Gå til innhold

Hva tenker du om menn som henter seg kone i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er utrolig morsom ! 😂😂😂 Kristian Valen er den beste komikeren vi har 😂

Anonymkode: dc8be...7fb

Kristian Valen var da ikke med i den serien!!!!

 

Anonymkode: a8118...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/15/2019 at 10:57 PM, AnonymBruker said:

Det er nå sånn da for en del menn at de ikke er attraktive nok til å finne en partner på vanlig måte. De kan leve ulykkelige hele livet uten å få dekket grunnleggende behov for kjærlighet og nærhet, eller de kan få kone via fornuftsekteskap. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor damene som ikke vil ha dem ofte blir sinte for det her... Er det viktig for disse damene at de skal forbli incels, taper de makt eller noe slikt? Det er nå sånn at mennene med Thailandske damer neppe bryr seg hva disse damene mener. 

Anonymkode: 726f5...e17

Det kan kanskje være gunstig for en fattig person å gifte seg "rikt", uten kjærlighet, for å komme ut av fattigdommen. Forutsetningen er at den de gifter seg med er et noenlunde ok menneske, som det går an å bli glad i over tid, selv om det ikke er noen forelskelse i utgangspunktet.

Fornuftsekteskap kjenner vi jo godt i Norge også, fra gamle dager, da unge, pene kvinner ble tvunget av familien til å gifte seg med mye eldre, velstående menn. Disse ekteskapene ble oftere ulykkelige enn lykkelige, for å si det sånn. Og det er naturligvis derfor mange norske kvinner (og menn) reagerer på praksisen med "konekjøp". Det er medynk med den fattige kvinnen det dreier seg om, ikke å prøve å holde uattraktive menn nede, på noen måte.

Anonymkode: 39ddc...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes de mennene som henter en kone i thailand f.eks er noen forbanna griser. Det er vel akkurat derfor de er nødt til å hente noen der også. Jeg syntes veldig synd på de damene. 

Faren til en jeg kjenner har kone derfra, hun er 40 ca og han er over 70. Hun må legge seg ned for broren hans for å si det sånn. Og søstern hennes får ikke komme på besøk hvis ikke hun legger seg ned for både han og broren. Pleier å bli en 4-kant. De mannfolka ser ikke ut i måneskinn engang. Urenslige, næsty, feite og skalla. 

Har også hørt om mange av dem som ikke får lov til å forlate huset osv. Disse grisene pleier å hente de bare for utnyttelse, da mange av disse dame egenentlig ikke har så mye annet valg heller.

Det er derimot noe helt annet med de som faktisk blir foreslekt i noen fra f.eks thailand, det går jo an det også. 

Så ja, jeg ser ned på mange av dem. 

Anonymkode: eb57a...7d7

Det er ofte mindre attraktive menn som drar til Thailand for å finne seg en kone. Damene der er også smarte, og vet at om de får innpass hos mannen og kan bli med hjem til Norge, så har de mulighet til å få en jobb der de slipper å selge kroppen sin, og kan tjene nok penger til å hjelpe familien. Det er vanlig i Thailand at familien hjelper hverandre, og er man for eksempel den eldste jenta i søskenflokken, så skal hun bidra så mye som mulig til å forsørge familien. Det er også svært vanlig at unge jenter jobber på klubber, og mange jobber som go go girls with benefits. Altså ikke bare dans og moro. Disse jentene blir ikke tilbudt den sikkerheten de trenger fra klubbeiere. De gir jo faen så lenge klubben tjener penger. 

Ja. Det finnes de som gjør det frivillig. Men det er ikke de vi snakker om her. Og ingen 18 åring liker at en mann på 60 år jokker på henne og sikler henne i trynet mens han putter hele puppen i munnen og moser henne med kroppsvekten sin. Nei. Disse stakkars, vakre jentene. Et eller annet geni kommer til å skrive her at, jammen du, anonymbruker, du vet at disse jentene klarer å tenke selv? Ja. Men tror du de kan gjøre noe med situasjonen sin? Tror du de bare kan stikke av, og da gjøre skam på familien sin, som de bare forlot? Akkurat, du vet nok selv svaret. 

Med andre ord har man lite man skulle sagt som ung jente i Thailand. Det er ofte bare en vei å gå, og det er å tjene penger på kroppen sin. De fleste gjør det beste ut av det, og tenker at slik er det bare. De er ikke alene. De er kjempe mange i samme situasjon. Derfor smiler de, er glade, og er ekstra glad i utlendinger. Men innerst inne har de det helt forferdelig, og de skulle ønske de kunne komme seg ut av det helvetet de satt fast i. At en tykk, skallet, mindre attraktiv norsk mann da kommer og spør om jenta vil være med til Norge, er det et selvfølge at hun sier ja. Jenta kan godt føle kjærlighet for mannen. Han redda jo henne! Men er det slik kjærlighet jeg og du opplever når vi møter noen vi bare skjønner er the one? Nei. 

