Gå til innhold

Nordmenn kan ikke kjøre på motorvei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.6.2019 den 23.09, Ginavn skrev:

E6 i dag. Altså... Det er flere biler i venstre enn i høyre! En lastebil i høyre, og da skal alle kjøre fordi, også gjerne langt under 110. Dette forplanter seg videre: det er vanskelig for dem som kommer på, da bilen i høyre mister muligheten til å legge seg til venstre. Jeg kjørte forbi noen og la meg i høyre igjen. Dum idé - jeg mister "plassen min". 

Ble liggende bak en Audi-faen som trodde venstrefila var hans private vei eller noe. Han la seg enedelig i høyre pga en en Transporter som kjørte truende nærme 😛 (Han lå bak meg og, la meg i høyre)

Dessuten er det mye morsommere å kjøre nærmest sikksakk på motorveien - beregne om du skal gi på eller slakke av i høyra når du nærmerer deg en bil, og en annen ligger i venstre, ledig venstrefil så du kan legge deg der når noen kommer på, etc. Jeg føler det gjør at jeg holder meg mer våken og fokusert. Ikke som det var tidligere i dag, for jeg ga opp og fortsatte bare å ligge i venstre... 

Mange av de som kjører på motorvei i Norge hadde blitt flådd i Europa. Fullstendig tragisk, rett og slett

Uhm.. Sitter egentlig bare igjen med bare ett spørsmål etter å ha lest dette.. 

Hvorfor i alle dager la du deg ikke bare 60-70m bak lastebilen og satt på cruise-kontrollen på 80? Du vet at fartsgrenser er en maksfart, ikke sant?

Har for øvrig stilt akkurat dette spørsmålet til Politiet tidligere, på generell basis er det IKKE å regne som å være til hinder for andre å ligge i 80 km/t i 110-sonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AndreasBR skrev:

Uhm.. Sitter egentlig bare igjen med bare ett spørsmål etter å ha lest dette.. 

Hvorfor i alle dager la du deg ikke bare 60-70m bak lastebilen og satt på cruise-kontrollen på 80? Du vet at fartsgrenser er en maksfart, ikke sant?

Har for øvrig stilt akkurat dette spørsmålet til Politiet tidligere, på generell basis er det IKKE å regne som å være til hinder for andre å ligge i 80 km/t i 110-sonen. 

Hvorfor skal jeg ligge bak lastebilen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ginavn skrev:

Hvorfor skal jeg ligge bak lastebilen?

Det er et utrolig flott sted å ligge skal jeg si deg... De fleste holder jevn fart, speedometeret deres viser 100% korrekt. 
Har spart mye bensin på å ligge der i en rolig hastighet ja.. Forskjellen mellom 110 og 80 for min del er ca 0..5-0.7 liter på mila.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er et utrolig flott sted å ligge skal jeg si deg... De fleste holder jevn fart, speedometeret deres viser 100% korrekt. 
Har spart mye bensin på å ligge der i en rolig hastighet ja.. Forskjellen mellom 110 og 80 for min del er ca 0..5-0.7 liter på mila.. 

Det blir for kjedelig. Jeg liker mer aktiv kjøring, uten å måtte tilpasse meg noen foran

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Nei, du er visst en av de som ikke kan kjøre på motorvei også. ØVRE tillate hastighet er 110 km! Da kan du ikke komme bak en i 110 som kjører forbi de som ligger i 70-90, og legge deg bare noen centimeter bak og kreve at personen gasser på eller flytter seg. Nei ass, da er det du som kan parkere for å si det sånn! Sånne som deg irriterer meg på motorveien! Vi har betalt like mye som deg i årsavgift og bompenger pluss kilometer til å kjøre på veien, også kommer du å er hensynsløs og skremmende i trafikken, for ikke å snakke om farlig! Vil du ha på samvittigheten din resten av livet ditt at du har skadet en barnefamilie? Tror ikke det. Vi som holder 110 jevnt sparer drivstoff, miljøet og det blir bra flyt i trafikken. Dere som ligger i 70-80 ut av aksefeltet og legger dere ut mens vi må bremse fordi bilen i venstre felt ikke slipper oss ut pga at de skal holde 130 😫😫 hjernedøde idioter hele gjengen

Anonymkode: 34eef...9da

Du skrev akkurat det jeg tenkte! Har til og med opplevd å kjøre forbi en lang rekke biler ti kilometer over grensa, og enda så er det noen som blinker og tuter og ligger helt oppi rumpa på bilen min. Sånt provoserer meg noe vanvittig! De skal forbi, koste hva det koste vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ginavn skrev:

Det blir for kjedelig. Jeg liker mer aktiv kjøring, uten å måtte tilpasse meg noen foran

Jeg også, men kan ikke ta sjansen på å miste lappen, da ryker eventuell  jobb også :P Begynner nå 11. juni så greit å holde seg selv litt i ørene mtp aktiv kjøring.. 

 

4 minutter siden, Jadzia skrev:

Du skrev akkurat det jeg tenkte! Har til og med opplevd å kjøre forbi en lang rekke biler ti kilometer over grensa, og enda så er det noen som blinker og tuter og ligger helt oppi rumpa på bilen min. Sånt provoserer meg noe vanvittig! De skal forbi, koste hva det koste vil. 

Håper for din del dette er snakk om 4-felts vei! Om du legger deg 10km over for å kjøre forbi på 2-felts hadde jeg blitt sur også, for det øker sjansen for at færre kommer seg forbi.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Jeg også, men kan ikke ta sjansen på å miste lappen, da ryker eventuell  jobb også :P Begynner nå 11. juni så greit å holde seg selv litt i ørene mtp aktiv kjøring.. 

 

Håper for din del dette er snakk om 4-felts vei! Om du legger deg 10km over for å kjøre forbi på 2-felts hadde jeg blitt sur også, for det øker sjansen for at færre kommer seg forbi.. 

4 felts ja, når jeg er i det venstre feltet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jadzia skrev:

4 felts ja, når jeg er i det venstre feltet

Da burde vedkommende kanskje slakket av litt, med mindre det var luker mellom bilene du kjørte forbi.. 

Les trafikkreglene §12 punkt 4, jeg har nevnt de tidligere her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Vet man skal slippe forbi folk som bryter loven, men jeg koser meg forferdelig når jeg ligger i venstre felt og blokkerer biler, gjerne BMW og Audi, fra å kjøre i 150 som de gjerne vil. Faktisk reduserer jeg sjansen for at de dreper andre i trafikken, og gjør dermed samfunnet en tjeneste.

Anonymkode: 7c71e...8fe

Du gjør dem så sint med denne latterlige oppførselen at det er DU som skaper farlige situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2019 den 17.28, AndreasBR skrev:

Det er et utrolig flott sted å ligge skal jeg si deg... 

Troll!

Anonymkode: e0528...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll!

Anonymkode: e0528...e80

??? Men i alle dager da? 
Det var da for helvete ikke noe troll-innlegg.. 


I alle dager feiler det deg? Kjører du audi eller noe? 

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...