Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...Fordi det er klin umulig å jobbe samtidig som man har baby, om man ikke får sove en helt times ettermiddagshvil? Om far er så sart, så får han vel heller det, da. Mannen min klarte helt fint å være i full jobb, ha baby, og aldri sove om ettermiddagen. Jeg klarte også å være i full jobb, stå opp og amme to ganger om natten, ha baby, og aldri sove om ettermiddagen.

Anonymkode: 38257...342

Jobber han fra 7 til 16 og har en time reisevei i begge ender, har en fysisk krevende jobb med løsemidler? Om ikke er det vel en dårlig sammenligning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal skje med de resterende timene da?

Anonymkode: 06ed5...f8e

Det de ellers pleier å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det 100% rettferdig at far gjør all jobben, da? 

Skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder, du skriver jo bare det mest ekstreme du kan komme på. 

Det rettferdige er at begge tar like mye av byrden, deler på jobben, og blir enige i fordelingen, uten å bare ta seg til rette på bekostning av den andre. 

Og når FAR skal ha sin permisjon, skal mor få sove hele natten, mens far tar seg av trøsting og byssing og mating. 

Anonymkode: 38257...342

Det er tydeligvis rettferdig når mannen gjør minst 70%.

Jeg prøver å få deg/dere til å forstå hvor retardede synspunkt dere har. Du skjønner ikke hvorfor DU gidder? Hva med meg da?! Dere har ekstreme synspunkter som default setting, mens jeg må gå ut av min komfortsone til det ekstreme for å vekke dere.

Og alt det uten at jeg krever noen ros. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RoH skrev:

Jobber han fra 7 til 16 og har en time reisevei i begge ender, har en fysisk krevende jobb med løsemidler? Om ikke er det vel en dårlig sammenligning. 

Han jobber helt normal arbeidstid (som ts sin mann også kan - han velger å jobbe overtid, og det uten å høre med ts om det er greit), og har en mentalt krevende jobb - og ja, det er kjemikalier involvert ;) Så jo, det er faktisk en god sammenligning. 

Anonymkode: 38257...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS! 

bytt permisjonstiden med mannen! 

Dra på jobb og la mannen ta seg av babyen. 

Husk å avlaste han når du kommer hjem, da må far få hvile. 

Lag middag til dere etter jobb, far har ikke hatt mulighet til det.

Og jo, avlast han litt om natta også så han får sove. Du skal jo bare på jobb. 

Anonymkode: 74344...0eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gent82 said:

Jeg 

Det er tydeligvis rettferdig når mannen gjør minst 70%.

Jeg prøver å få deg/dere til å forstå hvor retardede synspunkt dere har. Du skjønner ikke hvorfor DU gidder? Hva med meg da?! Dere har ekstreme synspunkter som default setting, mens jeg må gå ut av min komfortsone til det ekstreme for å vekke dere.

Og alt det uten at jeg krever noen ros. 

Gjør mannen minst 70%? Av hva?

Anonymkode: 2b756...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt blir for dumt. Har man spedbarn, så går instinktet inn og man er på plass 24/7. Alt annet er unnskyldninger. Ønsket graviditet eller ikke. Det ligger i våre gener å finne den ekstra energien. Finner man den ikke, har man vondt i viljen. Ferdig med det.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør mannen minst 70%? Av hva?

Anonymkode: 2b756...ae6

Alt. ( Omfg... :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Alt blir for dumt. Har man spedbarn, så går instinktet inn og man er på plass 24/7. Alt annet er unnskyldninger. Ønsket graviditet eller ikke. Det ligger i våre gener å finne den ekstra energien. Finner man den ikke, har man vondt i viljen. Ferdig med det.

Men om foreldrene må være på samme frekvens før den regelen trer i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gent82 said:

Alt. ( Omfg... :ohmy:

:klo:

Anonymkode: 2b756...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS! 

bytt permisjonstiden med mannen! 

Dra på jobb og la mannen ta seg av babyen. 

Husk å avlaste han når du kommer hjem, da må far få hvile. 

Lag middag til dere etter jobb, far har ikke hatt mulighet til det.

Og jo, avlast han litt om natta også så han får sove. Du skal jo bare på jobb. 

Anonymkode: 74344...0eb

Babyen er 4 uker... Skal far amme og pumpe da, eller..? 

Og man bytter jo permisjon, og ja, da er det faktisk sånn det er. 

Da jeg begynte i jobb, så ja, jeg dro på jobb, lot mannen ta seg av babyen, og avlastet da jeg kom hjem, og laget middag. Og jeg var oppe om natten og ammet (mens mannen fikk sove hele natten da jeg var i perm). 

Dette er helt vanlig. Far har rett på 15 uker perm, så ja, da bytter man roller, og ja, da går mor på jobb og avlaster med baby når hun kommer hjem. 

Jeg skjønner ikke poenget ditt? 

Og ja, det var faktisk "bare" å gå på jobb i forhold til å være hjemme hele jævla dagen. Selv om jeg har en krevende jobb - for babyen var enda mer krevende, og "skiftet" varte enda lenger iom at det var en hel natt og en hel arbeidsdag, i stedet for bare en enkel arbeidsdag. 

Anonymkode: 38257...342

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Men om foreldrene må være på samme frekvens før den regelen trer i kraft.

