Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tydelig negativ den der. Nei nå krysser vi fingre for at den sitter :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk for svar!! Du er gull! Deilig å få diskutert litt med noen i samme situasjon😅 ja, vi får prøve i kveld også! Ganske overrasket egentlig over at jeg fikk el 3 uker etter jeg tok ut spiral. Har jo ikke hatt mensen heller. Hvilken prøveperiode er du i? :)

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!! Du er gull! Deilig å få diskutert litt med noen i samme situasjon😅 ja, vi får prøve i kveld også! Ganske overrasket egentlig over at jeg fikk el 3 uker etter jeg tok ut spiral. Har jo ikke hatt mensen heller. Hvilken prøveperiode er du i? :)

Anonymkode: 21fb5...d21

Det er kjempebra! 👏🏼 Mange venter i flere mnd :) så er positivt at kroppen din fungerer så raskt etter en spiral. 

Jeg er i første trimester :) ble gravid med tvillinger! 👏🏼 (Første barn eller barna 😛) Har hvert med fra begynnelsen av sammen med trådstarter å startet som prøver med litt diverse problemer med å få barn. Men med litt hjelp ble jeg gravid i mai ❤️ Så nå bare følger jeg resten av gruppen her inne både gravide å prøvere å krysser fingre og tær for at alle er gravide snart. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kjempebra! 👏🏼 Mange venter i flere mnd :) så er positivt at kroppen din fungerer så raskt etter en spiral. 

Jeg er i første trimester :) ble gravid med tvillinger! 👏🏼 (Første barn eller barna 😛) Har hvert med fra begynnelsen av sammen med trådstarter å startet som prøver med litt diverse problemer med å få barn. Men med litt hjelp ble jeg gravid i mai ❤️ Så nå bare følger jeg resten av gruppen her inne både gravide å prøvere å krysser fingre og tær for at alle er gravide snart. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Nehei, så gøy!! Gratulerer så masse ❤️ Tvillinger! Så utrolig spennende 😄 

ja, kan man egentlig si at kroppen fungerer igjen etter spiral nå? Trodde egentlig mensen var et bedre tegn. Men håper uansett det går nå😁 har ei på 2 år fra før av.

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nehei, så gøy!! Gratulerer så masse ❤️ Tvillinger! Så utrolig spennende 😄 

ja, kan man egentlig si at kroppen fungerer igjen etter spiral nå? Trodde egentlig mensen var et bedre tegn. Men håper uansett det går nå😁 har ei på 2 år fra før av.

Anonymkode: 21fb5...d21

Takk 👏🏼👶🏻

Om du har hatt eggløsning kommer mensen også om du ikke blir gravid :) For kroppen må blø ut slimhinnen som dannes før egget slipper som skal holde ett foster og om det ikke fester seg noe egg så blør kroppen det ut å gjør livmoren klar til neste eggløsning igjen :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk 👏🏼👶🏻

Om du har hatt eggløsning kommer mensen også om du ikke blir gravid :) For kroppen må blø ut slimhinnen som dannes før egget slipper som skal holde ett foster og om det ikke fester seg noe egg så blør kroppen det ut å gjør livmoren klar til neste eggløsning igjen :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hvorfor stiger ikke tempen min mer tro? Hadde jo knallpositiv test onsdag og torsdag. Hadde også el-smerter. Hvorfor stiger ikke tempen min mer da? Den skal vel uansett stige etter eggløsning, selv om egget slipper eller ikke?

 

C26783F4-17ED-483C-9D52-4738294CCE43.jpeg

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stiger ikke tempen min mer tro? Hadde jo knallpositiv test onsdag og torsdag. Hadde også el-smerter. Hvorfor stiger ikke tempen min mer da? Den skal vel uansett stige etter eggløsning, selv om egget slipper eller ikke?

 

C26783F4-17ED-483C-9D52-4738294CCE43.jpeg

Anonymkode: 21fb5...d21

Nei den stiger kun om egget slipper om egget ikke slipper stiger ikke tempen 😕 er derfor temping er gull for du med sikkerhet får vite om du har eggløsning eller ikke.

Men kan hende kroppen din trenger litt mer tid på å få en stabil syklus. At kroppen prøvde på eggløsning men at det ikke gikk. Ofte vil kroppen prøve igjen om egget ikke slapp første gang. 

-M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei den stiger kun om egget slipper om egget ikke slipper stiger ikke tempen 😕 er derfor temping er gull for du med sikkerhet får vite om du har eggløsning eller ikke.

Men kan hende kroppen din trenger litt mer tid på å få en stabil syklus. At kroppen prøvde på eggløsning men at det ikke gikk. Ofte vil kroppen prøve igjen om egget ikke slapp første gang. 

-M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hm, ok..

kan det ha noe å si at jeg har mange oppvåkninger i løpet av natten? I natt fikk jeg f.eks ikke sovet sammenhenger 3 timer før jeg tempet. Har en liten på 2 år som ikke siver hele natten nemlig..

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ok..

kan det ha noe å si at jeg har mange oppvåkninger i løpet av natten? I natt fikk jeg f.eks ikke sovet sammenhenger 3 timer før jeg tempet. Har en liten på 2 år som ikke siver hele natten nemlig..

Anonymkode: 21fb5...d21

Ja kan også være grunnen :) vanskelig med sammenhengende søvn når man har småbarn.

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kan også være grunnen :) vanskelig med sammenhengende søvn når man har småbarn.

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Håper det er grunnen.. hvorfor hender det at egg ikke slipper? 

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det er grunnen.. hvorfor hender det at egg ikke slipper? 

Anonymkode: 21fb5...d21

Aner faktisk ikke 😕 

Men det er ikke så uvanlig altså. De fleste opplever det en eller annen gang og kroppen pleier da å prøve å slippe egget litt senere. 

Men om det skjer gjentatte ganger har det ofte med fruktbarhet å gjøre. At man har visste sykdommer som endometriose, pcos, pco osv. Å i mange av tilfellene da må man få hjelp til å få eggløsning. Men du har fått barn før og sannsynligheten er veldig stor for at i ditt tilfelle hvis egget ikke slipper at det er fordi du nylig sluttet på prevensjon å kroppen bare trenger litt tid på seg :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner faktisk ikke 😕 

Men det er ikke så uvanlig altså. De fleste opplever det en eller annen gang og kroppen pleier da å prøve å slippe egget litt senere. 

Men om det skjer gjentatte ganger har det ofte med fruktbarhet å gjøre. At man har visste sykdommer som endometriose, pcos, pco osv. Å i mange av tilfellene da må man få hjelp til å få eggløsning. Men du har fått barn før og sannsynligheten er veldig stor for at i ditt tilfelle hvis egget ikke slipper at det er fordi du nylig sluttet på prevensjon å kroppen bare trenger litt tid på seg :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Håper det. Jeg har jo heller ikke fått mensen igjen.. men gynekologen sa, da jeg tok ut spiral for snart 4 uker siden, at jeg hadde masse egg og alt så fint ut. Ingen cyster osv. 

Jeg blir bare så bekymret.. og jeg lurer på når kroppen min vil klare å slippe egg 😕 blir så nervøs for om noe er galt eller om hvorfor det tar sånn tid.. 

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det. Jeg har jo heller ikke fått mensen igjen.. men gynekologen sa, da jeg tok ut spiral for snart 4 uker siden, at jeg hadde masse egg og alt så fint ut. Ingen cyster osv. 

Jeg blir bare så bekymret.. og jeg lurer på når kroppen min vil klare å slippe egg 😕 blir så nervøs for om noe er galt eller om hvorfor det tar sånn tid.. 

Anonymkode: 21fb5...d21

Men det er kjempe fint at du har fått beskjed fra legen at det er egg å alt ser fint ut :) 

Dette går nok veldig bra :) kroppen trenger bare litt tid på å komme seg.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er kjempe fint at du har fått beskjed fra legen at det er egg å alt ser fint ut :) 

Dette går nok veldig bra :) kroppen trenger bare litt tid på å komme seg.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Høy økning på temp i dag 😄 har lest litt om fallback rise, kan jeg ha dette? Hadde jo positiv el-test onsdag og torsdag og har ikke hatt så høy temp før :) hadde litt murring igjen i går kveld. Kan det hende egget ble sluppet nå??

798129AC-195E-4F91-9BA0-F5B49822FA42.jpeg

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som temper i FF: Jeg pleier til vanlig å tempe kl. 06.00/06.10, men i natt vekket samboeren meg i søvne kl. 04.00 (🙄). Jeg skulle opp kl. 06.00 pga.jobb, og visste at jeg derfor ikke fikk minst 3t. søvn før jeg egentlig skulle tempe. Tempet derfor da og den viste 36.22. Spørsmålet da er: Hvor mange ganger kan jeg legge til ekstra grader på tempen min? Kan jeg legge til 0.5 grader for hver halvtime i 2t., slik at tempen blir 36.42, eller er det da best å la den være på 36.22 og heller at dagens temp blir en slik tom prikk på grafen? Jeg legger alltid til/trekker i fra 0.5 grader til vanlig når jeg våkner før/etter det tidspunktet jeg pleier å tempe på, men aldri før har det vært så tidlig som 2t før.

