Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forresten er alle midt i eggløsningen nå? Eller hvor i dpo land er dere?

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg har mensen, men den er på hell nå. Appen min mener jeg skal ha el på dag 8 nå, og jeg aner ikke hvorfor den mener den kommer så tidlig. Mye kluss med syklusene kanskje. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, jordbærterte skrev:

Stor klem til deg, C! ❤️

 

Synes du har hatt fornuftige og reflekterte tanker hele veien, og jeg forstår at du stiller spørsmål ved om alt er "normalt" nå. Jeg tenker som de andre, at det er normalt å føle som du gjør, eller nærmere sagt ikke føle.. Det å prøve å få barn er tross alt veldig energikrevende, og man klarer ikke være like PÅ hele tiden. At du er litt likegyldig til alt nå er ikke rart i det hele tatt. Kropp og sjel trenger en pause innimellom fra alle tanker, bekymringer, håp, fremtidsplanlegging osv. Tror det er kroppen din sin måte å si fra at det er helt greit å roe litt ned, slik som du gjør nå. Uten at det skal bety at du ikke har lyst på barn eller at dere ikke bør prøve. Dersom du blir gravid snart eller ikke gravid, så tror jeg du raskt kjenner på en del av de følelsene du har hatt tidligere. 🙂 Man går gjennom alle spekter av følelser og ikke-følelser når man holder på med dette. Det virker som du er opptatt av å lytte til kroppen og kjenne etter. Det synes jeg du skal fortsette med, for man blir jo stadig kjent med andre sider av seg selv, og du beskriver på ingen måte noe som høres bekymringsverdig ut.. Bare veldig naturlig!

 

Jeg er 5+1 i dag. Litt godt å komme over milepælen hvor kjemisk ikke lenger er mulig. Jeg har imidlertid blitt forkjøla. Tror jeg ble smitta av min 6 mnd gamle niese som var på besøk hos meg. Man har vel litt dårligere immunforsvar som gravid? Jeg er aldri syk og har ikke vært forkjøla på 2 år, tror jeg.. Regner med det ikke er farlig for det lille frøet, men samtidig føler jeg det er så lite og sårbart såpass tidlig at jeg lett bekymrer meg. Foreløpig ingen kvalme her, bare obstipert, TRØTT, litt humørsvinginger, murringer i ryggen og livmora. Prøvde meg på intervalltrening på mølle tidligere i uka, og da kjente jeg det noe veldig i ryggen etterpå. Må prøve å finne en balanse på treningen. Er vant til å trene mye og er i ganske god form, så får prøve å tilpasse meg de nye endringene som skjer i kroppen. 🙂 

Gratulerer med 5 fullgåtte uker :) Da er du over første terskel ihvertfall som er kjemisk. 

Jeg ble veldig syk rundt den tid etter eggløsning å var syk i 10 dager. Da jeg var hos akupunktør forklarte hun at immunforsvaret mitt har nok hvert litt svakt i og med at all energi går til «babymaking» og ikke bekjemping av sykdom. 

Hadde ikke hvert syk på 3-4 år! Så ble sjokkert. Burde egentlig skjønt det med en gang at jeg var gravid bare av det. Men er et så uvanlig symptom. 

Det er ikke farlig! Tvillingene både festet seg å utviklet seg når jeg lå med feber å skjelvinger så de er godt rusta i magen din :) Å nå er du såpass på vei at det skal mer til enn en forkjølelse til å abortere. 

Jeg var en veldig engasjert eller er en engasjert å aktiv løper. Men siden jeg ble gravid har det hvert vanskelig 😕 har sterke ligamentsmerter som gjør det umulig å løpe. Så har begynt å gå turer og litt sånn små styrke øvelser med lette vekter samt yoga. Liker også stairmaster i rolig tempo :) men nå som kvalmen er her. Ligger jeg rett ut 😕 men det er verdt det! 

Når man allerede er i god form er det bare å trene moderat. Man skal helst ikke gjøre noe nytt å vågalt men det tror jeg ingen av oss hadde orket heller 😛 bare pass på puls å varmen din så er det bare å kjøre på.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha men da er det lurt å starte med EL tester så får du prøvd deg frem litt med de :) 

El tester funket utmerket på meg. Eneste er at mine eggløsninger kom å gikk veldig fort. Altså jeg fikk positiv på samme dag jeg hadde negativ før det igjen ble negativt samme dag. Så når du nærmer deg EL dag så ta testen morgen å kveld så misser du den ikke :) 

Men om det gikk sist gang går det nok nå også :) Dette blir bra! Du har fått litt pause fra det hele noen mnd så nå kan dere bare prøve å nyte det.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Når på døgnet fikk du de positive el testene? 

