Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, jeg er spent på hvordan testene slår ut etter hvert som dagene går nå. Vi legger aksjer annen hver dag uansett. Blitt enige om det og at mannen skal ta like mye initiativ siden vi begge vil dette like mye 😊 så det er jo fint at det ikke bare er jeg som må holde styr 😅 tester mest for å forhåpentligvis se når el skjer, slik at det blir lettere å vite når jeg kan ta g-test. Jeg skal ta blodprøve på CD 23/24 for å se om el har vært. Det er jo ikke en selvfølge at kroppen reagerer på samme måte på pillene hver runde heller. Håper virkelig de gjør det! Har veldig troen på at jeg skal få en marsbaby 🙊

Ahh krysser fingrene for deg at eggløsningen kommer som den skal! :) 

Godt du får god oppfølging :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Sinsiew skrev:

Synd jeg ikke er så tålmodig 😂🙈 

Alarm på 05.00 fom neste syklus da.  

Dere er gull verdt, dere som henger her inne! 😀😀 

Men når man har kort lutealfase fra før av, og hvis letrozol kan gjøre så eggløsning kommer sent, er det da egentlig noe særlig større sjanse for graviditet? Eller vil lutealfasen også forlenges? 

Sorry mye spm og mas. Skal til gyn på fredag, men om noen her har svar, tenkte jeg å spørre så jeg slipper ventingen.. 

Ja veldig lurt. Klarte aldri å holde rutinen når jeg tempet 07-08 så bestemte meg for å stille klokken på en tid jeg var sikker på at jeg sov. Så ble Kl 05.00 😆 - Det funket veldig bra! 

Har tatt letrozol selv pågrunn av tynn slimhinne, men aner ikke hva den gjør med lutealfasen men tror de skal være til god hjelp for å få en «normal» syklus. Hvis ikke så får du Ovitrelle til å sette i gang eggløsning så du ikke går på «overtid». Det er en eggløsningssprøyte som gir deg eggløsning innen 36 timer :) Så tror legen din har en god plan for deg uansett.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg er nok ikke den med mest erfaring her, men har lest en del på forum i prøveperioden siden jeg selv går på letrozol. Har lest om flere som har fått forlenget lutealfasen med letrozol. Du får nok et bedre svar hos gyn 😊 Har du gått lenge på letrozol?

Jeg begynner på letrozol neste syklus :) Skulle egentlig begynne denne syklusen, men alle av oss ble slått ut av forkjølelse, så jeg orket ikke proppe i meg noe, i tilfelle jeg fikk bivirkninger :P

Så bra å høre. Ja, tenkte å prate mer med gyn til fredag, ble litt overvekdet av all info jeg fikk sist. Denne gangen møter jeg opp med penn og papir 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja veldig lurt. Klarte aldri å holde rutinen når jeg tempet 07-08 så bestemte meg for å stille klokken på en tid jeg var sikker på at jeg sov. Så ble Kl 05.00 😆 - Det funket veldig bra! 

Har tatt letrozol selv pågrunn av tynn slimhinne, men aner ikke hva den gjør med lutealfasen men tror de skal være til god hjelp for å få en «normal» syklus. Hvis ikke så får du Ovitrelle til å sette i gang eggløsning så du ikke går på «overtid». Det er en eggløsningssprøyte som gir deg eggløsning innen 36 timer :) Så tror legen din har en god plan for deg uansett.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, han sa jeg skulle gå på letrozol i tre mnd, bare for å forsøke. Om ikke det funker, skal vi gå videre med annen behangling :)

Blir spennende å se om det funker! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ahh nettopp! 

Jeg har aldri hvert borti dette før. Ja jeg har hvert kvalm før, men når du kaster opp eller i løpet av 1 time eller 2 går det som regel over. Men å ha kvalme 24/7 bokstavelig talt. Fra jeg våkner til jeg sovner er utrolig tungt. Ingen kan forstår det således de ikke har opplevd det selv. Og det er en annen type kvalme som ulmer fra munn og mellom brystene å nedover magen. Aner ikke hvordan jeg skal beskrive det men det er rett å slett blææh. Det slipper aldri tak. 

