Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Hactar skrev:

Javel, men da er kanskje ikke barn for deg. Med urolig baby, har mor også hatt full fres hele dagen, og hun har ikke hatt privilegiet av en full natts hvile i forkant. For tro det eller ei, om en urolig baby er et mareritt, er det den som står alene med ansvaret hele natten og hele arbeidsdagen som har den største byrden.

Og da er vi tilbake til hvem sitt prosjekt babyen skal være. Den som ikke ønsker å ha baby som sitt prosjekt den tiden den er baby, ja den står helt fritt til å ikke skaffe seg en baby.

 

Så alt er mannens feil? Herregud jeg har lyst til å undersøke litt om jeg kan få ta en sånn mann til kvinne operasjon. Etterpå er det bare å gjøre det man føler for og så skylde på mannen, det finnes alltids noe å ta han på virker det som ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lily_88

Nå orker jeg ikke å lese hele tråden, men utdrag her og der. Kjære trådstarter, du må høre med kommunen, legen din, helsestasjon, om du kan få en person hjem om dagen eller natten som kan avlaste deg noen timer i uka. Det skader ikke høre!

Men hvis det ikke finnes i din kommune, kan du ringe svigermor å be henne hjelpe deg? Du kommer til å gå på en smell snart, for du og mannen din kommuniserer jo ikke og samarbeider ikke...

Evt, rykk ut en finn-annonse og be om hjelp til noen timer med barnepass, mannen betaler. Garantert en pensjonist som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gent82 skrev:

Vel, han kan si opp jobben sin da så stiller de likt. 

Da stiller de jo i hvert fall ikke likt.. Mor har jobb både dag og natt. 

Anonymkode: 27054...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lily_88 skrev:

Nå orker jeg ikke å lese hele tråden, men utdrag her og der. Kjære trådstarter, du må høre med kommunen, legen din, helsestasjon, om du kan få en person hjem om dagen eller natten som kan avlaste deg noen timer i uka. Det skader ikke høre!

Men hvis det ikke finnes i din kommune, kan du ringe svigermor å be henne hjelpe deg? Du kommer til å gå på en smell snart, for du og mannen din kommuniserer jo ikke og samarbeider ikke...

Evt, rykk ut en finn-annonse og be om hjelp til noen timer med barnepass, mannen betaler. Garantert en pensjonist som kan hjelpe deg.

Eller så kan mannen hennes skjerpe seg to-og-tredve hakk og gjøre JOBBEN SIN SOM PAPPA.

Hvorfor kan hun ikke ringe svigerfar, forresten? Sorry for at jeg blir helt Ellen fra Parterapi her, men det blir for dumt at herrene er så fritatt fra slike dagsligdagse gjøremål som å bidra i familien at man skal sette inn KOMMUNEN i hjemmet :daane: 

Anonymkode: 7a116...2fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest hele tråden og har bestemt meg at mange norske - enten kvinner eller menn - er helt ubrukelig i Familien AS.  Hva slags mennesker er dere egentlig?  

Nå ser jeg hvor heldig jeg er som har fått en mann som var der 100% gjennom svangerskapet og deretter etter barna var født...en far som gledet seg å komme seg hjem fra jobben for å kose seg med babyen slik at jeg kunne hvile litt, som elsket å være sammen med oss og som satt meg og barna foran behov for middagsluren.  Kanskje da jeg fikk en del hjelp og avlastning, fikk jeg komme rask på beina etter fødselen slik at vi kunne begge få litt mer tid å hvile når vi virkelig trengte det.  

Anonymkode: 1fdb4...acd

This.. 

Anonymkode: 27054...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da stiller de jo i hvert fall ikke likt.. Mor har jobb både dag og natt. 

Anonymkode: 27054...bd1

Si opp jobben og dele jobben med ungen/hjemmet 50% med mom. Dele den AAAAKKURAAAAT på 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller så kan mannen hennes skjerpe seg to-og-tredve hakk og gjøre JOBBEN SIN SOM PAPPA.

Hvorfor kan hun ikke ringe svigerfar, forresten? Sorry for at jeg blir helt Ellen fra Parterapi her, men det blir for dumt at herrene er så fritatt fra slike dagsligdagse gjøremål som å bidra i familien at man skal sette inn KOMMUNEN i hjemmet :daane: 

Anonymkode: 7a116...2fa

Men han er jo tydeligvis ikke i stand til å ta vare på henne, så da MÅ hun, før hun går helt på felgen, få hjelp NÅ!

Svigerfar er sikkert ikke bedre, svigermor duller med begge, hun får faen meg hjelpe til. 

Og før i tiden, fikk mødre husmor hjelp. Og husmorferie, NOE lignende håper jeg finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Vi har en baby på 4 uker som skriker mye. 

Mannen kommer hjem kl 16. Flere ganger i uken vil han hvile middag på rundt 1 time fordi han har vært på jobb.

Jeg er så lei av det.

Hva med meg? Jeg har baby natt, dag også nesten halve kvelden(fordi han vil hvile), før vi legger oss igjen. 

Han mener at jeg er urimelig som blir sur for det, han har jo jobbet sier han.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 99f49...5dd

Du har også jobbet og sikkert får du mye mindre søvn enn han på nattestid også. Er han som er urimelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 17.13, dr_zhivago skrev:

Skaff deg en jobb og tjen dine egne penger da, og send ungen i barnehagen. Så kan du se om du har mer eller mindre overskudd på kvelden. 1 times hvile er ikke halve kvelden.

En fire ukers gammel baby i barnehagen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Så alt er mannens feil? Herregud jeg har lyst til å undersøke litt om jeg kan få ta en sånn mann til kvinne operasjon. Etterpå er det bare å gjøre det man føler for og så skylde på mannen, det finnes alltids noe å ta han på virker det som ;-D

Ja, uten mannen, ingen skrikerunge...

