Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
:grine::grine::grine: :cry: :cry: Farmora mi er borte :cry:

:trøste:

Syns forresten du kan bruke studentkortet ditt og bestille tur til halv pris.. Når det ikkje går ut før 2007 så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:trøste:

Jeg skjønner det gjør vondt. At ting føles tungt og trist nå. Men prøv å tenk på de gode tingene og de positive minnene. Og husk, du skriver at hun har vært syk en stund og hatt mye vondt. Nå føler hun ikke lengre smerte. Endelig kan hun få hvile. Er ikke det litt godt å tenke på?

Jeg er og enig i at du bør kunne bruke studentkortet. Når du har det så!

Sender deg varme tanker,og håper det går litt bedre snart.

:klem: og litt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Det er alltid trist når noen man er glad i dør, men kan du prøve med å tenke på at litt av farmora di lever faktisk videre i deg, og dine søsken og alle som har hatt noe med henne å gjøre. For dere har lært ting av henne som dere kanskje aldri ville ha lært av noen annen, og dere vil alltid ha minnene. Den triste delen av minnene vil etterhvert blekne, og da er det de koselige og morsomme tingene du kommer til å huske.

Jeg er også enig i at du kan bruke studentkortet ditt. Det er jo gyldig - altså er det "lov".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jupp.Jeg skal bruke studentkortet, og det uten snev av uggen samvittighet. Det er stor forskjell for pengeboka på en billett til 4500 og en til 2100.

Begravelsen blir på torsdag, som jo tilfeldigvis også er min bursdag. Jeg har litt merkelige følelser i forbindelse med det, for det blir også på dagen 29 år siden min farfar døde (samme dag som jeg ble født). Håper ikke familien kommer til å forbinde bursdagen min med død og begravelser heretter.

Skulle kanskje tro at jeg bare blåste i bursdagen min i år, og droppa feiring, men vi har bestemt oss for å feire når jeg kommer hjem. Er viktig å la livet gå videre også, og en positiv begivenhet kan jo være noe som hjelper oss til akkurat det.Håper jeg.

Lille bikkja ligger og snorksover på teppet sitt-hun tok seg helt ut i går, og skulle bare herje og leke hele tida. Nå er hun i drømmeland, og spreller så smått med de små beina sine. Ganske søtt å se på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, leit å høre om farmoren din :-( . :klem: til deg, håper det ordner seg med flybilletter og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Dere er jammen gode om legger så fine meldinger igjen i boka mi- tusen takk veslo, Bustetroll, Cata og Hildegard! :klem:

Nå skal jeg gå inn for å komme opp på 600 innlegg...noen bittesmå mål må man da ha her i verden. Og siden jeg fortsatt bare er hjemme og soser rundt (og selvfølgelig gjør husarbeid når jeg bare får ÅNDEN over meg... :wink:) så burde jo det være fullt mulig.

Er fortsatt i et ganske merkelig humør-litt anspent og deppa og rar. Blir sikkert godt å komme oppover til familien ,selv om det bare blir for noen få dager- vi skal tilbake igjen i juli, så derfor er jeg der bare fra onsdag-lørdag. Like greit egentlig. Håper å få møtt den andre bestemora mi mens jeg er hjemme, hun blir 90 til høsten og har så smått begynt å skrante, men hun er ei søt og artig og koselig gammel dame som jeg er kjempeglad i.

Pinnylurva er i furtemodus fordi det regner sånn, og da blir turene gaanske korte, men det hjalp betraktelig å få et tyggebein. Hun er ganske så lettkjøpt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Er egentlig det at man har begynt å LIKE "Doctor Quinn, medicine woman", noe godt tegn...?

Hvorfor kan jeg ikke bare knø meg ut og begynne å jogge i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit med farmoren din - alltid vondt å miste noen man er glad i :cry:

Ta vare på alle de gode minnene!

Tenker på deg!