Uansett hva jeg gjør er den der. Bare jeg beveger meg blir jeg kvalm 😣 er så fint vær å har fri men jeg klarer ikke gå ut. Er så dårlig. 

Uff 8 mnd 🤭 at det går an. Håper jeg slipper det altså. Og at det går over i andre trimester som mange andre. 

Syns grafen din ser skikkelig lovende ut. Min temp steg plutselig litt ekstra etter at eggene festet seg så her kan det skje ting altså :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Åh huff når du skriver husker jeg så godt at jeg satt i sofaen, strekte meg etter et glass vann og bare PUKE! Minste bevegelse og jeg kastet opp!!!

Grusomt! Det finnes ingen måte, men man overlever fordi man ikke dør🙈😂huff så grusomt! Bare hold ut M!!!!

Kan ikke du legge ut grafen din igjen? Må sammenligne 😆

Jeg sitter nå her med en corona i hånden, med GOD samvittighet! Orker ikke leve som gravid før jeg blir det! I dag fortjente jeg det😆

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg begynner på letrozol neste syklus :) Skulle egentlig begynne denne syklusen, men alle av oss ble slått ut av forkjølelse, så jeg orket ikke proppe i meg noe, i tilfelle jeg fikk bivirkninger :P

Så bra å høre. Ja, tenkte å prate mer med gyn til fredag, ble litt overvekdet av all info jeg fikk sist. Denne gangen møter jeg opp med penn og papir 😂

Okei 😊 Jeg merker ingen forskjell på verken kropp eller humør av letrozol. Har hatt litt hodepine, men jeg har også hatt vondt i nakken så tror ikke jeg kan skylde på pillene. Oppdater gjerne hvordan det er når du begynner 😊

Krysser fingrene for god effekt! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen!

Jeg tok en babyplan early test i dag som var blenda hvit! Så da er alt jeg har kjent på denne mnd bare en salig miks av «ny-jobb stress» og pms!

Ville bare fortelle det! Oooooog det går helt fint, er ikke lei meg eller noe😊 bedre lykke neste gang!

Hilsen C❤️

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh huff når du skriver husker jeg så godt at jeg satt i sofaen, strekte meg etter et glass vann og bare PUKE! Minste bevegelse og jeg kastet opp!!!

Grusomt! Det finnes ingen måte, men man overlever fordi man ikke dør🙈😂huff så grusomt! Bare hold ut M!!!!

Kan ikke du legge ut grafen din igjen? Må sammenligne 😆

Jeg sitter nå her med en corona i hånden, med GOD samvittighet! Orker ikke leve som gravid før jeg blir det! I dag fortjente jeg det😆

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Ja må bare holde ut! 

Nei godt valg! Hadde selv bestemt meg for om jeg ikke ble gravid nå skulle jeg gjøre det samme. Var lei av å leve som gravid når jeg ikke var det. Det gjør situasjonen tyngre i seg selv. 

Ja det kan jeg :) tempet vel i 5 uker eller noe.

- M 

2D93997B-4656-460C-9810-F9D0BF736021.png

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns var rart er at etter jeg noterte graviditet forsvant dpo osv. Men det er kanskje normalt? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God morgen alle sammen!

Jeg tok en babyplan early test i dag som var blenda hvit! Så da er alt jeg har kjent på denne mnd bare en salig miks av «ny-jobb stress» og pms!

Ville bare fortelle det! Oooooog det går helt fint, er ikke lei meg eller noe😊 bedre lykke neste gang!

Hilsen C❤️

Anonymkode: e09e5...261

Hvor mange dpo er du på? 10? 

Du får se på IKM dagen. Om mens ikke kommer ta en test til. 10 dpo er ennå tidlig så man vet aldri. 

🙁 Var trist å høre, godt det går fint med deg. Det blir sommerspire på deg. 

Jeg heier på deg! Gleder meg til den dagen du får en BFP (Big fat positive)! 

