Jump to content
AnonymBruker

Hva tenker du om menn som henter seg kone i utlandet?

Recommended Posts

AnonymBruker

Ser du ned på dem?

Anonymkode: a8118...deb

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde du noe spesielle land i tankene?? 

Anonymkode: 1b1e8...3fb

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ser du ned på dem?

Nei hvorfår skulle jeg ha sett ned på de? 

Anonymkode: af73f...2a0

Gent82

Synes det er flott når noen finner kjærligheten i utlandet.

Mann1979

Jeg synes det er flott når folk finner kjærligheten 😊

Søgni

Jeg tenker at det er naturlig at vi i dag, globale og bereiste som vi er, finner kjærligheten på tvers av landegrenser. Det er ingenting å se ned på.

Men den kjøp-og salg-lignende greia hvor noen målretta drar til for eksempel Thailand og henter seg en kone som en annen vare, den har jeg betenkeligheter med. Jeg tenker ikke nødvendigvis at de er verken slemme eller desperate, men man får jo enkelte assosiasjoner da, og uten tvil, så tenker jeg at det ofte handler om en byttehandel - "ung og pen kone" mot "bedre liv enn det jeg hadde, uansett". Og en slik dynamikk i et forhold, må det være lov til å diskutere.

Annonse

AnonymBruker

Jeg har noen jeg ser ned på. Kjenner at det er litt kjøpt og betalt. Samtidig har jeg en oppegående kamerat som ble kjæreste med en fra Sør-Amerika. De er jevngamle typ rett under 50 og jeg vet han ville ha en likeverdig part på de områdene som er viktige for ham. 

Anonymkode: 2034f...65b

AnonymBruker

Det er nå sånn da for en del menn at de ikke er attraktive nok til å finne en partner på vanlig måte. De kan leve ulykkelige hele livet uten å få dekket grunnleggende behov for kjærlighet og nærhet, eller de kan få kone via fornuftsekteskap. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor damene som ikke vil ha dem ofte blir sinte for det her... Er det viktig for disse damene at de skal forbli incels, taper de makt eller noe slikt? Det er nå sånn at mennene med Thailandske damer neppe bryr seg hva disse damene mener. 

Anonymkode: 726f5...e17

visp

Tittelen din gjør jo at man får sine tanker: "henter seg kone i utlandet". Det høres jo ut som det det er og er langt unna: "falt pladask for noen på ferie". Jeg forstår jo også ensomheten som gjør at menn kan velge den løsningen. Jeg har sett noen eksempler som virker greie og noen veldig stygge eksempler også (situasjonen; ikke mannen).

Gent82
2 minutter siden, visp skrev:

Tittelen din gjør jo at man får sine tanker: "henter seg kone i utlandet". Det høres jo ut som det det er og er langt unna: "falt pladask for noen på ferie". Jeg forstår jo også ensomheten som gjør at menn kan velge den løsningen. Jeg har sett noen eksempler som virker greie og noen veldig stygge eksempler også (situasjonen; ikke mannen).

Mange ensomme kvinner også. Forskjellen er at de tar ikke guttene med hjem igjen. Litt mer undercover.

https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211

visp
1 minutt siden, Gent82 skrev:

Mange ensomme kvinner også. Forskjellen er at de tar ikke guttene med hjem igjen. Litt mer undercover.

https://www.nrk.no/ytring/nar-norske-kvinner-kjoper-sex-1.13032211

Ja, det finnes sikkert noen, men har aldri sett det/hørt det, men man vet jo om mange menn som gjør det og det var jo menn det var spørsmål om i denne tråden.

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du noe spesielle land i tankene?? 

Anonymkode: 1b1e8...3fb

Tenker på sånn som kom frem i serien Et lite stykke Thailand.

Gent82
Akkurat nå, visp skrev:

Ja, det finnes sikkert noen, men har aldri sett det/hørt det, men man vet jo om mange menn som gjør det og det var jo menn det var spørsmål om i denne tråden.

Du har aldri sett/hørt det for damene er mye mer diskre og jobber litt mer i skyggene. På en måte litt smartere, men mennene driter vel i hva hvemsomhelst skulle mene om det de driver med ;-)

Annonse

visp
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Du har aldri sett/hørt det for damene er mye mer diskre og jobber litt mer i skyggene. På en måte litt smartere, men mennene driter vel i hva hvemsomhelst skulle mene om det de driver med ;-)

Jeg tror kvinner og menn er veldig forskjellige på det området der. Kvinner velger nok heller å bare være alene enn å gå til det skrittet der. Personlig har jeg ikke peiling på hva kvinner driver med når de "kjøper" seg kjærlighet, for jeg prøver å sammenligne med min egen måte å tenke på. Når jeg sier at jeg aldri har hørt/sett, så mener jeg med kvinner jeg kjenner- eller vet om.

Det du linker til skjer jo, men neppe i stor skala.

Gent82
1 minutt siden, visp skrev:

Det du linker til skjer jo, men neppe i stor skala.

Du vet ikke hva de driver med når de kjøper seg kjærlighet? Er du serr? ;-D

Omfanget kan være stort. Og vi vet ikke hvem de er :riste: 

visp
2 minutter siden, Gent82 skrev:

Du vet ikke hva de driver med når de kjøper seg kjærlighet? Er du serr? ;-D

Omfanget kan være stort. Og vi vet ikke hvem de er :riste: 

Jeg mener hva de driver med oppe i hodene sine. Skal du virkelig ha dette til å bli 50/50 for menn og kvinner?

AnonymBruker

Jeg syntes de mennene som henter en kone i thailand f.eks er noen forbanna griser. Det er vel akkurat derfor de er nødt til å hente noen der også. Jeg syntes veldig synd på de damene. 

Faren til en jeg kjenner har kone derfra, hun er 40 ca og han er over 70. Hun må legge seg ned for broren hans for å si det sånn. Og søstern hennes får ikke komme på besøk hvis ikke hun legger seg ned for både han og broren. Pleier å bli en 4-kant. De mannfolka ser ikke ut i måneskinn engang. Urenslige, næsty, feite og skalla. 

Har også hørt om mange av dem som ikke får lov til å forlate huset osv. Disse grisene pleier å hente de bare for utnyttelse, da mange av disse dame egenentlig ikke har så mye annet valg heller.

Det er derimot noe helt annet med de som faktisk blir foreslekt i noen fra f.eks thailand, det går jo an det også. 

Så ja, jeg ser ned på mange av dem. 

Anonymkode: eb57a...7d7

Gent82
Akkurat nå, visp skrev:

Jeg mener hva de driver med oppe i hodene sine. Skal du virkelig ha dette til å bli 50/50 for menn og kvinner?

Her har du en peilepinne

https://www.tv2.no/a/3902753/

ifølge Wikander skiller mannlige og kvinnelige sexkjøpere seg ved at mannen kjøper sex direkte, mens kvinnen kjøper en illusjon om å være begjært. De bortforklarer kjøp av sex og lar det se ut som en tradisjonell flørt.

Jeg bare opplyser deg vennen. Ting er ikke alltid svart eller hvitt.

Rozárka
Posted (edited)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du ned på dem?

Ja.

Edit. Eller, det vil si, jeg ser ned på det de gjør, når de reiser ut kun for å hente hjem en kvinne, uten noe annet mål med turen.

Edited by Rozárka

AnonymBruker
51 minutter siden, Mann1979 skrev:

Jeg synes det er flott når folk finner kjærligheten 😊

Å hente en kone er vel ikke å finne kjærligheten?

Anonymkode: d083e...d4e