Gå til innhold

Sliter med å få solgt bolig over oslogrensa


MaryJ

Anbefalte innlegg

Men hvor lenge har den ligget ute da? Det kan jo være ren uflaks også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, jeg blir irritert på dine vegne, av mange av svarene her. Forventer folk virkelig nå at nyinnkjøpt leilighet er allerede malt i deres favoritt farge, liksom. Eller klager på at TS ikke har skap. Har hun ikke skap - trengte hun ikke mer skap. Det er ikke vanskelig å se for seg at med 140 seng istedenfor 180 seng blir det plass til skap på soverommet. Det er ikke det TS prioriterte, og det er hennes valg. Også hun som skriver at hun ønsker seg en spiseplass med plass til mange, hva, på 40 kvadrat?! Dere får sitte på terrassen i så fall. Omg.

Men, inn-ordning. Om du betaler inn fellesgjelda, og selger leiligheten heller til 2,2 men med felleskostnader på 2,5 tusen i måned, den blir kanskje lettere solgt. Med 2,2 mil i boliglån betaler man kanskje bare 10 tusen i mnd nå, eller ennå mindre med avdragsfrihet. Har du vurdert det? 

Anonymkode: acdf6...764

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg blir irritert på dine vegne, av mange av svarene her. Forventer folk virkelig nå at nyinnkjøpt leilighet er allerede malt i deres favoritt farge, liksom. Eller klager på at TS ikke har skap. Har hun ikke skap - trengte hun ikke mer skap. Det er ikke vanskelig å se for seg at med 140 seng istedenfor 180 seng blir det plass til skap på soverommet. Det er ikke det TS prioriterte, og det er hennes valg. Også hun som skriver at hun ønsker seg en spiseplass med plass til mange, hva, på 40 kvadrat?! Dere får sitte på terrassen i så fall. Omg.

Men, inn-ordning. Om du betaler inn fellesgjelda, og selger leiligheten heller til 2,2 men med felleskostnader på 2,5 tusen i måned, den blir kanskje lettere solgt. Med 2,2 mil i boliglån betaler man kanskje bare 10 tusen i mnd nå, eller ennå mindre med avdragsfrihet. Har du vurdert det? 

Anonymkode: acdf6...764

Takk! :) det var akkurat slike tips jeg var på leting etter. Dette er noe jeg kan overveie hvis det ikke blir noe salg denne omgangen. Skal sjekke det ut nærmere 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har veldig lite å tjene på å male eller bytte ut møbler, faktisk. Så lenge det ikke er helt krise. Du har lyse farger på veggene og folk skjønner at det er en relativt enkel jobb å male over. Jeg tror nesten det eneste som faktisk kan hjelpe deg er å gå ned i pris. Fordi felleskostnadene er så høye. Det er helt irrelevant at bygget er så nytte og renta på felleskostnader er lave, folk har ikke kontroll på den, noe som medfører at høye felleskostnader skremmer vekk folk. Spesielt i en tid hvor vi er på vei mot renteoppgang og folk forventer høyere rente på boliglånet sitt. Da er det tryggest å ha mest lån der hvor man kan kontrollere det selv (f.eks. ved å søke om avdragsfrihet, bytte til bank med bedre rente, forlenge den totale lånetiden etc).

Anonymkode: 6be05...7e7

Veldig enig. Og jeg ser at pris er en gjenganger her. Jeg skal få en prisvurdering fra et annet megler firma og finne ut hva prisen eventuelt bør justeres til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MaryJ skrev:

Takk for en konstruktiv tilbakemelding! Jeg et veldig enig i mye av det du skriver. Og megleren vår har vært helt elendig. En gammel traver som er lei jobben sin og ikke et særlig dreven på teknologi i tillegg. Ikke noen god kombinasjon. Jeg vurderer  å bytte megler dersom det ikke går i denne omgangen. Kan kanskje prøve å forfatte en tekst selv og så ham til å legge ut den istedet. 

Ny tekst er veldig lurt! Stikkordene megler bruker halve plassen på er jo de samme som i annonseteksten. Men bildene er aller viktigst. Men hvor lenge har du hatt leiligheten liggende ute? 

 

Anonymkode: 2be19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 16.09, MaryJ skrev:

Ja, det er den. Hmm, i følge megler er prisen er ganske på høyde med lignende leiligheter som er solgt i området. En annen leilighet i samme blokk gikk også for noe tilsvarende i fjor. Men det kan være markedet er anderledes nå og den kanskje er satt noe høyt? 

 

Jeg sikter ikke mot studenter, men førstegangsetablerere, unge par og pensjonister som gjerne vil ha en leilighet med et ordentlig soverom og ikke en ettroms. Det var ihvertfall derfor jeg kjøpte den.

Jeg skjønner jo at den ikke blir solgt. Hvem vil bo i groruddalen? DU burde kjøpt i Bærum i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg skjønner jo at den ikke blir solgt. Hvem vil bo i groruddalen? DU burde kjøpt i Bærum i steden.

Saklig svar. Ikke alle har råd til å kjøpe i Bærum :rolleyes:

Ts; leiligheten er fin! En sånn type leilighet kjæresten min og jeg ser etter, men synes felleskostnadene i måneden er noe dyrt. Uansett, lykke til med salg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg blir irritert på dine vegne, av mange av svarene her. Forventer folk virkelig nå at nyinnkjøpt leilighet er allerede malt i deres favoritt farge, liksom. Eller klager på at TS ikke har skap. Har hun ikke skap - trengte hun ikke mer skap. Det er ikke vanskelig å se for seg at med 140 seng istedenfor 180 seng blir det plass til skap på soverommet. Det er ikke det TS prioriterte, og det er hennes valg. Også hun som skriver at hun ønsker seg en spiseplass med plass til mange, hva, på 40 kvadrat?! Dere får sitte på terrassen i så fall. Omg.