Hvordan er tempen din da? 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg syns var rart er at etter jeg noterte graviditet forsvant dpo osv. Men det er kanskje normalt? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hos meg står dpo i kalenderen, under datoen i dag står det f.eks 15/35, altså er jeg 15 dpo i dag 😊

Takk for at du la ut grafen din! Jeg fikk en "dip" i tempen i dag og syntes det var litt småskummelt, men jeg ser at du også har hatt det. Håper bare den stiger igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg syns var rart er at etter jeg noterte graviditet forsvant dpo osv. Men det er kanskje normalt? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja den gjør det, vet ikke hvorfor, men det er normalt😃 takk for graf🙏🏻

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dpo er du på? 10? 

Du får se på IKM dagen. Om mens ikke kommer ta en test til. 10 dpo er ennå tidlig så man vet aldri. 

🙁 Var trist å høre, godt det går fint med deg. Det blir sommerspire på deg. 

Jeg heier på deg! Gleder meg til den dagen du får en BFP (Big fat positive)! 

Hvordan er tempen din da? 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Jaaa litt kjipt er det jo, mest fordi jeg er så sykt lei av å være en «prøver»! Har bare lyst å bli ferdig med dette liksom! Om den ikke sitter innen august oppsøker vi hjelp!

Det har vi bestemt oss for😊

Legger ved grafen for i dag så kan du se, får jo også opp at jeg «possibly» har en triphasic graf!

Så søt du er - gleder meg jeg også! Jeg håper bare inderlig ikke det er for sent for min del grunnet alder osv. Derfor vi reiser å får hjelp i august om den ikke sitter innen da! Om det er hjelp man trenger er det like greit å sette i gang med det!

Så her kommer grafen og Pregnancy monitor som de kaller det😆

 

C

D402A0DE-FC25-4DF8-95A0-7DAAD2C2FC5D.png

A8284E26-290C-4980-A0A1-F610510BE70E.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner å gå mer og mer opp for meg at jeg faktisk er gravid, spesielt når jeg så disse testene fra i dag ❤️ Har ikke testet hver dag, men i dag sank tempen min, så da måtte jeg sjekke. Den ene er babyplan tidligtest og den andre er en test fra wish som tydeligvis ikke er like sensitiv 😋 Er 15 dpo.

Håper det blir sommerspire på dere alle sammen ❤️

20190616_094622.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lyd skrev:

Hos meg står dpo i kalenderen, under datoen i dag står det f.eks 15/35, altså er jeg 15 dpo i dag 😊

Takk for at du la ut grafen din! Jeg fikk en "dip" i tempen i dag og syntes det var litt småskummelt, men jeg ser at du også har hatt det. Håper bare den stiger igjen i morgen.

Dip er veldig vanlig :) Ikke bekymre deg. Min dip betydde graviditet :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dip er veldig vanlig :) Ikke bekymre deg. Min dip betydde graviditet :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, vet at jeg er gravid, men er redd for å miste spiren 😥 Men har sett på flere gravidgrafer nå, og det ser ganske vanlig ut å få en dip her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jaaa litt kjipt er det jo, mest fordi jeg er så sykt lei av å være en «prøver»! Har bare lyst å bli ferdig med dette liksom! Om den ikke sitter innen august oppsøker vi hjelp!

Det har vi bestemt oss for😊

Legger ved grafen for i dag så kan du se, får jo også opp at jeg «possibly» har en triphasic graf!

Så søt du er - gleder meg jeg også! Jeg håper bare inderlig ikke det er for sent for min del grunnet alder osv. Derfor vi reiser å får hjelp i august om den ikke sitter innen da! Om det er hjelp man trenger er det like greit å sette i gang med det!

Så her kommer grafen og Pregnancy monitor som de kaller det😆

 

C

D402A0DE-FC25-4DF8-95A0-7DAAD2C2FC5D.png

A8284E26-290C-4980-A0A1-F610510BE70E.png

Anonymkode: e09e5...261

Sånn jeg ser på grafen din ser det ut som en graviditetsgraf så lenge den fortsetter å holde seg der oppe. Min temp sank alltid 11-12dpo når mens var på vei. 