Majoriteten av menn som reiser til Thailand er menn på over 50 år. Men der finnes også yngre gutter i 20 års alderen som reiser dit, og finner seg kjæreste. Jeg har et søskenbarn som gjorde det. Han gjorde det rett etter han kom ut fra fengsel. Der hadde han sittet i 3 år for voldtekt. Jeg kjenner også en annen mann som reiste dit. Han var alkoholiker, rundt 27 år gammel, og vært alkoholiker siden han ble gammel nok til å kjøpe sin egen øl. Han hadde i utgangspunktet et flott utseende, men har forfalt ekstremt mye, og han har i tillegg blitt kynisk og bitter. Lyktes ikke i å få kjæreste her i Norge, selv om han prøvde så godt han kunne. Så fellesnevneren blant de unge mennene er på lik linje med de på 50, de avviker gjerne litt fra normalen blant de norske mennene. Enten har de gjort noe straffbart som de fleste ikke vil akseptere, de er narkomane eller alkoholikere, eller de er mindre begavet på de fleste punkt, men de har penger.

De aller fleste menn er jo på sett og vis attraktiv. Noen er bare veldig overvektige, noen vet bare ikke hvordan de skal kle seg, og noen klarer ikke vaske seg ordentlig og pusser ikke tennene, eller har fæle uvaner. De gidder ikke bruk tid på seg selv. Noen er også, som jeg skrev lenger her oppe, mindre begavet. De fikk ikke utdelt de beste kortene. Dessverre. Det er stygt å si det, men det er sannhet. Da er det ikke alltid så mye man kan gjøre. Dette gjelder derimot minoriteten av menn.  

Mange av de som ikke finner seg kjæreste i Norge er bitre på kvinnene i Norge, og mener alle oppfører seg likt. Disse mennene begynner også å stille spørsmålstegn ved likestillingen, og mener at kvinnen i Norge er ødelagt pga likestillingen. Noe som er det dummeste man kan si. Kvinner i Norge er så heldige at de er ikke klar over det selv - jeg er kvinne og er så glad for at jeg bor i Norge. Jeg er så glad for at jeg har de mulighetene jeg har. Jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe andre kvinner i verden som ikke har de godene vi norske kvinner har. Jeg blir ikke omskåret med machete, jeg trenger ikke jobbe på en bar og selge kroppen min for å tjene penger, jeg kan gå ut i en liten shorts og en BH om jeg vil uten at jeg blir voldtatt (her jeg bor er det iallefall liten sjanse for det) eller steinet, jeg kan utdanne meg til det jeg vil, jeg kan være den jeg vil uten at jeg straffeforfølges.

Det er fint å være norsk. Har ingenting imot menn som finner seg kjæreste eller kone i utlandet, men dette med å reise til Thailand og gå på barer og hente hjem unge, fattige jenter som ikke vet bedre, det er jeg så vanvittig imot. Det er ikke kjærlighet... 

Anonymkode: 5ce45...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at så mange norske damer er så snurt for at mange menn finner en flott kone i Thailand. Meget interessant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fint å være norsk. Har ingenting imot menn som finner seg kjæreste eller kone i utlandet, men dette med å reise til Thailand og gå på barer og hente hjem unge, fattige jenter som ikke vet bedre, det er jeg så vanvittig imot. Det er ikke kjærlighet... 

Anonymkode: 5ce45...c9a

Må det være kjærlighet? Ikke noe galt i et fornuftsekteskap. Dette med at man skal gifte seg av kjærlighet er noe helt nytt. Før i tiden var ikke det vanlig.

Anonymkode: a8118...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gent82 said:

Interessant at så mange norske damer er så snurt for at mange menn finner en flott kone i Thailand. Meget interessant.

Vi er i kranglehumør på 17. mai?

Anonymkode: 39ddc...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i kranglehumør på 17. mai?

Anonymkode: 39ddc...2d8

Hipp hipp HURRA!!! :kaffekopp::strix::essen2::ol::hoppendeglad::hoppe::bolledeig:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som har svensk kone. Han er fortsatt en grei kar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Gent82 skrev:

Interessant at så mange norske damer er så snurt for at mange menn finner en flott kone i Thailand. Meget interessant.

Det er jo ganske innlysende at de norske damene ikke er "snurt", nettopp fordi de ikke ville ha disse mennene i utgangspunktet. Det skjer nok svært sjeldent at en norsk kvinne tenker "huff han er sammen med en thaidame, jeg hadde jo tenkt å være sammen med han"..... Det er iallefall mitt synspunkt på saken. Jeg syns mer synd i de kvinnene som blir utnyttet og som ikke får hjelp. :( 

Anonymkode: 5ce45...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristian Valen var da ikke med i den serien!!!!

 

Anonymkode: a8118...deb

Ok. Forvekslet det med dette.

 

Anonymkode: dc8be...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gent82 skrev:

Interessant at så mange norske damer er så snurt for at mange menn finner en flott kone i Thailand. Meget interessant.

