Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, -C- said:

Hei, jeg har vært gravid tre ganger, og jeg har 

a l d r i

sett eggløsningsslim 😊

Tusen takk for svarene! Ble redd for at det var noe galt med meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Høstvinter skrev:

Hei! Ny her.. lurte på om noen vet om man må ha eggløsningslim for å ha eggløsning? Kan det ha seg sånn at jeg har så lite at jeg ikke merker det? Har bare lest at folk har mye slim.. og jeg har aldri merker noe slim før.. er bare i pp2..  kanskje jeg ikke har eggløsning 🤷🏼‍♀️

Vært gravid en gang før, og er gravid igjen nå. Aldri sett noe til dette berømte slimet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sinsiew skrev:

Vært gravid en gang før, og er gravid igjen nå. Aldri sett noe til dette berømte slimet. 

Det er så interessant at det er så «berømt» men så mange som ikke ser det. For som tidligere prøver følte jeg virkelig at noe var galt for det er jo så «vanlig med eggløsningsslim» hvorfor har ikke jeg det? Å tankene spinner 😆 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke rart man blir bekymret og begynner å lure når så mange forteller om det, men man ikke finner spor av det selv 🙈

Hvordan går det med grafen, C? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen eller dag er det kanskje nå😆

Væet på jobb siden kl 06 så det er iallfall dag for meg😂

Tok test både i går og i dag, helt blendahvite😔 

I går var det veldig kjipt, i dag er det bare kjipt og i morgen går det over, men hadde virkelig håpet så! Hadde symptomer og den dipen i grafen ga meg SÅ håp! Føler jo at grafene mine ser så utrolig bra ut hver eneste måned, helt frem til mens, så nå gir jeg nesten opp å tyde de også😅🙈

Glad for at du spør Sinsiew🙏🏻Setter faktisk stor pris på omtanken. Du også M❤️ Og alle dere andre IKM skravlegruppadamer! Ingen nevnt - ingen glemt! Dere betyr mye for en stakkars prøver som meg🥰

 

824450D7-443E-4B83-B816-AC45B44E5CEE.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -C- skrev:

God morgen eller dag er det kanskje nå😆

Væet på jobb siden kl 06 så det er iallfall dag for meg😂

Tok test både i går og i dag, helt blendahvite😔 

I går var det veldig kjipt, i dag er det bare kjipt og i morgen går det over, men hadde virkelig håpet så! Hadde symptomer og den dipen i grafen ga meg SÅ håp! Føler jo at grafene mine ser så utrolig bra ut hver eneste måned, helt frem til mens, så nå gir jeg nesten opp å tyde de også😅🙈

Glad for at du spør Sinsiew🙏🏻Setter faktisk stor pris på omtanken. Du også M❤️ Og alle dere andre IKM skravlegruppadamer! Ingen nevnt - ingen glemt! Dere betyr mye for en stakkars prøver som meg🥰

 

824450D7-443E-4B83-B816-AC45B44E5CEE.jpeg

Det ser nå lovendes ut det der (uten at jeg har særlig peiling på grafer🥴) Er et slag i trynet med negative tester, skikkelig kjipt👎 Men 10 dpo er fortsatt tidlig, så ikke gi opp enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Cas skrev:

Det ser nå lovendes ut det der (uten at jeg har særlig peiling på grafer🥴) Er et slag i trynet med negative tester, skikkelig kjipt👎 Men 10 dpo er fortsatt tidlig, så ikke gi opp enda!

Ja den ser så fin ut atte, men tro meg - det snur sånn: POFF🙈😅

Ja det er kjipern, jeg vet jo nå at det ikke ble noe bebis denne måneden, så de neste dagene er så kjipe! Nå vil man bare over i nytt dpo-land!

Takk for gode ord 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Høstvinter skrev:

Hei! Ny her.. lurte på om noen vet om man må ha eggløsningslim for å ha eggløsning? Kan det ha seg sånn at jeg har så lite at jeg ikke merker det? Har bare lest at folk har mye slim.. og jeg har aldri merker noe slim før.. er bare i pp2..  kanskje jeg ikke har eggløsning 🤷🏼‍♀️

Hvis du ønsker, kan du prøve å drikke et glass grapefruktjuice hver dag, i noen dager før eggløsning. Dette øker slimmengden ganske greit. Det fungerte i alle fall svært godt på meg 🙈💦 Men nå hadde jeg altså slim fra før.

Ellers, som mange sier, så er det jo ingen nødvendighet for å bli gravid. Lykke til 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjedelig med negative tester @-C- 😔 Ikke gi opp håpet! Jeg tror du er gravid innen jul 🤞❤ (og helst før selvfølgelig! 😊) Sender deg en god klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Åh så kjedelig med negative tester @-C- 😔 Ikke gi opp håpet! Jeg tror du er gravid innen jul 🤞❤ (og helst før selvfølgelig! 😊) Sender deg en god klem ❤

Åååh tusen takk @tussi2018 🙏🏻 Gir ikke opp håpet i sin helhet, gir meg ikke før det ikke finnes noen sjanse igjen! 
 

Skal kanskje prøve Letrozol denne måneden, den offentlige gynekologen min mener det kan prøves selv om jeg har eggløsninger. Så får vi bare se😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Hvis du ønsker, kan du prøve å drikke et glass grapefruktjuice hver dag, i noen dager før eggløsning. Dette øker slimmengden ganske greit. Det fungerte i alle fall svært godt på meg 🙈💦 Men nå hadde jeg altså slim fra før.

