Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja, enkel dose gav ingen eggløsning. Men dobbel dose gav visst god eggløsning. Så det var bra 😊 men dumt at det endte i SA ja 😔 Håper at det var tilfeldig og ikke pga noe ikke er bra nok i livmoren. Hadde tynne slimhinner tidligere i hvert fall. Men får ikke noe mer oppfølging der jeg går nå enn å ta blodprøve for å se om eggløsning har vært. Må jo bare håpe at det går bra hvis jeg blir gravid denne gangen 😊

Så spennende at du skal starte med letrozol! Skal du sjekke om du har fått el av enkel dose når du er ferdig med den?😊

Ah, mitt hovedproblem er kort lutealfase.. Egget rekker ikke feste seg på 5-7 dager 🙃 Hvorfor får du ikke mer oppfølging? Det hjelper jo ikke å ha eggløsning om livmorveggen ikke kan holde på embryoet.. 

Aner ikke hva jeg skal. Skal inn for å ta blodprøve på fredag, så tenkte å spørre da. Han sa det nok sist, men husker ikke. Glemte å skrive ned. Det blir nok sjekk ved blodprøve i juli en gang, om jeg ikke treffer rett i ferien deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Så spennende! Vet du når du hadde eggløsning og hvor mange DPO du er? 😊 Det er jo best å ta på morgenurin så jeg tror jeg ville ventet til imorgen, men jeg skjønner godt at det er vanskelig å la være 😅

Krysser fingrene for deg🤞🤞

Ja, jeg tør egentlig ikke å håpe på noe men hadde vært veldig gøy! 😄 

Jeg er ikke sikker på hvor mange dpo jeg er.. Eggløsningstester slår ikke ut noe særlig, men jeg har hatt mye symptomer på el. I følge appene var det rundt 4. juni, men jeg er ikke sikker selv. Tror nok det var litt senere. Har hatt utflod som eggehvite flere dager, så det har vært vanskelig å lese kroppen. Derfor tester jeg litt sånn vilkårlig nå😂

Får prøve igjen i morgentidlig! Takk🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Ah, mitt hovedproblem er kort lutealfase.. Egget rekker ikke feste seg på 5-7 dager 🙃 Hvorfor får du ikke mer oppfølging? Det hjelper jo ikke å ha eggløsning om livmorveggen ikke kan holde på embryoet.. 

Aner ikke hva jeg skal. Skal inn for å ta blodprøve på fredag, så tenkte å spørre da. Han sa det nok sist, men husker ikke. Glemte å skrive ned. Det blir nok sjekk ved blodprøve i juli en gang, om jeg ikke treffer rett i ferien deres.

Ah! Håper letrozol gjør susen for det også 😊 Har i hvert fall lest om flere som har fått lengte lutealfase av det. Kan jo godt hende det holder med enkel dose for deg siden du har el av deg selv 😊

Fikk beskjed om at det ikke var noe hensikt i å sjekke mer underveis for hvis jeg måtte ha medisiner for å bygge opp slimhinnen så måtte jeg uansett gå et annet sted. Han sa at det ble mer avansert gynekologi. Må vel til en fertilitetsavdeling kanskje? Jeg skal flytte snart så må uansett skaffe mer ny gynekolog dersom jeg ikke blir gravid snart. Det skal sies at han var optimistisk til at jeg skulle bli gravid på letrozol og at SA'en jeg hadde kunne skjedd hvem som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosaa skrev:

Ja, jeg tør egentlig ikke å håpe på noe men hadde vært veldig gøy! 😄 

Jeg er ikke sikker på hvor mange dpo jeg er.. Eggløsningstester slår ikke ut noe særlig, men jeg har hatt mye symptomer på el. I følge appene var det rundt 4. juni, men jeg er ikke sikker selv. Tror nok det var litt senere. Har hatt utflod som eggehvite flere dager, så det har vært vanskelig å lese kroppen. Derfor tester jeg litt sånn vilkårlig nå😂

Får prøve igjen i morgentidlig! Takk🤞🏼🤞🏼

Spennende! Oppdater når du har testet igjen da 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ja, jeg forstteter å teste hver morgen og kanskje jeg burde teste morgen og kveld om noen dager? Er vel større sjanse for å finne el da tror jeg 😅 første gang jeg tester!

