Gå til innhold

Hvor går din grense for hva din kjære kan gjøre med en venn av motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er tydeligvis alene med henne støtt og stadig. 

Anonymkode: afdbf...bb7

Ja, det kan jo være hyggelig når man er nære venner. 

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her:

Han sier at det selvfølgelig hadde vært greit om jeg ville dratt på telttur med en kompis. Men jeg har ingen nære mannlige venner som det ville vært naturlig å gjøre slikt med, og det vet jo samboeren min. 

Anonymkode: 99171...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som har vært litt på fjellet vet at telt et alt annet enn en romantisk eller seksuell setting.

Hadde blitt overrasket over at hun ikke ville ha brukt tiden med meg, som hun vanligvis vil. Men selve teltsettingen gjør ingenting til eller fra.

Anonymkode: f0f89...8f9

Tja... Si ikke det. Jeg har hatt sex i telt. På vinteren. Flere ganger. Ingen problem i det hele tatt. 

Min samboer hadde aldri fått lov til å dra på en sånn tur med ei venninne.

Anonymkode: 23a77...1b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer hadde aldri fått lov til å dra på en sånn tur med ei venninne.

Anonymkode: 23a77...1b6

På seg selv kjenner man andre.

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kan de ikke ha hvert sitt telt da? 

Anonymkode: 6d6f1...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært aktuelt for vår del. Og det går begge veier. Ikke alle er utro over en lav sko, og vi stoler på hverandre, men vi respekterer hverandres grenser og tar hensyn til hverandres følelser så langt det lar seg gjøre. Andre par igjen har ingen problemer med det. Vi er forskjellige og det finnes ingen fasit på hvordan et forhold skal være. 

Om å sove i telt med en venninne er viktigere enn at mine grenser blir respektert og tatt hensyn til, må vi ha en alvorsprat og vurdere hva vi gjør videre. Jeg hadde aldri hatt hjerte til å reise når jeg vet hva han føler om det. Man må ofre noe i et forhold.

Anonymkode: 2c0c8...5d7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg skjønner han jo på et vis. For om jeg drar på telttur med ei venninne så er det jo ofte for å pleie vennskapet med denne personen. Mimre om gamledager, le av interne ting, prate om ting som kanskje ikke min venninne er komfortabel med å si foran en utenforstående. 

Da hadde jo settingen blitt annerledes om min samboer hadde vært med.  

Anonymkode: 99171...a41

Catche up kan de helt fint gjøre over en øl! To øl, ti øl, bare kom hjem etterpå. Kjæresten min har også venninner. De må bare finne på ting, gå ut med felles venner uten meg, men om han kommer og sier at de skal sove i samme seng går det for langt. Spiller ingen rolle om de har pleid å gjøre det slik. Spise middag sammen alene hadde jeg nok også stusset litt ved, og en slik telttur innebærer begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært aktuelt for vår del. Og det går begge veier. Ikke alle er utro over en lav sko, og vi stoler på hverandre, men vi respekterer hverandres grenser og tar hensyn til hverandres følelser så langt det lar seg gjøre. Andre par igjen har ingen problemer med det. Vi er forskjellige og det finnes ingen fasit på hvordan et forhold skal være. 

Om å sove i telt med en venninne er viktigere enn at mine grenser blir respektert og tatt hensyn til, må vi ha en alvorsprat og vurdere hva vi gjør videre. Jeg hadde aldri hatt hjerte til å reise når jeg vet hva han føler om det. Man må ofre noe i et forhold.

Anonymkode: 2c0c8...5d7

Dette! Jeg gjorde ikke det, respekterte at mannen min ble sjalu, jeg krevde min rett til å være sammen min venn. Viste seg jo at jeg var forelsket, hadde ikke skjønt det selv ennå. Forholdet endte og jeg har hatt mye dårlig samvittighet i ettertid. Det er et skikkelig dårlig tegn når det man selv har lyst til skal trumfe at partneren blir usikker. Uansett om han overhodet ikke har følelser for venninnen sin, må han respektere hva du føler rundt dette her TS, ellers har dere ikke et skikkelig godt forhold, det er ikke dere to mot resten av verden. Alle har sine grenser, det er jo helt tydelig i denne tråden, du må stå opp for din. 

