Gå til innhold

Bableomaltmulig-boka


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Hallais!Tenkte det var en smart idè å ha en "vanlig" dagbok også, i tillegg til bryllupsdagboken. Her skal jeg slarve om Livet Generellt, så her kommer det sikkert masse vås og vrøvl etter hvert.

Men nå skal jeg og hunden gå ut og tisse litt på planter og ting!

Hei!til dem som måtte dette innom, velkommen hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Voi-voi! Der var dagens andre tur over. Bikkja er kjempefornøyd med å ha meg gående hjemme på dagtid for tida, for da blir det masse oppmerksomhet og ørten turer i løpet av dagen!Jeg er ikke riktig så fornøyd med situasjonen. Syns det tar på å gå hjemme i uvissa og ikke helt vite hva framtiden bringer, men heldigvis er bikkja superblid, og jeg har en ensetående snill og god samboer som backer meg opp og støtter meg hele veien. Aner ikke hva jeg skulle ha gjort uten han. :hjerter: :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Rumpe.Jeg får ikke til å linke til dagboka-merkelig,for jeg fikk jo til med den andre....sånn går det når man har teknisk innsikt på nivå med en makaroni :wink:

Jeg er på YA (yrkesrettet attføring). Det var ikke sånn jeg planla at livet mitt skulle bli- jeg skulle jo Bli Noe Stort. Men etter noen års streben for å få til det, ble jeg så utrolig deprimert at jeg bare måtte gi opp og konsentrere meg om å bli frisk.Det har jaggu tatt sin tid, men nå er jeg igang igjen! Fikk kyssesyken i høst, og det var jo skikkelig ugøy, men nå er jeg back and kicking igjen.

Må bare innstille meg på å ta ett og ett skritt av gangen.Rom ble ikke bygd på en dag, bla blabla, og innse at det tar tid å komme på rett kjøl når man har vært utenfor verden såpass lenge. Nå kjenner jeg i det minste at jeg er i ferd med å bli glad i meg selv, og det er jo ikke verst, bare det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med ny dagbok! :dagensrose:

Så heldig du er som har hund,jeg ønsker meg en :P

Ha en fortsatt fin uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jepp.Sukk.Flau. :oops: .jeg som var så flink og gikk tur- og vi som har begynt på et nytt og sunt liv; nå har jeg nettop spist en porsjon pistasj-is :oops: :oops: .

Men det var så GODT!

Og nå skal jeg begynne å tenke ut hva jeg skal gjøre av husarbeid resten av uken, til og med mens jeg koser meg med en deilig overfladisk og bare morsom bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hunden min er jammen super-rar! Ikke det at jeg ikke visste det fra før, men hun overrasker stadig. I dag stod hun som en pinne foran terrassedøra og ville ut. "Okei, du vil tisse og leke litt", tenkte jeg- men det var overhode ikke det hun ville. For hun stoppet opp rett utenfor døra og ble stående og lukte på en flekk på terassen. Bare så vidt hun ville være med å leke, den lille skrulla. Og da vi skulle inn igjen, stoppa hun foran den hersens flekken og ville være sammen med den. Nå er vi inne- og bikkja står pal foran døra og vil ut til flekken sin igjen. Makan :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Grattis & velkommen! :blomst_opp:

Så skjønn hund ;) Med masse snø i den bustete pelsen :ler: Har sååå lyst på hund! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Takk for det, Dark Angel! :blomst_opp: !

Blå er fargen for i dag, selv om jeg ikke føler meg speisellt "blå". Har begynt å planlegge hva som må til for å få fart på saker og ting i heimen- vi bor midt oppi et oppussingsobjekt, og det er ikke alltid like lett å motivere seg selv til å komme igang med ting, særlig ikke når man har svigermor rett over gata, og hun syns hun har "rett" til å synse og ordne på våre ting. Sist observert ute i hagen, vurderende hvilke grener på bjørka som burde "amputeres". Gå bort, damemenneske! Tydelig at hun sliter litt med å innse at lillegutt har flyttet i eget hus, og ikke på hybel, der mor kan komme og ordne og svinse. :evil: .

