Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Astoria skrev:

Men står fremdeles for at man ikke kan nekte en annen person å hvile, er du uenig så får du heller være det. Men unødvendig å være nedlatende! 

Far har også en malerjobb og jobber fysisk, så dette bør du inkludere i mattestykket ditt. I tillegg jobber han dels overtid.

I tillegg skrev jeg at et barn som er trøtt nok sover innimellom det også. Et så lite barn lever ikke uten søvn, og da er det store muligheter for mor å sove.

Han nekter jo henne å hvile, da. Siden noen må ta vare på babyen hans. Det er mange nok som har forklart hvorfor det ikke alltid bare er å «sove når baby sover» til at du burde forstått det nå, så jeg gidder ikke gjenta det.

Anonymkode: 1bffb...91d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du. Dine kommentarer er jo bare latterlig. 

Anonymkode: 862ea...bf9

Så det kan du ikke svare på, mao. 

Kan du forklare hvordan mor skal sove, når hun er nødt til å trille eller bære eller bysse for å få babyen til å sove? 

Det er ingenting latterlig med det spørsmålet: det er realiteten for veldig mange at de er nødt til det for å få babyen til å sove. 

Anonymkode: 38257...342

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gent82 skrev:

Så ts trenger egentlig ikke mannen sin? Hvorfor kvitter hun seg ikke med han da? 

Det er ikke sikkert hun trener ham økonomisk, nei. Jeg klarte meg helt fint økonomisk, før jeg traff mannen min, og har så god lønn at jeg helt fint hadde klart meg som alenemor, uten noen som helst form for økonomisk støtte verken av mannen eller staten. 

Så du mener at man kun er sammen med noen av økonomiske årsaker? Når du er sammen med noen, er det altså da kun for å snylte på inntekten deres og bli forsørget av dem? Interessant. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er ikke sikkert gubben er årsaken til hennes ulykkelighet. 

Nei, det stemmer det. Jeg sa det ikke direkte, men ts er årsak til ts's ulykkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert hun trener ham økonomisk, nei. Jeg klarte meg helt fint økonomisk, før jeg traff mannen min, og har så god lønn at jeg helt fint hadde klart meg som alenemor, uten noen som helst form for økonomisk støtte verken av mannen eller staten. 

Så du mener at man kun er sammen med noen av økonomiske årsaker? Når du er sammen med noen, er det altså da kun for å snylte på inntekten deres og bli forsørget av dem? Interessant. 

Det var ikke det jeg mente. Ts kan nærmest ikke fordra han, og i tillegg er det ikke noe vits i pengene han kommer med. Så hva står de igjen med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Det var ikke det jeg mente. Ts kan nærmest ikke fordra han, og i tillegg er det ikke noe vits i pengene han kommer med. Så hva står de igjen med?

Hvor har du det fra at ts nærmest ikke kan fordra ham? Siter hvor hun sier det. Innlegget handler om at hun er frustrert over at han vil ha en hel times ettermiddagsblund hver dag. Det er et temmelig langt sprang fra det, til å "Ikke kunne fordra" fyren. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han nekter jo henne å hvile, da. Siden noen må ta vare på babyen hans. Det er mange nok som har forklart hvorfor det ikke alltid bare er å «sove når baby sover» til at du burde forstått det nå, så jeg gidder ikke gjenta det.

Anonymkode: 1bffb...91d

Fy fa**! For en drittsekk! Det er misshandling, ts bør fortest komme seg vekk til familie eller et krisesenter!! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det kan du ikke svare på, mao. 

Kan du forklare hvordan mor skal sove, når hun er nødt til å trille eller bære eller bysse for å få babyen til å sove? 

Det er ingenting latterlig med det spørsmålet: det er realiteten for veldig mange at de er nødt til det for å få babyen til å sove. 

Det valget tok hun nå hun valgte å bli mor. Ja, det er krevende å ha baby. Men så får man heller brette opp armene og bite tennene sammen slik mødre har gjort i alle år! 

Hva er poenget ditt? Det står tydelig i klartekst her at far og mor må finne en løsning SAMMEN! Om mor sover den første timen og far den neste så må de jo bli enig om det. Ting er ikke så forbanna innviklet som enkelte skal ha det til! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det valget tok hun nå hun valgte å bli mor. Ja, det er krevende å ha baby. Men så får man heller brette opp armene og bite tennene sammen slik mødre har gjort i alle år! 

Hva er poenget ditt? Det står tydelig i klartekst her at far og mor må finne en løsning SAMMEN! Om mor sover den første timen og far den neste så må de jo bli enig om det. Ting er ikke så forbanna innviklet som enkelte skal ha det til! 

