Hansehan Skrevet 9. mai 2019 #281 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 9 minutter siden, Gent82 skrev: Problemet her ,tror jeg, er at mannen ikke var klar over at han måtte gjøre 70% av all jobb etter han ble far. Mannen har sovet åtte timer og arbeidet åtte timer. Mor har vært kontinuerlig på jobb med et urolig barn med kolikk i 16 timer i strekk. Hun har i tillegg en kropp som har vært utsatt for temmelig kraftige påkjenninger de siste ti månedene. Hun har antagelig fortsatt blødninger, hormonnivåer all over the place, ømme bryster ved økedøgn (er du klar over at en kvinne som fullammer forbrenner like mange kalorier ekstra hver dag som ved en times trening?), kanskje rester av bekkenløsning, smerter i underlivet fordi livmoren trekker seg samen fra størrelse fotball til tennisball etc. ad nauseam. Hvem er det som har tatt 70% av arbeidet, sa du? Endret 9. mai 2019 av Hansehan Feil i setning 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 9. mai 2019 #282 Del Skrevet 9. mai 2019 Herrefred for en dust mannen din er TS. SELVSAGT skal han hjelpe med babyen når han kommer hjem! Dere begge har jo vært på jobb hele dagen (en av dere også nattarbeider), da sier det seg selv at man deler på babyen når han kommer hjem. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #283 Del Skrevet 9. mai 2019 Just now, Hansehan said: Mannen har sovet åtte timer og arbeidet åtte timer. Mor har vært kontinuerlig på jobb med et urolig barn med kolikk i 16 timer i strekk. Hun har i tillegg en kropp som har vært utsatt for temmelig kraftige påkjenninger de siste ti månedene. Hun har antagelig fortsatt blødninger, hormonnivåer all over the place, ømme bryster ved økedøgn (er du klar over at en kvinne som fullammer forbrenner like mange kalorier ekstra hver dag som ved en times trening?), kanskje rester av økedøgn, smerter i underlivet fordi livmoren trekker seg samen fra størrelse fotball til tennisball etc. ad nauseam. Hvem er det som har tatt 70% av arbeidet, sa du? Hvis jeg legger meg på senga i åtte timer, så betyr det ikke at jeg sover i åtte timer. Det gjelder far også. Kan hende han har søvnapné og generelt dårlig søvn, at han må på do om natta, at han ligger og er bekymret. Det er vel en grunn til at han er så sliten som han er? Ts har heller ikke skrevet noe om fullamming. Så du kan jo ikke finne på ting for at det høres ut som hun har all verdens problemer og hatt det verste svangerskapet i manns minne. Jeg forlanger at man får et gjesteinnlegg fra Ts samboer og hans side av saken! Anonymkode: 862ea...bf9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #284 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, Jolene said: Herrefred for en dust mannen din er TS. SELVSAGT skal han hjelpe med babyen når han kommer hjem! Dere begge har jo vært på jobb hele dagen (en av dere også nattarbeider), da sier det seg selv at man deler på babyen når han kommer hjem. Mannen til Ts kommer på jobb: - Hei sjef. Beklager at jeg har sovnet av, jeg måtte ta baby i natt. Har fått lite søvn forresten og har ikke energi til å prestere så mye. Og forresten, dama nekter meg å jobbe overtid. Hun trenger min hjelp hjemme. Hun nekter meg faktisk å jobbe helger igså. Sjefen: - Forstår, men har man en jobb så forventes det at du jobber slik som alle andre og stiller opp når firmaet trenger deg. Men hva er deg som er så spesielt med dama di som skiller henne fra de andre som er i permisjon? Mannen: - Jo, du skjønner. Ungen skriker hele dagen. Og hun makter det ikke uten meg. Hun får jo ikke slappe av. Sjefen: - Hvor gammel sa du at hun var? Her har mødre født og passet ti unger før i tiden uten all verdens hjelpemidler, og dere har en baby og klarer ikke det? Slappe av kan hun gjøre om 18 år. Hadde hun virkelig trodd noe annet? Synes jeg hører det for meg😂😂😂 Anonymkode: 862ea...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 9. mai 2019 #285 Del Skrevet 9. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen til Ts kommer på jobb: - Hei sjef. Beklager at jeg har sovnet av, jeg måtte ta baby i natt. Har fått lite søvn forresten og har ikke energi til å prestere så mye. Og forresten, dama nekter meg å jobbe overtid. Hun trenger min hjelp hjemme. Hun nekter meg faktisk å jobbe helger igså. Sjefen: - Forstår, men har man en jobb så forventes det at du jobber slik som alle andre og stiller opp når firmaet trenger deg. Men hva er deg som er så spesielt med dama di som skiller henne fra de andre som er i permisjon? Mannen: - Jo, du skjønner. Ungen skriker hele dagen. Og hun makter det ikke uten meg. Hun får jo ikke slappe av. Sjefen: - Hvor gammel sa du at hun var? Her har mødre født og passet ti unger før i tiden uten all verdens hjelpemidler, og dere har en baby og klarer ikke det? Slappe av kan hun gjøre om 18 år. Hadde hun virkelig trodd noe annet? Synes jeg hører det for meg😂😂😂 Anonymkode: 862ea...bf9 TS og mannen har en baby på 4 UKER, 4 UKER! Da er det unntakstilstand i heimen, og de aller fleste oppegående mennesker har forståelse for det. Jeg hadde gladelig stått på litt ekstra for en nybakt pappa på jobb, fordi det er sånn man gjør for hverandre. Man kan faktisk ikke bare droppe å ta litt ansvar for sitt eget barn. Dessuten skriver TS at hun trenger han på kvelden, ikke på natten. Ergo faller hele "argumentet" ditt sammen. Det er faktisk ikke mye forlangt å ville at pappaen til barnet kan bidra litt på kveldstid når man har vært på jobb med babyen en hel natt og en hel dag ALENE. Har forresten ikke barn selv ennå, men har da forståelse for at det å få barn kan være en helomvendig på hele livssituasjonen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #286 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, Jolene said: TS og mannen har en baby på 4 UKER, 4 UKER! Da er det unntakstilstand i heimen, og de aller fleste oppegående mennesker har forståelse for det. Jeg hadde gladelig stått på litt ekstra for en nybakt pappa på jobb, fordi det er sånn man gjør for hverandre. Man kan faktisk ikke bare droppe å ta litt ansvar for sitt eget barn. Dessuten skriver TS at hun trenger han på kvelden, ikke på natten. Ergo faller hele "argumentet" ditt sammen. Det er faktisk ikke mye forlangt å ville at pappaen til barnet kan bidra litt på kveldstid når man har vært på jobb med babyen en hel natt og en hel dag ALENE. Har forresten ikke barn selv ennå, men har da forståelse for at det å få barn kan være en helomvendig på hele livssituasjonen. Det er snakk om en time hvile før han hjelper til!! Eller en time etter mor har hvilt. Skjønner du hvor tafatt det hele blir? Man har uansett ansvar for jobben også, og han får tiden sin i pappaperm. Men det er altså ikke problemet her. Hvordan klarer de å bruke tid på å krangle om dette er jo en annen sak! Og ikke minst ha energi til å nekte faren sin 60minutter etter jobb? Hvor er baby når mor krangler med far? Anonymkode: 862ea...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #287 Del Skrevet 9. mai 2019 Basert på svarene i denne tråden er jeg sjeleglad for at jeg fikk barn med den mannen jeg gjorde. Anonymkode: a8358...1ea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #288 Del Skrevet 9. mai 2019 35 minutter siden, Hansehan skrev: Mannen har sovet åtte timer og arbeidet åtte timer. Mor har vært kontinuerlig på jobb med et urolig barn med kolikk i 16 timer i strekk. Hun har i tillegg en kropp som har vært utsatt for temmelig kraftige påkjenninger de siste ti månedene. Hun har antagelig fortsatt blødninger, hormonnivåer all over the place, ømme bryster ved økedøgn (er du klar over at en kvinne som fullammer forbrenner like mange kalorier ekstra hver dag som ved en times trening?), kanskje rester av bekkenløsning, smerter i underlivet fordi livmoren trekker seg samen fra størrelse fotball til tennisball etc. ad nauseam. Hvem er det som har tatt 70% av arbeidet, sa du? Og hva mannen gjennomgår er antagelig stor påkjenning det også. Men jeg skjønner du enten sanker 'likes' eller prøver å bli hanen i hønsehuset her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #289 Del Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Basert på svarene i denne tråden er jeg sjeleglad for at jeg fikk barn med den mannen jeg gjorde. Anonymkode: a8358...1ea Dere (du OG DIN MANN) var veldig heldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #290 Del Skrevet 9. mai 2019 8 minutter siden, Gent82 said: Og hva mannen gjennomgår er antagelig stor påkjenning det også. Men jeg skjønner du enten sanker 'likes' eller prøver å bli hanen i hønsehuset her. Hvilke påkjenninger gjennomgår mannen? Anonymkode: 2b756...