Gå til innhold

Sliter med å få solgt bolig over oslogrensa


MaryJ

Anbefalte innlegg

Du vinner ikke noe på annen styling, det er Ok som det er, og man kan se for seg egne møbler/ andre farger. Men den er dyr. Og det er ingen plantegning blant bildene, er det bare en sovealkove, og ikke et ordentlig soverom?

Anonymkode: e5507...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vinner ikke noe på annen styling, det er Ok som det er, og man kan se for seg egne møbler/ andre farger. Men den er dyr. Og det er ingen plantegning blant bildene, er det bare en sovealkove, og ikke et ordentlig soverom?

Anonymkode: e5507...b84

Takk for svar. Oi, jeg har faktisk ikke lagt merke til at den hadde falt ut. Den ligger i salgsoppgaven ihvertfall. Det er et ordentlig soverom med lailadører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg er Bydel Stovner er nærmeste nabo. Og jeg bor på andre siden, på bygrensa mot Gamle Stovner/Lørenskog. 

Her selges alt fort som swint. 

 

Anonymkode: 8a264...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterte høyre oppe. Ikke hør på de som sier du må male eller bytte interiør, ikke i ditt tilfelle. Leiligheten er ny, liten og dyr, og usentral, det er ingenting mer å hente med styling. 

og på Vestli.. På Vestli kan man kjøpe 100 kvadrat til nesten samme pris - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147940930 Så om den er dyr for Nittedal/Skillebekk, er den ihvertfall dyr for Vestli. 

Anonymkode: acdf6...764

Hmm, den leiligheten der må totalrenoveres og kostet 1 million mer, så føler ikke det blir helt det samme akkurat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte de rosa veggene! :) Er så lei hvitt, hvitt, hvitt overalt. Det er hvitt nok om vinteren! Uansett, jeg er fattig og kunne aldri bodd der. (årslønn på 299 000, får ikke kjøpt en dritt) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MaryJ said:

Hmm, den leiligheten der må totalrenoveres og kostet 1 million mer, så føler ikke det blir helt det samme akkurat. 

Men det viser at for 600 tusen får man 60 kvm mer enn i din leilighet, og i «samme» område. 

Mine tips til din megler, ja, få med plantegning, det er viktig. Og fjerne referanser til Vestli, heller referanse til Ekspress buss til Oslo i nærheten. 

Anonymkode: acdf6...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En rask reseach på solgte boliger i området viser at det er riktig at mange toroms har vært priset slik, men de har vært mye større, mellom 60 og 70 kvm. 46 er ganske lite for mange par. 

Leiligheten har en grei planløsning, men sløvt at megler å ikke få med planløsning. Kjøkkenet er for datert for den kresne boligkjøper, men har jo masse plass. Jeg synes nok hele inntrykket er litt gammelmodig, men tror egentlig litt bedre bilder kunne løst det ganske godt, og hadde du vært min venninne som skulle selge hadde jeg nok rådet deg til å male stua. 

Annonsen synes jeg er ganske tam og det er ikke din skyld, men den selger ikke akkurat noen boligdrøm. Fordelene som masse plass på kjøkkenøy, peis, masse uteplass og god garderobe forsvinner liksom i ett eller annet rot. Jeg ser alltid på meglernes annonser når jeg skal selge, og hadde aldri valgt denne megleren basert på annonsen han har laget. 

MEN fin leilighet og et svært godt førstegangskjøp, men annonsen må jo bli sett og husket av folk. 

Anonymkode: 2be19...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket meg ut av den ganske fort om jeg var på jakt, og her er grunnene;

- kombinert stue og kjøkken kan være greit, men er er kjøkkenløsningen alt for stor og dominerende, i tillegg er den ganske utdatert i stilen

- det er ikke plass til skikkelig spisebord, jeg vil gjerne kunne ha middagsbeøk og plass til flere rundt et bord

- peisen er for stor og stjeler mye plass. Den er også umoderne og virker helt maltplassert, og får meg til å lure på om en så nybygd leilighet må ha peis for å holde varmen? Det står ingenting om oppvarming i annonsen (fjernvarme, balansert ventilasjon, sentralfyring e.l.)

- stuedelen er fryktelig liten pga kjøkkenet, knapt plass til en liten sofa og tv, ingen oppbevaringsplass

- soverommet  har ikke skapplass, og det virker heller ikke å ha plass til skap, og det virker for lite til å kunne gå rundt sengen

- badet er greit nok, men ingen oppbevaringsplass her heller

- det virker som det eneste stedet å oppbevare ting i leiligheten er i gangen, som er rimelig overmøblert, eller på kjøkkenet

- det mangler plantegning

- stue/kjøkken måtte i min verden blitt malt, den har en sånn institusjonsrosa vegge på fargene som ikke passer noe sted eller matcher med noe som helst

- som lite kjent i området blir jeg skeptisk når det ikke står noe om solforholdene, samtidig som man prøver å frinte diger altan, er den da i skyggen hele dagen?

