Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er singel og har vært det gjennom hele vennskapet deres. Han har også vært singel hele tiden frem til vi ble sammen for 3 år siden. 

Det virker på meg som de fortsatt har litt den innstillingen man har når begge er single og kan gjøre som de vil. Hun hadde visst også foreslått en tur til Stockholm hvor de skulle sove på samme hotellrom (og virket på meg som de ikke så problemet i å sove i samme seng engang)

Han skjønner at jeg er skeptisk, men han mener det koker ned til at jeg er sjalu, fordi han sier at jeg hadde jo ikke hatt et problem med turen om det var en mann han dro med. Og det er jo for så vidt sant. Og da spør han: «hva om jeg hadde vært bifil? Skulle jeg ikke fått dratt på tur med noen da, uansett kjønn?»

Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare og mene.

Anonymkode: 99171...a41

Du er nok inne på noe der, at sånn er selvfølgelig helt greit når begge to er single. Det er ikke det at du er sjalu eller tror at de plutselig skal gjøre noe bak ryggen din. Tenker det er mer at når man er i et forhold prioriterer man slike turer med kjæresten sin. Man har kun så og så mange fridager i året, og jeg hadde syns det hadde vært sårt om kjæøresten min skulle dra på tur med kompiser/venninner hele tiden uten at jeg også fikk være med, eller at vi kunne dra på kjærestetur istedenfor. 

 

Anonymkode: 69318...aac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, LilleVanilje skrev:

Jeg hadde hatt 0 problem med dette da jeg stoler på kjæresten 100%. Om de vil være utro, så er de det uansett fjelltur eller ikke. Å da hadde jeg ikke ønsket å være sammen med mannen uansett! 

Nja. Alle som har levd litt vet at ting kan skje uten at man hadde et ønske om det på forhånd.

Anonymkode: f0f89...8f9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Alle som har levd litt vet at ting kan skje uten at man hadde et ønske om det på forhånd.

Anonymkode: f0f89...8f9

Men realiteten er at jeg ikke ønsker en mann det kan skje med. Så da er det ikke så nøye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er singel og har vært det gjennom hele vennskapet deres. Han har også vært singel hele tiden frem til vi ble sammen for 3 år siden. 

Det virker på meg som de fortsatt har litt den innstillingen man har når begge er single og kan gjøre som de vil. Hun hadde visst også foreslått en tur til Stockholm hvor de skulle sove på samme hotellrom (og virket på meg som de ikke så problemet i å sove i samme seng engang)

Han skjønner at jeg er skeptisk, men han mener det koker ned til at jeg er sjalu, fordi han sier at jeg hadde jo ikke hatt et problem med turen om det var en mann han dro med. Og det er jo for så vidt sant. Og da spør han: «hva om jeg hadde vært bifil? Skulle jeg ikke fått dratt på tur med noen da, uansett kjønn?»

Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare og mene.

Anonymkode: 99171...a41

Men drar han på slike fjellturer med kompisen sin? Kvifor har dei to behov for å ta så mange turer aleine, kun dei to? Kvifor er ikkje du inkludert, sidan det ikkje er guttetur med kun kompiser? 

Anonymkode: afdbf...bb7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes typen din og hans venninne virker egoistiske.  Greit,da de begge var single,- men det er jo endret. Virker som han spiller sjalusikortet, hvor det er du som får rollen som urimelig, noe som i seg selv er stygt gjort. Dette er ikke vanlig for de fleste par,såfremt man ikke har et åpent forhold. Sett foten ned ! 

Anonymkode: fe1bb...9b8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en dame han har inkludert mye i deres forhold, som du har møtt mange ganger og har blitt som en venn for deg også, så hadde jeg syntes det var greit :)
Men ikke om dette er en som du lurer på om har alltid vært venninde men kan ha vært noe mer, noe som om han har holdt hun på avstand fra deg kanskje kan indikere. 

Anonymkode: 7ad55...ef4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele settingen er absurd, det er du som burde vært med på den turen. For oss er dette hinsides alle grenser. Respekterer at alle er forskjellige, og forventer også å bli respektert for at etter våre grenser er dette ikke riktig.

Anonymkode: 007be...8cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig så vil jeg jo ikke være en dust og nekte han en fin tur bare fordi vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis. 

Anonymkode: 99171...a41

🙄

«vil ikke være en dust og nekte han en fin tur»

«vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis»

Hvis det der er holdninger DU seriøst står for, så lar du han selvfølgelig dra på tur med hvem som helst. Da har kjønn ingen betydning utover hvilken vei tissen svinger, og alle som sier noe annet er «helt dust».