Jeg lurer på om jeg skal ta om morgenen denne gangen, ettersom jeg ikke mistenker at  urinen var konsentrert nok til at den ble positiv sist.

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mensen, men den er på hell nå. Appen min mener jeg skal ha el på dag 8 nå, og jeg aner ikke hvorfor den mener den kommer så tidlig. Mye kluss med syklusene kanskje. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Dag 8 er kanskje litt tidlig men høres fortsatt innenfor ut. Men mulig som du sier er appen litt forvirret da du har hatt litt kluss med symptomene. Så følg godt med for kan vende eggløsning skjer senere enn appen sier. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når på døgnet fikk du de positive el testene? 

Jeg lurer på om jeg skal ta om morgenen denne gangen, ettersom jeg ikke mistenker at  urinen var konsentrert nok til at den ble positiv sist.

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Jeg har fått positive tester tidlig sånn mellom

7-11.00 ca før de ble negative igjen 12-15.00. 

Var en gang jeg fikk positiv sånn i 23.00 tiden dagen før. Så bestemte meg for å teste med en gang jeg står opp å sånn utover kvelden. 

Men 90% av gangene fikk jeg positiv på morgenen så anbefaler absolutt å ta en test med første urin. 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dag 8 er kanskje litt tidlig men høres fortsatt innenfor ut. Men mulig som du sier er appen litt forvirret da du har hatt litt kluss med symptomene. Så følg godt med for kan vende eggløsning skjer senere enn appen sier. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, det er bare så frustrerende at jeg føler jeg ikke får til hverken el, tester eller temping, og kan ikke stole på appen på grunn av kluss med sykluser. 

Må bare holde på annenhver dag fra dag 8-20 da🤷🏼‍♀️ Er det lov til å si at det ikke frister? 

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått positive tester tidlig sånn mellom

7-11.00 ca før de ble negative igjen 12-15.00. 

Var en gang jeg fikk positiv sånn i 23.00 tiden dagen før. Så bestemte meg for å teste med en gang jeg står opp å sånn utover kvelden. 

Men 90% av gangene fikk jeg positiv på morgenen så anbefaler absolutt å ta en test med første urin. 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Ok takk, da prøver jeg det denne runden😅

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer med 5 fullgåtte uker :) Da er du over første terskel ihvertfall som er kjemisk. 

Jeg ble veldig syk rundt den tid etter eggløsning å var syk i 10 dager. Da jeg var hos akupunktør forklarte hun at immunforsvaret mitt har nok hvert litt svakt i og med at all energi går til «babymaking» og ikke bekjemping av sykdom. 

Hadde ikke hvert syk på 3-4 år! Så ble sjokkert. Burde egentlig skjønt det med en gang at jeg var gravid bare av det. Men er et så uvanlig symptom. 

Det er ikke farlig! Tvillingene både festet seg å utviklet seg når jeg lå med feber å skjelvinger så de er godt rusta i magen din :) Å nå er du såpass på vei at det skal mer til enn en forkjølelse til å abortere. 

Jeg var en veldig engasjert eller er en engasjert å aktiv løper. Men siden jeg ble gravid har det hvert vanskelig 😕 har sterke ligamentsmerter som gjør det umulig å løpe. Så har begynt å gå turer og litt sånn små styrke øvelser med lette vekter samt yoga. Liker også stairmaster i rolig tempo :) men nå som kvalmen er her. Ligger jeg rett ut 😕 men det er verdt det! 

Når man allerede er i god form er det bare å trene moderat. Man skal helst ikke gjøre noe nytt å vågalt men det tror jeg ingen av oss hadde orket heller 😛 bare pass på puls å varmen din så er det bare å kjøre på.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk ❤️

Godt å høre vi er flere. Man er liksom litt slått ut og trøtt fra før, og når man blir småsyk oppå det så blir man jo bare liggende på sofaen :P Føler meg så lat, men får komme sterkere tilbake!

Akkurat nå venter jeg med trening til jeg kan puste gjennom nesa.. Hehe. Har prøvd å lese meg opp på hva som er forsvarlig trening og ikke, så tror det skal gå greit. Merker jo at jeg blir mer andpusten i oppoverbakker osv enn jeg ble før jeg var gravid. Litt overrasket over at endringene skjer så tidlig, men samtidig er det jo store endringer i sving selv om frøet er lite enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er bare så frustrerende at jeg føler jeg ikke får til hverken el, tester eller temping, og kan ikke stole på appen på grunn av kluss med sykluser. 

