Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Sikkert derfor hun har hatt litt dårlig matlyst de siste dagene, Cata, fordi hun drev og fordøyde selvangivelsen, den lille sleipe luringen :tunge1: .

Onsdag- og siste "vanlige ukedag før kjæresten tar langfri i forbindelse med Himmelspretten og blir hjemme maaaange dager i strekk. Hørtes ikke klistrete ut jeg nå, vel? I kveld kommer søstra hans på besøk fra Stavanger, og i morgen skal vi avgårde på tur til nordmøre for å besøke den bittelille farmora som lager så utrolig god mat. Jeg tror nesten hun må være et av verdens blideste mennesker i tillegg, så det blir bare koselig.

I dag fikk jeg ordna opp med selvangivelsen- ringte Bergen likningskontor og fikk dem til å sende ny i posten. Puh. Det har voldt meg litt mentalt stress, det der.

I dag skal jeg være Flink Jente og prøve å få gjort en del husarbeid. Man skulle tro man ble kjempemotivert til det av å være hjemme- men den gang ei, så det ser ganske skrekkelig ut her nå, og på toppen av elendigheten ligger lille Hårball (hund) og logrer og smiiiiler...

So long- frokost først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Jeg fryser sånn. Og det regner. Er nesten så man blir usikker på om det er mai eller oktober. I tillegg har jeg et ugudelig søtsug (hormoner?) og har nettopp sjaina kjøkkenet. Krisen avverget der. Bare badet igjen, og det tror jeg jeg tar i kveld.

Ønsker meg noe ny, kul musikk.Har radioen på, men de spiller bare kjedelige sanger...*furtfurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Fredag og fridag for alle mann!

Stakkars sambo ligger og sover i sengen sin han. Våknet i natt av en ugudelig tannpine som har holdt han våken mestparten av natta. Nå har han vært til tannlegen, og er fullstendig dopet ned. Dakar søte snuppeluremannn.Jeg har nusset på han og puttet han under dynen. Pinny ligger og passer på han nå. :-)

I går var vi alle sammen (sambo,jeg, samboes søster og mor) på tur til nordmøre og besøkte sambos farmor. Det var skikkelig koselig, den gamle dama der er en skikkelig morsom sjarmbolle av en bestemor, bitteliten, og så lager hun utrolig god mat. Artig og koselig tur. Etter at vi kom hjem hadde vi felles kveldsmat som perfekt avslutning på kvelden. Men så brøt altså tannhelvete løs. Heldigvis er ting mer okei nå.

Skikkelig grått og rengtungt ute- blir døsig og tiltaksløs av sånt. Og så har jeg akutt lyst på kanelboller. Naaam. Vaaarme deilige kanelboller med kakao til, dèt hadde vært noe, det! O,synd kom og forfør meg! Tenker jeg mmå sjekke om vi har ingrediensene- det er jo fredag, så da er det looov med litt knask. Og hvis ikke, er jeg i deep shit, for jeg er rimelig blakk og får ikke penger før på onsdag. :tunge1: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sniff....sniff....kanelboller?* Syntes jeg kjente en deilig duft strømme ut av PC'n et øyeblikk. Kan det ha vært nystekte kanelboller?

Uff...må visst slutte å drømme og karre meg inn på kjøkkenet for å steke fisk. (Lukter ikke på langt nær så godt som kanelboller....) :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Internettet vår døde... derfor har det vært fint lite aktivitet her inne den drøye siste uka-

MEN nå er jeg tilbake! Hunden er også tilbake (har for såvidt vært her hele tida...).

Pinse. Hva er egentlig pinsen til minne om, egentlig? Uansett er det deilig med noen dagers sammentid med kjæresten- vi har små ferier med korte mellomrom nesten hele tiden denne våren, kjennes det som. Ikke den verste følelsen det. :hjerter: .

I dag er det skikkelig surt og ekkelt, og fingrene mine er nesten stive av frost (bivirkning av å ha bodd i luseleilighet sammen med tysk kreamiker på sent 90-tall, hvor isen på do (!!!) frøs en vinter,og temperaturen på stua var 0 grader....Jaja, bygones, ikke rippe for mye opp i sånt gammelt møl. :-) .

