Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Du er ikke kontrollerende og sjalu, at du vurderer dette i det hele tatt viser jo at ikke du er det. Han hadde aldri spurt engang da og du hadde nektet ham den venninnen for lengst eller det hadde vært slutt. Saken her er at han passerer din grense når du ikke er velkommen, og du er i din fulle rett til å fortelle at det med samme telt gjør deg ukomfortabel. Hvis han ikke tar hensyn til det men velger å bli irritert når du prøver å være grei og diskutere sakenså synes jeg han er en utrolig egoist og jeg ville da diskutert hvorfor bare hans behov skal dekkes. Synes han virkelig det er greit om du stikker på besøk til en kompis og overnatter i senga hans? Hva andre synes er ikke så relevant, problemet er at du føler dårlig om dette og at han faktisk ikke synes  det har noe å si...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Hvis du skal la innleggene i denne tråden styre deg, så forstår jeg at du ikke blir så mye klokere. Vi mennesker er forskjellige og har forskjellige grenser. Ingen kan komme å si at dine følelser er feil. Det er du som sitter på fasiten og dere som par bør finne løsninger som begge føler seg bekvem med.

Når kjæresten din beskylder deg for å være sjalu, så sier han at dine følelser og dine grenser er feil. Jeg mener at man skal vise respekt og trygge hverandre i et forhold. En ting er om man er sykelig sjalu, men det er jo ikke du. Du lar han gjøre stort sett ha et liv ved siden av deg, men denne overnattingen er du ikke bekvem med. 

Et hvert parforhold har sine egne grenser og dere må finne deres. Hvis din mann trumfer igjennom denne overnattingen kan det jo virke som at denne overnattingen er viktigere enn deg og deres forhold.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Hvilke argumenter har han får at du ikke kan bli med?

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så skulle han ikke hatt behov for å gjøre noe slikt uten deg når dere er i et forhold. Det er ikke riktig at han skal få deg til å føle slik. Og det er det du bør tenke på. 

Når man har valgt å være i et forhold så mistet man dessverre den goden "gjøre som man vil". Det handler om å respektere hverandre. Hvis han vet at du blir sjalu så bør han unngå å gjøre deg sjalu. Man skal ikke trekke frem de dårlige sidene ved hverandre, men være der for hverandre og nyte tiden man har sammen. 

Håper du finner ut av det ❤️

Anonymkode: 4b1b2...9a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, a l'orange skrev:

Både jeg og mange av de mennene og damene jeg kjenner, har opplevd at damer prøver seg så kjapt de har sjansen. Og blir supersur hvis man ikke vil pule de, for da betyr det at det er de det er noe galt med. Og da er dramaet i gang. 

Er ikke uten grunn at jeg ikke synes noe om å dra på tur med single folk. Svært mange av de er helt desperate etter å få bekreftelser, på alt fra om de er pene, sexy, betyr like mye for vennen, som hva kjæresten hans gjør, etc. 

Du trenger nye venner. Høres ut som alle du kjenner er 14.

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Trådstarter, jeg er enig med de som sier at det er problematisk hvis du skal lytte til alle råd, og la deg forvirre av at de er ulike. Du kan ikke la andre styre hva du skal føle og mene. Samtidig synes det var en veldig lur avgjørelse du tok, da du ble enig med deg selv i at AKKURAT NÅ så føles dette ikke greit. 

Det er sånn livet er.

Det er en utvikling hvor noe er greit en stund, og så kan det endre seg med tiden. Noen av kjærestens venner er ok, andre er det ikke.

Magefølelsen er det beste kompasset ditt. Hvordan du har det, er essensielt. Følg dette.

Om han ikke er fornøyd med det, neivel, da får han gå. Han kan ikke drive og endre på deg, og i alle fall ikke med manipulasjon, mas og gnål.

