRL og på nett. Unge menn som ikke er kjekke tror jeg rett og slett bare må vente til de blir eldre, og heller fokusere på utdanning og jobb.

Anonymkode: ca1c6...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er vanskelig for både menn og kvinner da kanskje, som ikke er så attraktive. Jeg tror likevel det et lettere nå enn før pga online dating, hvis man ser bort fra unge menn som rett og slett blir utkonkurrert fordi det er menn fra flere aldersgrupper som konkurrerer om "deres" damer. Både IRL og på nett. Unge menn som ikke er kjekke tror jeg rett og slett bare må vente til de blir eldre, og heller fokusere på utdanning og jobb.

Det er vanskelig for de attraktive også, i det henseende å treffe den rette for et varig forhold. Få seg et ligg kan alle klare av og til om man senker moralen ned nok, og kjøper seg hore om det virkelig står så dårlig til, satt på spissen da. Jeg snakker om å finne en partner som man kan få et varig forhold ut av. Da er det ikke lett for noen faktisk. Det viser skilsmisse statetikken så ettertrykkelig.

En mindre attraktiv mann vil fort få en personlighet tror jeg som gjør at han har så mye selvinnsikt at han ikke sikter mye høyere opp, det lar seg bare ikke gjøre uten ekstrem flaks. Så er han fornøyd og kan klaffe med noen i sin egen liga. Men det kan ta tid og man må lete med et vidt spekter! Hele landet og ikke bare i bygda eller byen man bor. For de unge har en fordel, de er ikke så knyttet til et sted som de som er eldre er med familie og eventuelle barn etter en skilsmisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke jeg er for kresen som ønsker en snill og litt oppegående mann med jobb og førerkort. 

Eneste store turnoffen jeg ikke kan leve med er «langt hår». 

Alt i forhold til interesser er såklart ... ja ikke krav, men jeg ønsker jo at han skal passe inn i livet mitt, og en mann som bruker hele fritiden på fjellet eller i treningstudio passer ikke inn i livet. Men ikke sån direkte krav, men bare en liten turnoff det og med slike interesser.

Men en snill hyggelig mann med jobb og lappen. Gjerne liknende interesser som passer mitt nerdete liv; film, tv, spill. Har stua fult av Harry Potter og GoT stesj blant annet, så tror kanskje jeg trenger en nerd som kan takle å leve med slikt i stua, for jeg kommer alltid til å ha den store Drogon statuen, Proffesor Slughorns timeglass, Hogwarts ... etc. på display 😄 Og slikt er ikke for alle 😅

Men i bunn og grunn en snill mann som er litt oppegående :) 

Jeg har selv mastergrad men mannne trenger ikke det, selv synes jeg fagbrev er veldig attraktivt 😄

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ikke gi opp! Let videre! Så prøve å gjøre seg mer attraktiv. Trene, få bedre psykisk helse, slanke seg? Jobbe med seg selv litt slik at man ikke er så sær at man bare passer sammen med et bittelite antall mennesker! Alle mennesker utvikler seg hele tiden, og det stopper aldri. Jeg er ikke den samme idag som jeg var for 20 år siden. Det var ikke lett den gangen heller, det krevde år med jobbing aktivt for å finne en partner som man kunne bygge en familie med. Den gangen hadde man ikke nettet en gang. Så nei det er ikke umulig, men det kan ta tid og det kan bli umulig om man bare sitter der, borer neglene ned i bakken og nekter å endre seg på noen måte for å lykkes. Det er jo et valg det også.

I verste fall må man tenke nytt på den måten at man må flytte på seg. Altså søke en partner over hele landet, kanskje ut av landet også. Er lysten og viljen god nok bør ikke det heller være et problem egentlig. Iallfall om man er ung, og ikke er grodd fast et sted.

Takk for tips, men det er nok for sent for meg. Jeg er straks for gammel til å få barn og da forsvinner hoved-incetivet til å inngå et forhold. 

Anonymkode: 9c78e...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er straks for gammel til å få barn og da forsvinner hoved-incetivet til å inngå et forhold. 