Anonymkode: 175f6...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært aktuelt for vår del. Og det går begge veier. Ikke alle er utro over en lav sko, og vi stoler på hverandre, men vi respekterer hverandres grenser og tar hensyn til hverandres følelser så langt det lar seg gjøre. Andre par igjen har ingen problemer med det. Vi er forskjellige og det finnes ingen fasit på hvordan et forhold skal være. 

Om å sove i telt med en venninne er viktigere enn at mine grenser blir respektert og tatt hensyn til, må vi ha en alvorsprat og vurdere hva vi gjør videre. Jeg hadde aldri hatt hjerte til å reise når jeg vet hva han føler om det. Man må ofre noe i et forhold.

Anonymkode: 2c0c8...5d7

Flott det, om du kunne argumentere for dette rasjonelt.

Anonymkode: d6008...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe særlig sjalu, men akkurat det der tror jeg er over hva som er komfortabelt for meg. Hvis flere var med, null problem, men bare de to i et lite telt langt fra andre... Man blir ganske lett intim i en sånn setting.

Hadde ikke likt det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her:

Han sier at det selvfølgelig hadde vært greit om jeg ville dratt på telttur med en kompis. Men jeg har ingen nære mannlige venner som det ville vært naturlig å gjøre slikt med, og det vet jo samboeren min. 

Anonymkode: 99171...a41

Da ville jeg skaffet en😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott det, om du kunne argumentere for dette rasjonelt.

Anonymkode: d6008...161

Hva er det du babler om egentlig? Jeg synes Ts forholder seg rolig og saklig og forsøker å se ting fra begge sider.

Anonymkode: 88924...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på for min del. Jeg ser for meg scenarioet med min mann og ulike venninner av ham, og noen hadde jeg ikke hatt noen problemer med at han dro på telttur med, og andre hadde jeg vært litt mer urolig over. Så, min konklusjon  er at det ikke er en konkret fasit, men avhengig av forholdet og historien dem imellom.

Anonymkode: ff1f8...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller jo egentlig ingen rolle hva alle andres grenser er, for de er jo alle forskjellige. Her er det dine grenser som er viktige, og du har faktisk lov til å ha noen, selv om du ikke er sjalu av deg!

Men for å svare på spm: Jeg er heller ikke sjalu, men det der hadde ikke vært ok for meg. Soving i samme seng/telt er jo helt unødvendig når man faktisk har mulighet til å ha hvert sitt hotellrom/telt. Jeg er nå singel og har flere gode guttevenner med kjæreste/samboer. Ville aldri sovet med de heller, det ville føltes helt galt for meg. Og ville aldri nektet noens kjæreste å være med på noe, sånn som du blir her. 

Selv om de kanskje ikke er utro er de ikke særlig greie mot deg uansett.... 

Anonymkode: 69120...1ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott det, om du kunne argumentere for dette rasjonelt.

Anonymkode: d6008...161

Den er enkel; Biologi.

Ikke alle, men de fleste mennesker, har en kjønnsdrift. De fleste heterofile menn ønsker å omgi seg med svært feminine kvinner. De fleste heterofile kvinner ønsker å omgi seg med svært maskuline menn.

I den grad vi har venner, skaffer vi venner av samme kjønn, både fordi vi er mest lik disse, men i tillegg fordi det øker sjansen for at vi oppfattes som hhv svært maskuline eller svært feminine. 

Dette handler om hvordan vi er programmert til å ha mest mulig sex for artens overlevelse. Helt uavhengig om man egentlig ønsker seg barn eller ei, så er det dette man trekkes mot.

Derfor er det få som ønsker å bruke tiden med en singel og aseksuell venn, særlig en av motsatt kjønn, i et klamt telt fullt av mygg og promp, med mindre de må.

Og enda færre som ønsker seg en kjæreste som bruker tiden sin på dette. 

Rasjonelt nok for deg?