Ja stemmer, husker du skrev det tidligere. Veldig kjedelig situasjon da. Da er det jo kanskje best å ikke teste etter el og heller ha sex når dere føler for det? Evt være litt ekstra frempå 😅🙊

Det er helt sant. Det er nesten best å ikke vite, av flere grunner 😉
En side av meg har lyst til å tempe for å vite at jeg har EL, men en annen side av meg vil bare gi blaffen å unngå at det opptar tankene for mye. Tror det er best å la være....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Hvis du alltid har regelmessig syklus, med fast antall dager, så ville jeg bare sett det an om det fortsetter?

Her er det bare å komme med detaljene! Jeg fikk litt brun utflod, men reagerte faktisk ikke så på det fordi jeg har litt såre slimhinner som kan blø litt nå og da. Men så kom friskt blod i går! Siden jeg ikke har hatt kramper (pleier å ha vonde menskramper), og ikke sett noe frist blod i dag, tok jeg liiikevel en test, som selvfølgelig var blendahvit...😒 

Har sykluser på 40-45 dager nå etter pilleslutt, og samboer vet ikke når han er klar til å gå inn for prøving, så føles ut som et utrolig nederlag å måtte vente. Klarer ikke legge dette fra meg, ønsket er alt for, alt for, sterkt 😶

Ja jeg vet ikke helt hva jeg skal føre opp i FF, om dette er en blødning eller spotting 🤔 kom yyyyyderst biiiiittelitt lyserosa på papiret. Så lite som jeg vil beregne som mulig om du skjønner?

Hva ville dere ført opp? Spotting eller svak mens?

Huff ja jeg skjønner så godt! Jeg pleier ikke å få kramper, men jeg kan få uggen mage samme dag som heksa kommer! Jeg har jo heksa maks i to dager så slipper unna det der tror jeg!

Eneste da jeg hadde SA i april, da blødde jeg i 5 dager!

Hva er det som gjør kjæresten din så usikker da?

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så rart med så kort syklus plutselig?🤔 hvis ikke det blir noe mer enn litt lyserosa så er det jo håp. Men nå kan ikke jeg noe om temping så hvis grafen også tyder på mensen så stemmer jo kanskje det. Men uansett rart med en så kort syklus hvis den vanligvis er veldig stabil. 

Jeg krysser fingrene uansett 🙊🤞

Ja jeg er helt enig, så kort syklus er jo ikke bra, er tross alt bare på dpo 11! 

Blir fertilitetsklinikk i august om den ikke sitter før det, oddsen er jo ikke alt for stor. Rekker vel 2 pp til før den tid ca!

Ja grafen synker så den viser uten tvil at tanta er på vei nå. Det går fint, jeg blir ikke lei meg etter SA. Følelsene er skrudd nok så av for min del. Men derimot orker jeg ikke prøve i en evighet uten hell før jeg får oss sjekket videre.

Har vært hos fertilitetsgynekolog, men det var offentlig, så nå velger jeg snart å gå privat!

Har en sterk følelse om at de er litt mer interessert i å hjelpe!

 

Hilsen C😊

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, rosaa skrev:

Nå er jeg så spent og utålmodig! Denne mnd har vi lagt inn aksjer annenhver dag, og i følge Flo og FF får jeg mensen den 19. juni (i Flo har jeg logget lengst) og i følge Ovia den 24 juni. Når kan jeg teste?? Jeg føler ikke at jeg har noen symptomer på noe som helst, men i dag tidlig tok jeg en billigtest fra Ebay som skal oppdage det tidlig. Den ene var blank (tror jeg), mens den andre følte jeg at jeg kunne skimte noe.. Vet ikke om det bare er øya som tuller med meg eller om det er skyggestrek 😅

Har så lyst å teste igjen, så jeg vurderer å kjøpe en test nå i pausa på jobb! Eller er det bare bortkastet, og jeg bør vente til imorgentidlig? 😬

Fikk du testet igjen?😍

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet ikke helt hva jeg skal føre opp i FF, om dette er en blødning eller spotting 🤔 kom yyyyyderst biiiiittelitt lyserosa på papiret. Så lite som jeg vil beregne som mulig om du skjønner?

