Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Der var jeg ute av gamet.. Velkjente mensensmerter i går, og blod i dag, 9 dpo. 

Kjipt. Alle rundt neg har blitt gravide på første forsøk nå.. blæh. Både svigerinne og 4 venninner. 

Jaja, pp4 neste. Letrozol på lørdag, for da starter blødningen ordentlig i morgen. 

Så kjedelig 😫

Men jeg har skikkelig troen på letrozol for deg! Da får du forhåpentligvis lengre lutealfase 🤞😊 nyt Italia og vin! Det hørtes veldig deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har normal sædkvalitet hvor alt er gjennomsnittlig. Noen har høy å andre har lav kvalitet. Noen har raske svømmere men få og andre har masse svømmere men trege eller ikke fungerende osv. Er så mye 😆 Mannen min fikk en sånn lang liste over alt. Om de hadde «riktig» hodeform osv. Var så mye rart. 

Men regner med hun hadde sagt ifra om de var av dårlig kvalitet 🙈 Men da er det nok lurt for deg å ha sex dagen før eggløsning og ikke på dagen. For om han har litt trege svømmere kan de bruke lang tid på å nå egget. 

Men om du fikk positiv test i dag skjer vel eggløsning om 1-2 dager så i dag er det lurt å ha sex ja :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, det er nok veldig mye forskjellig 😅 Han fikk også høre det med hodeformen ja, men nå husker jeg ikke hva som ble sagt 😂 Fikk den positive testen i går (tirsdag). Hadde sex på mandag og i går og bør vel ha idag også? 🤔 eller vente til torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, det er nok veldig mye forskjellig 😅 Han fikk også høre det med hodeformen ja, men nå husker jeg ikke hva som ble sagt 😂 Fikk den positive testen i går (tirsdag). Hadde sex på mandag og i går og bør vel ha idag også? 🤔 eller vente til torsdag?

Ja tenk at hodeformen er så viktig 🤷🏻‍♀️😆

Da har du sikkert eggløsning i dag. Er den fortsatt positiv? Pleier å teste dagen etter også. Min blir negativ når eggløsning er nær eller har kommet. 

Tror faktisk du er ganske sikret altså. Du har hatt sex på de riktige dagene :) Sædcellene lever i 2-6 dager så du trenger ikke ha det i dag om ikke du vil da :) Torsdag tror jeg det er for sent. Ble aldri gravid da jeg hadde sex dagen etter eggløsning. De to første mnd regnet jeg litt feil så hadde sex dagen etter eggløsning eller på dagen å det var for sent tydeligvis. 

Men om testen fortsatt er positiv i morgen hadde jeg hatt sex i morgen :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis teststreken er liiittt mer svakere enn kontrollstreken - vil dette si at eggløsning er på vei? hvor mange dager kan det da? er første pp, tok ut spiral for noen uker siden. har litt stikkinger/småsmerter i nedre del av magen, både venstre og høyre side om hverandre i dag. er det slik eggløsning skal kjennes ut?

Anonymkode: 21fb5...d21

I mitt tilfelle ble den sterkere å sterkere jo nærmere jeg kom eggløsning :) Om streken er bare bittelitt svakere kommer nok eggløsning om 1-3 dager. 

Jeg kjenner det hver gang å det føles som litt stikking/hold og sårhet i 5-20 min så går det over. Men det skal ikke kjennes lenger enn det som regel. Da egget slipper fort å du kjenner ikke egget i livmoren. Kun når det slippes om du kjenner det. 

Og det slippes vel i de fleste av tilfellene kun ett egg så da skal man kunne kjenne det på 1 side ikke begge. Om det er begge slippes to egg :) 

Har du hatt smerter lenge? Er ikke umulig at du har eggløsning i disse timer altså :) Ingen regler uten unntak så kan jo hende mange kjenner smerter en god tid etter egget har sluppet. Sårhet eller noe :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle ble den sterkere å sterkere jo nærmere jeg kom eggløsning :) Om streken er bare bittelitt svakere kommer nok eggløsning om 1-3 dager. 

Jeg kjenner det hver gang å det føles som litt stikking/hold og sårhet i 5-20 min så går det over. Men det skal ikke kjennes lenger enn det som regel. Da egget slipper fort å du kjenner ikke egget i livmoren. Kun når det slippes om du kjenner det. 

