Gå til innhold

Sliter med å få solgt bolig over oslogrensa


MaryJ

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg prøver å få solgt boligen min, men ettersom den ligger 200 m over oslogrensa sliter jeg med etterspørselen..  Jeg tror ikke de fleste vet om at dette området eksisterer og derfor ikke søker etter leiligheter der på finn. Leiligheten er i god stand og av typen som er perfekt for førsteetablerere som ikke har flust med penger, så den bør egentlig være lett å selge.. Er det noen som har noen tips angående hvordan jeg kan nå boligkjøpere i Oslo som kunne tenke seg å bo nært grensa?

På forhånd, takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FirstNameLastName

200m over Oslo-grensa i et ukjent område?? Skjønner ikke hvor det skulle være. Rosenholm? De fleste kommuner ved Oslo-grensa selger nesten like godt som i Oslo. Kanskje det er dårlig timing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dette da?

Anonymkode: 4c624...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FirstNameLastName skrev:

200m over Oslo-grensa i et ukjent område?? Skjønner ikke hvor det skulle være. Rosenholm? De fleste kommuner ved Oslo-grensa selger nesten like godt som i Oslo. Kanskje det er dårlig timing?

Skillebekk i Nittedal. Tror ikke de fleste i Oslo tenker at Nittedal er så mye annet enn jorder og kuer. Kan være det er dårlig timing ja.. Er andre gang jeg har den ute siden nyttår så håpte det skulle gå denne gangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er dette da?

Anonymkode: 4c624...bed

Skillebekk i Nittedal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært den andre Skillebekk. Da hadde det gått lettere.

Anonymkode: 82600...88d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det denne? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147147904 Det er i så fall helt ekstrem pris for et bittelite leilighet i Nittedal. Til denne prisen kan man nesten kjøpe fortsatt i Oslo. Om du trykker "prisstatistikk" knappen i annonsen, så ser du. Ellers er pen leilighet i et nytt hus. Jeg stusser bare på hvem er det som kom på å bygge blokk med bittesmå leiligheter så pass usentralt.. 

Til denne prisen kan man kjøpe denne på Bjølsen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=146523729 som er både kjip og bittelite men mye mer aktuelt for en student som studerer i byen, f.eks. 

 

Anonymkode: acdf6...764

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det denne? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147147904 Det er i så fall helt ekstrem pris for et bittelite leilighet i Nittedal. Til denne prisen kan man nesten kjøpe fortsatt i Oslo. Om du trykker "prisstatistikk" knappen i annonsen, så ser du. Ellers er pen leilighet i et nytt hus. Jeg stusser bare på hvem er det som kom på å bygge blokk med bittesmå leiligheter så pass usentralt.. 

Til denne prisen kan man kjøpe denne på Bjølsen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=146523729 som er både kjip og bittelite men mye mer aktuelt for en student som studerer i byen, f.eks. 

 

Anonymkode: acdf6...764

Hvis det er den, bør du betale for styling (leie av møbler for fotografering). Jeg liker at møbleringen ikke er "helt Skeidar", men de fleste gjør ikke det, i alle fall ikke i forbindelse med boligkjøp.

Anonymkode: 82600...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147147904 Det er i så fall helt ekstrem pris for et bittelite leilighet i Nittedal. 

 

Anonymkode: acdf6...764

Hvis det er denne, er det jo sinnsykt høy fellesgjeld. 

Anonymkode: 13693...2ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvis det er denne, er det jo sinnsykt høy fellesgjeld. 

Anonymkode: 13693...2ec

Nei, det betyr at den egentlig koster 2.4 mill, og at fellesutgiftene er i størrelsesorden 2-3000. De høye fellesutgiftene skyldes til dels nedbetaling av fellesgjelda.

Anonymkode: 82600...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det betyr at den egentlig koster 2.4 mill, og at fellesutgiftene er i størrelsesorden 2-3000. De høye fellesutgiftene skyldes til dels nedbetaling av fellesgjelda.