Dette! 

Om jeg hadde en så sta og sur partner, så hadde jeg rømt til sjøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg regner med han også ønsket å bli far.

Anonymkode: 2b756...ae6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gent82 skrev:

Nei, det stemmer det. Jeg sa det ikke direkte, men ts er årsak til ts's ulykkelighet.

Det er vanskelig å si hvorfor folk er ulykkelige, og det er mange faktorer som spiller inn. F.eks. mat, søvn, trening, støy, sosialt samvær, sykdommer og samhandling med sine nærmeste. Det eneste vi vet sikkert her er at samhandling og søvn ikke er optimalt, og TS har hovedansvaret (her har også gubben ansvar) for å få dette på skinner. Det kan tenkes at kommunikasjonen må oppgraderes i forholdet, og at samlivskurs kan hjelpe godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET VALGET TOK FAR OGSÅ DA HAN VALGTE Å BLI FAR.

Hvorfor er det bare mor som må ta seg sammen, mens far kan gå å legge seg og hvile!?

Anonymkode: 7a116...2fa

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Det er vanskelig å si hvorfor folk er ulykkelige, og det er mange faktorer som spiller inn. F.eks. mat, søvn, trening, støy, sosialt samvær, sykdommer og samhandling med sine nærmeste. Det eneste vi vet sikkert her er at samhandling og søvn ikke er optimalt, og TS har hovedansvaret (her har også gubben ansvar) for å få dette på skinner. Det kan tenkes at kommunikasjonen må oppgraderes i forholdet, og at samlivskurs kan hjelpe godt.

100% enig i det du skriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DET VALGET TOK FAR OGSÅ DA HAN VALGTE Å BLI FAR.

Hvorfor er det bare mor som må ta seg sammen, mens far kan gå å legge seg og hvile!?

Anonymkode: 7a116...2fa

Far bør slutte i jobben?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og HAN tok valget da han valgte å bli far. Ja, det er krevende å ha baby. Men så får man heller brette opp ermene og bite tennene sammen slik fedre har gjort i al... nei hva er det jeg skriver, fedrene har slettes ikke brettet opp ermene i alle år, det er det mødrene som har gjort alene. Heldigvis lever vi nå i 2019, hvor vi har likestilling, og da skal fedrene faktisk bidra på lik linje med mor de også. 

Poenget mitt er akkurat det du skriver: de må finne en løsning SAMMEN!. Ingen av dem har rett til å bare slenge seg på sofaen i en time helt uten videre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 said:

Far bør slutte i jobben?

:roll:

Anonymkode: 2b756...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Far bør slutte i jobben?

...Fordi det er klin umulig å jobbe samtidig som man har baby, om man ikke får sove en helt times ettermiddagshvil? Om far er så sart, så får han vel heller det, da. Mannen min klarte helt fint å være i full jobb, ha baby, og aldri sove om ettermiddagen. Jeg klarte også å være i full jobb, stå opp og amme to ganger om natten, ha baby, og aldri sove om ettermiddagen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om far begynner med amfetamin kan han være våken i dagesvis og jobbe og passe barn i sommer mens mor kan ligge å sole seg, gå på cafe etc. Da snakker vi 100% rettferdighet ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og HAN tok valget da han valgte å bli far. Ja, det er krevende å ha baby. Men så får man heller brette opp ermene og bite tennene sammen slik fedre har gjort i al... nei hva er det jeg skriver, fedrene har slettes ikke brettet opp ermene i alle år, det er det mødrene som har gjort alene. Heldigvis lever vi nå i 2019, hvor vi har likestilling, og da skal fedrene faktisk bidra på lik linje med mor de også. 

Poenget mitt er akkurat det du skriver: de må finne en løsning SAMMEN!. Ingen av dem har rett til å bare slenge seg på sofaen i en time helt uten videre. 

Hvorfor krangler du om en løsning som ble foreslått flere sider siden? En tråd som handler om å krangle for å komme til samme konklusjon? 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gent82 skrev:

Om far begynner med amfetamin kan han være våken i dagesvis og jobbe og passe barn i sommer mens mor kan ligge å sole seg, gå på cafe etc. Da snakker vi 100% rettferdighet ikke sant?

Hvordan er det 100% rettferdig at far gjør all jobben, da? 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder, du skriver jo bare det mest ekstreme du kan komme på. 

Det rettferdige er at begge tar like mye av byrden, deler på jobben, og blir enige i fordelingen, uten å bare ta seg til rette på bekostning av den andre. 

Og når FAR skal ha sin permisjon, skal mor få sove hele natten, mens far tar seg av trøsting og byssing og mating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...