Hva ville dere ført opp? Spotting eller svak mens?

Huff ja jeg skjønner så godt! Jeg pleier ikke å få kramper, men jeg kan få uggen mage samme dag som heksa kommer! Jeg har jo heksa maks i to dager så slipper unna det der tror jeg!

Eneste da jeg hadde SA i april, da blødde jeg i 5 dager!

Hva er det som gjør kjæresten din så usikker da?

C

Anonymkode: e09e5...261

Da ville jeg oppført spotting. Anser spotting som en liten og kort blødning man kan se, men som ikke vedvarer. Dersom det kommer mer, kan du jo endre på det!

Har faktisk selv ikke sett noe blod siden i går 😳 Da var det bare litt jeg oppdaget under toalettbesøk, kan vel nesten kalle det spotting selv.. Sykt irriterende, kan den ikke bare komme for fullt eller la være? 🤷‍♀️😫 Skaper jo bare spekulasjoner.

Maks to dager, oii oii, da må jeg si du er heldig. En uke er å forvente her!

Han er tydelig på at han vil ha barn, han føler seg nok bare ikke helt klar enda. Handler vel om frihet til å gjøre akkurat som man vil, og en følelse han har om at det godt kan vente litt. Vi er ikke akkurat i den alderen at det brååhaster. Likevel er følelsen jeg har så sterk, at jeg opplever det som utrolig vanskelig å vente. Men han sa forsåvidt ja til baby 2020, så håper han mener det. 🤩 Selv om jeg sikkert er ekstremt klar ved neste EL igjen. Ehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😃 da venter jeg å ser!

Man kan jo spotte selv om man er gravid! Jeg for min del som temper ser jo at jeg får heksa da, men kan være du ikke gjør😃

Hvor gamle er dere da?

2020, da har dere jo frem til mars 2020 å bli gravide på får du si, om dere skal få babyen i 2020😆😆😆

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Ah! Håper letrozol gjør susen for det også 😊 Har i hvert fall lest om flere som har fått lengte lutealfase av det. Kan jo godt hende det holder med enkel dose for deg siden du har el av deg selv 😊

Fikk beskjed om at det ikke var noe hensikt i å sjekke mer underveis for hvis jeg måtte ha medisiner for å bygge opp slimhinnen så måtte jeg uansett gå et annet sted. Han sa at det ble mer avansert gynekologi. Må vel til en fertilitetsavdeling kanskje? Jeg skal flytte snart så må uansett skaffe mer ny gynekolog dersom jeg ikke blir gravid snart. Det skal sies at han var optimistisk til at jeg skulle bli gravid på letrozol og at SA'en jeg hadde kunne skjedd hvem som helst. 

Jeg og fikk gode utsikter. Han så ingen grunn til at jeg ikke skal bli gravid ila tre mnd fra jeg var der for en mnd siden. 

Ja, håper dette funker for jeg orker ikke henvisninger og ventetider. Blir sprø nok av dette.. I hvert fall siden jeg ikke forstår en dritt av alt det her. Det er ingen ting som stemmer eller noe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😃 da venter jeg å ser!

Man kan jo spotte selv om man er gravid! Jeg for min del som temper ser jo at jeg får heksa da, men kan være du ikke gjør😃

Hvor gamle er dere da?