Anonymkode: 82600...88d

Jeg skjønner jo det, men for folk flest er nesten 8000 kr mye penger å punge ut hver måned på toppen av selve huslånet. Jeg synes uansett totalprisen (inkludert fellesgjeld) burde alltid stå i prisantydningen. 

Anonymkode: 13693...2ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo det, men for folk flest er nesten 8000 kr mye penger å punge ut hver måned på toppen av selve huslånet. 

Anonymkode: 13693...2ec

Altså, når du først er på utkikk i denne prisklassen. 

Anonymkode: 13693...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147147904 

Anonymkode: acdf6...764

Hvis det er denne, kan det got hende det er fellesutgiftene som skremmer folk. Det er gjerne studenter som kjøper leiligheter i den størrelsen, og de har ofte ikke mulighet til å betale 8000 i fellesutgifter i tillegg til lånet sitt.

Anonymkode: 6e60d...d4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner jo det, men for folk flest er nesten 8000 kr mye penger å punge ut hver måned på toppen av selve huslånet. Jeg synes uansett totalprisen (inkludert fellesgjeld) burde alltid stå i prisantydningen. 

Anonymkode: 13693...2ec

Det står jo ett par linjer under, så jeg ser ikke noe problem med det.

Anonymkode: 0f26f...19d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner jo det, men for folk flest er nesten 8000 kr mye penger å punge ut hver måned på toppen av selve huslånet. Jeg synes uansett totalprisen (inkludert fellesgjeld) burde alltid stå i prisantydningen. 

Anonymkode: 13693...2ec

På finn.no har du muligheten for å søke på boliger på pris med fellesgjelden inkludert.

Men alle som skal kjøpe seg bolig bør klare å se på de totale månedlige utgiftene til å bo - boliglån pluss fellesutgifter.

Anonymkode: 82600...88d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det i hovedsak er de veldig høye fellesutgiftene som skremmer folk, gitt at det er riktig leilighet som er linket til her. Leiligheter i første etasjer er også generelt mindre attraktive enn leiligheter høyere opp.

Anonymkode: 6be05...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er den som er linket til så er den jo litt utradisjonell i fargevalg og innredning, som nye eiere potensielt vil gjøre noe med. Det er også litt vanskelig å se forbi disse detaljene på bildene. Kombinert med høye fellesutgifter er det lett å bla videre. 

Anonymkode: 0c6b4...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FirstNameLastName

Gammeldags innredning, litt høy pris i forhold til beliggenhet. Ellers en god planløsning. Ser ofte man skriver "arealeffektiv" i annonser for små leiligheter, og denne er faktisk det på ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne? https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=147147904 Det er i så fall helt ekstrem pris for et bittelite leilighet i Nittedal. Til denne prisen kan man nesten kjøpe fortsatt i Oslo. Om du trykker "prisstatistikk" knappen i annonsen, så ser du. Ellers er pen leilighet i et nytt hus. Jeg stusser bare på hvem er det som kom på å bygge blokk med bittesmå leiligheter så pass usentralt.. 

Til denne prisen kan man kjøpe denne på Bjølsen https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=146523729 som er både kjip og bittelite men mye mer aktuelt for en student som studerer i byen, f.eks. 

 

Anonymkode: acdf6...764

Ja, det er den. Hmm, i følge megler er prisen er ganske på høyde med lignende leiligheter som er solgt i området. En annen leilighet i samme blokk gikk også for noe tilsvarende i fjor. Men det kan være markedet er anderledes nå og den kanskje er satt noe høyt? 

 

Jeg sikter ikke mot studenter, men førstegangsetablerere, unge par og pensjonister som gjerne vil ha en leilighet med et ordentlig soverom og ikke en ettroms. Det var ihvertfall derfor jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På finn.no har du muligheten for å søke på boliger på pris med fellesgjelden inkludert.

Men alle som skal kjøpe seg bolig bør klare å se på de totale månedlige utgiftene til å bo - boliglån pluss fellesutgifter.

Anonymkode: 82600...88d

Ja, det er akkurat det. Man må se på totale utgifter. Renta på fellesgjelden er lavere enn på et vanlig boliglån, så det blir faktisk billigere pr. Mnd om hele summen var boliglån. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...