Klem fra Charmina :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Charmina og pusla ; :klem:

Nå har jeg snakket med lillesøstra mi i telefonen i nesten en time, og fått vite i nitidig detalj hvilke planer som gjelder for begravelsen. Blir heftig og mektig, siden vi er så stor familie-farmor hadde 8 barn, 20 barnebarn og 15 oldebarn, og i tillegg en mengde annen slekt og venner- masse mat (fellesmiddager) som skal planlegges, og min tante stod visstnok med hele seg oppi en diger bolle kjøttkakedeig. Familien har ytret ønske om at jeg og lillesøster (bittelita, bare 18 ååår,stakkar...) skal synge, men det tror jeg ikke vi er i stand til. Blir to takter sang, og så en gråteseanse, er jeg redd. :-( . Høres ihvertfall ut som om de har planlagt et fint og verdig arrangement, der en del av farmors yndlingsmelodier skal være med, som Charlie Chaplins "Limelight" og "Gabriels obo" fra "The Mission".

Siden hun ikke var spesiellt kristent anlagt, leter de etter salmer som ikke er tunge eller oser av død og dom. Har full tillit til at de velger noe bra.

Sjøl lager jeg og hunden (som er MED...) kylling tandoori i dag. Skikkelig Toro-dag, det er sikkert og visst, men det var det jeg hadde perverst lyst på i dag. I kveld blir det korøvelse, og i morgen skal koret synge under 10årsjubileumet til fysioterapiutdanninga til HiST. Det kan bli gøy, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Huhei. Jeg reiser hjem på fredag,jeg. Oooog har bestilt studentbillett, så hvis hun skrankedama på flyplassen ser på meg med granskerblikk, skal jeg bare sette opp mitt søteste og mest studentaktige blikk...så kan hun se inn i mine lyseblå...

Den begravelsen blir tidenes mest heidundrende,tror jeg. Et oppmøte av dimensjoner (alle barnebarna,f eks, 20 stk)+ anna slekt og sånt. Skikkelig mafioso-tilstander...

I dag er .... det jeg skriver mest av, tydeligvis.

Hadde en skikkelig rar drøm. Plutselig var hagen vår full av unger, sånn mellom 8 og 12,ca, masse masse, sikkert 30 stk, som herja rundt og bråkte. Jeg ba dem gå hjem eller dempe seg, men da kom de inn, og STJAL ALT SKITTENTØYET VÅRT! Husker i detalj hvilke av sambos boksere de stakk av med( :tunge1::roll: ), og også at jeg dro avgårde for å få dem tilbake. Noe så urteit.

I dag skal koret opptre. Vi skal synge hele fem sanger, nemlich disse ; "Mitt hjerte er ditt", "Dream a little dream of me", en "Jubileumskantate", "Hjertemedisin" og "My funny valentine". Så bra som vi synger, er det bare dømt til å bli vill suksess!

Etterpå skal jeg avgårde og kjøoe meg nye dyre sko for bursdagspengene jeg fikk av min mor. Lenge siden sist jeg shoppa noe, så det kan jo bli deilig.:)

Men jeg sitter her i bare dyna, så aller først skal jeg sparke rumpa mi inn i dusjen og bli litt mer presentabel.

Mornings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Utrolig hva man kan drømme gitt! Lo godt da jeg leste at de stjal allt skittentøyet............det skulle jeg nesten ønske noen kom her og gjorde akkurat nå :ler:

Lo litt av alle de ungene også siden jeg jo snart skal ha 22 7åringer i selskap her :o :ler:

Håper du får en fin dag i dag snuppeluppa!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Takk for klem, du er jammen søt :-) .

Har ikke vært så mye babling her inne i det siste-har foregått såpass mye "ute i verden" at det rett og slett ikke har blitt tid.

Nå skal jeg snart på tur med den lille smurfa mi,må bare skrible litt først,og trøkke i meg den ovnsvarme kanelbollen jeg har på fatet.Namnam-skikkelig sunn lunsj.

