AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #481 Del Skrevet 29. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke så bra hun er med hvis hun er så skjør og tander? Litt underlig av produksjonen å ha med en psykopat, men KG er vel bedre på diagnoser og har nok sett mye mer til Jesse enn de har. Anonymkode: 4e155...ba9 Nei, det er ikke bra å ha hun med om man skal tenke etisk og moralsk. Programmet utnytter folk, men sånn er underholdningsbransjen! Produksjonen har tatt med mange svindlere (Maria, Azan, Anfisa, Mohammed, Olulowo++) , andre kontrollerende (Andrei, Mohammed, Luis, Pedro, Larissa), andre psykisk syke (Danielle) , og andre med psykopatiske trekk (Luis), andre som åpenbart utnyttes pga vanskeligstilt situasjon og fattigdom som Nikki hun 19 åringen som ble sammen med 58 år gamle Mark. Produksjonen tillater det, det skaper drama og drama skaper seere, seere skaper penger, men Jesse topper alle og er en direkte farlig person og jeg ser for meg at om dette hadde vært produsert i Norge ville det ikke kunne bli sendt på lufta pga brudd på noe presseskikk siden de tillater psykisk vold og eksponering av grov psykisk nedbrytning. Det smerter skikkelig å være klar over at det vi får se på kamera også bare er 5% av det, psykisk og fysisk vold foregår mest i hemmelighet bak husets fire vegger og nettopp derfor er det klassisk at noen ikke kan skjønne at den personen er så ille når han bare er sjarmerende og grei rundt venner. Anonymkode: 60b61...387 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #482 Del Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 100%! Det er mange eksempler fra hver episode han medvirker i og for oss som har levd med psykopater (ekte, og ikke en "kg-diagnose") så fikk jeg faktisk retraumatisering av å se hvordan Jesse er. Han er utrolig nedbrytende, manipulerende og psykisk voldelig, men som alle psykopater gjør de narsisisstiske trekkene han til den eneste som er helten og guden hennes også, så han føler seg som hennes mentor og redder med alt på stell og hun ser på han på samme måten fordi ingen andre enn den som bryter en ned kan bygge en opp på samme manipulerende måten heller. Det er veldig klassisk det at jo flere sesonger og jo psykere Darcy har blitt, jo mer gjøres hun til scapegoaten og han til den normale, fordi en som har vært utsatt for psykisk vold kan ikke styre konsekvensene av det, mens en som er psykopat kan styre hvilke sider han viser når. Kald, varm, kald, varm, helt, monster, helt, monster, trakasserede, oppbyggende, trakasserende, oppbyggende, rolig, truende, rolig, truende.. På Tell All ser vi Avery også fortelle om sin erfaring fra et voldelig forhold og at hun gjenkjente alle disse trekkene i Jesse og derfor setter han på plass. Men psykopater har en nesten magisk evne til å manipulere og få andre til å få dårlig samvittighet, så med litt sjarm og spille litt offerrolle får Jesse Avery til å roe seg og få dårlig samvittighet også. De er mestere på å få andre til å føle seg dritt, og selvom man til og med er klar over manipuleringen og spillet deres så blir man påvirket av det. Darcy er ikke frisk, hun bærer veldig tydelige preg av å ha vært i en skadelig relasjon, og sannsynligvis flere lignende relasjoner da man ubevisst trekkes mot samme typen man har vært med før. Tom er en sjarmør han og, og det er den sjarmerende siden av psykopater som gjør de nesten umulige å motstå, samme hvor dritt og kontrollerende de ter seg ellers. Anonymkode: 60b61...387 Jeg fikk faktisk også retraumatisering av noen av episodene med Jessie og ikke minst den med Avery når du så hvor tydelig han utnyttet at hun åpnet seg, fikk henne til å føle seg liten (thank you, sorry, what was your name again..) og manipulerte henne - på samme måte som han manipulerte Darcey. Et godt eksempel er vel når stefaren til Jessie sa at Darcey var i en lavere liga enn Jessie og Jessie verken protesterte - han til og med støttet utsagnet i bilen på vei hjem. Alt han gjorde, snudde han mot Darcey Anonymkode: 73eba...547 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #483 Del Skrevet 1. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett fra starten av deres forhold, men vi har tydeligvis sett på med ulike "briller". Darcy er like barnslig i tiden med Tom, forlovelse og frieri er det som er viktigst. Hun var ikke særlig interessert i å lære ham å kjenne, bare gifte seg, søsteren til Tom så det og sa det rett ut. Og Tom fikk henne til å ta til tårene rett som det var. Hun virket ikke mer voksen sammen med Tom, synes jeg. Hadde vært gøy å se henne sammen med enda en ny, om hun hadde lært noe av sine tidligere forhold. Men jeg har mine tvil. Synd hun ikke skjønner at hun må jobbe med sin egen usikkerhet og selvfølelse. Hun kaller seg en sterk og uavhengig kvinne flere ganger, hun kunne ikke vært mer motsatt av det, i mine øyne. Håper de har overdrevet veldig i serien og at hun har mer vett i virkeligheten. Anonymkode: 4e155...ba9 Darcy er et kapittel for seg selv🙈. Men at du ikke kan se At jessy er en farlig, manipulerende psykopat av en mann er faktisk helt utrolig og sier litt om din livserfaring rett og slett. Jeg har vært med en sånn mann. Å det er helt forferdelig grusomt! Anonymkode: 30fd2...cad 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #484 Del Skrevet 1. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Darcy er et kapittel for seg selv🙈. Men at du ikke kan se At jessy er en farlig, manipulerende psykopat av en mann er faktisk helt utrolig og sier litt om din livserfaring rett og slett. Jeg har vært med en sånn mann. Å det er helt forferdelig grusomt! Anonymkode: 30fd2...cad Vi er helt enige i at Darcey er noe helt for seg selv ja. Jeg har ikke sett Jesse slik enda nei, og jeg ser nøye etter. Men det er mye igjen av serien enda, så hvem vet hvor jeg ender. Pjattet ditt om livserfaring gidder jeg ikke kommentere engang. Husk at vi ser en mann i en serie på tv, vi har aldri møtt ham i virkeligheten. Husk at du ser ham sammen med en ekstremt umoden kvinne med veldig lite selvinnsikt. Når ting går på tverke så er det alltid andres feil, eller innimellom kan litt være hennes feil, men...det er alltid et men! En rik og litt enkel "dørmatte" er vel mannen som ville passet Darcey best, men ville de blitt særlig lykkelige? Neppe. Anonymkode: 4e155...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #485 Del Skrevet 1. mars 2020 På 19.2.2020 den 15.52, AnonymBruker skrev: 90 Day Fiance season 7 premiered on November 3, 2019, on TLC. After spanning 15 episodes, it ended on February 17, 2020. ergo, sesong 8 starter 23.feb. For er er parene fra sesong 7 som går på norsk kanal. Der må blant annet ser paret som Anna og Mursel jobber med Bier som førte til at dem falt for hverandre. https://www.google.com/amp/s/www.usmagazine.com/entertainment/pictures/90-day-fiance-season-7-tell-all-who-is-still-together/amp/ Anonymkode: 873f2...322 Nei det er ikke sant!! Sesong 4 startet 23 februar men ikke av 90 Day men av before The 90 day! Nå må du få faktaen dine klare her Anonymkode: 40bf9...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #486 Del Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke sant!! Sesong 4 startet 23 februar men ikke av 90 Day men av before The 90 day! Nå må du få faktaen dine klare her Anonymkode: 40bf9...56e Faktaene mine er rette.. Det er bare for deg å Google deg fram på dette. Sesong 8 ligger ut på YouTube allerede. Det du babler om er på norsk sende tid. Sjekke ut før du er så bestant. Jeg kan nok en gang klaske opp flere fakta til deg om du ikke klarer det selv. Anonymkode: 873f2...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #487 Del Skrevet 1. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke sant!! Sesong 4 startet 23 februar men ikke av 90 Day men av before The 90 day! Nå må du få faktaen dine klare her Anonymkode: 40bf9...56e Alle sesongene fra1 til 7 ligger ute på Dplay. Ergo, jeg tar ikke feil med at sesong 8 ligger ute på YouTube. Liste fra Google ang både gamle sesonger å nåværende sesong fra YouTube. https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gs-rev1&tbm=vid&sxsrf=ALeKk010BP17OPeXdm1071grExuAtqsz0A:1583069227930&q=which+season+now+goes+by+90+days&sa=X&ved=2ahUKEwiq5vC3sPnnAhWFp4sKHYb8AeUQ8ccDKAB6BAgLEAI&cshid=1583069507601&biw=412&bih=771&dpr=2.63#ip=1 Anonymkode: 873f2...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #488 Del Skrevet 1. mars 2020 Har nettopp begynt på sesong 2 av before the 90 days. Altså, hun som tar med seg en liten baby og reiser fra USA til England for å treffe en straffedømt fyr som bor med moren sin er jo en elendig mamma!!! Blir helt satt ut. Noen som vet hvordan det ender mellom de to?? Anonymkode: 96201...ae1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 1. mars 2020 #489 Del Skrevet 1. mars 2020 Noen av disse menneskene må jo ha svært lav selvtillit, svært lav selvinnsikt og bare en generell naivitet som direkte skader dem når de møter andre mennesker. I dette programmet, over flere sesonger, er det overraskende mange som bare blir brukt og brukt og brukt, gjentatte ganger blir lovet roser og hjerter og gleder, men blir skuffa gang på gang. Hvordan kan det ha seg at de godtar dette? De må jo se det, det vi får se er jo bare korte utsnitt fra hverdagen deres, så ja det ligger sikkert mye kjærtegn også innimellom alt dette, men det kan umulig være nok til å forsvare alle de stygge tingene disse menneskene blir utsatt for av sine såkalte "partnere". Ser også at de er naive når de tror at de bare kan forlate hjemmene sine i USA, familien sin og livene sine der, jobbene sine og den stabile, trygge havnen de har, for å dra til et eller annet land på et annet kontinent der kultur og hverdagen er HELT annerledes. Der de bor mindre, de tjener mindre, der kriminaliteten er større, osv. Jeg skjønner godt at det blir for mye for dem og at de velger å returnere... problemet er jo at en rekke av dem har med seg en splitter ny baby i armene når de forlater mennene og faren til barnet de har fått utenlands. En unge som nå må leve uten sin far resten av livet, mest trolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #490 Del Skrevet 1. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nettopp begynt på sesong 2 av before the 90 days. Altså, hun som tar med seg en liten baby og reiser fra USA til England for å treffe en straffedømt fyr som bor med moren sin er jo en elendig mamma!!! Blir helt satt ut. Noen som vet hvordan det ender mellom de to?? Anonymkode: 96201...ae1 De er gift ennå og har vel fått samlet inn nok penger for å søke en annen type visa for Jon Anonymkode: 40bf9...56e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #491 Del Skrevet 1. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nettopp begynt på sesong 2 av before the 90 days. Altså, hun som tar med seg en liten baby og reiser fra USA til England for å treffe en straffedømt fyr som bor med moren sin er jo en elendig mamma!!! Blir helt satt ut. Noen som vet hvordan det ender mellom de to?? Anonymkode: 96201...ae1 De er gift, lever i et avstandsforhold og jobber med at han skal få visum til USA. Hun (og barnet ( som nå er 3(?)?) var nylig i England Anonymkode: b54d8...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #492 Del Skrevet 2. mars 2020 6 timer siden, NewInTown skrev: Noen av disse menneskene må jo ha svært lav selvtillit, svært lav selvinnsikt og bare en generell naivitet som direkte skader dem når de møter andre mennesker. I dette programmet, over flere sesonger, er det overraskende mange som bare blir brukt og brukt og brukt, gjentatte ganger blir lovet roser og hjerter og gleder, men blir skuffa gang på gang. Hvordan kan det ha seg at de godtar dette? De må jo se det, det vi får se er jo bare korte utsnitt fra hverdagen deres, så ja det ligger sikkert mye kjærtegn også innimellom