Og det slippes vel i de fleste av tilfellene kun ett egg så da skal man kunne kjenne det på 1 side ikke begge. Om det er begge slippes to egg :) 

Har du hatt smerter lenge? Er ikke umulig at du har eggløsning i disse timer altså :) Ingen regler uten unntak så kan jo hende mange kjenner smerter en god tid etter egget har sluppet. Sårhet eller noe :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk for godt og utfyllende svar 😀 Vil det si at når jeg får helt sterk strek (Altså positiv el-test), så "burde" man hatt seg i forkant av dette? fordi når det først er positiv el-test så er det egentlig for sent?

Jeg har hatt smertene noen ganger i dag, i perioder :) det er på en måte ikke menssmerter heller, derfor jeg tror det er eggløsning. men hvorfor kjenner jeg disse smertene hvis egget blir sluppet nå? EL-test er jo negativ? åååh, så forvirrende altså, forstår ikke! 😫

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Så kjedelig 😫

Men jeg har skikkelig troen på letrozol for deg! Da får du forhåpentligvis lengre lutealfase 🤞😊 nyt Italia og vin! Det hørtes veldig deilig ut!

Ja, jeg liker ikke vin jeg da, men nå skal jeg jaggu ta meg et glass. Bare fordi jeg kan 😂 

Denne runden ble jeg faktisk veldig trist. Det har vært en mildt sagt dårlig mnd, og jeg hadde håpet på et lyspunkt. Nå blir det lyspunktet letrozol.. :P

Men forhåpentligvis blir det sen mars/tidlig april baby på meg, og det er ikke gæli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenk at hodeformen er så viktig 🤷🏻‍♀️😆

Da har du sikkert eggløsning i dag. Er den fortsatt positiv? Pleier å teste dagen etter også. Min blir negativ når eggløsning er nær eller har kommet. 

Tror faktisk du er ganske sikret altså. Du har hatt sex på de riktige dagene :) Sædcellene lever i 2-6 dager så du trenger ikke ha det i dag om ikke du vil da :) Torsdag tror jeg det er for sent. Ble aldri gravid da jeg hadde sex dagen etter eggløsning. De to første mnd regnet jeg litt feil så hadde sex dagen etter eggløsning eller på dagen å det var for sent tydeligvis. 

Men om testen fortsatt er positiv i morgen hadde jeg hatt sex i morgen :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Slik så resten ut i dag morges (bildet er tatt nå da, men den så ganske lik ut). Den ser negativ ut for meg. Jeg får se hva vi gjør idag. Jeg føler liksom at vi burde ha sex 😅 men begge to er ganske lei kan man si 😂

Skal uansett ta en ny test imorgen tidlig, bare for å se. Og så skal jeg ta blodprøve på ettermiddagen. Det skulle gjøres på dag 23/24. Tror jo egentlig at eggløsning er for nærme til å vises på testen, men vi får se 😁

20190626_220558.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Ja, jeg liker ikke vin jeg da, men nå skal jeg jaggu ta meg et glass. Bare fordi jeg kan 😂 

Denne runden ble jeg faktisk veldig trist. Det har vært en mildt sagt dårlig mnd, og jeg hadde håpet på et lyspunkt. Nå blir det lyspunktet letrozol.. :P

Men forhåpentligvis blir det sen mars/tidlig april baby på meg, og det er ikke gæli :)

Åh, nei da så 🙈😅 Noe annet godt med alkohol i da kanskje? 😁 Uansett håper jeg du får en fin tur og får slappet av litt før neste runde ❤

Veldig dumt at det ikke gikk denne gangen! April er min favorittmåned så hvis ikke det klaffer for meg nå så håper jeg også på aprilbaby 💚

Jeg har troen på letrozol for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for godt og utfyllende svar 😀 Vil det si at når jeg får helt sterk strek (Altså positiv el-test), så "burde" man hatt seg i forkant av dette? fordi når det først er positiv el-test så er det egentlig for sent?