Den frekvensen er ganske underordnet. Menneskebarn kommer ut ganske uferdige. Totalt hjelpeløse. Årsaken til at mennesker har levd i parforhold i ti-tusenvis av år, er på grunn av barn og deres utsikter til å overleve den sårbare perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Den frekvensen er ganske underordnet. Menneskebarn kommer ut ganske uferdige. Totalt hjelpeløse. Årsaken til at mennesker har levd i parforhold i ti-tusenvis av år, er på grunn av barn og deres utsikter til å overleve den sårbare perioden.

Det er foreldrene som er problemet her. Ungen greier seg.

For 10000 år siden kom en t-rex og tok ungen, ikke barnevernet.

Endret av Gent82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden, men jeg synes du burde snakke med mannen og så må dere bli enige om hva som er rimelig. Det er rimelig at han skal hjelpe til når han kommer hjem, men det er også rimelig at han ikke skal få alt i hendene med en gang han kommer inn døra. (Med mindre din situasjon er ekstrem pga sykdom el.l) TS burde i likhet  med mannen også få litt tid til å hvile eller gjøre noe annet enn å ta seg av baby i løpet av dagen. Dere må gi hverandre litt slakk i denne tida, begge to! Det hjelper ikke baby at begge foreldre er i full beredskap hele tida, eller hakker på hverandre. Dere burde derimot sørge for å gi hverandre litt egentid sånn at de begge har overskudd til å være gode foreldre resten av tida.

Anonymkode: 5e413...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke lest hele tråden, men jeg synes du burde snakke med mannen og så må dere bli enige om hva som er rimelig. Det er rimelig at han skal hjelpe til når han kommer hjem, men det er også rimelig at han ikke skal få alt i hendene med en gang han kommer inn døra. (Med mindre din situasjon er ekstrem pga sykdom el.l) TS burde i likhet  med mannen også få litt tid til å hvile eller gjøre noe annet enn å ta seg av baby i løpet av dagen. Dere må gi hverandre litt slakk i denne tida, begge to! Det hjelper ikke baby at begge foreldre er i full beredskap hele tida, eller hakker på hverandre. Dere burde derimot sørge for å gi hverandre litt egentid sånn at de begge har overskudd til å være gode foreldre resten av tida.

Anonymkode: 5e413...418

Dette har også blitt sagt tidligere. Men tydeligvis så er tråden en krangleteåd isteden. Takk for oppsummering 👍🏻😊

Anonymkode: 862ea...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Siden kl 00:00 i natt og til nå så har jeg hatt baby i 18 timer. Han har jobbet 8 timer og sovet hele natten, i tillegg så sover han nå. Er dette rettferdig mener du?

Anonymkode: 99f49...5dd

Da legger du det frem på den måten. Ser han ikke hvor urettferdig det er trenger han å oppleve hvordan det er å gå med babyen både dag og natt. Jeg hadde latt ham ta ansvar for baby en hel lørdag så kan han se selv. Dette hadde jeg ikke funnet meg i i det hele tatt. Dere har "jobbet" hele dagen begge to, i tillegg til at du får mye mindre søvn enn han. Her tok samboer over baby når han kom hjem fra jobb så jeg kunne få 1-2t på øyet. Hvis ikke hadde jeg vært helt på randen. For flere er jobb en lettelse fremfor å gå i permisjon. Men det kommer jo an på babyen. 

Anonymkode: df2ad...769

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.5.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Jeg har fire barn og har vært gift i en evighet. Mitt beste råd, er å ikke la dette bli en kampsak for deg. Da vil det spise deg opp og ødelegge noe som kunne blitt veldig fint. 

Hva med å la han sove, men sammen med babyen? Legg de i senga, hud mot hud, så kanskje babyen roer seg der? Da vil deres relasjon styrkes og du får pusterom. 

Han et også nybakt forelder, og det kan være skummelt for han også. Kanskje han føler seg tilsidesatt? Kanskje han er vettskremt sammen med dette urolige barnet? 

Uansett, bruk din kvinnelist her, ikke bli sur og grinete.

Anonymkode: dd7d6...ded

Jeg tror at dette er den beste planen. Gubben og ungen sover søtt. Problem løst.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gent82 skrev:

Det er foreldrene som er problemet her. Ungen greier seg.

For 10000 år siden kom en t-rex og tok ungen, ikke barnevernet.

Tror du må gå tilbake til skrivebordet. T-rex og hans venner tok et grasiøst farvel for ca 65.000.000. år siden. Ikke 10.000 (!)

Foreldre kan ha problemer.  Men mener jeg skrev fasit for dem litt lenger opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gent82 skrev:

Dette! 

Om jeg hadde en så sta og sur partner, så hadde jeg rømt til sjøs.

Å lykke til i pappapermisjon 😂 Regner med du ikke er så høy i hatten da... 

Anonymkode: df2ad...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Tror du må gå tilbake til skrivebordet. T-rex og hans venner tok et grasiøst farvel for ca 65.000.000. år siden. Ikke 10.000 (!)

Foreldre kan ha problemer.  Men mener jeg skrev fasit for dem litt lenger opp.

Ja de påstår så mye år, who gives a shit.

Fasit har jeg også skrevet i flere innlegg tidligere. Det viktigste er at foreldrene kommuniserer og er enige først om det skal være best utsikter for sneipen. Det er noe i det gamle ordtaket at ingen slipper uskadd fra sine foreldre. Er masse screw-ups rundt om i verden og nye kommer så lenge det skurrer i heimen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...