Ellers skal jeg visst vakse klær...og gå lang tur med bikkjedyret, jeg har lovet meg selv at Prosjekt Svinlange og Barske turer skal begynne denne våren, sånn at jeg får litt bedre kondis, og får stramma meg opp før bryllupet neste år. Vi får bare se hvordan det går :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå skal jeg og hunden gå ut og tisse litt på planter og ting!

tisser du også litt på planter og ting..? :roll:

Svigermor rett over gaten..? :o det hadde jeg sett på som meget vanskelig..

Du virker superflink til å gå tur da :)

Gratulerer med nesten ny dagbok :)

Håper du får en fiin helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok. :-) Er ikke innom bryllupsdagbøkene, men kan nok komme til å kikke innom her i blant. Ville også gjerne hatt hund. *sukker tungt*

Er enig med Bustetroll - svigers rett over gata høres slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Takk, Cata, så kooooselig med besøk!

Svigermor rett over gata...den er av og til riktig greit, og av og til som en terrortrussel...man vet aldri når hun står og "bing-bing"-er på ringeklokka med fingeren sin. Og så har jeg jo tatt gutten hennes, så hun vurderer meg nøøøye. Svigerfar er desverre død, så vi er hennes hovednettverk----angst.

Meheeeen: I dag skal vi på fæst, rai-rai! Supersjefen ti mannen er 50 (tror jeg blir nest yngst på den festen,jeg...), og har tromma sammen en kjempefest på jernbanefolkets hus (kjempefint sted med krystallkroner og gode greier). Mat og laaange taler og fargerike drinker så det står etter. Kan bli gøy. Og jeg skal ha på meg GULLSKOENE mine! :digge: "Diggi loo, diggi ley,alla tittar på mej, der jag går i mina gylna skor. Regner jaffal med et bredt utval av fargerike drinker, og ettersom min eneste plan for morgendagen er å ligge på sofaen og spise lakrisbåter og se "Rosens navn" og kanskje en film til (jooooda, dyret skal få lov til å komme ut og tisse...kooorte tur i morgen, sorry Pinny), så er det fritt fram for lillelou's "slippe løs håret"-kveld. Hrm...får se hva kvelden bringer.

Før vi drar skal jeg legge en kylling i marinade- det er en supersmart og nydeliggod middag, som krever minimum av anstrengelser og som gir max belønning for mikrostrevet.

Sånn gjør man:

Ta en kylling. Priors gourmetkyllinger (ca 1.5 kg) er utmerket. Skjær den opp langs ryggen, slik at man får brettet den ut. Skyll den i kaldt vann, og legg den med skinnsiden opp i en pose, som ligger oppi en skål. Hell over 1 dl olivenolje, skjær en sitron i båter og skvis safta over kyllingen.Sleng sitronbåtene oppi. Skjær en rødløk i 8 båter og sleng oppi. Kvern over litt pepper og sleng oppi noe (hav-) salt. Ta to ferske stilker rosmarin, gjør et lite snitt i skinnet ved hvert bryst, og stapp rosmarin inni. Rasp noen blader til med rosmarin og ha oppi posen.Pakk posen sammen og vend hele greia litt rundt sånn at det blandes godt. Sett i kjøleskapet til dagen etter. Sååå, dag 2, da tar du kyllingen ut av kylen, lar den bli romtemperert.Legg den i ildfast form med skinnet opp, løken og sitronskallene skal være med- whæck det hele i ovnen på 220 grader ca 45 min. Samtidig med kyllingen kan du sette en form med poteter skjært i båter og krydret med hvitløk, salt og pepper og olivenolje. Det blir ferdig omtrendt nøyaktig samtidig, og er VANVITTIG godt!

Huhu..det var dagens oppskrift. Sikkert ukens også, for den saks skyld.