Jeg har hatt smertene noen ganger i dag, i perioder :) det er på en måte ikke menssmerter heller, derfor jeg tror det er eggløsning. men hvorfor kjenner jeg disse smertene hvis egget blir sluppet nå? EL-test er jo negativ? åååh, så forvirrende altså, forstår ikke! 😫

Anonymkode: 21fb5...d21

Noen som kan forklare en småforvirret jente?🥴😅

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kan forklare en småforvirret jente?🥴😅

Anonymkode: 21fb5...d21

Du er fruktbar før eggløsning fordi sædcellene kan leve en stund (er det opptil fem dager?). Har lest flere steder at det er stor sjanse for at egget blir befruktet dersom sædcellene ligger klar når egget slippes. Så sex i dagene før eggløsning er gunstig 😊 ellers står det jo også flere steder at sex på dagen man får positiv test og dagen etter også lurt! Jeg er midt oppi det der selv og også litt usikker på når det er best 😅 

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er god på grafer som kan ta en titt på min? ser det virkelig ut som om jeg har hatt eggløsning nå for noen dager siden? Har bare hatt negative tester.. tok ut spiral en uke før jeg startet å tempe

548B8E95-E531-46E9-A5A7-52FBD596A590.png

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er god på grafer som kan ta en titt på min? ser det virkelig ut som om jeg har hatt eggløsning nå for noen dager siden? Har bare hatt negative tester.. tok ut spiral en uke før jeg startet å tempe

548B8E95-E531-46E9-A5A7-52FBD596A590.png

Anonymkode: 21fb5...d21

Jeg er ikke kjent med natural cycles, men det kan se slik ut? 

Du har jo hatt en stabil tempøkning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg er ikke kjent med natural cycles, men det kan se slik ut? 

Du har jo hatt en stabil tempøkning :)

 

Ja, ser ut som en liten dupp der.. men fikk jo ingen positive tester, de har kun vært svakere enn kontrollstreken🙄  men kan kanskje ikke helt stole på el-tester heller?! Har kjent en type murring/hold i magen i går, men aner ikke om det er eggløsning 

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ser ut som en liten dupp der.. men fikk jo ingen positive tester, de har kun vært svakere enn kontrollstreken🙄  men kan kanskje ikke helt stole på el-tester heller?! Har kjent en type murring/hold i magen i går, men aner ikke om det er eggløsning 

Anonymkode: 21fb5...d21

Har du testet morgen og kveld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sinsiew skrev:

Har du testet morgen og kveld? 

Ja... 

De BLE like sterke i går, men kun når jeg så på dem etter 15 min. Og da skal de jo egentlig ikke være gyldige å lese engang🙄

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja... 

De BLE like sterke i går, men kun når jeg så på dem etter 15 min. Og da skal de jo egentlig ikke være gyldige å lese engang🙄

Anonymkode: 21fb5...d21

Huh. Jeg ville fortsatt å teste jeg. Kan hende kroppen prøver å slippe, men ikke helt får til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Sinsiew skrev:

Huh. Jeg ville fortsatt å teste jeg. Kan hende kroppen prøver å slippe, men ikke helt får til? 

Hm, det er jo ikke et bra tegn 😭😢😢😢

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tussi2018 skrev:

Slik så resten ut i dag morges (bildet er tatt nå da, men den så ganske lik ut). Den ser negativ ut for meg. Jeg får se hva vi gjør idag. Jeg føler liksom at vi burde ha sex 😅 men begge to er ganske lei kan man si 😂

Skal uansett ta en ny test imorgen tidlig, bare for å se. Og så skal jeg ta blodprøve på ettermiddagen. Det skulle gjøres på dag 23/24. Tror jo egentlig at eggløsning er for nærme til å vises på testen, men vi får se 😁

20190626_220558.jpg

Hmm godt spørsmål 🧐 Den er liksom på vei men ikke positiv. Men er jo noen som aldri får positiv å fortsatt har eggløsning. 

Da syns jeg kanskje du kan vente med sex til i morgen. Leger hadde ikke anbefalt annenhver dag hvis det ikke funket :) 

Spennende å se om den blir positiv eller negativ i morgen, men hvorfor bruker du ikke disse digitale rett rundt eggløsning? De er så mye mer tydeligere å lettere å tolke :) 

Skal de ta blodprøve for å sjekke om du har hatt eggløsning? De ser kanskje økning i hormon om du har hatt eggløsning :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, det er jo ikke et bra tegn 😭😢😢😢

Anonymkode: 21fb5...d21

Det trenger egentlig ikke bety noe som helst annet, enn at kroppen ikke klarte og slippe det ene egget og derfor prøver igjen :)

Ikke mist motet, i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, det er jo ikke et bra tegn 😭😢😢😢

Anonymkode: 21fb5...d21

Om dette er tilfellet så ta noen tester til helt til du får positiv. Noen ganger slipper kroppen egget senere. Om dette gjentar seg er det lurt å få det sjekket. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...