- du har en kvm pris på 52 800 kr, mens det eller i området ligger på 42-43 000, hva er grunnen til det?

 

Anonymkode: 4b05e...706

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En rask reseach på solgte boliger i området viser at det er riktig at mange toroms har vært priset slik, men de har vært mye større, mellom 60 og 70 kvm. 46 er ganske lite for mange par. 

Leiligheten har en grei planløsning, men sløvt at megler å ikke få med planløsning. Kjøkkenet er for datert for den kresne boligkjøper, men har jo masse plass. Jeg synes nok hele inntrykket er litt gammelmodig, men tror egentlig litt bedre bilder kunne løst det ganske godt, og hadde du vært min venninne som skulle selge hadde jeg nok rådet deg til å male stua. 

Annonsen synes jeg er ganske tam og det er ikke din skyld, men den selger ikke akkurat noen boligdrøm. Fordelene som masse plass på kjøkkenøy, peis, masse uteplass og god garderobe forsvinner liksom i ett eller annet rot. Jeg ser alltid på meglernes annonser når jeg skal selge, og hadde aldri valgt denne megleren basert på annonsen han har laget. 

MEN fin leilighet og et svært godt førstegangskjøp, men annonsen må jo bli sett og husket av folk. 

Anonymkode: 2be19...0b5

Takk for en konstruktiv tilbakemelding! Jeg et veldig enig i mye av det du skriver. Og megleren vår har vært helt elendig. En gammel traver som er lei jobben sin og ikke et særlig dreven på teknologi i tillegg. Ikke noen god kombinasjon. Jeg vurderer  å bytte megler dersom det ikke går i denne omgangen. Kan kanskje prøve å forfatte en tekst selv og så ham til å legge ut den istedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde klikket meg ut av den ganske fort om jeg var på jakt, og her er grunnene;

- kombinert stue og kjøkken kan være greit, men er er kjøkkenløsningen alt for stor og dominerende, i tillegg er den ganske utdatert i stilen

- det er ikke plass til skikkelig spisebord, jeg vil gjerne kunne ha middagsbeøk og plass til flere rundt et bord

- peisen er for stor og stjeler mye plass. Den er også umoderne og virker helt maltplassert, og får meg til å lure på om en så nybygd leilighet må ha peis for å holde varmen? Det står ingenting om oppvarming i annonsen (fjernvarme, balansert ventilasjon, sentralfyring e.l.)

- stuedelen er fryktelig liten pga kjøkkenet, knapt plass til en liten sofa og tv, ingen oppbevaringsplass

- soverommet  har ikke skapplass, og det virker heller ikke å ha plass til skap, og det virker for lite til å kunne gå rundt sengen

- badet er greit nok, men ingen oppbevaringsplass her heller

- det virker som det eneste stedet å oppbevare ting i leiligheten er i gangen, som er rimelig overmøblert, eller på kjøkkenet

- det mangler plantegning

- stue/kjøkken måtte i min verden blitt malt, den har en sånn institusjonsrosa vegge på fargene som ikke passer noe sted eller matcher med noe som helst

- som lite kjent i området blir jeg skeptisk når det ikke står noe om solforholdene, samtidig som man prøver å frinte diger altan, er den da i skyggen hele dagen?

- du har en kvm pris på 52 800 kr, mens det eller i området ligger på 42-43 000, hva er grunnen til det?

 

Anonymkode: 4b05e...706

Mesteparten av det du nevner får jeg ikke gjort noe med dessverre. Kjøkkenet og peisen er jo som de er. 

Skapplassen i gangen er diger, så man trenger ikke skap på soverommet. 

Megler har surret og glemt plantegning, men har minnet han på dette nå. 

Det står da at balkongen er vestvendt? Det vil si sol hele dagen. Dette står også på bildene (sol fra 12-22). 

Prisen har megler satt basert på salg av lignende leiligheter i området. En annen i blokka gikk for ca det samme i fjor også. Tror det kommer litt an på at mindre leiligheter har høyere kvm pris. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet noen på visning? 

Det enkleste og rimeligste du kan ordne selv, er å rydde! Rydd vekk alt av overflødige og fargerike ting. (Puter i sofaen, bøker i vinduskarmen. Fjern håndklær på badet, bytt ut kjøkkenstolene med noen nøytrale. Ta vekk nips, ikke pynt til bilden). Ta nye bilder! 