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vondt å ta littegrann hensyn når den man angivelig elsker holder på å slite seg ut. Jeg skjønner det er noe med det mannlige ego som gjør det fryktelig vanskelig å føle seg overstyrt og ikke kunne gjøre nøyaktig hva man vil, selv når man selv har valgt å skaffe seg livsendrende forpliktelser.

Løsningen på det, er jo likevel latterlig enkel. Om man driver litt konsekvensanalyse som menn skal være så gode til, vil man innse at et valg om å få barn, vil mye mulig gjøre at det kan bli aktuelt å ta seg av det barnet selv når man egentlig har mer lyst til noe annet. Da kan man drive seg selv til å ta det ansvaret, helt uten sur kone og overstyring i det hele tatt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lily_88 skrev:

Nå orker jeg ikke å lese hele tråden, men utdrag her og der. Kjære trådstarter, du må høre med kommunen, legen din, helsestasjon, om du kan få en person hjem om dagen eller natten som kan avlaste deg noen timer i uka. Det skader ikke høre!

Men hvis det ikke finnes i din kommune, kan du ringe svigermor å be henne hjelpe deg? Du kommer til å gå på en smell snart, for du og mannen din kommuniserer jo ikke og samarbeider ikke...

Evt, rykk ut en finn-annonse og be om hjelp til noen timer med barnepass, mannen betaler. Garantert en pensjonist som kan hjelpe deg.

Jeg ler meg ihjel.  Tror du kommunen bruker ressurser på en familie med en frisk, arbeidsfør far som burde kunne ta sin del?

Anonymkode: 1bffb...91d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gent82 skrev:

Vel, han kan si opp jobben sin da så stiller de likt. 

Da er det jo hun som tjener alle pengene, så da får han kompensere med å gjøre alt hjemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ler meg ihjel.  Tror du kommunen bruker ressurser på en familie med en frisk, arbeidsfør far som burde kunne ta sin del?

Anonymkode: 1bffb...91d

Jeg vet ikke, jobber ikke i noen offentlige instanser, men før fikk mødre hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan mannen hennes skjerpe seg to-og-tredve hakk og gjøre JOBBEN SIN SOM PAPPA.

Hvorfor kan hun ikke ringe svigerfar, forresten? Sorry for at jeg blir helt Ellen fra Parterapi her, men det blir for dumt at herrene er så fritatt fra slike dagsligdagse gjøremål som å bidra i familien at man skal sette inn KOMMUNEN i hjemmet :daane: 

Anonymkode: 7a116...2fa

Ja, du kan så si. Som mann ville jeg følt meg som et lite barn hvis min kone så seg nødt til å be støtteapparatet om hjelp fordi jeg ikke var en fungerende voksen i husholdningen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hactar skrev:

Ja, uten mannen, ingen skrikerunge...

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vondt å ta littegrann hensyn når den man angivelig elsker holder på å slite seg ut. Jeg skjønner det er noe med det mannlige ego som gjør det fryktelig vanskelig å føle seg overstyrt og ikke kunne gjøre nøyaktig hva man vil, selv når man selv har valgt å skaffe seg livsendrende forpliktelser.

Løsningen på det, er jo likevel latterlig enkel. Om man driver litt konsekvensanalyse som menn skal være så gode til, vil man innse at et valg om å få barn, vil mye mulig gjøre at det kan bli aktuelt å ta seg av det barnet selv når man egentlig har mer lyst til noe annet. Da kan man drive seg selv til å ta det ansvaret, helt uten sur kone og overstyring i det hele tatt.

Problemet her ,tror jeg, er at mannen ikke var klar over at han måtte gjøre 70% av all jobb etter han ble far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Lily_88 skrev:

Jeg vet ikke, jobber ikke i noen offentlige instanser, men før fikk mødre hjelp.

Det er dessverre ikke før, lengre. Det er nå. Og nå forventes det at menn tar sin del av jobben!

Men jeg forstår deg. Siden mannen er ubrukelig så er jeg HELT enig i at TS trenger hjelp nå før det skjærer seg ordentlig. Men løsningen på problemet er ikke å tilkalle familie eller kommunen, det er å få prenta inn i hjernen til mannen sin at det er hans tur.

Anonymkode: 7a116...2fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Problemet her ,tror jeg, er at mannen ikke var klar over at han måtte gjøre 70% av all jobb etter han ble far.

Problemet her, er at mannen ikke kan prosentregning.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hactar skrev:

Problemet her, er at mannen ikke kan prosentregning.

Mannen bør tydeligvis rane en bank.

Men jeg må ut og ta meg en røyk. Kommer tilbake senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 11.44, Astoria skrev:

Det er ingen selvfølge at far må hvile. Men det er en selvfølge at Ts kan prøve å forstå far også. Mange fedre har tunge fysiske jobber, og hvis han jobber i helgene i tillegg så vil man jo han er far med overskudd. Alternativet er å la mor hvile først deretter far. Men å nekte en sliten mann å hvile fører til utbrenthet og er ikke menneskelig. Kroppen sier til slutt stopp. Jeg regner også med at siden baby er noen uker bare så hviler barnet i løpet av dagen og da kan faktisk mor prioritere tiden sin annerledes. 

Begge er nødt til å starte en kommunikasjon med hverandre dersom de skal fungere som gode foreldre til dette barnet, og dersom de har et ønske om å få forholdet til å fungere. 

Mor gjør allerede en bra jobb med barnet, men det gjør far også for familien. 

 

Han hviler jo når han får sovet gjennom hver eneste natt. Voksne trenger ikke å ha blund på dagtid

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...