I morra reiser jeg nordover, og det er med skikkelig blandede følelser. Kommer bl.a til å treffe min eldste bror igjen,og vårt forhold har vært mildt sagt elendig siden han i et flashback kom på hvor sjefete jeg var mot han da vi var små (er 1,6 år mellom oss).Lurer på hvordan det skal gå-men på den annen side-farmors begravelse er ikke anledningen for å grave opp gammel dritt, og begynner han, får jeg bare være "the bigger person".

Torsdag har jeg bursdag, og i den anledning kjøpte jeg meg sko. Jeg er sko-gal, og er hekta på originale, behagelige, men akk så dyre sko, så jeg tør nesten ikke si hva de kosta. Men hver gang jeg ser skoene (nesten mer støveletter, med snøring, litt sånn bokser-aktige) smiler jeg, og da tror jeg det er verd det. Av og til skal man gjøre ting "bare fordi man har lyst".

Var og prøvekjørte bil sammen med sviger, og det var jo et heftig prosjekt. Først en Mitshubishi Colt, liten og kjapp, men med skikkelig dølle bakeseteputer. Jeg satt der bak, og ble slengt rundt omkring. Så en Honda Jazz. Den likte baksete-lou mye bedre, for setene var bedre, og det bråkte mye mindre inne i bilen. Den har hun også hatt til låns helt til i dag, så da burde hun kunne ha gjort seg opp en formening om den. Men dama rir ikke samme dagen som hun sadler. :-)

Nå ligger lille rufsepelstufs og ser på meg med runde kueløyne- hun har effektive metoder for å få det som hun vil, så nå blir det tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur! Yehaaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Tilbake!

Så var jeg tilbake etter begravelsen til farmor. Det var jammen en heftig tur hjem. Kom tirsdags kveld, hele onsdag gikk med til baking og ordning og mottakelse av alle slektingene som kom, og på torsdag var begravelsen.

Det var også helt tilfeldigvis bursdagen min, samtidig som det var nøyaktig 29 år siden farfar døde. Han døde to timer etter at jeg ble født, så bursdagen min er nå rammet inn av mine besteforeldres død og begravelse. Det kan jeg love er en merkelig følelse. Folk kom og gratulerte meg stille med dagen etter hvert, og det kjentes veldig, veldig rart. Forøvrig var begravelsen veldig fin. Trist men vakker. Da vi kom,spilte de vakker klassisk musikk, og min bror og søster sang og spilte under seremonien. Samme bror holdt også tale, og det gjorde tanten og onkelen min også. Mye vakker musikk ble spilt, bl.a Charlie Chaplins "Limelight"-farmors yndlingsmelodi.

Sammenkomsten etter begravelsen var også fin-over 100 stk var samlet for å minnes henne og være sammen og trøste hverandre. Etterpå var den nærmeste familien samlet hjemme på gården for bilder, kaffe og sodd seinere på kvelden. Vi avsluttet dagen med at vi søskenbarna samlet oss, drakk litt vin og litt øl og pratet og mimret og snakket om farmor og om ting som har hendt. Jeg tror hun satt på sin lille sky og drakk Tia Maria-likør og kikket ned på oss,jeg, godt fornøyd med hvordan familien organiserte hennes begravelse, den var helt i hennes ånd.

Det eneste er at jeg har sovet skrekkelig dårlig. Jeg lå i en gammel skyveseng på en elendig madrass, og trangt som makrell i tomat. Det hjalp ikke engang at mamma hadde funnet fram min gamle bamse som har nese som ser ut som en t***. Det tror jeg ikke den gamle damen som i sin tid lagde den tenkte på...

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint å lese at begravelsen var ordnet i din farmors ånd, og at det gikk greit. Du er sikkert utmatta nå, man blir litt tom etter sånne opplevelser, mye følelser, mennesker og inntrykk.

Tihi, den bamsen hørtes jo litt interessant ut da :wink: .

Ha en flott søndag videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...