Jeg konstanterer at bunaden har krympet i skapet, og at det er for kort tid igjen for å slanke seg inn i den til 17mai. Frekke klesskap! På den annen side slipper jeg jo å drage rundt på 3 kg våt ull, som jo lukter litt saueaktig. Får ta det med fatning og satse på comeback til neste år.

Vofsen og jeg var ute og herja i sted. Hun fant seg en diger grein på nabotomta, og så lekte vi dra-leken med den. Artig. Begge ble helt pumpa, og bikkja var superblid etterpå. Nå er hun med sambo bortover til svigermor og smisker helt sikkert til seg en kakebit eller to. Sviger må ALDRI få hund, den ville blitt et bortskjemt kakemonster :wink: .

Vi har også blitt så harry at vi fortløpende vurderer en tur over grensen på mandag for å kjøpe noe godmat til 17mai, litt godt pålegg, sild kanskje og litt sider. En tur er en tur, selv om det bare er 10 min kjøring fra grensa.

NUH skal jeg gå og forberede kveldens romantiske middag. Vi skal ha indrefilet med bearnaise (harry men godt) og brokkoli og sopp og poteter i båter. Gleder meg! Etterpå tenker jeg vi spretter en flaske hvitvin og til sist sjangler vi oss en tur med Dyret.

God lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du, hva slags hund er det du har? Min hund elsker :hjerte: å dra pinner han også!

Ha en superfin langhelg of god 17. mai!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett tydeligvis friskt igjen. Bra! Godt med noen inneklemte fridager sånn at man får sett noe til sambo. Dagene er som regel travle nok.

Så forresten ekstrem-søt valp i går. Noe slags spaniel-greier, tror jeg. Må ta et lite søk på nett og se om jeg kan finne ut hva det var, -lurer på om det kan ha vært tibetansk spaniel eller noe slikt. Den satt på eierens arm og kikket nysgjerrig over disken da jeg var inne på en byggevareforretning. Tror den lurte litt på de spennende klikkelydene da mann bak disk klapret på PC'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Dette er en skikkelig pyton dag.

Farmoren min er skikkelig dårlig. Faktisk så dårlig at det kan se ut for at hun ikke står han av, som alle "søringa" elsker å tro at vi nordfra sier hele tida. Tror faktisk ikke jeg har brukt utrykket før nå.

Hun har hatt vondt i magen i lengre tid, sånn av og på-smerter, og har vært innlagt for utredning tidligere i vår, men nå ble hun plutselig mye dårligere, og ble innlagt på tirsdag. Da fant de betennelse i bukspyttkjertelen. I går fikk hun plutselig nyresvikt, og i morges ble hun dramatisk mye verre. Faren min og alle søsknene hans (de er 8 stk) er samlet på sykehuset hos henne nå. Hele greia er egentlig et stort sjokk, og jeg har vært utenfor helt siden mamma ringte i formiddag og begynte samtalen med "jasså, dokker e der i Trondheim"-en så dårlig start varslet egentlig bare at hun hadde dårlig nytt å komme med, og det stemte jo.

Farmora mi har bodd rett over gårdstunet (vi har gård) fra oss i alle år, har passa oss og kjefta på oss og servert oss brødskive og boller og smultringer, saft,kaker og grøt , irritert oss grenseløst innimellom, men alltid vært der som noe stabilt og konstant. Nå blir hun antageligvis borte. Vel er hun 83, men det er enkelte mennesker som virker udødelige helt til de plutselig bare ikke er der lenger. I dag har jeg tenkt mange ganger på det søte smilet hennes og de gode klemmene- den gode lukta av nybakte boller og brød, og synet av den lille runde kroppen hennes når hun gikk rundt i hagen og luka. Kanskje jeg aldri mer ser henne igjen. Det er en utrolig sår følelse.

Takk for besøk, lillesky og Cata! Den lille hunden hørtes råsøt ut- og det kan sikkert være tibetansk spaniel, de er søte hunder.

Liten pause nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Ramla innom dagboka di og tenkte jeg skulle hilse pent.

Veldig leit å høre om bestemoren din, jeg forstår følelsen. Mista farmor for mange år sida, men kan savne henne enda. Hun var også en sånn litt plagsom bestemortype noen ganger, som skulle fore oss hele tiden og helst prate hele tiden også. Men når alt kom til alt var hun jo bare helt nydelig. Det er vemodig når de blir borte. Så trøstetanker til deg.

PS: Pinsen dreier seg om at den hellige ånd kom over disiplene og alle ble helt fulle av den og oppførte seg rimelig crazy og talte i tunger (litt sånn fritt oversatt fra bibelen). Dette er alltid 10 dager etter Kr. Himmelfartsdag, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,så trist å lese om farmoren din! Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Hver gang jeg ser mormor er jeg alltid så redd for at det skal være siste gang. Er det noen jeg virkelig har et fint og godt forhold til i slekta er det min kjære mormor.

Håper sinnet blir litt lettere,og at du har noen rundt deg å prate med.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, masse trøsteklemmer fra Jæren. Skal jobbe kveld i morgen også (fordi jeg var grei og byttet vakt med ei som skulle reise hjem en tur), men skal se etter deg på msn :trøste: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Det går ikke så bra med farmor.Snakket med min far i morges, og jeg har aldri hørt han mer nedfor i hele mitt liv. Han har det ikke noe særlig bra nå, tror jeg. Dagen har gått med til en skikkelig harry svensketur (bedre enn å sitte hjemme og VENTE på mer dårlig nytt- og ,btw, dere vil ikke TRO hvor mange mennesker i joggebukser og med fleece-jakker vi så der- hele fleece-Trondheim må ha tatt turen for å shoppe øl, røyk og falukorv...).

Været står i stil med situasjonen- for 2 min. siden snødde det. Virkelig mai du skjønne milde. Hunden er rolig-er ikke engang vagt interessert i å gå ut i drittværet, og det er noe som hører til sjeldenhetene- hun trosser som regel hva det skal være for å komme seg ut, den sprø rufsetufsa mi. Hun er god å ha nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Takk for god klem, mrsL :-) .

I dag har jeg puttet dagen stappfull av gjøremål, bare for å ha noe å gjøre. Våkna 0715 av korpset som spilte "Hvorhen du går i li og fjell", sovnet, bare for å våkne igjen 5 min senere til de siste taktene av "Gammel Jegermarsj" (jeg tenker automatisk på Klabb&Babb med en gang jeg hører den...). Hvem har kommet på den perverse ideen at små korpsunger skal gå rundt og tvangsvekke folk klokka 0700 17mai? Huff.

Sov en times tid til, før vi stod opp, dusjet, kledde oss og dro på kakefrokost på sambos jobb. Kombinasjonen kake til frokost og overblide hylende sukkergira unger ble egentlig litt i overkant, så jeg var ikke akkurat lei meg da vi dro hjem. Iiiskald i byen, men allikevel stappfullt av folk. Krasja med Åge Alexandersen- det må kalles vårens kjendisopplevelse- HAN er et lite knøtt han-ikke større enn meg (og jeg er 1.62).

Vaska hus da jeg kom hjem og hadde snakka nok en gang med alvorstynget far- orka ikke bare å sitte stille og se på tv. Gikk tur med hunden, herja, og var oppe på skolen og så Vebjørn Rodal-vår lokale kjendis- selge pølser, før vi gikk hjem og grilla våre egne pølser, drakk brus og spiste boller. Bakte kanelboller også i dag, må vite. Hunden fikk også pølse, godt innmost i det vanlige foret.Er det fest, så er det fest.

Sjekka ut flypriser.Deprimerende at det skal være så sabla dyrt å reise på kort varsel. Norwegian flyr ikke Trondheim-Tromsø eller til Evenes lenger, så da blir det bare SASBraathen eller Widerøe, og begge skal ha over 4000 for billetten. Må tenke litt. Er trist å måtte la økonomien bestemme om jeg får med meg begravelsen eller ikke.

De koblet nemlig fra en del slanger i dag, så nå er det bare ventinga som gjenstår. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Du er så god, du veslo :klem:

Nå er det altså slutt. Ti over fire i morges var det over, og nå sitter jeg og surfer etter flybilletter. Dyyyyyrt. 4000, minst, for å komme seg til Bardufoss eller Evenes. Ville det være skikkelig slemt av meg ,i en sånn situasjon, å misbruke studentkortet mitt og bestille en billett til halv pris? Jeg er jo tenknisk sett ikke student, men kortet går ikke ut før i 2007...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...