2020, da har dere jo frem til mars 2020 å bli gravide på får du si, om dere skal få babyen i 2020😆😆😆

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Jaa, man kan jo det! Tok en gtest i dag, da jeg ikke oppdaget mer blod. Og den var selvsagt blendahvit..
Hvis dette er 13 DPO, så regner jeg med den ville hatt en svak strek (litt ustabil syklus). Forventer at jeg bare begynner å blø masse om litt, altså!

Han sa tilfeldigvis til meg rett istad at han hadde tenkt litt på baby i dag. Og jeg bare ''Åjaa, positivt?'', og han bare ''Ja!''.  Heheee. Det kommer seg nok straks, ser det ut som 🙏 (plis bli klar innen 3 uker 😄).

Vi er enda noen år under 30, hva med deg? Beklager hvis jeg har spurt før, eller du har gjentatt dette mange ganger,  men hvilken PP er du i? Og er det førstemann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev:

Jaa, man kan jo det! Tok en gtest i dag, da jeg ikke oppdaget mer blod. Og den var selvsagt blendahvit..
Hvis dette er 13 DPO, så regner jeg med den ville hatt en svak strek (litt ustabil syklus). Forventer at jeg bare begynner å blø masse om litt, altså!

Han sa tilfeldigvis til meg rett istad at han hadde tenkt litt på baby i dag. Og jeg bare ''Åjaa, positivt?'', og han bare ''Ja!''.  Heheee. Det kommer seg nok straks, ser det ut som 🙏 (plis bli klar innen 3 uker 😄).

Vi er enda noen år under 30, hva med deg? Beklager hvis jeg har spurt før, eller du har gjentatt dette mange ganger,  men hvilken PP er du i? Og er det førstemann?

Så braaa! Det var da enda godt for deg å høre da😍

ja sant, jeg får også tanta nå! Helt sikker på ugjhhh!

Bare å spørre! Jeg er 36, derfor jeg IKKE har så himla god tid! Meeeen jeg har to barn da, som blir 10 og 13 i år!

Vi vil ha oss en liten attpåklatt😆

Jeg har sjekket fertiliteten min, jeg har kjempefine resultater! Har også tatt innvendige undersøkelser med ultralyd og alle mulige blodprøver man kan gjennom syklus. De mener jeg er fertil som bare det! Så gudene vet!

Vi ble jo gravide i april, men mistet! Så de mente at jeg absolutt burde kunne få det til, men som sagt: sitter den ikke innen august oppsøker jeg yttligere hjelp!

Det er jo absolutt ikke synd i meg sånn sett, siden jeg har to barn, men jeg kan love deg at når ønsket først er her og man har bestemt seg for en liten en, så er savnet og ønsket like stort om ikke større enn før. For man vet så godt!

Jeg takler dårlig tanken på at jeg ikke skal kunne bestemme dette selv, jeg føler jeg nettopp var 25. Tiden flyr, så det å skulle stå i en posisjon hvor man ikke har kontroll eller kan bestemme selv, føles helt forferdelig!

Akkurat som om man får sjokk nesten! Man har jo levd i alle år uten å måtte tenke på alderdom i denne sammenheng!

Sukk mitt hjerte, men brist ikke💔

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så braaa! Det var da enda godt for deg å høre da😍

ja sant, jeg får også tanta nå! Helt sikker på ugjhhh!

Bare å spørre! Jeg er 36, derfor jeg IKKE har så himla god tid! Meeeen jeg har to barn da, som blir 10 og 13 i år!

Vi vil ha oss en liten attpåklatt😆

Jeg har sjekket fertiliteten min, jeg har kjempefine resultater! Har også tatt innvendige undersøkelser med ultralyd og alle mulige blodprøver man kan gjennom syklus. De mener jeg er fertil som bare det! Så gudene vet!

Vi ble jo gravide i april, men mistet! Så de mente at jeg absolutt burde kunne få det til, men som sagt: sitter den ikke innen august oppsøker jeg yttligere hjelp!

Det er jo absolutt ikke synd i meg sånn sett, siden jeg har to barn, men jeg kan love deg at når ønsket først er her og man har bestemt seg for en liten en, så er savnet og ønsket like stort om ikke større enn før. For man vet så godt!

