Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, KDL skrev:

Takk :) 

Jeg er så glad for at du fikk det til! Det er godt det fins hjelp å få. Og ja, det er litt mye når folk kommer med sånne utsagn! 

Jeg lurer forresten på en ting som kanskje folk her kan svare på: jeg ringte legen med en gang jeg fant det ut (for jeg trodde at man skal det), men da lo hun litt og bare: hehe, nei det trengs ikke noe kontroll før 6 uker har gått! Jeg bare: ok, jeg har jo ikke peiling jeg! Men da fikk jeg time langt uti november, syns det var litt lenge til? Hvilken dag begynner man å telle fra egentlig..? NOEN må ha regnet feil her! 

Første kontroll er mellom uke 8 og 12, med blodprøver i uke 12/13. 

Så tidlig som uke 6 hadde jeg nok ikke giddi å dra til legen. Da er alt enda,så usikkert og man må jo uansett tilbake for blodprøver. 

Jeg hadde min første jm time sist uke, da var jeg i uke 11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere! Hvordan går det? Jeg tror jeg er 7 DPO i dag (positiv EL-test forrige fredag). Har allerede fått mensvondt i venstre bryst, får alltid vondt i venstre bryst før mensen. Så har ikke så veldig tro på denne perioden😅☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, KDL skrev:

Takk :) 

Jeg er så glad for at du fikk det til! Det er godt det fins hjelp å få. Og ja, det er litt mye når folk kommer med sånne utsagn! 

Jeg lurer forresten på en ting som kanskje folk her kan svare på: jeg ringte legen med en gang jeg fant det ut (for jeg trodde at man skal det), men da lo hun litt og bare: hehe, nei det trengs ikke noe kontroll før 6 uker har gått! Jeg bare: ok, jeg har jo ikke peiling jeg! Men da fikk jeg time langt uti november, syns det var litt lenge til? Hvilken dag begynner man å telle fra egentlig..? NOEN må ha regnet feil her! 

Siden jeg hadde mistet ett par ganger og gikk på medisiner var jeg egentlig jevnlig overvåket. Så min første ultralyd var når jeg var 5+6 :) Hørte hjerteslag på begge faktisk. Hadde flaks. Jordmor trodde hjertene akkurat hadde begynt å slå faktisk. 

Men jordmor sa at det ikke er anbefalt å ta ultralyd før du har fullført 7 uker. Mange bestiller privat ultralydtime da så de kan høre hjerteslag. Før det er sannsynligheten veldig stor for at du ikke ser hjerteslagene ennå å blir unødvendig bekymret. 

Du ringer legen din om du ønsker å ta en blodprøve for å bekrefte graviditet å evt. at HCG øker som den skal. Jeg tok blodprøve i uke 5 for å få bekreftet det samt se økning. 

Hvor langt er du på vei nå? Du må gå på nett å legge inn første dag av forrige mens og sykluslengde så finner de er estimat til deg :) 

Blodprøver som er obligatoriske på en måte tas ikke før du er 12 uker. 
 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kaller dere det for spotting og når er det mensen? Jeg er på CD36 idag og har ikke hatt eggløsning. Jeg har spottet siste tre dagene, men er usikker på om det blir riktig å kalle det for det. Det er ingenting i truseinnlegget, men kan komme et par dråper i do noen ganger, og på papiret. Lyst, friskt blod.. Uansett så er det jo ikke mensen, men en gjennombruddsblødning isåfall, så blir jo feil å legge inn det som mens i fertility friend? Alt man skal lure på og dele med andre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Når kaller dere det for spotting og når er det mensen? Jeg er på CD36 idag og har ikke hatt eggløsning. Jeg har spottet siste tre dagene, men er usikker på om det blir riktig å kalle det for det. Det er ingenting i truseinnlegget, men kan komme et par dråper i do noen ganger, og på papiret. Lyst, friskt blod.. Uansett så er det jo ikke mensen, men en gjennombruddsblødning isåfall, så blir jo feil å legge inn det som mens i fertility friend? Alt man skal lure på og dele med andre :fnise:

Jeg hadde nok kalt det for spotting jeg :) Legg det inn som det i FF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er noen veldig flinke og erfarne tempere her. Noen som vet hvorfor FF flyttet EL? Den fastslo EL på dag 15 men etter jeg skrev inn tempen i morrest så flyttet den til dag 16?