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 9. mai 2019 #291 Del Skrevet 9. mai 2019 55 minutter siden, Gent82 skrev: Problemet her ,tror jeg, er at mannen ikke var klar over at han måtte gjøre 70% av all jobb etter han ble far. Synes du at hun burde bli med mannen på jobb, for å hjelpe ham? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #292 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke påkjenninger gjennomgår mannen? Anonymkode: 2b756...ae6 Antagelig mange kan vi vel anta? Hvorfor ikke? Feks stå i et rom med løsemiddeldamp hele dagen pg når han kommer hjem sliten pg svimmel møter han en partner som rister av sinne og venter på å eksplodere av den minste ting. Én time hvile etter middag? Ok, silent treatment for the rest of the evening! Sånne ting antar jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #293 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, absinthia skrev: Synes du at hun burde bli med mannen på jobb, for å hjelpe ham? Mor er nesten klar til å kollapse nå, måtte hun blitt med han på jobb så ville det vært spikeren i kista. Så nei, det er et latterlig forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #294 Del Skrevet 9. mai 2019 Hvorfor kan du ikke unne mannen din den ene timen? Herregud. Han har vert på jobb i 8 timer, mens du har vert hjemme med en baby. Babyen skriker vel ikke hele tiden og da kan du ligge på sofaen og hente deg inn igjen. Anonymkode: 483da...19b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #295 Del Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke unne mannen din den ene timen? Herregud. Han har vert på jobb i 8 timer, mens du har vert hjemme med en baby. Babyen skriker vel ikke hele tiden og da kan du ligge på sofaen og hente deg inn igjen. Anonymkode: 483da...19b Mannen får jo hele natten, det burde holde🤯 Anonymkode: c6441...39d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 9. mai 2019 #296 Del Skrevet 9. mai 2019 15 hours ago, Gent82 said: Om far begynner med amfetamin kan han være våken i dagesvis og jobbe og passe barn i sommer mens mor kan ligge å sole seg, gå på cafe etc. Da snakker vi 100% rettferdighet ikke sant? Slutt å skrive sånn piss, herregud 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #297 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, Fiskegrateng skrev: Slutt å skrive sånn piss, herregud Jeg har forlatt tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #298 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Gent82 skrev: Men far har jo faktisk vært på jobb.. Og så skal han nektes 1 time hvile selv om han er sliten? Full fres rett etter middagen? Høres ut som et slags mareritt som aldri tar slutt etter min mening. Akkurat den setningen der tenkte jeg om min barselperiode. Faktisk de første 3 mnd. Hele døgnet! Det er drittøft, en psykisk og fysisk slitsom "jobb" som aldri tar slutt. Og du aldri får innhentet deg med søvn og hvile heller. 4-5-6 timer pr døgn, med avbrutt søvn, er uheldig for både kropp og sinn. Jeg tar ts sitt parti og syns du ikke er urimelig, ikke det grann! Anonymkode: 78a36...ab4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gent82 Skrevet 9. mai 2019 #299 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat den setningen der tenkte jeg om min barselperiode. Faktisk de første 3 mnd. Hele døgnet! Det er drittøft, en psykisk og fysisk slitsom "jobb" som aldri tar slutt. Og du aldri får innhentet deg med søvn og hvile heller. 4-5-6 timer pr døgn, med avbrutt søvn, er uheldig for både kropp og sinn. Jeg tar ts sitt parti og syns du ikke er urimelig, ikke det grann! Anonymkode: 78a36...ab4 Du tar ts sitt parti, og samtidig er du enig med meg? Hm vet ikke hva jeg skal mene om det. Men jeg har iallefall forlatt tråden. Slutt å ringe, adjø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #300 Del Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Basert på svarene i denne tråden er jeg sjeleglad for at jeg fikk barn med den mannen jeg gjorde. Anonymkode: a8358...1ea Du har sikkert vært heldig. Og jeg går og tar p-pillene mine, denne tråden er virkelig god prevensjon, den ene etter den andre forteller om en barseltid fra helvete. Anonymkode: 40cff...83a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå