Gå til innhold

90 Day Fiancé og spinoffs


Nooni

Anbefalte innlegg

Er forvirrende at folk er så forskjellig kommet mht episoder, men men.

Har bare sett 2 første av den nye sesongen, sesong 7, eller var den gammel 😄 

Har forresten fått sansen for Jesse (han fra Amsterdam), hun Darcy er klin hakke sprø! Starter krangler om alt, hele tiden. Hvordan går det an? 

Anonymkode: 4e155...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er forvirrende at folk er så forskjellig kommet mht episoder, men men.

Har bare sett 2 første av den nye sesongen, sesong 7, eller var den gammel 😄 

Har forresten fått sansen for Jesse (han fra Amsterdam), hun Darcy er klin hakke sprø! Starter krangler om alt, hele tiden. Hvordan går det an? 

Anonymkode: 4e155...ba9

Jeg synes Jesse ga et godt førsteinntrykk, men etter hvert kommer hans virkelige jeg frem. Dette er ikke en snill mann! 

Anonymkode: b1857...da1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Jesse ga et godt førsteinntrykk, men etter hvert kommer hans virkelige jeg frem. Dette er ikke en snill mann! 

Anonymkode: b1857...da1

Hva har han gjort som du har reagert på?  Mulig jeg ikke har sett de episodene enda?

Anonymkode: 4e155...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har han gjort som du har reagert på?  Mulig jeg ikke har sett de episodene enda?

Anonymkode: 4e155...ba9

Han virker ekstremt kontrollerende og manipulerende. Dette er selvsagt mitt inntrykk, da :) jeg vil gå så langt som å si han utøver psykisk vold mot Darcey. 
 

...og for all del, Darcey har sine side hun også.. 

Anonymkode: b1857...da1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden da Jesse kom til USA viser godt hvor koko Darcy er. Jesse er i hundre og viser begeistring for å se byen, og Darcy sitter og mugner fordi han er oppspilt?  Han skal værsågod være opptatt av å nusse og pusse på henne hele tiden i taxien, ikke sitte og se seg rundt! Så spør hun hva han synes om sminken hennes og han sier han liker henne bedre uten sminke. Hun er veldig pen uten sminke også! Men det klarer hun å vri til at han er kontrollerende og skal bestemme over henne??  Det er vel lov å ha sine preferanser uten å bli beskyldt for å være den kontrollfriken?  

ps. min mann elsker mitt lange, tykke hår, men jeg vil ikke kalle han kontrollerende fordi han sier det. Jeg tolker ikke det som et krav om å ha langt hår, bare at han faktisk liker det slik. Og det er vel lov? 

Anonymkode: 4e155...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han virker ekstremt kontrollerende og manipulerende. Dette er selvsagt mitt inntrykk, da :) jeg vil gå så langt som å si han utøver psykisk vold mot Darcey. 
 

...og for all del, Darcey har sine side hun også.. 

Anonymkode: b1857...da1

 

Jesse er grovt psykisk voldelig og har klassisk psykopatisk og sosiopatisk oppførsel. Veldig skummel fyr

Anonymkode: 60b61...387

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent til du får se litt mer av Jessie så skifter du nok mening riiiiimelig kjapt. Han må være lærebokeksempel på en psykopat 

Anonymkode: 73eba...547

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan gi noe konkret eksempel?  

Merket meg at en god del hadde skiftet mening om Jesse etter at sesongen med Darcy og Tom var ferdig. De mente Jesse fikk for mye kritikk. Klengete og desperate Darcy som surner fort når hun ikke får det som hun vil, kom virkelig frem sammen med Tom. 

Anonymkode: 4e155...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som kan gi noe konkret eksempel?  

Merket meg at en god del hadde skiftet mening om Jesse etter at sesongen med Darcy og Tom var ferdig. De mente Jesse fikk for mye kritikk. Klengete og desperate Darcy som surner fort når hun ikke får det som hun vil, kom virkelig frem sammen med Tom. 

Anonymkode: 4e155...ba9

Selv jeg har ikke endrer mening om Jesse.. Får forsatt frysninger av den fyren.

Anonymkode: 873f2...322

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som kan gi noe konkret eksempel?  

Merket meg at en god del hadde skiftet mening om Jesse etter at sesongen med Darcy og Tom var ferdig. De mente Jesse fikk for mye kritikk. Klengete og desperate Darcy som surner fort når hun ikke får det som hun vil, kom virkelig frem sammen med Tom. 

Anonymkode: 4e155...ba9

1. Når forholdet sliter, sier Jesse at dersom DU kan forandre deg, så er det håp. Det er opptil Darcey, for hun er problemet. Jesse kan gi henne en mulighet dersom hun gjør som han vil.