Hvis det i stedet er det argumentet HAN bruker for å få dra på tur sammen med en jente-venn, så synes jeg du skal våkne opp, lytte til dine egne følelser, og kaste ut denne sniken av en fyr. Da er det bare å si høyt og tydelig at slike ikke-argumenter gidder ikke du høre på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den single venninna i ti år. Heldig var jeg som hadde venner med kjærester som forstod og var tolerante.

Med en hobby som er ganske mannsdominert og når man kjører linja innen hobbyen enda lenger, så faller de fleste jentene av.

Jeg er evig takknemlig for alle overnattingsturene jeg har hatt sammen med kamerater. Single og i par. Aldri har det blitt tråkket over grenser. Aldri har jeg fått følelser for eller flørtet med disse mennene. Vi har samarbeidet, sovet i samme seng og festet av og til. Spist middager to og to eller i store grupper.

Hadde alle partnere satt slike grenser som mange gjør her inne, hadde jeg hatt en mye tyngre og kjedeligere tid de ti årene jeg var alene.

Jeg har hatt masse sex i telt, vært på romantiske turer med telt. Men da med min kjære. Det er ikke omgivelsene som gjør ting romantisk eller sexy for meg. Det er personen man er sammen med. 

Nå som jeg er samboer, treffer jeg fremdeles mine kompiser, men mannen min deler samme hobby, så dermed deles de fleste turene sammen med ham. Alene, eller med hans kamerater eller mine. Dette fordi vi driver innenfor to forskjellige områder innenfor samme hobby.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er singel og har vært det gjennom hele vennskapet deres. Han har også vært singel hele tiden frem til vi ble sammen for 3 år siden. 

Det virker på meg som de fortsatt har litt den innstillingen man har når begge er single og kan gjøre som de vil. Hun hadde visst også foreslått en tur til Stockholm hvor de skulle sove på samme hotellrom (og virket på meg som de ikke så problemet i å sove i samme seng engang)

Han skjønner at jeg er skeptisk, men han mener det koker ned til at jeg er sjalu, fordi han sier at jeg hadde jo ikke hatt et problem med turen om det var en mann han dro med. Og det er jo for så vidt sant. Og da spør han: «hva om jeg hadde vært bifil? Skulle jeg ikke fått dratt på tur med noen da, uansett kjønn?»

Og da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal svare og mene.

Anonymkode: 99171...a41

Dårlig gjort av ham å bare legge det over på deg og si at du er sjalu. Alle og enhver hadde reagert på det og det er helt rimelig. Nå sier jeg ikke at de er to villdyr som ikke klarer å styre seg, men det er ikke som om man kan ignorere at man er motsatt kjønn. Selv om det ikke er sex involvert kan det være en leken og flørten tone, en slags bevissthet om hva som finner under klærne og en "tenk om"-mentalitet. Og jeg sier ikke dette for å skremme deg, men bare for å anerkjenne at du har all rett til å reagere. Sove i samme seng på hotellrom? Selv om de ikke planlegger at noe skal skje, må man da ta seg litt i nakken og tenke på partneren sin. Er det nødvendig å sove i samme seng? 

Og den derre bifil-kommentaren er ikke et argument, det er snarere en rasjonalisering for at du skal kjenne deg dum. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LilleVanilje skrev:

Men realiteten er at jeg ikke ønsker en mann det kan skje med. Så da er det ikke så nøye. 

Det er en veldig enkel måte å se på nære relasjoner. Reagerer du liksom bare med et skuldertrekk da, dersom mannen du trodde aldri kunne gjort noe slikt likevel gjorde det? Fordi han uansett ikke var slik du ønsker?

Anonymkode: f0f89...8f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg og mannen er litt omvendte når det gjelder friluftsliv, jeg liker ødemark, fisking og telt, han hater det og vil heller på luxus ting. jeg har to kompiser hvor av en av dem også er god venn med mannen min og som jeg fint kunne ha dratt på telttur med uten at han hadde hevet et øyebryn.....Det jeg stusser på her er at hvis min plutselig mot formodning ville bli med så hadde både jeg og kompiser blitt glade og overrasket og han hadde vært hjertelig invitert.....skurrer litt at de ikke vil ha deg med, i tillegg vet jeg ikke hva slags telttur det her er snakk om, men vi har alle små flate fjelltelt og vi sover i ett hver....det gjør vi når jeg får dratt med jentevenner også, det er litt utenfor min intim-sone å krype inn i felles telt med andre enn ham jeg deler seng med hjemme.....ville selvfølgelig endret seg om det ble vinterstorm og man for sikkerhet og varme måtte krype sammen, men det er litt utenfor det planlagte da....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde nok desverre ikke klart å slå meg til ro med at kjæresten min insisterte på alenetur med en annen kvinne. Hvorfor er det så viktig for han at de er alene på denne turen? 