Ellers, som mange sier, så er det jo ingen nødvendighet for å bli gravid. Lykke til 🤗

Kom til å tenke på en ting, gynekologen min tipset meg om sædvennlig glidekrem nettopp fordi jeg nevnte manko på dette berømte slimet. Sædvennlig glidekrem skal visstnok hjelpe spermen å svømme bedre, samt overleve noe bedre i et ellers «surt» miljø fikk jeg høre 😊

Kan jo være verdt å teste🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey...jeg har hele tiden gått ut i fra at jeg har eggløsning på dag 14/15 i syklusen. Har ikke tempa eller brukt eggløsningstester, men har kjent på livmortappen og sjekket slim. Nå fikk jeg helt plutselig bare en tanke i hodet om å gå å sjekke nå, er på dag 18. Ekstremt strekkbart slim og livmortappen føltes mer åpen enn jeg noen gang har merka 😳 begynner jo å lure på om jeg rett og slett bare har feiltolka slimet og sånt før og at jeg har eggløsning senere i syklusen og at jeg da har en litt kortere lutealfase🙃 blir iallefall lagt inn litt aksjer de neste dagene for å si det sånn 😅 har en syklus på 27/28 dager og vi brukte 3 år før jeg ble gravid første gang...litt redd for at vi brukte så lang tid bare fordi jeg har feiltolka hele syklusen min🙈har vel nesten aldri hatt sex etter dag 14/15 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, -C- skrev:

Kom til å tenke på en ting, gynekologen min tipset meg om sædvennlig glidekrem nettopp fordi jeg nevnte manko på dette berømte slimet. Sædvennlig glidekrem skal visstnok hjelpe spermen å svømme bedre, samt overleve noe bedre i et ellers «surt» miljø fikk jeg høre 😊

Kan jo være verdt å teste🙈

Bare pass på at du ikke er som meg. Vi prøvde det, og det kjentes ut som om hele underlivet mitt brant 😭 Det var SÅ vondt 😂 Så test før dere kjører på, er mitt tips. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, siljur skrev:

Okey...jeg har hele tiden gått ut i fra at jeg har eggløsning på dag 14/15 i syklusen. Har ikke tempa eller brukt eggløsningstester, men har kjent på livmortappen og sjekket slim. Nå fikk jeg helt plutselig bare en tanke i hodet om å gå å sjekke nå, er på dag 18. Ekstremt strekkbart slim og livmortappen føltes mer åpen enn jeg noen gang har merka 😳 begynner jo å lure på om jeg rett og slett bare har feiltolka slimet og sånt før og at jeg har eggløsning senere i syklusen og at jeg da har en litt kortere lutealfase🙃 blir iallefall lagt inn litt aksjer de neste dagene for å si det sånn 😅 har en syklus på 27/28 dager og vi brukte 3 år før jeg ble gravid første gang...litt redd for at vi brukte så lang tid bare fordi jeg har feiltolka hele syklusen min🙈har vel nesten aldri hatt sex etter dag 14/15 😅

Test etter eggløsning, det er det neste og gir sikrest svar 😊 Dumt å tolke, for så å tolke feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, -C- skrev:

Kom til å tenke på en ting, gynekologen min tipset meg om sædvennlig glidekrem nettopp fordi jeg nevnte manko på dette berømte slimet. Sædvennlig glidekrem skal visstnok hjelpe spermen å svømme bedre, samt overleve noe bedre i et ellers «surt» miljø fikk jeg høre 😊

Kan jo være verdt å teste🙈

Vi brukte conceive pluss og var veldig fornøyd med det. Vet ikke om det gav sædcellene bedre sjanse men det ble i hvert fall mindre tørt og det var det som var hensikten for oss 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, -C- skrev:

Åååh tusen takk @tussi2018 🙏🏻 Gir ikke opp håpet i sin helhet, gir meg ikke før det ikke finnes noen sjanse igjen! 
 

Skal kanskje prøve Letrozol denne måneden, den offentlige gynekologen min mener det kan prøves selv om jeg har eggløsninger. Så får vi bare se😊

Nei gi opp må du ikke når alt ser så fint ut 😍 Det er jo som du fikk beskjed om et (eller begge?) stedene du var på utredning: kroppen bruker ofte lengre tid på å bli gravid des eldre man blir. Og når det vanligvis er ca 75% sjanse for å ikke lykkes mot 25% for å lykkes, så er det jo i grunn ikke rart at man bruker litt tid. Men skal jo ha ganske flaks når det klaffer med en gang. 

Jeg har jo god erfaring med letrozol, men det var pga manglende eggløsning. Jeg hadde få eller ingen bivirkninger også så jeg er veldig for de pillene. Hadde litt mer hodepine noen sykluser akkurat de dagene jeg tok pillene. Men det var jo kun fem dager så det holdt jeg fint ut. Andre sykluser merket jeg ingen forskjell på formen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, -C- skrev:

Kom til å tenke på en ting, gynekologen min tipset meg om sædvennlig glidekrem nettopp fordi jeg nevnte manko på dette berømte slimet. Sædvennlig glidekrem skal visstnok hjelpe spermen å svømme bedre, samt overleve noe bedre i et ellers «surt» miljø fikk jeg høre 😊

Kan jo være verdt å teste🙈

Har du ikke prøvd dette enda, C? 😚 Kan være verdt en sjanse! 😄
Hvordan går det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, -C- skrev:

Har ikke prøvd det enda nei😃 så det er noe jeg tenker vi bør! Hvilket brukte du? @Nysgjerrig1

Kunne absolutt vært verdt en sjanse ❤️ Jeg har ikke noe erfaring med det selv, har bare hørt at det har vært positivt for andre ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...