Anonymkode: b008e...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommenterte høyre oppe. Ikke hør på de som sier du må male eller bytte interiør, ikke i ditt tilfelle. Leiligheten er ny, liten og dyr, og usentral, det er ingenting mer å hente med styling. 

og på Vestli.. På Vestli kan man kjøpe 100 kvadrat til nesten samme pris - https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147940930 Så om den er dyr for Nittedal/Skillebekk, er den ihvertfall dyr for Vestli. 

Anonymkode: acdf6...764

Nesten samme pris? Den koster jo nesten 1 mill mer

Anonymkode: 13693...2ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at fellesutgiftene er det som skremmer mange vekk. Du sier at renten er lavere, men om man kommer opp i dårlig tider så får du ikke gjort noe med dem. De tikker og går. Banklån kan du strekke ut over flere år og be om avdragsfrihet.

I tillegg så ville jeg fundert over hvorfor borettslaget hadde valgt å ta opp så mye lån til sine beboere. Det kan antyde at det kommer mer og borettslaget ikke har helt kontroll over økonomien sin. Hva skjer ved dårlig tider? Plutselig så skal borettslaget øke fellesutgiftene med tusenvis av kroner. Ved banklån har du kontroll over egen økonomi!

Anonymkode: 3df29...a51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er den, bør du betale for styling (leie av møbler for fotografering). Jeg liker at møbleringen ikke er "helt Skeidar", men de fleste gjør ikke det, i alle fall ikke i forbindelse med boligkjøp.

Anonymkode: 82600...88d

Jeg ser tendenser til typisk "stylistmøblering" (små bord for å gi inntrykk av større plass, stylister setter inn små møbler). Ikke sikkert at stylist hjelper mer enn det koster. Problemet er jo fellesutgiftene. Mulig renta er gunstig, men er avdragene i drøyeste laget (for rask nedbetaling)?

Jeg er ikke sikker på at rosa vegger er optimalt.

Bildene er tatt i for stusselig lys. Du trenger et forsidebilde med sol på, kanskje inne i stua eller ute på uteplassen. Uteplassen er vesentlig for din leilighet. La den vise seg solfylt i stedet for grå og trist.

Det finnes noen slags ikke akkurat palmer som består av mange stilker med mye grønne blader på. De er store og gjør mye av seg. Jeg kjøpte de på Ikea. Du hadde en slik en så jeg nå i hjørnet av stua ut mot uteplassen

Jeg synes det mangler bilder på veggene.

I denne prisklassen er jeg usikker på om man  får nok penger  tilbake av det  man bruker på styling.

Timing er også viktig. En dag kan være visnings-suksess, og en annen dag kan bomme helt. Vanskelig å forutse.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det kommet noen på visning? 

Det enkleste og rimeligste du kan ordne selv, er å rydde! Rydd vekk alt av overflødige og fargerike ting. (Puter i sofaen, bøker i vinduskarmen. Fjern håndklær på badet, bytt ut kjøkkenstolene med noen nøytrale. Ta vekk nips, ikke pynt til bilden). Ta nye bilder! 

Anonymkode: b008e...cdf

Ja, det har det. Har fått inn bud også, men det var ikke høyt nok. 

Hmm, du skriver omtrent helt det motsatte av hva stylisten sa. Flere av tingene er plasser nettopp slik de er pga tips fra henne. Også med tanke på farger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene var grusomme. lysrosa vegg og lys beige kjøkken matcher ikke. Og grønn sofa grått teppe, det matcher heller ikke. Hun som har stylet for deg er ikke flink. Få inn mer stemning på bildene. mal om du kan. sjekk hvilke farger som er in nå..

spill på sommerstemning ute..Jeg solgte et rekkehus i et dritdårlig område ikke langt unna deg. 

 

Skal du selge en damete leilighet, må du treffe kvinner i større alderspenn.

legger ved bilde av tips fra meg. hvite vegger, hvitt kjøkken, hvit sofa. mal over, det fikser du.

inn med masse grønne planter. Få vekk dilldall som ikke en gang er dekorativt. Få kveldstemning på uteplassen, og få til en tegning av leiligheten. Om du ikke får til plantegning kan jeg hjelpe deg på engasjement ( jeg er grafisk designer, gjorde dette til min egen leilighet. )

sofajunk.jpg

Anonymkode: 1bf00...7be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, MaryJ skrev:

Mesteparten av det du nevner får jeg ikke gjort noe med dessverre. Kjøkkenet og peisen er jo som de er. 