Synes det er litt spesielt at man ikke finner seg en kone fra et europeisk land egentlig.

Polakk foreksempel? Hørt at de er greie, det er mye nærmere også. Men nei, alltid så er det Thailand man drar.

Anonymkode: ef5c5...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske innlysende at de norske damene ikke er "snurt", nettopp fordi de ikke ville ha disse mennene i utgangspunktet. Det skjer nok svært sjeldent at en norsk kvinne tenker "huff han er sammen med en thaidame, jeg hadde jo tenkt å være sammen med han"..... Det er iallefall mitt synspunkt på saken. Jeg syns mer synd i de kvinnene som blir utnyttet og som ikke får hjelp. :( 

Anonymkode: 5ce45...c9a

Åja, er det virkelig så innlysende, altså?..:fnise:

Hvis dere synes så synd i de kvinnene, hvorfor leser jeg ikke flere tråder om at det er nedverdigende og horribelt for kvinne i muslimske land da de blir straffet for alt mulig...?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/vmO3g4/iranske-kvinner-slaass-mot-islamske-lover - Likestillingen i Iran feks

 

Tenker dere er litt snurt, jeg. Fordi det minker av hærskaren av menn som henger etter dere i hverdagen. 

Det er ok det, men jeg må påpeke dette når det er så åpenlyst - lær dere diskresjon :):tommelopp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gent82 said:

Åja, er det virkelig så innlysende, altså?..:fnise:

Hvis dere synes så synd i de kvinnene, hvorfor leser jeg ikke flere tråder om at det er nedverdigende og horribelt for kvinne i muslimske land da de blir straffet for alt mulig...?

Fordi SV-feminister ikke er rasister, vel. Makan! 😠

Anonymkode: a8118...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi SV-feminister ikke er rasister, vel. Makan! 😠

Anonymkode: a8118...deb

Håper virkelig du kødder nå..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig urettferdig at noen klarer å skaffe seg førsteklasses kone fra utlandet mens vi andre må slite med bortskjemte, dovne og humørsyke kjerringer. Import burde forbys.

Anonymkode: d3463...765

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jævlig urettferdig at noen klarer å skaffe seg førsteklasses kone fra utlandet mens vi andre må slite med bortskjemte, dovne og humørsyke kjerringer. Import burde forbys.

Anonymkode: d3463...765

:klo:

Anonymkode: c9e42...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye fordommer i denne tråden. Litt typisk at man baserer sitt syn på de ekstreme unntakene. Når man diskuterer et tema med utgangspunkt i en fordomsfull og fordømmende holdning blir det slik.

Alle mennesker har rett til å forsøke å leve et best mulig liv. Man skulle tro at alle var enige i det. Eller...er holdningen at sosial mobilitet, det vil sin innvandring til et bedre samfunn er uakseptabelt? Handler det om å dra opp stigen etter oss og nekte andre mennesker et bedre liv? Når det gjelder menn som finner sin ektefelle i utlandet... Det som fordømmes er altså hvis man finner sin ektefelle i Asia, d.v.s for eksempel Filippinene. For da går man automatisk ut fra at disse utnyttes. Det er da feil. 

Jeg antar at det som er saken er at feminismen i mange år har forsøkt å fremstille dette som menneskehandel der de fordømte mennene utnytter kvinnene. Uten å ha annet belegg for dette enn å vise til ekstremtilfellene. De fleste utenlandske kvinner som gifter seg med menn fra Norge lever et bra liv. Også de fra Filippinene. Bedre enn det livet de levde der. Så hvorfor denne generelle fordømmelsen?

Så slutt med generaliseringen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Synes det er litt spesielt at man ikke finner seg en kone fra et europeisk land egentlig.

Polakk foreksempel? Hørt at de er greie, det er mye nærmere også. Men nei, alltid så er det Thailand man drar.

Anonymkode: ef5c5...129

Polakker og andre fra Øst-Europa var poppis før EU. Av en eller annen grunn er visst ikke norske menn like attraktive for disse, nå som de kan komme til Norge og jobbe uten å gifte seg med en norsk gubbe først. Russisk import er det fremdeles litt av, da.

Anonymkode: 39ddc...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Polakker og andre fra Øst-Europa var poppis før EU. Av en eller annen grunn er visst ikke norske menn like attraktive for disse, nå som de kan komme til Norge og jobbe uten å gifte seg med en norsk gubbe først. Russisk import er det fremdeles litt av, da.

Anonymkode: 39ddc...2d8

Dere er alltid så slemme mot norske menn hvorfor ?

Anonymkode: dc8be...7fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Polakker og andre fra Øst-Europa var poppis før EU. Av en eller annen grunn er visst ikke norske menn like attraktive for disse, nå som de kan komme til Norge og jobbe uten å gifte seg med en norsk gubbe først.

Tror du de damene har fått lyst på verdens beste varer nå, altså norske kvinner? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...