Forstår deg veldig godt! Jeg dro jo til legen allerede i PP2 så bare lei av å være prøver allerede da. Glad jeg gjorde det hvis ikke hadde jeg nok ikke blitt gravid ennå. Så gå heller for tidlig enn for sent! Men jeg tror du unnfanger snart :) Du viste tydelig i 1PP at du er like fruktbar som en på 25 år :) 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lyd skrev:

Ja, vet at jeg er gravid, men er redd for å miste spiren 😥 Men har sett på flere gravidgrafer nå, og det ser ganske vanlig ut å få en dip her og der :)

Grunnen til at jeg sluttet å tempen 5+0 er fordi tempen gikk litt opp å ned. Var veldig lei av å være redd hver gang tempen sank. Valgte heller å gå å ta en blodprøve bare for å bekrefte at dette går veldig bra. Alt var strålende. Så bestemte meg for å slutte med tester og temping.

Er nå 8+0 å er så glad for at jeg sluttet :) slutt du også! Du er gravid å hormoner tuller mye med tempen vår. Jordmor sa til meg på ultralyd på torsdag at hun gjerne ville fortelle meg at jeg skal vite at symptomer kommer å går å at jeg ikke må bli redd. Tenkte umiddelbart at jeg stadig vekk kjenner etter om jeg har symptomer eller ikke. Men nå skal jeg slutte med det også. 

Håper du klarer å slappe mer av :) men jeg vet det er vanskelig. Men tro meg du kommer til å være mye mer lykkeligere. 

Du er 15dpo? Det jeg kanskje kommer til å gjøre neste gang er å kun ta den digitale å få 1-2, 2-3 og 3+ å deretter så gir jeg meg. Temping slutter jeg med så snart jeg får positiv digital :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg sluttet å tempen 5+0 er fordi tempen gikk litt opp å ned. Var veldig lei av å være redd hver gang tempen sank. Valgte heller å gå å ta en blodprøve bare for å bekrefte at dette går veldig bra. Alt var strålende. Så bestemte meg for å slutte med tester og temping.

Er nå 8+0 å er så glad for at jeg sluttet :) slutt du også! Du er gravid å hormoner tuller mye med tempen vår. Jordmor sa til meg på ultralyd på torsdag at hun gjerne ville fortelle meg at jeg skal vite at symptomer kommer å går å at jeg ikke må bli redd. Tenkte umiddelbart at jeg stadig vekk kjenner etter om jeg har symptomer eller ikke. Men nå skal jeg slutte med det også. 

Håper du klarer å slappe mer av :) men jeg vet det er vanskelig. Men tro meg du kommer til å være mye mer lykkeligere. 

Du er 15dpo? Det jeg kanskje kommer til å gjøre neste gang er å kun ta den digitale å få 1-2, 2-3 og 3+ å deretter så gir jeg meg. Temping slutter jeg med så snart jeg får positiv digital :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Skal på ferie om en uke, tenkte å slutte da :) Du har nok helt rett, det er sikkert lettere å slappe av hvis man ikke temper eller tester! Takk for beroligende ord :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dpo er du på? 10? 

Du får se på IKM dagen. Om mens ikke kommer ta en test til. 10 dpo er ennå tidlig så man vet aldri. 

🙁 Var trist å høre, godt det går fint med deg. Det blir sommerspire på deg. 

Jeg heier på deg! Gleder meg til den dagen du får en BFP (Big fat positive)! 

Hvordan er tempen din da? 

- M 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg er dpo 10 ja:) om du ser i grafen skal mensen komme innen få dager, så det er nok heksa som melder sin ankomst jeg kjenner på! Det merkes i begge eggstokker nå mens jeg skriver, altså jevnt gjennom dagen, murrer i dem begge!

Jeg har IKM Tor 20 juni😊

Legger ved graf så kan du sjå😃

Jaaaa sommerspire må det bli! Spent altså!

 

C56E4045F-1B04-427C-85C4-F6F4BE142DAB.thumb.png.e6ff91bcd322b2aadd5372af7b42cb5a.png

FCAF519B-BB8D-43EB-894B-65677D917C46.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...