Da er det bare å smelle til da :)  Straks er ikke ferdig :)  Må bare ikke stoppe det der før den sjansen er helt borte. Pang så sitter den i sikringsboksen :) Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir feil å skulle gå ned i krav. Altså, hvis noen har helt urealistiske krav så er det opp til dem å finne ut om det er noe de ønsker å fortsette å ha eller ikke.

Jeg tror det er mulig for de fleste å finne seg noen og det er ikke bare pene mennesker som har en partner de trives med. Det ser man jo når man er rundt omkring, men for noen er det nok vanskeligere ja.

Selv anser jeg ikke at jeg har høye krav, men jeg har gått ned i krav tidligere. Så ser man at det ikke fungerer og da snakker jeg om personlighet, holdninger og verdier. Det er ting jeg har funnet ut at må være på plass. Utseende er viktig i den grad at jeg skal ønske å ha sex med han.

Som noen andre påpekte så er de jo heller ikke slik at det bare er opp til kvinner å gjøre seg mer attraktiv for menn. Det må menn også gjøre og man må innse at verden har forandret seg.

Anonymkode: 5264a...66c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Som noen andre påpekte så er de jo heller ikke slik at det bare er opp til kvinner å gjøre seg mer attraktiv for menn. Det må menn også gjøre og man må innse at verden har forandret seg.

Anonymkode: 5264a...66c

Hva kan menn gjøre for å bli mer attraktive? Seriøst spørsmål, tenker spesielt på utseendet

Anonymkode: ca1c6...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo menn også. Alle kan få seg kjærste hvis de senker kravene! 

Anonymkode: 1785d...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 At kvinner skal "ta til takke" med menn de ikke liker er jo det samme som tiden da kvinner ble giftet bort til best betalende. Skal kanskje passe på å ikke ha revebjeller i hagen som kan havne i maten ved et "uhell" om et der er "løsningen"..hjelpes.

Anonymkode: ff837...4bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan menn gjøre for å bli mer attraktive? Seriøst spørsmål, tenker spesielt på utseendet

Anonymkode: ca1c6...880

Man kan ikke gjøre noe med hvordan man ser ut, hvis man ikke skal begynne med kirurgiske inngrep, men det er jo litt drøyt.

Allikevel er det ting man kan gjøre. Trene, gå ned i vekt, ha god hygiene, kle seg bra, fikse skjegget eller barbere seg. Hvis man har hudproblemer så kan man hjelp med det.

Anonymkode: 5264a...66c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Kunne aldri ha klart å hverken ha sex eller forhold med en jeg ikke var tiltrukket av.  Det samme gjelder vel også for menn.

Anonymkode: 1dda7...dab

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste liksom? Jeg må ihvertfall like menneske. Som introvert ville det vært en stor ting å dele mitt liv med en annen person.

Anonymkode: edb58...f12

Det handler ikke om at dere ikke klarer å finne en god person, men at velutdannede flotte kvinner i norge setter urealistiske krav til en pakke av en mann. Altså at kvinner velger bort gode menn, kanskje fordi de syntes at ikke kroppen hans er bra nok. Eller at han ikke er godt nok utdannet. Allt dette er jo bare tull å velge bort mannfolk på...eller kvinnfolk for den del.

Folk virker å tro at drømmeprinsen finnes der ute. Newsflash: han finnes ikke! Og aldri vil du heller kunne finne en med mangler som du kan forme slik du vil heller. Det handler om å finne en person som du kan leve lykkelig med, til tross for alle feil og mangler. Bare på få år har samfunnet gått til helvete på så mange måter. Om få år sitter vel alle hver for seg og puler med roboter og tekster med vennene sine istede for å be dem hjem på kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo menn også. Alle kan få seg kjærste hvis de senker kravene! 

Anonymkode: 1785d...cb4

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig den der diskusjonen om senke kravene. Jeg har ingen planer om å ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste, da har jeg et godt liv alene. Må være en jeg ønsker å tilbringe tid med, en jeg er tiltrukket av og har det godt med. Og må klart være gjensidig.  Jeg ønsker heller ikke en kjæreste som gjør at mitt liv blir dårligere. Dvs, en som drar med seg økonomisk rot som jeg kunne blitt involvert i. Betyr ikke at mitt krav er en mann som er rik, men en med normal økonomi.

