Gå til innhold

Mannen vil hvile middag og mener jeg er rar som blir sur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en baby på 4 uker som skriker mye. 

Mannen kommer hjem kl 16. Flere ganger i uken vil han hvile middag på rundt 1 time fordi han har vært på jobb.

Jeg er så lei av det.

Hva med meg? Jeg har baby natt, dag også nesten halve kvelden(fordi han vil hvile), før vi legger oss igjen. 

Han mener at jeg er urimelig som blir sur for det, han har jo jobbet sier han.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 99f49...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg en jobb og tjen dine egne penger da, og send ungen i barnehagen. Så kan du se om du har mer eller mindre overskudd på kvelden. 1 times hvile er ikke halve kvelden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Skaff deg en jobb og tjen dine egne penger da, og send ungen i barnehagen. Så kan du se om du har mer eller mindre overskudd på kvelden. 1 times hvile er ikke halve kvelden.

Hvilken del av "vi har en baby på 4 uker" mener du passer sammen med ditt svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tenker at du bør forklare mannen din - når han er opplagt - at spedbarns tiden dessverre er unntakstid for det som man pleier å gjøre. Nei, han kan ikke forvente å sove middag slik han har gjort før og din jobb - som du også trenger hvile fra - er for tiden å ta deg av deres felles barn. Den jobben kunne det jo være kjekt at dere DELTE etter kl 16 siden begge nok er trøtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at han er sliten og vil sove litt etter jobb, er det så rart da? Du sover vel når baby sover, regner jeg med. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Batteri skrev:

Får du hvile middag da?

Nei, blir ikke akkurat noe hvil her. Han sa i sted at jeg og babyen kunne jo hvile vi også. Vel babyen er urolig og skriker mye, blir ikke mye soving her når hun må bæres hele dagen.

Anonymkode: 99f49...5dd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hvilken del av "vi har en baby på 4 uker" mener du passer sammen med ditt svar?

Skriker ungen 24/7? Neppe. Hun kan hvile innimellom øktene i løpet av dagen. Det er utrolig slitsomt å være på jobb i 8 timer + kjøretid i ett strekk. Da er ikke én times hvile urimelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, dr_zhivago skrev:

Skriker ungen 24/7? Neppe. Hun kan hvile innimellom øktene i løpet av dagen. Det er utrolig slitsomt å være på jobb i 8 timer + kjøretid i ett strekk. Da er ikke én times hvile urimelig.

Det vet vi ikke. Dessuten snakker vi ikke "24/7". Vi snakker den tiden far er på jobb.

Du trenger ikke fortelle meg at jobb er slitsomt. Jeg jobber da minst 8 timers dag selv. 

Husk at den som er hjemme med et så lite barn kan verken dusje eller gå på do uten en "plan" for det. Man må sove hvis/når baby sover, man har nemlig ansvaret for knøttet. Mat må inntas mens man har dette ansvaret også. Tror du ikke det er slitsomt? Så hva med å gi hverandre litt rom - dvs at han også forstår at hun er sliten etter en hel dag med baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall må du også få deg en times middagslur. 

Anonymkode: f034b...bbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ts: Nei, du er ikke urimelig, mannen din oppfører seg som et barn. Når baby var 4 uker her gråt jeg enda av smerter hvis jeg var i for mye aktivitet, stingene ville ikke gro - og jeg hadde bare "pyntesting". Jeg dusja 5 ganger om dagen for å få lindring. Puppene var såre og vonde, og baby ville ikke sove for seg selv. Kun på meg, i sjalet eller vogna. Når far kom hjem tok han baby, jeg gikk på rommet og slappet av. 

Anonymkode: 3a01b...796

Ryddet for spekulasjoner. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har baby sovet maks 30 min i strekk ett par ganger, ellers har jeg gått å bært på henne og bysset. I natt styrte jeg på med å få henne til å sovne igjen 2 ganger. Når mener du at jeg skal få hvile?

Anonymkode: 99f49...5dd

Si til'n at du skal sove 1 time etter at hans hvile er ferdig da vel. Kompromiss. Men husk at han også må yte på jobb, når du går hjemme med ungen er det tross alt ikke andre oppgaver som skal løses og en sjef som puster deg i nakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Du har åpenbart ikke barn så jeg foreslår at du slutter å svare mer i denne tråden. For din egen del, så slutter du å dumme deg mer ut :ler: 

Bare sånn til info så har TS en jobb, som hun har lovpålagt permisjon fra, og hun har også oppgave hun skal løse og en «sjef som puster henne i nakken» 24 timer i døgnet ;) 

Anonymkode: e9b08...53d

Hehe, det stemmer det, jeg har ikke unger enda. Men når jeg får så skal jeg ordne slik at jeg ikke må slite meg ut både på jobb og hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...