Jeg fyller inn temp på Flo også, den flyttet seg ikke. 

Screenshot_20191013_062633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, J1994 skrev:

Jeg hadde nok kalt det for spotting jeg :) Legg det inn som det i FF?

Ja, har lagt det inn som det 😊 Nå håper jeg bare eggløsningen kommer snart tilbake nå som jeg har begynt å spotte, for det gjorde den sist 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tempere, jeg trenger litt råd. I følge termometeret mitt så er jeg nærmest hypotermisk 😂 Jeg måler i munnen kl 6 og har målt i en uke nå, og laveste temperatur er nede på 35,35 grader. Jeg er ikke oppe på 36 på noen målinger. Har jeg dårlig termometer, eller har jeg bare lav kroppstemperatur? Har det noe å si for tempingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymus6 said:

Jeg er 4 DPO Idag og det stikker og klør i puppene.. det er vel for tidlig til å kunne være et graviditetstegn?

Ja, så tidlig vet ikke kroppen selv om den er gravid eller ikke. Men veldig vanlig å kjenne veldig godt etter når man prøver. 😂 Lykke til, håper det er en liten spire på gang 🤞😊

Anonymkode: c3e20...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus6 skrev:

Jeg er 4 DPO Idag og det stikker og klør i puppene.. det er vel for tidlig til å kunne være et graviditetstegn?

Ja.

Anonymkode: 678a8...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Dere tempere, jeg trenger litt råd. I følge termometeret mitt så er jeg nærmest hypotermisk 😂 Jeg måler i munnen kl 6 og har målt i en uke nå, og laveste temperatur er nede på 35,35 grader. Jeg er ikke oppe på 36 på noen målinger. Har jeg dårlig termometer, eller har jeg bare lav kroppstemperatur? Har det noe å si for tempingen?

I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38°C i endetarmen. Når man måler i munnen vil temperaturen vanligvis ligge 0,4°C under endetarmstemperaturen, og målt i armhulen vanligvis 0,6°C under 😊 Hentet fra helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonymus6 skrev:

Jeg er 4 DPO Idag og det stikker og klør i puppene.. det er vel for tidlig til å kunne være et graviditetstegn?

Kanskje litt tidlig? Håper likevel at det blir spire på deg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen, lenge siden sist!

Jeg har vært litt stille da jeg faktisk ble gravid i september, men mistet igjen dessverre.

Tas nå godt vare på av Hausken og skal gå på Letrozol + progesteron neste måned. Vi ble anbefalt en måned pause nå i første omgang. Ville bare komme inn å fortelle at jeg fremdeles er her, men som sagt tok meg en liten pause.

Gledet meg sååå til å fortelle dere om graviditeten, men så gikk det dessverre ikke denne gangen heller, så da rakk jeg aldri det. Hadde akkurat passert 5 uker da jeg mistet. Derfor mener Hausken nå at det kan være progesteron som trengs, i tillegg ønsker de å sette meg på Letrozol som kombinasjon. 

Vi er i tillegg i gang med renoveringsprosjekt som tar all tid, så jeg har rett og slett (heldigvis) hatt veldig mye å tenke på og har forsåvidt det hver dag i og med at vi jobber på det huset daglig, så derav også liten aktivitet her inne.

 

Ville bare fortelle dere alle så dere vet ❤️

Hilsen C

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

Hei alle sammen, lenge siden sist!

Jeg har vært litt stille da jeg faktisk ble gravid i september, men mistet igjen dessverre.

Tas nå godt vare på av Hausken og skal gå på Letrozol + progesteron neste måned. Vi ble anbefalt en måned pause nå i første omgang. Ville bare komme inn å fortelle at jeg fremdeles er her, men som sagt tok meg en liten pause.

Gledet meg sååå til å fortelle dere om graviditeten, men så gikk det dessverre ikke denne gangen heller, så da rakk jeg aldri det. Hadde akkurat passert 5 uker da jeg mistet. Derfor mener Hausken nå at det kan være progesteron som trengs, i tillegg ønsker de å sette meg på Letrozol som kombinasjon. 

Vi er i tillegg i gang med renoveringsprosjekt som tar all tid, så jeg har rett og slett (heldigvis) hatt veldig mye å tenke på og har forsåvidt det hver dag i og med at vi jobber på det huset daglig, så derav også liten aktivitet her inne.