Men, inn-ordning. Om du betaler inn fellesgjelda, og selger leiligheten heller til 2,2 men med felleskostnader på 2,5 tusen i måned, den blir kanskje lettere solgt. Med 2,2 mil i boliglån betaler man kanskje bare 10 tusen i mnd nå, eller ennå mindre med avdragsfrihet. Har du vurdert det? 

Anonymkode: acdf6...764

Faktum er at stadig færre ønsker å kjøpe noe som må pusses opp, dette har også flere eiendomsmeglere bekreftet. Jeg kunne godt malt en vegg eller tre, men alle vil ikke det. Det er derfor det å male vegger hvite er et godt salgstriks, samt at det får rommet til å virke større. Og så handler det ikke om at ts ikke har dere skap, det handler om at det ikke er mulig for kjøperen å se hvor det skal være mulig å plassere skap/kommoder/hyller til oppbevaring. Altså ikke ts sitt behov, men kjøper sitt behov. Sengen er forresten neppe 180 cm, dem er max 150 cm ut fra putene. Og ikke spiseplass til mange, men 4-5 stk rundt et bord ønsker de fleste. I alle fall når ts ser for seg pensjonister som har både barn og barnebarn som vil komme på besøk. Det er altså ikke ts sine behov som er viktig her, men hva folk ønsker og hvordan annonsen og presentasjonen av leiligheten ikke fremmer salg. Og hvorfor skal de sitte på altanene, vi vet jo ikke en gang om det er sol der. 

Anonymkode: 4b05e...706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stylisten og megler ikke har gjort en god nok jobb. Prisen er høy, og skal den forsvares må kjøper få følelsen av å kjøpe en moderne drømmeleilighet som ikke må males og pusses opp. Slik er det ikke nå. Leiligheten er ikke dårlig, men prisen er høy mtp. beliggenhet og størrelse. Mange kjøpere ønsker ikke å kjøpe en bolig de må pusse opp, inkl. male (selv om det er enkelt). Kanskje maler de likevel, men bildene må gi inntrykk av at det ikke er nødvendig slik at i det minste lokkes til visning.

- Åpningsbildet er krise, og mange vil nok ikke trykke seg inn på annonsen. Uteplassen må gjøres koseligere med flere store krukker med grønne planter (de små ser bare stusselig ut), kanskje noen lykter, lettere/mer moderne utemøbler, mer tekstiler (som harmonerer og er roligere, ikke så mange det er som nå) og kanskje en stemningsskapende lyslenke. Uteplassen må rett og slett se skikkelig innbydende og koselig ut.

- du har uflaks med at gulvet i leiligheten har den fargen, og min opplevelse av stua/kjøkkenet er at det er utdatert, og jeg tror det skyldes fargekombinasjonene. Jeg ville malt i en moderne farge, og en dyktig stylist vil sikkert kunne fortelle deg hvilken farge. Den mørke sofaen med de altfor knæsje putene gir et umoderne inntrykk. Kanskje ha flere (store?) grønne planter. 

- Kjøkkenet virker også litt rotete, og jeg ville tatt bort lysene på baren, og flyttet den grønne planten og krydderkværnene til benken ved vasken. 

- ta bort kommoden i gangen slik at den virker luftigere

- håndklærne på badet må byttes ut med hvite (må ikke være nye). Lyserosa håndklær ser ikke delikat ut.

- det som er best ved leiligheten nå framhevesi tekst og bilder, og da tenker jeg på peisen. Veldig mange ønsker seg peis, og jeg tenker at det er et kjempepluss i en så liten leilighet.

- jeg tror som flere at høye felleskostnader skremmer flere potensielle kjøpere, og om du kan, bør du betale ned mye av eller hele fellesgjelden for å skru ned felleskostnadene. Det er ikke sikkert en potensiell kjøper vet eller skjønner hva in-ordningen er eller tenker gjennom hva som ligger i det.

- leiligheten er også liten, og jeg tror den er for høyt priset. Bedre styling og lavere felleskostnader vil gjøre mye, men jeg vet ikke om det er nok. Kan hende du må ned i pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg skjønner jo at den ikke blir solgt. Hvem vil bo i groruddalen? DU burde kjøpt i Bærum i steden.

Den ligger ikke i Groruddalen, den ligger i Nittedal. 

Anonymkode: 9a9cb...7b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er nå solgt så da trengs ingen stue å males eller annet og endres. Takk for seriøse tips og triks :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MaryJ skrev:

Leiligheten er nå solgt så da trengs ingen stue å males eller annet og endres. Takk for seriøse tips og triks :)

Gratulerer! Tenkte nok denne ble solgt med litt is i magen, så jeg har ikke kommet med noen tips. Er du fornøyd med salgsprisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MaryJ skrev:

Leiligheten er nå solgt så da trengs ingen stue å males eller annet og endres. Takk for seriøse tips og triks :)

Gratulerer! Hva endte du opp med å få for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MaryJ skrev:

Leiligheten er nå solgt så da trengs ingen stue å males eller annet og endres. Takk for seriøse tips og triks :)

Så bra, Greit at du slapp alt det. Det er jo mye arbeid. Så at samme leiligheten ble solgt for lik pris i fjord sommer så at du ikke skulle selge den til den prisen er jo rart

Anonymkode: 1bf00...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Viktualia skrev:

Gratulerer! Tenkte nok denne ble solgt med litt is i magen, så jeg har ikke kommet med noen tips. Er du fornøyd med salgsprisen?

Takk!! 😁 

Ja, ble riktignok litt under antydning, men mer enn høyt nok i forhold til det jeg kunne akseptere :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...