Gå til innhold

Sliter med å få solgt bolig over oslogrensa


MaryJ

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, MaryJ skrev:

Ja, det er den. Hmm, i følge megler er prisen er ganske på høyde med lignende leiligheter som er solgt i området. En annen leilighet i samme blokk gikk også for noe tilsvarende i fjor. Men det kan være markedet er anderledes nå og den kanskje er satt noe høyt? 

 

Jeg sikter ikke mot studenter, men førstegangsetablerere, unge par og pensjonister som gjerne vil ha en leilighet med et ordentlig soverom og ikke en ettroms. Det var ihvertfall derfor jeg kjøpte den.

Jeg kan selvfølgelig bare spekulere, men jeg tror ikke det er mange unge par eller pensjonister som er ute etter en såpass liten leilighet så langt utenfor sentrum. Unge par som er ferdig med studiene, vil jo stort sett helst bo nærme enten jobb eller sentrum, og de vil som regel gjerne ha plass til et nytt famiilemedlem.

Anonymkode: 6e60d...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er den, bør du betale for styling (leie av møbler for fotografering). Jeg liker at møbleringen ikke er "helt Skeidar", men de fleste gjør ikke det, i alle fall ikke i forbindelse med boligkjøp.

Anonymkode: 82600...88d

Jeg hadde en stylist innleid av megler på besøk før bildene ble tatt og hun skrøt av fargene og møbleringen og ville ikke jeg skulle endre på det, men jeg vet ikke ?kanskje lurt likevel 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MaryJ skrev:

Jeg hadde en stylist innleid av megler på besøk før bildene ble tatt og hun skrøt av fargene og møbleringen og ville ikke jeg skulle endre på det, men jeg vet ikke ?kanskje lurt likevel 🤷‍♀️

Jeg reagerer ikke på fargene og møbleringen i det hele tatt :)

Anonymkode: 6e60d...d4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå ned i pris?

Anonymkode: 4f049...293

Vurderer det om ikke noe annet funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MaryJ skrev:

200 m fra grensa. 

Merkelig. I Oslo bygger de noe helt sinnssykt. Jeg ville mye heller kjøpt din leilighet enn en nybygd leilighet i det som var et lager/industri område. Det bygges mye altfor tett og stygt i Oslo for tiden .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns leiligheten er fin! Problemet er beliggenheten. Nesten 10 min til Vestli, og deretter en halvtime inn til Oslo. Da kan man heller bo i Drammen, hvor man får et ordentlig bysentrum rundt seg. Dessverre er nok mange også skeptisk til Vestli.

Anonymkode: 6012c...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MaryJ skrev:

200 m fra grensa. 

Kjenner folk som sliter å selge i Oslo også for tiden , da det både er stort utbud og mange kjøpere. Nå har vi et normalt marked hvor prisene ikke kommer til å stige spesielt mye. Kjøper kan altså velge bolig selv å trenger ikke å bekymre seg for 2 prosents prisøkning i måneden som det var i 2016 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også leiligheten var fin. Uansett hvordan fargevalg, og innredning er, så har jeg til gode å se en eneste leilighet som er 100% uten at jeg ville ha endret. 

Anonymkode: 0f26f...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns leiligheten er fin! Problemet er beliggenheten. Nesten 10 min til Vestli, og deretter en halvtime inn til Oslo. Da kan man heller bo i Drammen, hvor man får et ordentlig bysentrum rundt seg. Dessverre er nok mange også skeptisk til Vestli.

Anonymkode: 6012c...2fa

Det går ekspressbuss som tar 20 min til Carl Berner 5 min unna leiligheten, så man trenger ikke ta turen innom Vestli for å komme seg til sentrum 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er helt ok den, litt andre farger kan en male selv. Men, med nesten 8000 i felleshusleie i mnd i tillegg til huslånet så hadde denne vært helt uaktuell for meg.

Anonymkode: a637f...68d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MaryJ said:

Det går ekspressbuss som tar 20 min til Carl Berner 5 min unna leiligheten, så man trenger ikke ta turen innom Vestli for å komme seg til sentrum 😉

Se der, det er jo et salgstriks! Det burde jo stå i overskriften! Få megler til å endre, "Kun 20 min til Carl Berner med ekspressbuss" Mye mer attraktivt enn at det ligger rett ved Vestli. :)

Anonymkode: 6012c...2fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurrer litt når det står lav rente på fellesgjeld og 755000 da er 5200 i mnd. Siden fellesutgifter vil være 2600 hvis man betaler ut fellesgjeld. Det skurrer såpass at jeg aldri hadde sett mer på den.

Anonymkode: c3601...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leiligheten er helt ok den, litt andre farger kan en male selv. Men, med nesten 8000 i felleshusleie i mnd i tillegg til huslånet så hadde denne vært helt uaktuell for meg.

Anonymkode: a637f...68d

Mesteparten av fellesutgiftene er fellesgjeld (ca 5000) og fellesgjelda har faktisk lavere rente enn et banklån, så det vil faktisk bli billigere enn om hele lånet var banklån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns leiligheten var koselig, kunne godt tenkt meg og bodd i den. Du trenger ikke mer styling sånn jeg ser det.  Men jeg liker ikke området, og jeg syns det ble dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Muskath skrev:

Syns leiligheten var koselig, kunne godt tenkt meg og bodd i den. Du trenger ikke mer styling sånn jeg ser det.  Men jeg liker ikke området, og jeg syns det ble dyrt.

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterte høyre oppe. Ikke hør på de som sier du må male eller bytte interiør, ikke i ditt tilfelle. Leiligheten er ny, liten og dyr, og usentral, det er ingenting mer å hente med styling. 

og på Vestli.. På Vestli kan man kjøpe 100 kvadrat til nesten samme pris - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147940930 Så om den er dyr for Nittedal/Skillebekk, er den ihvertfall dyr for Vestli. 

Anonymkode: acdf6...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så ville jeg klikket meg ut temmelig kjapt pga. fargevalgene på stylingen, dersom jeg var ute etter en slik leilighet i det området. De lyserosa (?) veggene sammen med den grønne sofaen og de røde putene blir bare helt klæsj.

Hadde jeg vert deg hadde jeg malt leiligheten hvit, fjernet gardinene i stua og de røde putene på sofaen. Hvis veggene er hvite kan du kanskje slippe unna med den mørkegrønne sofaen mot det forholdsvis mørke gulvet... Over senga på soverommet hadde jeg hengt et fint bilde, det ser litt for «klinisk» ut slik det er nå og ikke særlig hjemmekoselig. 

 

Anonymkode: b4ed2...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...