Anonymkode: a9ea6...567

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig den der diskusjonen om senke kravene. Jeg har ingen planer om å ha en kjæreste bare for å ha en kjæreste, da har jeg et godt liv alene. Må være en jeg ønsker å tilbringe tid med, en jeg er tiltrukket av og har det godt med. Og må klart være gjensidig.  Jeg ønsker heller ikke en kjæreste som gjør at mitt liv blir dårligere. Dvs, en som drar med seg økonomisk rot som jeg kunne blitt involvert i. Betyr ikke at mitt krav er en mann som er rik, men en med normal økonomi.

Anonymkode: a9ea6...567

Selv om diskusjonen ikke gjelder deg er den jo ikke nødvendigvis tåpelig. Om en har som krav at partneren minst skal ha master og 2 millioner i årsinntekt sier det seg jo selv at utvalget blir mindre. Man gjør det jo bare vanskelig for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Selv om diskusjonen ikke gjelder deg er den jo ikke nødvendigvis tåpelig. Om en har som krav at partneren minst skal ha master og 2 millioner i årsinntekt sier det seg jo selv at utvalget blir mindre. Man gjør det jo bare vanskelig for seg selv. 

Jeg som skreiv innlegget du kommenterte.

Ser den altså, om en har flere krav som ikke går på det direkte menneskelige så bør en gjerne vurdere det. Er nok jeg som ikke helt skjønner den type krav som du tok med. Forstår det var som et eksempel altså. 

Anonymkode: a9ea6...567

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og har lang utdanning, svært høy lønn, og er svært intelligent (anonym her, prøver ikke skryte på meg noe som helst). Jeg er ikke kjekk, men har normal sosial intelligens. Det jeg kan si er at mine egenskaper ikke tiltrekker seg damer i det hele tatt. Antakeligvis ville det gjort det for 40 år siden, men ikke i dag. Så det er ikke slik at det er noen stor fordel på sjekkemarkedet å være ressurssterk mann heller. 

Anonymkode: ca1c6...880

Jeg synes dette er ganske interessant. Jeg har liknende erfaringer. La meg fortelle litt om min situasjon. 

Jeg er 30, barnløs, ti år høyere utdanning, høy lønn, kommer fra en fin familie, har masse penger og eiendommer, stort hus i Oslo, biler, hytte, mm. Jeg har alt man kan drømme om. Jeg ser heller ikke så rar ut, og jeg vet at jeg kan få mange damer. Jeg trener 340 dager i året. Jeg har six pack og flott kropp. Men, jeg er ikke 1.80. Jeg blir valgt bort gang på gang av damer som har roughly samme attraktivitet som meg. Historiene er brutale med ghosting over hele linja.

Jeg kan ikke gjøre stort mer for å øke min attraktivitet lengre. Huset mitt er stort, dyrt og skinnende rent, jeg går i dyre dresser og klær, jeg er alltid ren og pen, håret er alltid i orden. Jeg stiller opp og er interessert i samtaler. Jeg har kommet til et punkt der jeg har såpass høy status at jeg ikke kan bevege meg noe mer opp uten å bli kjendis eller voldsomt mye rikere. Jeg blir likevel valgt bort til fordel for menn som ikke har spesielt mye bedre kvaliteter enn at de er født med 10 cm høyere kropp. (De har sikkert andre gode kvaliteter også, for all del). 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt jeg leter etter er en dame som matcher meg utseendemessig og som jeg kan snakke ordentlig med. De jeg treffer av sånne damer sikter helt åpenbart høyere, bokstavelig talt. Jeg kjenner veldig på følelsen av å skulle ta til takke med noen som du ikke vil ha, fordi det er det beste du får. 

Anonymkode: 65942...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann kan når som helst finne seg kjæreste, så lenge han senker kravene. 

Er så jævla dritt lei av disse trådene. Er det helt tomt i topplokket på dere eller hva er greia? 

Anonymkode: a1f48...fbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...