2. Han nedsnakker henne, rakker på henne for å bryte henne ned og for st hun da gjør som han vil.

3. Han takler ikke at hun har egen vilje og har mer kunnskap om han. F.eks biff-episoden.. da endte han opp på verandaen for å sutre. Stakkars jentene til Darcey!


det er et par eksempler..

Anonymkode: 30911...229

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Når forholdet sliter, sier Jesse at dersom DU kan forandre deg, så er det håp. Det er opptil Darcey, for hun er problemet. Jesse kan gi henne en mulighet dersom hun gjør som han vil.

2. Han nedsnakker henne, rakker på henne for å bryte henne ned og for st hun da gjør som han vil.

3. Han takler ikke at hun har egen vilje og har mer kunnskap om han. F.eks biff-episoden.. da endte han opp på verandaen for å sutre. Stakkars jentene til Darcey!


det er et par eksempler..

Anonymkode: 30911...229

Ok, den biffstekingen så jeg. Var det ikke litt kontrollerende av Darcy å skulle bestemme hvordan biffen skulle stekes? Når Jesse vil bestemme så er det kontrollerende, men når Darcy vil bestemme så har hun mer kunnskap?

Og jeg har aldri sett noen skjære opp biffen når de stekes sånn som hun gjorde?

Greit nok at Jesse overreagerte ved å gå ut, men kanskje det var dråpen som fikk begeret til å renne over?

Hun var opptatt av at de ikke skulle krangle foran barna hennes, hvorfor kan hun ikke la Jesse steke biffen på sin måte da? Må hun bestemme hvordan de lager maten når de liksom skal gjøre det sammen? Hun ser for seg å lage mat som familie, men da er det ikke normalt at en skal bestemme hvordan alt gjøres. 

Og om vi nå tenker oss situasjonen omvendt, at det var Jesse som kritiserte Darcy som stekte biff. Hva ville reaksjonen vært da? Jesse kontrollerende igjen fordi han mente hun stekte biffen feil?  Han ville trykke henne ned angående biffsteking også?

Nedsnakking generelt da?  

Jeg synes ikke noe om at ene parten skal forandres i et forhold, men det må virkelig være en spesiell person som kan klare å leve sammen med Darcy, hun er veldig umoden, det har iallfall Jesse rett i. Går amok på SoMe når de krangler og legger ut usanne ting (at det er slutt mellom dem), unnskylder seg med at hun vil ha oppmerksomhet? Er hun 14 år?

Kan være han er en skikkelig drittsekk, jeg kjenner ham ikke, men Darcy er virkelig noe for seg selv. Hun gnåler hele tiden om forlovelse, bryllup, stefar, og være en familie. Tror hvem som helst hadde gått lei det der. 

Anonymkode: 4e155...ba9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, den biffstekingen så jeg. Var det ikke litt kontrollerende av Darcy å skulle bestemme hvordan biffen skulle stekes? Når Jesse vil bestemme så er det kontrollerende, men når Darcy vil bestemme så har hun mer kunnskap?

Og jeg har aldri sett noen skjære opp biffen når de stekes sånn som hun gjorde?

Greit nok at Jesse overreagerte ved å gå ut, men kanskje det var dråpen som fikk begeret til å renne over?

Hun var opptatt av at de ikke skulle krangle foran barna hennes, hvorfor kan hun ikke la Jesse steke biffen på sin måte da? Må hun bestemme hvordan de lager maten når de liksom skal gjøre det sammen? Hun ser for seg å lage mat som familie, men da er det ikke normalt at en skal bestemme hvordan alt gjøres. 

Og om vi nå tenker oss situasjonen omvendt, at det var Jesse som kritiserte Darcy som stekte biff. Hva ville reaksjonen vært da? Jesse kontrollerende igjen fordi han mente hun stekte biffen feil?  Han ville trykke henne ned angående biffsteking også?

Nedsnakking generelt da?  

Jeg synes ikke noe om at ene parten skal forandres i et forhold, men det må virkelig være en spesiell person som kan klare å leve sammen med Darcy, hun er veldig umoden, det har iallfall Jesse rett i. Går amok på SoMe når de krangler og legger ut usanne ting (at det er slutt mellom dem), unnskylder seg med at hun vil ha oppmerksomhet? Er hun 14 år?

Kan være han er en skikkelig drittsekk, jeg kjenner ham ikke, men Darcy er virkelig noe for seg selv. Hun gnåler hele tiden om forlovelse, bryllup, stefar, og være en familie. Tror hvem som helst hadde gått lei det der. 

Anonymkode: 4e155...ba9

Jesse hadde prøvd å ta styringen hele tiden. Jeg tolker det som at Darcey fikk nok, og heller ville gjøre det på sin måte. 
 

Et eksempel til: Da Darcey hadde tatt på skoene til Jesse mens hun sminket seg.. Det var rett og slett vondt å se på da Darcey snakker til kamera og forklarer hvordan hun føler det. Ingen tvil, for min del, at det har pågått en hel del som har brutt ned selvbildet hennes.

Hun burde nok ikke ha gått inn i et forhold så raskt. Man trenger terapi og tid for å komme over psykisk vold.

Anonymkode: 30911...229

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, den biffstekingen så jeg. Var det ikke litt kontrollerende av Darcy å skulle bestemme hvordan biffen skulle stekes? Når Jesse vil bestemme så er det kontrollerende, men når Darcy vil bestemme så har hun mer kunnskap?

Og jeg har aldri sett noen skjære opp biffen når de stekes sånn som hun gjorde?

Greit nok at Jesse overreagerte ved å gå ut, men kanskje det var dråpen som fikk begeret til å renne over?

Hun var opptatt av at de ikke skulle krangle foran barna hennes, hvorfor kan hun ikke la Jesse steke biffen på sin måte da? Må hun bestemme hvordan de lager maten når de liksom skal gjøre det sammen? Hun ser for seg å lage mat som familie, men da er det ikke normalt at en skal bestemme hvordan alt gjøres. 

Og om vi nå tenker oss situasjonen omvendt, at det var Jesse som kritiserte Darcy som stekte biff. Hva ville reaksjonen vært da? Jesse kontrollerende igjen fordi han mente hun stekte biffen feil?  Han ville trykke henne ned angående biffsteking også?

Nedsnakking generelt da?  

Jeg synes ikke noe om at ene parten skal forandres i et forhold, men det må virkelig være en spesiell person som kan klare å leve sammen med Darcy, hun er veldig umoden, det har iallfall Jesse rett i. Går amok på SoMe når de krangler og legger ut usanne ting (at det er slutt mellom dem), unnskylder seg med at hun vil ha oppmerksomhet? Er hun 14 år?

Kan være han er en skikkelig drittsekk, jeg kjenner ham ikke, men Darcy er virkelig noe for seg selv. Hun gnåler hele tiden om forlovelse, bryllup, stefar, og være en familie. Tror hvem som helst hadde gått lei det der. 

Anonymkode: 4e155...ba9

Om du ser fra starten av D OG J sitt forhold så ser du at han er dominerende å kontrollerende fra første dag. Man både ser og høre det på måten han snakker å formulerer seg på foran kameraet. Så det er ikke rart at D opptrer da til slutt som ei "sutrende 14tiss" . Når man ser D med britske Tom så ser man virkelig en STOR forskjell fra Jesse og Tom. Tom er ikke kontrollerende å skal fortelle D hva hun kan å ikke kan gjøre. Er det noe som plager han med henne så tar han det opp med henne på en respektfull måte. Og ikke på en måte som resulteres i at D sitter med skyldfølelser.  D ble pysisk og emosjonelt  mishandlet av Jesse og dette utrykker døttrene henne klart å tydelig om. Flere av deltakere fra den og forrgie sesong har reagert sterkt på hvordan Jesse har opptredd mot D og andre.

Anonymkode: 873f2...322

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ser fra starten av D OG J sitt forhold så ser du at han er dominerende å kontrollerende fra første dag. Man både ser og høre det på måten han snakker å formulerer seg på foran kameraet. Så det er ikke rart at D opptrer da til slutt som ei "sutrende 14tiss" . Når man ser D med britske Tom så ser man virkelig en STOR forskjell fra Jesse og Tom. Tom er ikke kontrollerende å skal fortelle D hva hun kan å ikke kan gjøre. Er det noe som plager han med henne så tar han det opp med henne på en respektfull måte. Og ikke på en måte som resulteres i at D sitter med skyldfølelser.  D ble pysisk og emosjonelt  mishandlet av Jesse og dette utrykker døttrene henne klart å tydelig om. Flere av deltakere fra den og forrgie sesong har reagert sterkt på hvordan Jesse har opptredd mot D og andre.

Anonymkode: 873f2...322

Jeg har sett fra starten av deres forhold, men vi har tydeligvis sett på med ulike "briller". 

Darcy er like barnslig i tiden med Tom, forlovelse og frieri er det som er viktigst. Hun var ikke særlig interessert i å lære ham å kjenne, bare gifte seg, søsteren til Tom så det og sa det rett ut. Og Tom fikk henne til å ta til tårene rett som det var.  Hun virket ikke mer voksen sammen med Tom, synes jeg. 

Hadde vært gøy å se henne sammen med enda en ny, om hun hadde lært noe av sine tidligere forhold. Men jeg har mine tvil. Synd hun ikke skjønner at hun må jobbe med sin egen usikkerhet og selvfølelse. Hun kaller seg en sterk og uavhengig kvinne flere ganger, hun kunne ikke vært mer motsatt av det, i mine øyne.  

Håper de har overdrevet veldig i serien og at hun har mer vett i virkeligheten. 

Anonymkode: 4e155...ba9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse har vært med i 3 eller 4 sesonger og man har sett utviklingen fra den første sesongen. Han er skummel, manipulativ og farlig. 

Kombinert med Darcy som er skjør psykisk og som blir ytterligere brutt ned av Jesse så blir jo Darcey som hun er med Tom. 

Anonymkode: 4c635...c84

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen nevnt når Jesse anklager D for å kaste sko mot han, når alt hun gjorde var å slippe de fra seg langs veggen? Han er definitivt psykopat, stefaren hans er også psykopat og tydeligvis narkis eller noe.

Anonymkode: 96b2d...bf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har noen nevnt når Jesse anklager D for å kaste sko mot han, når alt hun gjorde var å slippe de fra seg langs veggen? Han er definitivt psykopat, stefaren hans er også psykopat og tydeligvis narkis eller noe.

Anonymkode: 96b2d...bf1

Så han har arvet psykopatien etter stefaren?

 

Anonymkode: 4e155...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jesse har vært med i 3 eller 4 sesonger og man har sett utviklingen fra den første sesongen. Han er skummel, manipulativ og farlig. 

Kombinert med Darcy som er skjør psykisk og som blir ytterligere brutt ned av Jesse så blir jo Darcey som hun er med Tom. 

Anonymkode: 4c635...c84

Nettopp.. Jeg ser flere lysere sider med D med Tom enn det jeg gjorde det når hun var med J. At hun er veldig opptatt av å bli forlovet og gift er nok fordi tvilling søsteren sin Stacy er på vei til og bli ei gift kvinne med sin albanske type (?) 

Anonymkode: 873f2...322

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesse har vært med i 3 eller 4 sesonger og man har sett utviklingen fra den første sesongen. Han er skummel, manipulativ og farlig. 

Kombinert med Darcy som er skjør psykisk og som blir ytterligere brutt ned av Jesse så blir jo Darcey som hun er med Tom. 

Anonymkode: 4c635...c84

Kanskje ikke så bra hun er med hvis hun er så skjør og tander?

Litt underlig av produksjonen å ha med en psykopat, men KG er vel bedre på diagnoser og har nok sett mye mer til Jesse enn de har. 

Anonymkode: 4e155...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til du får se litt mer av Jessie så skifter du nok mening riiiiimelig kjapt. Han må være lærebokeksempel på en psykopat 

Anonymkode: 73eba...547

100%!

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som kan gi noe konkret eksempel?  

Merket meg at en god del hadde skiftet mening om Jesse etter at sesongen med Darcy og Tom var ferdig. De mente Jesse fikk for mye kritikk. Klengete og desperate Darcy som surner fort når hun ikke får det som hun vil, kom virkelig frem sammen med Tom. 

Anonymkode: 4e155...ba9

Det er mange eksempler fra hver episode han medvirker i og for oss som har levd med psykopater (ekte, og ikke en "kg-diagnose") så fikk jeg faktisk retraumatisering av å se hvordan Jesse er. Han er utrolig nedbrytende, manipulerende og psykisk voldelig, men som alle psykopater gjør de narsisisstiske trekkene han til den eneste som er helten og guden hennes også, så han føler seg som hennes mentor og redder med alt på stell og hun ser på han på samme måten fordi ingen andre enn den som bryter en ned kan bygge en opp på samme manipulerende måten heller.

Det er veldig klassisk det at jo flere sesonger og jo psykere Darcy har blitt, jo mer gjøres hun til scapegoaten og han til den normale, fordi en som har vært utsatt for psykisk vold kan ikke styre konsekvensene av det, mens en som er psykopat kan styre hvilke sider han viser når. Kald, varm, kald, varm, helt, monster, helt, monster, trakasserede, oppbyggende, trakasserende, oppbyggende, rolig, truende, rolig, truende..

På Tell All ser vi Avery også fortelle om sin erfaring fra et voldelig forhold og at hun gjenkjente alle disse trekkene i Jesse og derfor setter han på plass. Men psykopater har en nesten magisk evne til å manipulere og få andre til å få dårlig samvittighet, så med litt sjarm og spille litt offerrolle får Jesse Avery til å roe seg og få dårlig samvittighet også. De er mestere på å få andre til å føle seg dritt, og selvom man til og med er klar over manipuleringen og spillet deres så blir man påvirket av det.

Darcy er ikke frisk, hun bærer veldig tydelige preg av å ha vært i en skadelig relasjon, og sannsynligvis flere lignende relasjoner da man ubevisst trekkes mot samme typen man har vært med før. Tom er en sjarmør han og, og det er den sjarmerende siden av psykopater som gjør de nesten umulige å motstå, samme hvor dritt og kontrollerende de ter seg ellers.

 

Anonymkode: 60b61...387

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...