Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Jeg synes rosafargen var synlig på de andre bildene også. Absolutt ikke en vanlig skyggestrek, dette. Skjønner at du er redd, men gjør noe som letter humøret litt. Se en serie, kjøp en sjokolade, gå en rolig tur. Hold humøret og motet oppe. Dersom dette er en graviditet, tjener du på det. Er det ikke en graviditet, har du i hvertfall fått en bedre dag. Heier på deg, har virkelig troen! 💖

Tusen tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@-C- Jeg ser også rosa streker! 😍 Skjønner veldig godt redselen din.. Gjør som @Havfrue8 sier,  prøv å gjøre noe koselig, noe som får tankene litt bort fra bekymringene ❤️  Jeg hadde nok delt det med samboer, jeg personlig synes det er mye bedre å være to om det. Men dette er jo helt opp til deg, hva du synes er best for deg ❤️ Sender deg en stooor klem ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, -C- skrev:

Tusen takk ❤️ det hjelper!

Jeg er lei meg for at jeg ikke er den hoppende jublende typen nå som jeg gikk positiv test, det er sikkert dårlig gjort overfor alle som håper og ønsker seg dette mer enn noe, men jeg kan ikke noe for at jeg føler som jeg gjør ❤️ 

Du er no en av dem som ønsker dette mere enn noe annet, så du skal ikke føle dårlig samvittighet for at du rett og slett ikke klarer å glede deg over dette enda! Må ærlig innrømme at jeg synes du er tøff! Du er villig til IVF, du er positiv mot oss alle andre, og du stiller opp! Samtidig som du har vært igjennom 2 SA på kort tid, klarer du allikevel å holde motet oppe for oss andre! Nå er det vårres tur å backe deg opp! Tror noen er mere redd enn andre for at det ikke skal gå bra, men det er no virkelig begrenset for hvor mye livet gir av det negative! Nå er det deres tur og jeg (og helt sikkert alle andre her) er her for deg! Like mye som du er her for oss! ❤️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Du er no en av dem som ønsker dette mere enn noe annet, så du skal ikke føle dårlig samvittighet for at du rett og slett ikke klarer å glede deg over dette enda! Må ærlig innrømme at jeg synes du er tøff! Du er villig til IVF, du er positiv mot oss alle andre, og du stiller opp! Samtidig som du har vært igjennom 2 SA på kort tid, klarer du allikevel å holde motet oppe for oss andre! Nå er det vårres tur å backe deg opp! Tror noen er mere redd enn andre for at det ikke skal gå bra, men det er no virkelig begrenset for hvor mye livet gir av det negative! Nå er det deres tur og jeg (og helt sikkert alle andre her) er her for deg! Like mye som du er her for oss! ❤️ 

Så bra skrevet! Jeg henger meg med på dette som @Ønskebarnnr2 skriver ❤️ @-C- for ei dame du er ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle,

Blir jo helt tussete og rørt av dere ❤️ tårene triller. Virkelig - TUSEN TAKK! Dere betyr virkelig så ekstremt mye! Jeg mener, dere vet jo dette før noen andre! Gjengen her inne er helt uslåelig bra ❤️ 

Jeg er så ufattelig redd bare, men ønsker jo at redselen slipper litt også, men jeg må nok ha noen «flere bevis». Flere positive tester, sterkere tester osv. Vet ikke. Brent barn!

Jeg sitter nå på legekontoret, skal måle hcg. Selv om det er uhyre tidlig, vil jeg få dokumentert dette overfor meg selv og for legene. Også Hausken. Jeg skjønner at man på dpo 10 ikke kan forvente seg en høy hcg, men man kan få en hcg som sier om kroppen har produsert hcg eller ikke. Med andre ord vite noe.

Om kroppen produserer hcg må jo et egg ha blitt befruktet, og egget iallfall ha streifet eller?

Pga at jeg har mistet før, får jeg lov å måle hcg i dag, mandag og onsdag, om jeg vil.

Sitter her i venteværelset med verdens søteste guttebaby ved siden av meg. Jeg har to jenter fra før og skulle gjerne hatt en liten pjokk nå om jeg blir gravid igjen. 

Jeg kommer til å fortelle samboer, for om dette går skeis igjen, trenger jeg han. Noe annet ville egentlig vært dårlig gjort når jeg tenker meg om. Om det var omvendt hadde jeg blitt utrolig lei meg om han holdt noe slikt skjult.

Sender alle en kjempestor klem og sier tusen takk for støtte, og jeg kan med sikkerhet si at jeg vil trenge mer av det fremover ❤️ 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Du er no en av dem som ønsker dette mere enn noe annet, så du skal ikke føle dårlig samvittighet for at du rett og slett ikke klarer å glede deg over dette enda! Må ærlig innrømme at jeg synes du er tøff! Du er villig til IVF, du er positiv mot oss alle andre, og du stiller opp! Samtidig som du har vært igjennom 2 SA på kort tid, klarer du allikevel å holde motet oppe for oss andre! Nå er det vårres tur å backe deg opp! Tror noen er mere redd enn andre for at det ikke skal gå bra, men det er no virkelig begrenset for hvor mye livet gir av det negative! Nå er det deres tur og jeg (og helt sikkert alle andre her) er her for deg! Like mye som du er her for oss! ❤️ 

@Ønskebarnnr2 ❤️ takk! Tusen takk! Tuuusen takk ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, -C- skrev:

Kjære alle,

Blir jo helt tussete og rørt av dere ❤️ tårene triller. Virkelig - TUSEN TAKK! Dere betyr virkelig så ekstremt mye! Jeg mener, dere vet jo dette før noen andre! Gjengen her inne er helt uslåelig bra ❤️ 

Jeg er så ufattelig redd bare, men ønsker jo at redselen slipper litt også, men jeg må nok ha noen «flere bevis». Flere positive tester, sterkere tester osv. Vet ikke. Brent barn!

Jeg sitter nå på legekontoret, skal måle hcg. Selv om det er uhyre tidlig, vil jeg få dokumentert dette overfor meg selv og for legene. Også Hausken. Jeg skjønner at man på dpo 10 ikke kan forvente seg en høy hcg, men man kan få en hcg som sier om kroppen har produsert hcg eller ikke. Med andre ord vite noe.

Om kroppen produserer hcg må jo et egg ha blitt befruktet, og egget iallfall ha streifet eller?

Pga at jeg har mistet før, får jeg lov å måle hcg i dag, mandag og onsdag, om jeg vil.

Sitter her i venteværelset med verdens søteste guttebaby ved siden av meg. Jeg har to jenter fra før og skulle gjerne hatt en liten pjokk nå om jeg blir gravid igjen. 

Jeg kommer til å fortelle samboer, for om dette går skeis igjen, trenger jeg han. Noe annet ville egentlig vært dårlig gjort når jeg tenker meg om. Om det var omvendt hadde jeg blitt utrolig lei meg om han holdt noe slikt skjult.

Sender alle en kjempestor klem og sier tusen takk for støtte, og jeg kan med sikkerhet si at jeg vil trenge mer av det fremover ❤️ 

Du er tøff! Lykke til 💝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, -C- skrev:

Kjære alle,

Blir jo helt tussete og rørt av dere ❤️ tårene triller. Virkelig - TUSEN TAKK! Dere betyr virkelig så ekstremt mye! Jeg mener, dere vet jo dette før noen andre! Gjengen her inne er helt uslåelig bra ❤️ 

Jeg er så ufattelig redd bare, men ønsker jo at redselen slipper litt også, men jeg må nok ha noen «flere bevis». Flere positive tester, sterkere tester osv. Vet ikke. Brent barn!

Jeg sitter nå på legekontoret, skal måle hcg. Selv om det er uhyre tidlig, vil jeg få dokumentert dette overfor meg selv og for legene. Også Hausken. Jeg skjønner at man på dpo 10 ikke kan forvente seg en høy hcg, men man kan få en hcg som sier om kroppen har produsert hcg eller ikke. Med andre ord vite noe.