Må bare holde på annenhver dag fra dag 8-20 da🤷🏼‍♀️ Er det lov til å si at det ikke frister? 

Anonymkode: 18a65...644

Ja det forstår jeg veldig godt! Man vil gjerne ha en viss kontroll på hva som skjer når så man kan planlegge deretter. 

Ja da er det bare å holde på annenhver dag så er du hvertfall sikret 😁 - Det er lov! Det blir jo mer ett ork til slutt enn kos. Nesten som en jobb. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, jordbærterte skrev:

Takk ❤️

Godt å høre vi er flere. Man er liksom litt slått ut og trøtt fra før, og når man blir småsyk oppå det så blir man jo bare liggende på sofaen :P Føler meg så lat, men får komme sterkere tilbake!

Akkurat nå venter jeg med trening til jeg kan puste gjennom nesa.. Hehe. Har prøvd å lese meg opp på hva som er forsvarlig trening og ikke, så tror det skal gå greit. Merker jo at jeg blir mer andpusten i oppoverbakker osv enn jeg ble før jeg var gravid. Litt overrasket over at endringene skjer så tidlig, men samtidig er det jo store endringer i sving selv om frøet er lite enda. 

Ja man trenger all energi man kan få så å bli syk i tillegg er tøft 🤯

Hehe lurt! Virker som det meste går greit av trening så lenge det ikke er kontaktsport og hardbarka konkurranse. Tror man bare må føle på det selg :) 

Absolutt! De er små som reker men det påvirker kroppene våre så mye. Men vi produserer organer og levende vesener så helhetlig er jeg ikke overrasket over hvor slitne vi blir 😴

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det forstår jeg veldig godt! Man vil gjerne ha en viss kontroll på hva som skjer når så man kan planlegge deretter. 

Ja da er det bare å holde på annenhver dag så er du hvertfall sikret 😁 - Det er lov! Det blir jo mer ett ork til slutt enn kos. Nesten som en jobb. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, som slitne småbarnsforeldre er ikke annenhver dag vår vanlige rutine😅

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som slitne småbarnsforeldre er ikke annenhver dag vår vanlige rutine😅

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Nei da blir det litt mer jobb 😁 - hadde du 2 fra før? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, som slitne småbarnsforeldre er ikke annenhver dag vår vanlige rutine😅

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Haha jeg kjenner meg igjen, selv om vi ikke har barn fra før 🙈😅 jeg har fått beskjed fra gyn om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-22. 

Har lyst å ta el tester for å være sikker på hvilken dag det faktisk skjer. 

Men det blir jo litt voldsomt med test både morgen og kveld fra dag 10? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Haha jeg kjenner meg igjen, selv om vi ikke har barn fra før 🙈😅 jeg har fått beskjed fra gyn om å ha samleie annenhver dag fra dag 10-22. 

Har lyst å ta el tester for å være sikker på hvilken dag det faktisk skjer. 

Men det blir jo litt voldsomt med test både morgen og kveld fra dag 10? 

Jeg tok tester morgen å kveld når det nærmer seg eggløsningsdagen :) Sånn ca rundt når du pleier å få den. I begynnelsen holdt det med en gang om dagen men mot slutten nærmere eggløsning typ 2-3 dager tok jeg morgen og kveld :) 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok tester morgen å kveld når det nærmer seg eggløsningsdagen :) Sånn ca rundt når du pleier å få den. I begynnelsen holdt det med en gang om dagen men mot slutten nærmere eggløsning typ 2-3 dager tok jeg morgen og kveld :) 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg har jo bare hatt el en gang før 😂 og da tror jeg den kom rundt dag 18, men kan jo like gjerne vært før og etter siden jeg ikke testet. Men kanskje ta to om dagen fra dag 15 og til jeg finner den da 🤔😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg har jo bare hatt el en gang før 😂 og da tror jeg den kom rundt dag 18, men kan jo like gjerne vært før og etter siden jeg ikke testet. Men kanskje ta to om dagen fra dag 15 og til jeg finner den da 🤔😁

Ja jeg fikk hvertfall anbefalt det i og med at eggløsning min kom å gikk så fort. Men du finner fort ut hvordan din eggløsning er. Noen har positive i flere dager å trenger ikke teste så ofte, men jeg måtte da jeg ikke ville «miste» eggløsning 😁, så ja rundt den 15/16 kan du gjerne teste to ganger om dagen i tilfelle du er som meg. Begge deler er vanlig. 