Anonymkode: 3acae...cc1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i et forhold med en som hadde ei nær venninne. Han ville fortsette å møte henne like mye som han hadde gjort før meg. Jeg var sammen med ham i 6 år og møtte henne aldri. Greit at man drar på kino, men jeg synes det var litt 🤔 at de dro og så på romantiske filmer, spiste god mat på restauranter og dro hjem til henne etterpå. Han sa han så på henne som ei venninne, men jeg følte hun så på ham som mer. Ikke det problemet lenger. 😌

Anonymkode: 1f862...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Som tittelen sier: Hvor går din grense for hva som er greit å gjøre med en venn av motsatt kjønn når man er i forhold? 

Grunnen til at jeg spør er at min samboer har lyst til å ta en tur på fjellet med sin venninne, og da er planen å sove i samme telt. 

De har vært venner i 7 år og ifølge min samboer så har forholdet alltid vært platonisk. 

Jeg stoler på samboeren min og er ikke redd for at han skal være utro, men jeg kjenner at å være i en så intim setting som å sove i samme telt, bare de to, gjør meg ukomfortabel. Jeg føler det er en grense som trås over. 

Samtidig så vil jeg jo ikke være en dust og nekte han en fin tur bare fordi vennen hans tilfeldigvis har vagina i stedet for penis. 

Jeg har ingen problemer med at de drar og finner på ting sammen ellers, det har de gjort mange ganger. :)  

Så, hva er grensene i deres forhold? 

Anonymkode: 99171...a41

Jeg er aldri alene med en annen person av det motsatte kjønn enn min kone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg hadde blitt invitert med og hadde sagt nei, så hadde det vært helt greit for meg at de sov i samme telt. Men om han sier at han SKAL være alene med henne, hadde jeg stusset  på grunnen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg hadde nok desverre ikke klart å slå meg til ro med at kjæresten min insisterte på alenetur med en annen kvinne. Hvorfor er det så viktig for han at de er alene på denne turen? 

Anonymkode: 3acae...cc1

Fordi de får ikke vært «normale» sammen om jeg også er med. 

Altså jeg skjønner han jo på et vis. For om jeg drar på telttur med ei venninne så er det jo ofte for å pleie vennskapet med denne personen. Mimre om gamledager, le av interne ting, prate om ting som kanskje ikke min venninne er komfortabel med å si foran en utenforstående. 

Da hadde jo settingen blitt annerledes om min samboer hadde vært med. 

Derfor prøver jeg å gi rom for at han skal kunne ha en slik tur også, men det er så vanskelig. 

Noen spurte om han dro på sånne turer med kompiser og nei det gjør han ikke, fordi han har kun én nær venn og det er henne. 

Anonymkode: 99171...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer du liksom bare med et skuldertrekk da, dersom mannen du trodde aldri kunne gjort noe slikt likevel gjorde det? Fordi han uansett ikke var slik du ønsker?

Anonymkode: f0f89...8f9

Jeg hadde tatt det som tegn på hans dårlige karakter. Jeg vil ikke date en mann som jeg må gjete. Faktisk, det er det eneste virkelige kriteriet jeg har.

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne turen hadde han lyst til å dra på med henne alene. Men han sier at vi gjerne kan ta en sånn tur alle tre en annen gang. 

Anonymkode: 99171...a41

Der hadde nok min alarmklokke gått av... 

Anonymkode: 620dd...1cc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
33 minutter siden, Trolltunge skrev:

Overnatting sammen hadde ikke vært ok. Det hadde han nok respektert, for han lar meg ikke engang reise på overnatting med/hos min homofile kamerat. 

Nei for du kunne jo omvendt ham..  

Det er nok mer den intime settingen enn selve sovingen som ville plaget meg på teltturen.  På en sånn tur kommer man nærmere hverandre og snakken før man sovner kan bli veldig fortrolig. Jeg ville bekymret meg for at han kunne oppdaget at hun var en mer spennende person/bedre menneske enn meg og blitt forelsket. 

Hadde det vært to jenter hadde bekymringen vært mindre fordi den fortrolige tosomheten uteblir. En liten sjangs for at de kan bli kåte, men den er nok liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...