Om kroppen produserer hcg må jo et egg ha blitt befruktet, og egget iallfall ha streifet eller?

Pga at jeg har mistet før, får jeg lov å måle hcg i dag, mandag og onsdag, om jeg vil.

Sitter her i venteværelset med verdens søteste guttebaby ved siden av meg. Jeg har to jenter fra før og skulle gjerne hatt en liten pjokk nå om jeg blir gravid igjen. 

Jeg kommer til å fortelle samboer, for om dette går skeis igjen, trenger jeg han. Noe annet ville egentlig vært dårlig gjort når jeg tenker meg om. Om det var omvendt hadde jeg blitt utrolig lei meg om han holdt noe slikt skjult.

Sender alle en kjempestor klem og sier tusen takk for støtte, og jeg kan med sikkerhet si at jeg vil trenge mer av det fremover ❤️ 

Så bra at du får målt hcg så tidlig! Og flott at du vil fortelle samboeren din om det hele, jeg tror også at du trenger han mere nå enn noen sinne. Kanskje han klarer å få deg på andre tanker foreløpig ❤️ og vi skal være her for deg! Så godt vi kan ❤️  ønsker deg masse lykke til! ❤️ Og sender nok en kjempe klem din vei! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, @-C- 💖 Våger meg til å gratulere deg med en fin babystrek! Nå er det vårres tur til å backe deg opp slik du har backet oss opp gjennom hele denne prosessen her. Når jeg selv postet mitt bilde 10dpo med svakere strek enn det der og var livredd fordi jeg hadde én SA og én MA bak meg, så var det du som sa at sjansen er større for at det går bra enn ikke bra, så nå er det min tur til å fortelle deg det samme 🥰 Som du selv skrev til meg for ca.3mnd siden; nyt tilværelsen, for akkurat nå er du gravid 💖

Ønsker deg og mannen din ei fin helg 💑

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, sier kollektivt tusen takk jeg ❤️ hodet spinner og jeg sliter med å konsentrere meg. Ser alt som er skrevet og det gjør så utrolig godt!

Tusen takk @J1994 og @Havfrue8 ❤️ og alle!

Jeg klarte ikke dy meg, tok en ny test nå på veldig utvannet urin, har tisset mange ganger i dag, men tenkte: jaja shit au, why not!

Den så ut som dette:

A2F6EB36-6933-469F-9BDA-921B88205D5F.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@-C- Jeg så navnet ditt som siste post i "tolkning av graviditetstester" og måtte kjappe meg inn for å se om det var fra deg. Jeg er ikke i tvil om strek på bildene dine! Skjønner godt alle følelsene dine du går gjennom, men håper du klarer å slappe av med dette over helgen. 

Jeg våger meg på en gratulerer og gleder meg på dine (og deres) vegne ❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @J1994❤️ 

@grønnkål heeeei

Ja jeg tenkte at jeg ikke orket å være anonym inne på tolkesiden, jeg har liksom kommet til et punkt hvor jeg tenker: jaja what the hell! Who cares!

Så gøy at du tenker de er positive, har jo tatt 3 stykk i dag 🙈 så nå ber jeg til babygudene at denne sitter! Jeg bare ja, orker ikke en ny SA.

I tillegg var vi jo nå ENDELIG klare for å gå i gang med IVF ved første kommende mens!!!

God klem ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C-, dette ser så lovende ut som det går an å være! 🥰 Håper virkelige at du klarer å slappe av i helgen og etterhvert også nyte dette svangerskapet 🥰 du er så gravid nå! ❤️ Det var dagens beste nyhet 🥰 GRATULERE så masse 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk ❤️ igjen! 

Nå har jeg fortalt samboer og han ble først helt stille, mens han bare stirret på testene sikkert 2 minutter før han sa noe. Det var to eviglange minutter. Han smilte og viste tydelig at han var glad, samtidig som jeg kunne se frykten i øynene hans også. Da knakk jeg sammen og begynte å gråte veldig.

Tror han trengte et par minutter på å fordøye det, for etterpå smilte han fra øre til øre og sa ting som at: alle gode ting er tre! Dette skal gå bra! Nå kjøper vi masse godteri til deg, så skal du bare slappe av og kose deg hele helgen! Han har gitt meg de beste, lengste gode klemmene!

Det er jo ganske ironisk at jeg i går reiste på apoteket og kjøpte medisiner for 2500 kr., altså de to første sprøytene til ivf-behandling. Jeg tenkte at jeg kanskje burde vente til i dag med å kjøpe, men for å være helt ærlig så var jeg så sikker på at vi sikkert ikke ble gravide denne mnd, at jeg bare tenkte at jeg like gjerne kunne kjøpe dem. 

Greia er at man må kjøpe de medisinene i ukedagene, og jeg vil ikke risikere at jeg plutselig begynte å blø i helgen, og sto der uten medisiner. Men som samboer sa: de pengene klarer vi oss fint uten, dersom det viser seg at dette er en spire som klorer seg fast!

I det hele og det store så er 2500 kr. veldig mye mindre enn potensielt 100.000 kr. som vi måtte ha brukt på IVF.

Nå prøver jeg bare å ta det med ro, jeg har grått en del tårer i dag det skal innrømmes, men jeg må rett og slett bare roe ned. Vurderer også å ikke ta tempen mer. Jeg har jo alltid visst om SA før jeg begynte å blø på grunn av temperaturen i grafen, så ja jeg lurer litt på det.

Jeg kommer nok til å teste hver dag fremover, man klarer jo bare ikke å la være.

Det er det som er vanskelig, jeg kan jo ikke glede meg før jeg er langt på vei. Jeg vet jo at jeg til enhver tid kan miste, når som helst. Dette gjelder jo alle, men jeg vil jo tro sjansen er litt større hos meg som jo har mistet to ganger på rad. Vi har nå blitt gravide hele 3 ganger på under 1år faktisk når jeg tenker meg om!

Kan jeg spørre når dere testet med digital? De to gangene jeg ble gravid testet jeg med digital før IKM og fikk 1-2 uker gravid på begge to.

Jeg tror at eneste som kan indikere noe positivt for meg nå, er om jeg får vesentlig sterkere streker etterhvert enn sist.

Er det noen av dere som har bilde av deres test på dpo10?

*pust inn pust ut*

 

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, -C- skrev:

Tusen takk ❤️ igjen! 

Nå har jeg fortalt samboer og han ble først helt stille, mens han bare stirret på testene sikkert 2 minutter før han sa noe. Det var to eviglange minutter. Han smilte og viste tydelig at han var glad, samtidig som jeg kunne se frykten i øynene hans også. Da knakk jeg sammen og begynte å gråte veldig.

Tror han trengte et par minutter på å fordøye det, for etterpå smilte han fra øre til øre og sa ting som at: alle gode ting er tre! Dette skal gå bra! Nå kjøper vi masse godteri til deg, så skal du bare slappe av og kose deg hele helgen! Han har gitt meg de beste, lengste gode klemmene!

Det er jo ganske ironisk at jeg i går reiste på apoteket og kjøpte medisiner for 2500 kr., altså de to første sprøytene til ivf-behandling. Jeg tenkte at jeg kanskje burde vente til i dag med å kjøpe, men for å være helt ærlig så var jeg så sikker på at vi sikkert ikke ble gravide denne mnd, at jeg bare tenkte at jeg like gjerne kunne kjøpe dem. 

Greia er at man må kjøpe de medisinene i ukedagene, og jeg vil ikke risikere at jeg plutselig begynte å blø i helgen, og sto der uten medisiner. Men som samboer sa: de pengene klarer vi oss fint uten, dersom det viser seg at dette er en spire som klorer seg fast!

I det hele og det store så er 2500 kr. veldig mye mindre enn potensielt 100.000 kr. som vi måtte ha brukt på IVF.

Nå prøver jeg bare å ta det med ro, jeg har grått en del tårer i dag det skal innrømmes, men jeg må rett og slett bare roe ned. Vurderer også å ikke ta tempen mer. Jeg har jo alltid visst om SA før jeg begynte å blø på grunn av temperaturen i grafen, så ja jeg lurer litt på det.

Jeg kommer nok til å teste hver dag fremover, man klarer jo bare ikke å la være.

Det er det som er vanskelig, jeg kan jo ikke glede meg før jeg er langt på vei. Jeg vet jo at jeg til enhver tid kan miste, når som helst. Dette gjelder jo alle, men jeg vil jo tro sjansen er litt større hos meg som jo har mistet to ganger på rad. Vi har nå blitt gravide hele 3 ganger på under 1år faktisk når jeg tenker meg om!

Kan jeg spørre når dere testet med digital? De to gangene jeg ble gravid testet jeg med digital før IKM og fikk 1-2 uker gravid på begge to.

Jeg tror at eneste som kan indikere noe positivt for meg nå, er om jeg får vesentlig sterkere streker etterhvert enn sist.

Er det noen av dere som har bilde av deres test på dpo10?

*pust inn pust ut*

 

Tittet tilfeldigvis innom å så dette!
Gratulerer C!! 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Jeg vet du er redd og nervøs noe du har all grunn til og at du trenger mer tid til å fordøye alt og til å juble. Alle gode ting er 3 som de sier 🌸 Så jeg krysser virkelig alt jeg har for at det denne gang blir din tur 🤍 

Tror jeg testet med digital 9-11dpo å fikk positiv. 

- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C- herlighet!!! Jeg blir nesten på gråten her, for noen utrolige nyheter. Skjønner at du ikke greier å glede deg over dette enda mtp erfaringene du har vært gjennom, jeg håper spiren klorer seg fast og at dere endelig kan ønske en liten baby velkommen i 2020 ❤️. Du har sterkere strek enn det jeg hadde 10dpo, så det er hvertfall ikke noen tvil!

Blir så rørt av mannen din, du fortjener alt det beste og dere begge fortjener at denne spiren sitter nå! Håper du kommer deg gjennom helgen med en deilig godteripose før en ny uke starter og du kan fortsette hcg målingen. 

Gleder meg til å følge deg videre ❤️ sender alle lykkeønskninger din vei 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bærblå skrev:

Tittet tilfeldigvis innom å så dette!
Gratulerer C!! 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍

Jeg vet du er redd og nervøs noe du har all grunn til og at du trenger mer tid til å fordøye alt og til å juble. Alle gode ting er 3 som de sier 🌸 Så jeg krysser virkelig alt jeg har for at det denne gang blir din tur 🤍 

Tror jeg testet med digital 9-11dpo å fikk positiv. 

- M 

Åååååh M! Jeg sendte deg PM! @Bærblå

Tusen takk ❤️ ja sukk, jeg håper jeg også!

Jeg har faktisk murringer nederst på magen nå, i livmoren. Tar det som et godt tegn. Ikke veldig sterkt, men som en stripe på tvers med murringer.

Ellers så har jeg tisset så helt ekstremt ofte de siste to dagene. Jeg tok egentlig testen mest bare for å få bekreftet at «nå er du ikke gravid og klar for IVF». Hausken sa jeg måtte sjekke det.

Den lå der på benken bare. Testen altså! Du vet du har lite troen når du bare holder på med andre ting mens testen ligger der og skal vise enten gravid eller blankt.

Jeg var liksom så innstilt på at det ikke skulle være noe at jeg så vidt glimset bort på den og tenkte: «Ja som forvent....huh??? Hva er det? Er det en strek??? Hæ?»

Og der var det en strek gitt! Kan ikke ha gått tre minutter heller før den syntes godt!

Digitalt 9-10 dpo er nok ikke normalt, men sikkert noe du kunne da du hadde to stykk inni der:)

Tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...