Hahah er så bra at vi må «finne» eggene våre. Vi er som høns 😁

Vi «klekker» til og med. Eggene sprekker hinnen sin når den løsner. Bare ler av å tenke på det.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk hvertfall anbefalt det i og med at eggløsning min kom å gikk så fort. Men du finner fort ut hvordan din eggløsning er. Noen har positive i flere dager å trenger ikke teste så ofte, men jeg måtte da jeg ikke ville «miste» eggløsning 😁, så ja rundt den 15/16 kan du gjerne teste to ganger om dagen i tilfelle du er som meg. Begge deler er vanlig. 

Hahah er så bra at vi må «finne» eggene våre. Vi er som høns 😁

Vi «klekker» til og med. Eggene sprekker hinnen sin når den løsner. Bare ler av å tenke på det.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, det blir spennende å bli litt mer kjent med når eggløsningen skjer. Bare håper jeg finner den 😅 vet jo at enkelte kan ha problemer med det pga PCO. At det kan gi falsk positivt osv. Men vi får se 😊

Haha ja 😂 siden vi planlegger alt i dagens samfunn, så blir det jo litt av en jobb dette her. Men det er jo spennende også 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Tusen takk for fine ord og tilbakemeldinger! Limer inn min graf for moro skyld, jeg har jo vært i Berlin i starten av perioden, for så å begynne i ny jobb og jeg kan faktisk se at grafen/tempen tuller litt. Er veldig typisk når man endrer søvnmønster, sover dårligere (grunnet nye ting/stress) osv, og det synes! Jeg pleier jo å ha EL alt fra tidligst dag 11-14, men som regel bytter kroppen på annenhver måned. Jeg har 26 dagers sykluser så det spiller inn!

Denne mnd var jeg ganske forberedt på tidlig EL og tror kanskje EL har inntruffet bare at FF trenger litt mer tid på seg til å tyde. (Må ha gått så så mange dager i dpo før den slår ut).

Iallfall hadde jeg blitt veldig glad om dere som temper vil gi deres mening. 

Kan nevne at tempen på tirsdag er unormalt lav, faktisk så har jeg mine 11 år som temper aldri hatt en så lav måling før, så jeg tror det er et avvik. Årsak: aner ikke! Kan være så mangt! Jeg bare tror man burde behandle den som et avvik!

Har ikke vært sååå ivrig på å føre inn mer enn samleie + temp denne mnd, rett og slett da jeg jo ikke tenker så mye på prøvingen! Merker allikevel at DPO land interesserer den teoretiske biten i meg. Altså det å tyde grafer synes jeg JO er vanvittig moro å interessant faktisk :)

Jeg beklager om noen av dere har stilt noen spørsmål også glemmer jeg å svare eller eller. Jeg er i ny jobb og sliter med gjennom dagene akkurat nå, derfor jeg svarer så tidlig fordi jeg begynner rett før 07:00 på jobb og da er alene en liten time og har tid!

Dette vil komme seg, men akkurat nå fungerer jeg så vidt som menneske når jeg kommer hjem pga nye inntrykk osv., så da må all energi legges ned på de to barna jeg allerede har!

Jeg bor Oslo omegn, og natt til i går våknet hele bygda der jeg bor av EKSTREME brak, aldri hørt det tordne og lyne sånn i Norge før noen gang! Så ja, trøtt og sliten her jeg sitter haha! Tungt å stå opp 05:30 hver dag *gjeeeesp*

DEILIG at det er pinse til mandag og fri! Langhelg er faktisk det aller beste!

Sender dere en stooor fredagsklem så høres vi utover :)

 

Må liksom ha min daglige dose av min kjære IKM skravletråd ❤️

 

Må le litt av meg selv, men dere føles jo som venner man ikke kjenner - men kjenner! Man deler jo faktisk ting med hverandre her inne man ikke deler med andre! Ganske hyggelig må jeg si :)

Hilsen 

C

 

(Legger ved grafen i innlegg rett under her)

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror som sagt EL kanskje inntraff i går eller onsdag slik det ser ut nå!

Les i tråden over så ser dere mine tanker😊

Kom veldig gjerne med deres!

hilsen

C

BCFEE8E1-1FC7-4628-9C86-422CCAA85EE0.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...