Legger ved bilde av hvordan grafen blir med både temp.justering og ikke 😊Screenshot_20190707-073049_Gallery.thumb.jpg.4079d5246f46c9eb0c012560c2a5d5e7.jpgScreenshot_20190707-073039_Gallery.thumb.jpg.b83e14f16d38b8da3c3b058b5d14c24f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde justert den:) og legg inn et notat på at du justerte så du selv vet:)

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy økning på temp i dag 😄 har lest litt om fallback rise, kan jeg ha dette? Hadde jo positiv el-test onsdag og torsdag og har ikke hatt så høy temp før :) hadde litt murring igjen i går kveld. Kan det hende egget ble sluppet nå??

798129AC-195E-4F91-9BA0-F5B49822FA42.jpeg

Anonymkode: 21fb5...d21

Fallback rise har jeg dessverre ikke hørt om.

Jeg må innrømme at jeg generelt er litt usikker på syklusen din da den går litt opp å ned så føler jeg ikke har noe særlig å komme med 🙈 

Nei håper andre erfarne tempere her inne har noe fornuftig å komme med :) 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fallback rise har jeg dessverre ikke hørt om.

Jeg må innrømme at jeg generelt er litt usikker på syklusen din da den går litt opp å ned så føler jeg ikke har noe særlig å komme med 🙈 

Nei håper andre erfarne tempere her inne har noe fornuftig å komme med :) 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk for svar uansett! Har ikke helt kontroll på syklus selv etter uttak av spiral. Men tenker det er et bra tegn at eggløsning er «på vei eller har skjedd». ☺️

Anonymkode: 21fb5...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde justert den:) og legg inn et notat på at du justerte så du selv vet:)

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Ja, ok 👍 Pleier alltid å notere ja 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få ut noen tanker i kveld til andre i samme situasjon. 

Tror jeg begynner å bli smågal for det eneste jeg tenker på er håpet om å bli gravid snart 😅 Jeg syns dagene går så sakte, og med IKM i slutten av juli, kan dette bli en laaang måned. Er på dag 11 i syklusen så EL er rundt hjørnet, så de neste dagene blir spennende. 

Men det er slitsomt å tenke på det stort sett hele tiden, og prøver å holde meg opptatt med andre ting for at tiden skal fly avgårde.. Hadde ikke trodd disse tankene skulle komme så fort, siden dette (bare) er PP4. Men nå er det ny uke med jobb så reise vekk neste helg, så de neste dagene går nok fortere enn denne rolige helgen.

- D 

Anonymkode: 09bf8...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må få ut noen tanker i kveld til andre i samme situasjon. 

Tror jeg begynner å bli smågal for det eneste jeg tenker på er håpet om å bli gravid snart 😅 Jeg syns dagene går så sakte, og med IKM i slutten av juli, kan dette bli en laaang måned. Er på dag 11 i syklusen så EL er rundt hjørnet, så de neste dagene blir spennende. 

Men det er slitsomt å tenke på det stort sett hele tiden, og prøver å holde meg opptatt med andre ting for at tiden skal fly avgårde.. Hadde ikke trodd disse tankene skulle komme så fort, siden dette (bare) er PP4. Men nå er det ny uke med jobb så reise vekk neste helg, så de neste dagene går nok fortere enn denne rolige helgen.

- D 

Anonymkode: 09bf8...2a2

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har nylig hatt en MA med cytotec og påfølgende utskrapning, så syklusen er på en snurr. Dersom jeg regner med utskrapningsdagen som dag 1 i syklus (som jeg har lest at noen gjør) så er jeg også på dag 11 nå faktisk. Bruker å ha EL rundt dag 15, og har begynt å teste. Foreløpig negativt, men har et håp om at det skal snu ila uken. Har fortsatt svake positive graviditetstester, usikker på om man kan bli gravid før disse har blitt helt negative. Har også IKM i slutten av juli dersom ting blir som de skal 😅

Tenker også på dette konstant, og prøver som du sier å holde meg opptatt. Er vanskelig! Har også ferie snart, håper det skal hjelpe å få tankene på noe annet (for din del og :)) 

Anonymkode: 8eeb1...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...