Endret av a l'orange
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva grensen er? Det som holdes hemmelig. Slik som snap, mld. Skulle han dra på telttur med en kvinne, så hadde jeg virkelig lurt. Jeg lurer også på hva den kvinnen tenker med. Bare å fortelle om det til deg, viser det 0 respekt for deg, fra begge to

Anonymkode: c0ab8...fb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen min hadde foreslått noe sånt hadde jeg tart for gitt at de hadde innledet et forhold. I min verden er det ikke normalt at voksne mennesker med partnere drar på telttur med en person av motsatt kjønn. De skal garantert ligge med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste andre kulturer, og i de fleste andre tidsperioder ville denne problemstillinga vært helt absurd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Kjære deg, da syns jeg du skal lytte til magefølelsen din. Du skriver at du blir veldig ukomfortabel med denne turen og hans respons er å bli irritert og viser til egne prinsipper om frihet. Hvordan føler du deg når han gir den responsen? Ta utgangspunkt i det som føles riktig for deg. Jeg får lyst til å dele med deg, noe jeg hørte en gang som ga meg mening: behandle deg selv slik du ville behandlet din egen datter. Håper det kan gi deg litt mening ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva grensen er? Det som holdes hemmelig. Slik som snap, mld. Skulle han dra på telttur med en kvinne, så hadde jeg virkelig lurt. Jeg lurer også på hva den kvinnen tenker med. Bare å fortelle om det til deg, viser det 0 respekt for deg, fra begge to

Anonymkode: c0ab8...fb3

Dette holdes jo ikke hemmelig. Hva mener du?

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg føler ikke jeg er blitt noe klokere, ettersom jeg får så delte svar. Jeg en enten kontrollerende og sjalu, eller jeg har helt rett i at dette går over en grense. 

Og det er akkurat sånn jeg har det i hodet mitt også. Jeg ser det fra begge sider og det er frustrerende. 

Men jeg har pratet med han og sagt at slik ting er akkurat nå, så er jeg veldig ukomfortabel med en slik tur. Han blir irritert og mener dette går på prinsipper om å få lov til å gjøre som man vil. 

Anonymkode: 99171...a41

Men altså... «å skulle få gjøre som man vil» er da ikke noe allmenngyldig prinsipp for forhold.  Og for det andre: I mine øyne er problemet i denne situasjonen at han så absolutt VIL på telttur med denne venninnen uten at du kan få bli med. Det er sårende og ugreit i seg selv, uavhengig av om de faktisk har sex.    Jeg er heller ikke enig i tankegangen om at hvis det hadde vært en mannlig venn hadde det vært greit, så derfor må det også være greit med en venninne. Den «testen» funker rett og slett ikke i alle situasjoner. Tenk feks: det er greit at en mann kler av seg i herregarderoben, derfor må det også være greit at han heller tar dusjen i damegarderoben? Nei, slik er det jo ikke.

Anonymkode: 88924...12d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i livet akseptert at mannen min skulle på overnattingstur i telt sammen med en singel venninne. Du gir utrykk for at du ikke liker dette, og det gir han blanke f... i, og spiller på sjalu-kortet! Han er respektløs overfor deg, og bryr seg ikke om hvordan du tar dette, sånlenhe han får det sånn han vil! Det et tydelig for meg at han vil ha sex med henne, siden han ikke vil ha deg med på tur. Du er dama hans, men han prioriterer den single venninna si. Hvor gamle er dere? Og skal de på denne turen? Si til ham at du skal være med, hvis ikke kan han ikke dra. Makan til dårlig oppførsel fra mannen din, er det lenge siden jeg hatt sett! Lykke til Ts :) 

Anonymkode: 0b063...44a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, a l'orange skrev:

Høres vi ut som om vi er fjorten fordi folk legger an på oss?

Nei, det er heller de som driver og søker bekreftelse som høres unge ut. Og i endel tilfeller er de det også.

Jeg sa at vennene/folk dere kjenner høres 14 ut, ikke dere. Jeg har også noen sånn desperados blant de jeg omgås eller møter på, men langt fra alle. Og de som legger an på alt de ser, er ikke nødvendigvis single, heller. Men jeg anser ikke det å dele en fritidsinteresse som å klenge eller sjekke. 

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke enig i tankegangen om at hvis det hadde vært en mannlig venn hadde det vært greit, så derfor må det også være greit med en venninne. Den «testen» funker rett og slett ikke i alle situasjoner. Tenk feks: det er greit at en mann kler av seg i herregarderoben, derfor må det også være greit at han heller tar dusjen i damegarderoben? Nei, slik er det jo ikke.

Anonymkode: 88924...12d

Hæ?

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 20.03, a l'orange skrev:

Den er enkel; Biologi.

Ikke alle, men de fleste mennesker, har en kjønnsdrift. De fleste heterofile menn ønsker å omgi seg med svært feminine kvinner. De fleste heterofile kvinner ønsker å omgi seg med svært maskuline menn.