alt dette, men det kan umulig være nok til å forsvare alle de stygge tingene disse menneskene blir utsatt for av sine såkalte "partnere". Ser også at de er naive når de tror at de bare kan forlate hjemmene sine i USA, familien sin og livene sine der, jobbene sine og den stabile, trygge havnen de har, for å dra til et eller annet land på et annet kontinent der kultur og hverdagen er HELT annerledes. Der de bor mindre, de tjener mindre, der kriminaliteten er større, osv. Jeg skjønner godt at det blir for mye for dem og at de velger å returnere... problemet er jo at en rekke av dem har med seg en splitter ny baby i armene når de forlater mennene og faren til barnet de har fått utenlands. En unge som nå må leve uten sin far resten av livet, mest trolig. Det kan godt hende men de fleste som forelsker seg over nett er helt vanlige folk. Forelskelse gjør blind for både dårlige flytteplaner, svindlere og utnyttelse. Som du sier, det er mye vi ikke ser. Timesvis kontakt hver dag i måneder og år. Er det 100 timer i måneden med kjærlighet og positive ting så klarer man ikke kutte kontakt om det er 2 timer med løgn og bedrag nødvendigvis. Det er ikke uten grunn at ordtaket kjærlighet gjør blind er så kjent. Blir feil å kritisere ofrene, rett heller kritikken til de som er så utspekulerte at de dedikererer så mye tid og løgn til noen de bare har tenkt til å lure og utnytte. Anonymkode: 60b61...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #493 Del Skrevet 8. mars 2020 Hadde gledet meg til ny sesong i dag, men ser det er tell all 2 som vises? Den så jeg forrige uke. Er dplay én uke før TLC? Eller viser de samme episode to søndager på rad? Anonymkode: f7e74...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. mars 2020 #494 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) Det forundrer meg at folk har kosemosesnakket sammen på skype i mange år, men har tydeligvis ikke vært innom de virkelige temaene i sine liv. Alt som er viktig å snakke om for å se om en passer bra sammen. I tillegg forstår de ikke hverandre så godt p.g.a. språkproblemer. Uansett fortsetter de forholdet, reiser, skal treffes og har helt ulike, urealistiske tanker og krav når det kommer til hva dette nye livet skal inneholde. Det finnes mange naive folk der ute. Endret 8. mars 2020 av Hoppetaujenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #495 Del Skrevet 8. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gledet meg til ny sesong i dag, men ser det er tell all 2 som vises? Den så jeg forrige uke. Er dplay én uke før TLC? Eller viser de samme episode to søndager på rad? Anonymkode: f7e74...061 Tell all del 2 på the other way var på TLC forrige søndag. Men jeg tror dplay eb uke foran... jeg har mistet TLC med Get nå, så har ikke fått med meg tirsdagens episode eller den i dag og jeg har ikke sånn TV med app greier på. Og jeg jobber på dataen mens jeg ser på, så får liksom ikke streamet heller. Anonymkode: 4c635...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #496 Del Skrevet 8. mars 2020 Og der var de tilbake! Akkurat i tide til i kveld 🙌🏼 Anonymkode: 4c635...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #497 Del Skrevet 8. mars 2020 Hvilken episode er i kveld? Jeg har Dplay men finner ikke noe nytt Anonymkode: a29e7...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #498 Del Skrevet 8. mars 2020 Det var bare pillow talk fra tirsdagsepisoden for 2 uker siden og Tell all som gikk for 1 uke siden. Kanskje de sender på nytt pga brudd i forhandlingene? Anonymkode: 4c635...c84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #499 Del Skrevet 17. mars 2020 Noen som vet hvorfor det ikke ble lagt ut ny episode i dag morges på D play? Pleier alltid å være tirsdags morgen. Anonymkode: 5b659...5fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 17. mars 2020 #500 Del Skrevet 17. mars 2020 Er det sesong 7 dere diskuterer her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå