Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om legen gjorde eller sa noe spesielt da du var der? Skulle du bare avvente og se om mensen kom, eller fikk du noe for det?

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Ja jeg fikk innvendig ultralyd og han så masse cyster. Tok blodprøver og han konkluderte med at jeg har PCOS. Satt meg på metformin, men jeg fikk bivirkninger av de og gikk til ny gyn. Han tok nye blodprøver og konkluderte med at jeg"bare" har PCO. Han satt meg på letrozol og Provera dersom mensen uteble lenge. Ble gravid på andre runden med Provera og letrozol, men det endte med SA for noen uker siden. Han er likevel positiv til at det skal gå siden jeg ble gravid på det som trolig var min første eggløsning. Får prøve letrozol i fem runder til og hvis ikke må vi søke om IVF. Håper det klaffer før den tid🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Ja jeg fikk innvendig ultralyd og han så masse cyster. Tok blodprøver og han konkluderte med at jeg har PCOS. Satt meg på metformin, men jeg fikk bivirkninger av de og gikk til ny gyn. Han tok nye blodprøver og konkluderte med at jeg"bare" har PCO. Han satt meg på letrozol og Provera dersom mensen uteble lenge. Ble gravid på andre runden med Provera og letrozol, men det endte med SA for noen uker siden. Han er likevel positiv til at det skal gå siden jeg ble gravid på det som trolig var min første eggløsning. Får prøve letrozol i fem runder til og hvis ikke må vi søke om IVF. Håper det klaffer før den tid🤞

Jeg var hos gynekolog (privat) på syklusdag 53, hun nevnte ingenting spesielt. Bare at alt såg bra ut. Ville at jeg skulle kontakte henne igjen hvis jeg ikke hadde blitt gravid i løpet av sommeren.

Håper det klaffer for deg før den tid ja 🤞

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos gynekolog (privat) på syklusdag 53, hun nevnte ingenting spesielt. Bare at alt såg bra ut. Ville at jeg skulle kontakte henne igjen hvis jeg ikke hadde blitt gravid i løpet av sommeren.

Håper det klaffer for deg før den tid ja 🤞

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Takk, i like så 😍

Det er jo bare så utrolig kjedelig å vente på den mensen! Syns ikke du der var lenge å vente fra desember til mars eller SA? Jeg har fått beskjed om at jeg kan starte på provera for å få mensen 6-8 uker etter SA. Syns det er lenge nok å vente 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lyd skrev:

Drikker dere alkohol i prøveperioden? Kan jeg ta to øl i kveld med god samvittighet, eller bør jeg holde meg helt unna? 

Jeg stoler på Helsenorge:

Gravide bør la være å drikke alkohol under svangerskapet. Det beste er om du også unngår å drikke alkohol mens du forsøker å bli gravid. Alkohol kan redusere fruktbarheten og øke risikoen for spontanabort. Vær ekstra påpasselig i tidsrommet etter eggløsning og fram til menstruasjon, da det kan hende at du har blitt gravid i denne perioden.

https://helsenorge.no/gravid/vil-bli-gravid

Så både det at jeg allerede kan være gravid og at alkohol reduserer fruktbarheten og øker faren for spontanabort gjør at jeg ikke drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Takk, i like så 😍

Det er jo bare så utrolig kjedelig å vente på den mensen! Syns ikke du der var lenge å vente fra desember til mars eller SA? Jeg har fått beskjed om at jeg kan starte på provera for å få mensen 6-8 uker etter SA. Syns det er lenge nok å vente 😳 

Kjedelig å måtte vente på den, når det egentlig er den man helst vil unngå 😅 Både ja og nei. Tenkte vel som så at kroppen trengte tid til å komme seg igjen. 🤔

Har jo skrevet IKM 09.05 inne på IKM Mai sin side, men det er jo bare en vill gjetting. Jeg regnet den ut i fra at jeg egentlig skulle hatt mensen 5 april (som jeg enda venter på..) Så noen spennende dager/uker i vente... 😊

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar på alkoholspørsmålet mitt 👍 Valgte å ikke drikke.

Har hatt stikninger i magen hele helgen, og nå kjennes jeg støl ut. Har også stukket litt i brystene. Fikk litt brun utflod i dag (beklager TMI🙈), og kan ikke la være å håpe på at dette er en festeblødning. Samtidig vet jeg at alle disse symptomene også kan være symptomer på mens. Jeg har kun hatt mensen 1 gang siden pilleslutt, så kjenner ikke kroppen godt nok enda til å merke forskjellen... Skal teste på tirsdag, klarer nesten ikke vente!

Hvor i dpo-land er dere? Kjenner dere noen symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lyd skrev:

Takk for alle svar på alkoholspørsmålet mitt 👍 Valgte å ikke drikke.

Har hatt stikninger i magen hele helgen, og nå kjennes jeg støl ut. Har også stukket litt i brystene. Fikk litt brun utflod i dag (beklager TMI🙈), og kan ikke la være å håpe på at dette er en festeblødning. Samtidig vet jeg at alle disse symptomene også kan være symptomer på mens. Jeg har kun hatt mensen 1 gang siden pilleslutt, så kjenner ikke kroppen godt nok enda til å merke forskjellen... Skal teste på tirsdag, klarer nesten ikke vente!

Hvor i dpo-land er dere? Kjenner dere noen symptomer?

Jeg håper med deg 🙏 Spennende!

I følge FF er jeg 4 dpo i dag, men den har jo ingenting å sammenligne med enda. Syklusdag 66 🙄 Håper det ikke blir så lenge hver gang.. Absolutt ingen symptomer 😋

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg håper med deg 🙏 Spennende!

I følge FF er jeg 4 dpo i dag, men den har jo ingenting å sammenligne med enda. Syklusdag 66 🙄 Håper det ikke blir så lenge hver gang.. Absolutt ingen symptomer 😋

-J-

Anonymkode: 2aa6e...62e

Kjenner igjen frustrasjonen på lange sykluser, min første etter pilleslutt var på 60 dager, og denne blir på ca 50 dager. Hvis det ikke klaffer nå håper jeg at neste syklus blir kortere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lyd skrev:

Takk for alle svar på alkoholspørsmålet mitt 👍 Valgte å ikke drikke.

Har hatt stikninger i magen hele helgen, og nå kjennes jeg støl ut. Har også stukket litt i brystene. Fikk litt brun utflod i dag (beklager TMI🙈), og kan ikke la være å håpe på at dette er en festeblødning. Samtidig vet jeg at alle disse symptomene også kan være symptomer på mens. Jeg har kun hatt mensen 1 gang siden pilleslutt, så kjenner ikke kroppen godt nok enda til å merke forskjellen... Skal teste på tirsdag, klarer nesten ikke vente!

Hvor i dpo-land er dere? Kjenner dere noen symptomer?

Så spennende!!! Krysser alt jeg har😍 Jeg venter på EL enda. Tissa på en test i sta, men den funka ikke (typisk min flaks), så må vente med å ta en ny til jeg er hjemme fra lesesalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Førstegangs said:

Så spennende!!! Krysser alt jeg har😍 Jeg venter på EL enda. Tissa på en test i sta, men den funka ikke (typisk min flaks), så må vente med å ta en ny til jeg er hjemme fra lesesalen. 

Takk 🤞Liker at du har med el-tester til lesesalen 🤣 Da er du dedikert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lyd skrev:

Takk 🤞Liker at du har med el-tester til lesesalen 🤣 Da er du dedikert!

Hahaha, gjør ingenting halvveis. Bidrar til litt spenning i en ellers utrolig monoton og kjedelig hverdag😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lyd skrev:

Takk for alle svar på alkoholspørsmålet mitt 👍 Valgte å ikke drikke.