Ha en koselig lørdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nammmm! :sikle: Tror det må bli marinert kylling til middag neste søndag, jeg. I dag blir det svineflatbiff - rett og slett. Driver og løper til og fra jobben så jeg måtte ta noe som er lettvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du slenger fryktelig hist og pist med den maten i kyllingen altså !

Var festen flott?

Jeg var ute en tur i går jeg og,og det føltes ut som om jeg var på skikkelig bondefest fra gamle dager en liten vending,men det gikk seg til da!

Håper søndagen er god som gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:vinke: Heia og takk for hilsen i dagboka mi :)

Jeg har lest i di nå og sett på bilde av hunden, den var skikkelig søt :)

Jeg tror det er bra og spise masse is en og annen gang :ler: Det er helt sikkert godt for :hjerte:

:blomst: Håper du har en fin fin søndag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelou

Mandag...

Fiolett daaag! Det er fantastisk fint vær, men inne sitter jeg, for jeg presterte å vrikke foten noe SKIKKELIG på vei hjem fra lørdagens partyparty. De fiiine gullskoene mine har fått seg noen stygge striper :-( . Søndagen ble en skikkelig rolig dag- jeg merker at jeg faktisk tåler vin dårligere og dårligere, men når jeg er på festfest ca 2 ganger i året, eller enda mindre, så får jeg heller tåle det- kanskje jeg til og med husker å passe meg litt til julebordet. Yeahright. Bikkjelurva er supermisfornøyd med min manglende evne til å gå tur-Heldigvis fant vi Tennisballen Ball, så da kan hun underholde seg selv litt. Den er så spretten at den spretter avgårde fra henne, og da spretter hun etter. Masse gøy for minimal innsats. Svigermor var innom og prøvde å "lokke "meg til å bli med og kaste papir, men da var det jaggu godt å ha en fot å skylde på-så det er ikke bare ille heller. Nå er det forresten ørtende gang jeg vrikker eller forstuer den hersens foten,kanskje jeg burde få meg trebein i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten ørtende gang jeg vrikker eller forstuer den hersens foten,kanskje jeg burde få meg trebein i stedet?

Nei og nei, det må du ikke tenke på en gang.... Hvor tror du den lille vofsen kommer til å gå for å lette på bakbeinet da?????? Akkurat ja! :ler:

Med all den gode gjødselen begynner trebeinet å spire og gro, og vips - så står du der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

AIAIAIIIIII.....det må IKKE skje! Tenker jeg må greie meg med den dårlige foten allikevel :-)

Rødt i dag. Trengte litt farge. Det er så fantastisk fint vær, og jeg har så utrolig lyst på SYKKEL! Har sett meg ut en gullbeige DBS med kurv og 7 gir, akkurat passe by- og tursykkel, jeg vil ikke ha sånn terrengsykkelaktig sykkel, det rimer ikke med mitt imaaaasj (sitat Fred.Olsen), men en passe søt en, det hadde jammen vært noe, det, så kunne jeg og hunden syklet små turer i stedet for å henge så mye på internett. "Ja, du surfer for mye på nettet, hund" (strengt blikk til hunden nå....). Tror vi må stavre oss en tur allikevel, sykkel eller ei. Ta med oss Tennisballen Ball, for den skaper alltid liv og røre. Og hundebæsjposer.Jeg har blitt en kløpper til å plukke bæsj! Svigermor lurker rundt i hagen- det er hennes form for spionaaasj. Etter hennes mening burde jeg sikkert Gjort Ting Sammen Med Henne hele dagen, siden jeg bare er hjemme og slenger uansett, men ikke pokker. Hva har en 28åring (4uker til) og en 58åring som lever som en 75åring til felles? Hekling? Dont't think sooo. En boks maling, skullle jeg hatt. Så kunne jeg og hunden ha malt lister. Hunden hilser til alle som er innom dagboka, og deler ut gratis tryneslikk til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...