Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, kjenner jeg får helt vondt av å lese innlegget ditt, TS.

Jeg har opplevd liknende og vet du hva? Hvis det er så viktig for kjæresten din med den friheten og prioriteringen av venninne-tur med denne andre, så er det hans valg. Han vil slite med å kunne etablere seg i noen forhold da jeg tror vi er flere som ikke ville følt seg spesielt prioritert eller hensyntatt..kanskje heller ikke så rart at venninnen hans er singel - hvis de begge er glad i å være fri og uavhengige, så bør de kanskje satse på det, da?

Du høres ut mer som du ønsker et forhold som handler om å være viktigste for hverandre, prioritere hverandre, ikke velge handlinger som sårer, utfordrer den andre i den grad at det gjør vondt og blir for vanskelig. Slike menn finnes det faktisk mange av. Og det betyr ikke at man ikke har tillit til hverandre, eller ikke greier å la den andre ha et eget liv.

Jeg tror rett og slett du har en kjæreste du (og mange med deg) ikke matcher så godt. Jeg ville ikke kjempet så mye for dette forholdet, hadde jeg vært deg..han høres egoistisk ut, og lite sensitiv overfor deg. Vil du dette?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke godtatt å sitte hjemme alene mens kjæresten hadde dratt på telttur sammen med en singel venninne. Det hadde føltes som et svik. De som svarer her at dette er kontrollerende adferd er enten i åpne forhold (noe som selvsagt fungerer helt annerledes enn et monogamt forhold) eller så er de av den utro typen som pleier å spille sjalusi-kortet eller "kontrollerende kjæreste"-kortet for å legge skylden for egen utroskap over på andre.

Anonymkode: 88d8e...7ae

Jeg ville slått opp hvis kjæresten min prøvde å begrense meg sånn. Monogamt forhold.

Jeg tar hensyn til ham i samme rom. Slutter tom å snakke med en gutt hvis kjæresten synes han flørter for mye med meg. Danser sjelden med andre. Ville gitt livet mitt for ham. 

Men mine venner er mine venner, det er lite seksuell spenning og han må stole på at jeg kan si nei. Jeg stoler også på at han setter grenser. Jeg tror ikke på å gjete eller gjetes. 

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting . 

Han besøker ikke jenter alene !!

Anonymkode: a9729...234

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, a l'orange skrev:

Ja, nettopp 🙄

Det er derfor jeg ikke drar på telttur med hvem som helst av kvinner heller. Damer som later som de er «bare er venner» når de så helt tydelig er lystne på noe mer, er like creepy som menn som gjør det.

Er dette en måte å si på at du ikke liker teltturer eller andre turer med noen som helst siden du tror både jenter og gutter vil ha deg....? 

Kjedelig liv...     Stort sett skjer det ikke noe på tur, og om det gjør det så leser man jo andres signaler. Er holdningen din at slikt ikke er interessant så registreres dette og du slipper spørsmålet. 

Anonymkode: c4b70...5d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, a l'orange skrev:

Må nok skuffe deg der, for det er faktisk VELDIG vanlig!

Ganske mange, og særlig kvinner, tror at det er helt greit å kaste seg over heterofile menn, lesbiske kvinner og bifile av begge kjønn, fordi de har lært fra barnsben av at er du kvinne så er du per definisjon deilig, og dette vil de helst ha bekreftet at stemmer, fra alle hold. 

Du vanker tydeligvis i andre miljøer enn meg. Jeg har aldri hørt om noen som noen kaster seg over på tur....  

Er moralen at bifile aldri kan dra steder med noen??? 

Anonymkode: c4b70...5d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vanker tydeligvis i andre miljøer enn meg. Jeg har aldri hørt om noen som noen kaster seg over på tur....  

Er moralen at bifile aldri kan dra steder med noen??? 

Anonymkode: c4b70...5d1

Det er nok l'oranges kjølige skjønnhet som slår inn eller de bruker lue-kodene til Turistforeningen, og tror hun vil bli sjekka opp i teltet.

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det virket helt ok til han sa akkurat denne turen ville han ha med henne alene... det synes jeg er litt rart. Man skal IKKE nekte en kjæreste å være med en venn av motsatt kjønn, men jeg hadde reagert på samme måte. Det er noe med den «intime» delen om det gir mening? Selv om det sannsynligvis ikke skjer noe skjønner jeg at det gjør deg ukomfortabel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. La han nå dra. Enten stoler du på han eller ikke. Selvom det er motsatt kjønn kan det være gode venner. Han kunne fint gjort det med sin bestevenninne . Og jeg kunne lett gjort det med min bestekompis. Er jo venner. 