Jeg takler dårlig tanken på at jeg ikke skal kunne bestemme dette selv, jeg føler jeg nettopp var 25. Tiden flyr, så det å skulle stå i en posisjon hvor man ikke har kontroll eller kan bestemme selv, føles helt forferdelig!

Akkurat som om man får sjokk nesten! Man har jo levd i alle år uten å måtte tenke på alderdom i denne sammenheng!

Sukk mitt hjerte, men brist ikke💔

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Åå, ja, men det skjønner jeg! Har en vag drøm om 2 + attpåklatt selv en gang i fremtiden, det høres jo utrolig koselig ut 😊

Jaa, det er sikkert rart å føle man ikke kan ''bestemme'' selv. Har mange ganger tenkt på om jeg vil oppleve problemer med å bli gravid, eller om det vil ta lang tid. Har ingen grunn til å tenke slik, blir bare litt skremt av andre jeg kjenner og leser om, som sliter. Det må tære veldig i lengden.

Jeg håper uansett, og tror, dere lykkes, det lover jo veldig godt med så fine resultater og en graviditet i april! Er nok bare naturlig at det tar liitt lengre tid nå. 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du testet igjen?😍

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Jeg kjøpte en tidligtest fra Clearblue som jeg tenker å ta i morgentidlig!! Tålmodighetsprøve 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, rosaa skrev:

Jeg kjøpte en tidligtest fra Clearblue som jeg tenker å ta i morgentidlig!! Tålmodighetsprøve 😂

Testet? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Testet? 🤩

Jeg tok en ny strimmeltest i gårkveld og en i dagtidlig og jeg synes ikke streken synes noe bedre.. Må se godt for å se! Vil ikke «kaste» bort cb-testen siden de koster litt, så jeg venter enda en dag for å være sikker😅 Kan legge ut bilde av testen fra i går morres og kvelden

BFD9E11D-7D6A-48E1-89A7-F5E9968E016E.jpeg

469F4C5E-C93A-4617-ABAF-38052D4DABF1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, rosaa skrev:

Jeg tok en ny strimmeltest i gårkveld og en i dagtidlig og jeg synes ikke streken synes noe bedre.. Må se godt for å se! Vil ikke «kaste» bort cb-testen siden de koster litt, så jeg venter enda en dag for å være sikker😅 Kan legge ut bilde av testen fra i går morres og kvelden

 

 

Oooh! Jeg ser en svaaak strek. Spennende å følge med på om den blir sterkere! 🤩Enig i at det er lurt å vente med CB.
Du får kjøre  en ny strimmel i morgen eller over i morgen! Er dette første prøveperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, rosaa skrev:

Jeg tok en ny strimmeltest i gårkveld og en i dagtidlig og jeg synes ikke streken synes noe bedre.. Må se godt for å se! Vil ikke «kaste» bort cb-testen siden de koster litt, så jeg venter enda en dag for å være sikker😅 Kan legge ut bilde av testen fra i går morres og kvelden

BFD9E11D-7D6A-48E1-89A7-F5E9968E016E.jpeg

469F4C5E-C93A-4617-ABAF-38052D4DABF1.jpeg

Jeg synes absolutt jeg skimter noe!! Hvert fall på nederste strimmel. Veldig spennende!!🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, rosaa skrev:

Jeg tok en ny strimmeltest i gårkveld og en i dagtidlig og jeg synes ikke streken synes noe bedre.. Må se godt for å se! Vil ikke «kaste» bort cb-testen siden de koster litt, så jeg venter enda en dag for å være sikker😅 Kan legge ut bilde av testen fra i går morres og kvelden

BFD9E11D-7D6A-48E1-89A7-F5E9968E016E.jpeg

469F4C5E-C93A-4617-ABAF-38052D4DABF1.jpeg

Jeg ser en svak strek :) Hvor mange dpo er du?

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...