I den grad vi har venner, skaffer vi venner av samme kjønn, både fordi vi er mest lik disse, men i tillegg fordi det øker sjansen for at vi oppfattes som hhv svært maskuline eller svært feminine. 

Dette handler om hvordan vi er programmert til å ha mest mulig sex for artens overlevelse. Helt uavhengig om man egentlig ønsker seg barn eller ei, så er det dette man trekkes mot.

Derfor er det få som ønsker å bruke tiden med en singel og aseksuell venn, særlig en av motsatt kjønn, i et klamt telt fullt av mygg og promp, med mindre de må.

Og enda færre som ønsker seg en kjæreste som bruker tiden sin på dette. 

Rasjonelt nok for deg?

Som en bonus til deg, kan jeg si at jeg ville vært mer bekymret for at en kjæreste ikke ville ha knullet en kvinne han lå i telt med, enn at han ville ha knullet en kvinne han lå i telt med. 

Øh 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, a l'orange skrev:

Høres vi ut som om vi er fjorten fordi folk legger an på oss?

Nei, det er heller de som driver og søker bekreftelse som høres unge ut. Og i endel tilfeller er de det også.

Men igjen, det var en her inne som begynte å surre med slike idéer.

Det er mye av det her inne.

Alle de som legger an på opptatte mennesker, bare for å finne ut om de klarer å lokke personen vekk fra kjæresten eller ektefellen. 

Godt voksne kvinner som sitter og sveiper på tinder for å finne ut om de er pene.

Venninner som klenger seg til kompisen og vil dra på telttur med bare han, og ikke kjæresten hans. 

Og det er jo nettopp sånne mennesker jeg anbefaler folk å holde seg vekk fra. Og, selvfølgelig, selv holder meg vekk fra.

 

Trådstarter, jeg er enig med de som sier at det er problematisk hvis du skal lytte til alle råd, og la deg forvirre av at de er ulike. Du kan ikke la andre styre hva du skal føle og mene. Samtidig synes det var en veldig lur avgjørelse du tok, da du ble enig med deg selv i at AKKURAT NÅ så føles dette ikke greit. 

Det er sånn livet er.

Det er en utvikling hvor noe er greit en stund, og så kan det endre seg med tiden. Noen av kjærestens venner er ok, andre er det ikke.

Magefølelsen er det beste kompasset ditt. Hvordan du har det, er essensielt. Følg dette.

Om han ikke er fornøyd med det, neivel, da får han gå. Han kan ikke drive og endre på deg, og i alle fall ikke med manipulasjon, mas og gnål.

Hvis du tror at alle er desperate etter å ha sex med deg, er du utrolig innbilsk. Kom deg ned fra din høye hest og slutt å tro at alle vil ha sex med deg, både kvinner og menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Taoisten skrev:

I de fleste andre kulturer, og i de fleste andre tidsperioder ville denne problemstillinga vært helt absurd.

Ja, hvis du jobber 14-16 timer i døgnet og såvidt har tid til å tette taket, spise, knulle kona og sove, er nok teltturer for gøy en ganske fjern tanke. 

Anonymkode: 203f5...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville sagt at om hun er så viktig ( i tillegg til det lite hyggelig han sier til deg ang sjalusi), så må han gjerne dra på tur- men da må han sove andre steder når han kommer hjem. Ikke i min seng, og ikke i mitt hus. Jeg hadde gjort det slutt. 

Anonymkode: 620dd...1cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎4‎/‎12‎/‎2019 at 7:17 PM, AnonymBruker said:

Dette! Jeg gjorde ikke det, respekterte at mannen min ble sjalu, jeg krevde min rett til å være sammen min venn. Viste seg jo at jeg var forelsket, hadde ikke skjønt det selv ennå. Forholdet endte og jeg har hatt mye dårlig samvittighet i ettertid. Det er et skikkelig dårlig tegn når det man selv har lyst til skal trumfe at partneren blir usikker. Uansett om han overhodet ikke har følelser for venninnen sin, må han respektere hva du føler rundt dette her TS, ellers har dere ikke et skikkelig godt forhold, det er ikke dere to mot resten av verden. Alle har sine grenser, det er jo helt tydelig i denne tråden, du må stå opp for din. 

Anonymkode: 175f6...4c2

Godt sagt. Det er det det er. Den dagen man bryr seg så lite om partnerens følelser er forholdet på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...