Herregud

Anonymkode: a551a...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke nei til noe. En partner kan gjøre som han vil men da velger han også konsekvensene av det. Velger han å være med meg velger han også å ta avgjørelser som er til beste for oss. Gjør han ikke det velger han ikke meg. Nå er jeg en av de heldige som har en mann som tenker likt som meg. Noe annet hadde ikke fungert, det har vi begge forsøkt i andre forhold. Om han vil på telttur med en venninde, bra for han. Men, jeg kommer til å være sur og etter hvert nervevrak av bekymring. Sjalu er jeg ikke men jeg er redd for å miste han. Hvis ikke din kjæreste forstår deg er det ikke liv laga i lengden. Er han villig til å ofre deg for en telttur og Stockholm?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet sånn for meg og min kjæreste.  Vi var venner og gjorde mye ting sammen, det ble mer og mer og til slutt ville vi bare gjøre ting sammen. Alene uten våre respektive kjærester så vi slo opp med dem og ble ilag. 

Anonymkode: dfe4d...598

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra på tur alene med en annen dame er overhodet ikke aktuelt. Det hadde han heller aldri ønsket å gjøre.  

Anonymkode: 0045c...deb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2019 den 0.44, AnonymBruker skrev:

Det er nok l'oranges kjølige skjønnhet som slår inn eller de bruker lue-kodene til Turistforeningen, og tror hun vil bli sjekka opp i teltet.

Anonymkode: 203f5...06c

He he.

Mitt innlegg var til en person som tydelig mente det var greit å prøve seg på noen av samme kjønn. At det ikke var utroskap.

Og den holdningen er det mange som har.

Både jeg og mange av de mennene og damene jeg kjenner, har opplevd at damer prøver seg så kjapt de har sjansen. Og blir supersur hvis man ikke vil pule de, for da betyr det at det er de det er noe galt med. Og da er dramaet i gang. 

Er ikke uten grunn at jeg ikke synes noe om å dra på tur med single folk. Svært mange av de er helt desperate etter å få bekreftelser, på alt fra om de er pene, sexy, betyr like mye for vennen, som hva kjæresten hans gjør, etc. Hvorfor ellers skulle de kreve å gjøre så mange ting sammen med en opptatt fyr?

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankefull18
På 12.4.2019 den 12.17, Kontorotta skrev:

Er ikke det litt trist?

Hvorfor det egentlig? Man MÅ ikke ha venner/ være alene med det motsatte kjønn for å ha det bra/ ikke være trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner begge sider her og er veldig for at man skal ha frihet i et forhold og ikke la det begrense en

MEN

Hva vil man egentlig med et forhold? For meg er det viktig å ha en partner som man deler alt med, der man er en enhet der man dekker hverandres behov slik at man ikke trenger å hente noe hos andre. Praktisk sett funker ikke alltid det, jeg kan feks ikke fylle rollen som lagkameratene kan, eller være gutta boys på fylletur. Der er jeg ekskludert av naturlige årsaker. 

Heri ligger mitt hovedpoeng. I parforholdet er man dame - mann, i forholdet mellom din kjæreste og venninnen er de dame - mann. Derfor lurer jeg på hva slags behov hun fyller som jeg som hans kvinnelige partner ikke fyller. Og hvis han foretrekker henne over meg hva bunner det i? Hvorfor er det naturlig å ekskludere meg, når vi relasjonelt sett kan bidra med det samme? 

Den eneste grunnen til at dette hadde vært greit, var dersom jeg selv nektet å dra på teltturer. Da er det forståelig at han gjør det sammen med noen som kan fylle den rollen jeg ikke kan. 

Anonymkode: 32eb0...724

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å spinne videre på det. Å dra på en slik tur i tosomhet, det er intimt, det åpner for samtaler og nærhet og rett og slett bare dele flotte opplevelser noe som binder en sammen. Han sier rett ut at den vil han dele med henne alene og ikke deg. Det er da det sporer av for meg, det og at han guilttripper deg. 

Sorry Mac, men der passerte han grensa for hva som er greit. 

Anonymkode: 32eb0...724

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne venninnen og kjæresten din har nok allerede hatt et seksuelt forhold før kjæresten din ble sammen med deg. Siden de er så intime venner. For å være sikker så holder man avstand til det motsatte kjønn, også når man bare er venner. Fordi alle trenger trygge grenser. I intime alene situasjoner så kan instinktene og biologien ta overhånd og overstyre fornuften. Noe mange desv har erfart. Jeg hadde vært mye tryggere på ham om han dro på telt tur med en bifil mann, fordi det uansett ikke blir det samme forholdet som når det er en kvinne. 

Anonymkode: 3e6bc...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri latt min partner styre livet mitt.

Jo mer frihet du gir din partner, jo bedre blir forholdet.

Anonymkode: e2355...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...