Som en bonus til deg, kan jeg si at jeg ville vært mer bekymret for at en kjæreste ikke ville ha knullet en kvinne han lå i telt med, enn at han ville ha knullet en kvinne han lå i telt med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Trodde jeg var "normalt" sjalu, men hvis det som kommer frem her er normalen, så er jeg nok ikke det. Hadde hatt null problem om han dro på telttur med en venninne. Han elsker å dra innover fjellet med sekken pakket mens jeg hater det. Han har 2-3 turer i året med venner, og hvilket kjønn de har er meg rivende likegyldig. At de sover i samme telt er jo veldig praktisk, mindre å bære på, så igjen, null stress. Hadde jeg sakt noe på det, hadde han trodd jeg hadde tulla. 

Anonymkode: 10b25...2c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg krevde min rett til å være sammen min venn. Viste seg jo at jeg var forelsket, hadde ikke skjønt det selv ennå. 

Anonymkode: 175f6...4c2

En del av oss trenger ikke andre til å fortelle oss hva vi føler. Har oversikt selv, og litt impulskontroll. 

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, a l'orange skrev:

jeg ville vært mer bekymret for at en kjæreste ikke ville ha knullet en kvinne han lå i telt med, enn at han ville ha knullet en kvinne han lå i telt med. 

Jeg ville vært veldig bekymra for kjæresten hvis han knulla ei venninne som jeg har sett ham ha platonisk, søsteraktig energi med. Ville lurt på om han var riktig frisk.

Dette er en mann som tom sier om svigerinna si at "hun er hyggelig, men ikke særlig pen" (broren er åpenbart uenig). Så han er ikke den typen som ikke får med seg om folk er attraktive eller er sjenert for å snakke om det. Jeg ville muligens vært sjalu hvis han hadde ei venninne han syntes var sexy/ min look alike. 

Anonymkode: 203f5...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller min mann tilbringer tid alene med noen andre av det motsatte kjønn. Det har vi virkelig ingen grunn til. 

Det er meget spesielt at du er uønsket på denne turen, og vi vet alle hvor lett lysten til ting kan ta overhånd.

Man sover ikke sammen med en annen av motsatt kjønn når man er i et forhold, uansett hva. Da kan man droppe å være i et forhold slik jeg ser det. 

Det får være opp til hver enkel, men da tenker jeg at det er noe som mangler i ens nåværende forhold. Ingen i min vennekrets hadde heller aldri gjort noe sånt. 

Både jeg og min mann har hatt nære venner av motsatt kjønn før vi ble sammen, de vennene er nå kun bekjente. Enkelte valg tar man, og en viktig faktor i et forhold er respekt.

Jeg selv har hatt mange guttekompiser jeg har sovet med og det utviklet seg lett til følelser og til å holde rundt hverandre, uansett om man ville eller ikke. Det kan lett bli sånn når man er nære hverandre, og er alene. 

Han høres dust ut. Sorry. 

Anonymkode: 4b1b2...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært veldig bekymra for kjæresten hvis han knulla ei venninne som jeg har sett ham ha platonisk, søsteraktig energi med. Ville lurt på om han var riktig frisk.

Dette er en mann som tom sier om svigerinna si at "hun er hyggelig, men ikke særlig pen" (broren er åpenbart uenig). Så han er ikke den typen som ikke får med seg om folk er attraktive eller er sjenert for å snakke om det. Jeg ville muligens vært sjalu hvis han hadde ei venninne han syntes var sexy/ min look alike. 

Anonymkode: 203f5...06c

Jeg ville vært mer bekymret dersom en voksen mann hadde ‘søsteraktig kjemi’ med en voksen kvinne som ikke var hans søster e.l. Da hadde jeg tenkt at den ene ikke var særlig flink til å sette grenser. Hadde tenkt det om single mennesker av samme kjønn også. Det er et eller annet med å ta et oppgjør når man går inn i et forhold, som jeg synes er viktig.

Den som danner familie må klare å bryte opp, og den single må la vennene få lov til å danne egen familie, uten å henge på slep. 

At han ikke er tiltrukket av svigerinnen er nå så sin sak. Man behøver ikke være tiltrukket av alle kvinner i verden for å ‘bevise at man er mann’.

Og er det noen det er greit å slippe tiltrekning til, så må det da være svigerinnen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...