Har hatt stikninger i magen hele helgen, og nå kjennes jeg støl ut. Har også stukket litt i brystene. Fikk litt brun utflod i dag (beklager TMI🙈), og kan ikke la være å håpe på at dette er en festeblødning. Samtidig vet jeg at alle disse symptomene også kan være symptomer på mens. Jeg har kun hatt mensen 1 gang siden pilleslutt, så kjenner ikke kroppen godt nok enda til å merke forskjellen... Skal teste på tirsdag, klarer nesten ikke vente!

Hvor i dpo-land er dere? Kjenner dere noen symptomer?

Så spennende med testing på tirsdag! 🤞🤞 

Jeg bare venter på at mensen skal komme etter SA, så ingen dpo her 🙈 Har kjent svake murringer i magen fra tid til annen de to siste dagene. Men jeg har jo ikke fått el uten hormonpiller tidligere så det er sikkert bare noe annet som jeg overtolker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så spennende med testing på tirsdag! 🤞🤞 

Jeg bare venter på at mensen skal komme etter SA, så ingen dpo her 🙈 Har kjent svake murringer i magen fra tid til annen de to siste dagene. Men jeg har jo ikke fått el uten hormonpiller tidligere så det er sikkert bare noe annet som jeg overtolker 😅

Spennende!! Så kjekt om du får mensen og kan begynne prøvinga skikkelig🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tempet for første gang i dag tidlig. Rimelig forvirra da alarmen ringte kl. 0500. Litt dumt å begynne tempinga så nært antatt EL, men det får så være. EL-testen i kveld funket og var negativ, men kan jo ha hatt EL mellom i går ettermiddag og i kveld. Hvem vet. Bruker som regel ha litt EL-slim, men det har ikke kommet enda, så tror egentlig ikke EL har vært. Usikker på om jeg skal teste to ganger i morgen, altså tidlig og sent. Står jo at man da skal teste med 10 timer mellom, men samtidig mellom 10-20. Får teste kl. 10 og kl. 20 da?😂 Helt på bærtur angående dette, men spennende er det likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt mensen forrige uke, senest fredagen. Tok test forrige onsdag. Negativ. Tok test i dag tidlig, blendahvit. Småkvalm og veldig slapp for tiden. Begynt med litt murringer, så er vel kanskje mensen som kommer... :(

Anonymkode: 1b29b...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en slik tråd :) Jeg er 9/10 dpo og har ikm på fredag eller lørdag. Altså om fem dager ca :) Venter dere med å teste til ikm, eller er dere slike «testomaner» som meg? Haha

Anonymkode: ae19e...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koselig med en slik tråd :) Jeg er 9/10 dpo og har ikm på fredag eller lørdag. Altså om fem dager ca :) Venter dere med å teste til ikm, eller er dere slike «testomaner» som meg? Haha

Anonymkode: ae19e...874

Jeg er testetøs🙈  har masse billige tester liggende, og ser ingen grunn til å spare på de. Går jo ikke i kjelleren av en blank test når det egentlig er for tidlig😆 

-Mail

Anonymkode: 18a65...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er testetøs🙈  har masse billige tester liggende, og ser ingen grunn til å spare på de. Går jo ikke i kjelleren av en blank test når det egentlig er for tidlig😆 

-Mail

Anonymkode: 18a65...644

Enig der. Nettopp bestilt flere tester. Hvilken dag er du i syklusen? :)

Anonymkode: ae19e...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koselig med en slik tråd :) Jeg er 9/10 dpo og har ikm på fredag eller lørdag. Altså om fem dager ca :) Venter dere med å teste til ikm, eller er dere slike «testomaner» som meg? Haha

Anonymkode: ae19e...874

Jeg er 12 dpo, og venter helst til IKM med å teste. Spørs om jeg klarer å vente nå, er bilsyk, kvalm, har gulpet flere ganger de siste dagene og kjenner litt stikkinger. Får jo forhåpninger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en eggløsningstest for morro skyld😅 

-MAL

20190506_174023.jpg

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...