Skapplassen i gangen er diger, så man trenger ikke skap på soverommet. 

Megler har surret og glemt plantegning, men har minnet han på dette nå. 

Det står da at balkongen er vestvendt? Det vil si sol hele dagen. Dette står også på bildene (sol fra 12-22). 

Prisen har megler satt basert på salg av lignende leiligheter i området. En annen i blokka gikk for ca det samme i fjor også. Tror det kommer litt an på at mindre leiligheter har høyere kvm pris. 

Jeg skjønner at det ikke er alt du kan gjøre noe med, men leiligheten din er gjerne ikke så "midt i blinken" for andre som du tror. At du ikke trenger mer enn skapplassen i gangen er helt greit, men de fleste av oss vil ha plass til oppbevaring på soverommet (jeg vil gjerne slippe å ha undertøyet mitt i samme skap som gjester kan åpne for å henge fra seg yttertøy), i stuen (til bøker f.eks), til håndklær og skittentøy på badet osv. En leilighet med kun mulighet for langring i gangen vil for mange være et problem, og jeg vil tro det er en medvirkende faktor til at du ikke får solgt. At balkongen er vestvent er ingen garanti for sol, det kan ligge fjell, bygg eller andre ting i veien som hindrer solen å komme inn til deg. Det er heller ikke sol der på bildene. 

Sjekket litt mer ang lignende leiligheter i nærheten av din, f.eks denne som nettopp er solgt med god oppbevaringsplass i alle rom https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=138666139

Eller denne som nå ligger ute til nesten samme totalpris som din men som er mye større, freshere og med gode oppbevaringsmuligheter. https://www.eiendomsmegler1.no/Eiendommer/Eiendom/?propertyid=147437893

Skal du få solgt må du gjøre leiligheten din til en drøm for de som skal kjøpe, fremheve fordelene i annonsen og style så den ikke ser ut som et studentkollektiv. 

Anonymkode: 4b05e...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at fellesutgiftene er det som skremmer mange vekk. Du sier at renten er lavere, men om man kommer opp i dårlig tider så får du ikke gjort noe med dem. De tikker og går. Banklån kan du strekke ut over flere år og be om avdragsfrihet.

I tillegg så ville jeg fundert over hvorfor borettslaget hadde valgt å ta opp så mye lån til sine beboere. Det kan antyde at det kommer mer og borettslaget ikke har helt kontroll over økonomien sin. Hva skjer ved dårlig tider? Plutselig så skal borettslaget øke fellesutgiftene med tusenvis av kroner. Ved banklån har du kontroll over egen økonomi!

Anonymkode: 3df29...a51

Jeg er ikke TS men tror du må se på byggedato. Det er nybygg, sånn typisk leiligheter som solgt billigere, men med mye fellesgjeld hos Husbanken. Så totalprisen blir høyre. Ikke noe med "borettslaget som har tatt lån eller ikke har kontroll på økonomi" å gjøre.

Anonymkode: acdf6...764

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MaryJ skrev:

Mesteparten av det du nevner får jeg ikke gjort noe med dessverre. Kjøkkenet og peisen er jo som de er. 

Skapplassen i gangen er diger, så man trenger ikke skap på soverommet. 

Megler har surret og glemt plantegning, men har minnet han på dette nå. 

Det står da at balkongen er vestvendt? Det vil si sol hele dagen. Dette står også på bildene (sol fra 12-22). 

Prisen har megler satt basert på salg av lignende leiligheter i området. En annen i blokka gikk for ca det samme i fjor også. Tror det kommer litt an på at mindre leiligheter har høyere kvm pris. 

Mange ønsker seg peis. Dama mi ønsker seg peis. Du kan vise den bedre fram, med ett nærbilde, og du kan skrive peis inn i annonseoverskriften.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har veldig lite å tjene på å male eller bytte ut møbler, faktisk. Så lenge det ikke er helt krise. Du har lyse farger på veggene og folk skjønner at det er en relativt enkel jobb å male over. Jeg tror nesten det eneste som faktisk kan hjelpe deg er å gå ned i pris. Fordi felleskostnadene er så høye. Det er helt irrelevant at bygget er så nytte og renta på felleskostnader er lave, folk har ikke kontroll på den, noe som medfører at høye felleskostnader skremmer vekk folk. Spesielt i en tid hvor vi er på vei mot renteoppgang og folk forventer høyere rente på boliglånet sitt. Da er det tryggest å ha mest lån der hvor man kan kontrollere det selv (f.eks. ved å søke om avdragsfrihet, bytte til bank med bedre rente, forlenge den totale lånetiden etc).

Anonymkode: 6be05...7e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...