 

Ville bare fortelle dere alle så dere vet ❤️

Hilsen C

Har tenkt at det måtte være noe ja, siden du ikke var å se på disse sidene..

Så trist å høre at du har mistet igjen, men godt å høre at du kan bli gravid ❤ Godt å få god hjelp og vite at man er i trygge hender!

Godt å ha noe å bruke tiden sin på da som et renoveringsprosjekt. Å planlegge graviditet inneholder mye tanker og tar mye tid, så greit å ha noe annet å tenke på innimellom.

Klem ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, -C- skrev:

Hei alle sammen, lenge siden sist!

Jeg har vært litt stille da jeg faktisk ble gravid i september, men mistet igjen dessverre.

Tas nå godt vare på av Hausken og skal gå på Letrozol + progesteron neste måned. Vi ble anbefalt en måned pause nå i første omgang. Ville bare komme inn å fortelle at jeg fremdeles er her, men som sagt tok meg en liten pause.

Gledet meg sååå til å fortelle dere om graviditeten, men så gikk det dessverre ikke denne gangen heller, så da rakk jeg aldri det. Hadde akkurat passert 5 uker da jeg mistet. Derfor mener Hausken nå at det kan være progesteron som trengs, i tillegg ønsker de å sette meg på Letrozol som kombinasjon. 

Vi er i tillegg i gang med renoveringsprosjekt som tar all tid, så jeg har rett og slett (heldigvis) hatt veldig mye å tenke på og har forsåvidt det hver dag i og med at vi jobber på det huset daglig, så derav også liten aktivitet her inne.

 

Ville bare fortelle dere alle så dere vet ❤️

Hilsen C

Hei, -C-❤️

Ble glad da jeg så at du endelig var tilbake, men ble trist av å lese innlegget ditt. Det var ikke noe gøy å lese om. Så ufattelig trist. Håper det går bra med deg. Godt å lese at Hausken tar godt vare på dere og at de tror de vet hvordan de kan hjelpe. 

Hyggelig å ha deg tilbake, men skulle jo helst sett at du var tilbake for å fortelle gode nyheter. Håper du stikker innom igjen, når og hvis du ønsker. 

God klem❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

Hei alle sammen, lenge siden sist!

Jeg har vært litt stille da jeg faktisk ble gravid i september, men mistet igjen dessverre.

Tas nå godt vare på av Hausken og skal gå på Letrozol + progesteron neste måned. Vi ble anbefalt en måned pause nå i første omgang. Ville bare komme inn å fortelle at jeg fremdeles er her, men som sagt tok meg en liten pause.

Gledet meg sååå til å fortelle dere om graviditeten, men så gikk det dessverre ikke denne gangen heller, så da rakk jeg aldri det. Hadde akkurat passert 5 uker da jeg mistet. Derfor mener Hausken nå at det kan være progesteron som trengs, i tillegg ønsker de å sette meg på Letrozol som kombinasjon. 

Vi er i tillegg i gang med renoveringsprosjekt som tar all tid, så jeg har rett og slett (heldigvis) hatt veldig mye å tenke på og har forsåvidt det hver dag i og med at vi jobber på det huset daglig, så derav også liten aktivitet her inne.

 

Ville bare fortelle dere alle så dere vet ❤️

Hilsen C

Så trist at du har mistet! Men du vet iallefall at du fortsatt kan bli gravid, og det er bra! 💕 Nå gjelder det bare å finne en behandling som gjør at spiren holder seg fast. 

Det hjelper utrolig mye å være travel! Er helt utslitt om dagene selv, pga det er så mye som skjer, men da tenker jeg iallefall mindre på prosjekt baby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to ❤️ Svarer bare samlet jeg :)

Det går VELDIG fint med meg altså:) Det var i grunn mye lettere denne gangen enn første gangen, det var nesten som om jeg forventet det? Om det er lov å si. Mer tom om noe annet. Jeg måtte innom fastlege for å konstatere om hcg var ute av kroppen. Det var greit nok, men da jeg kom inn til fastlegen ser hun etter vi har pratet en stund rett på meg og spør: Hvordan går det med DEG oppi det hele da, sånn inni deg? Da knakk jeg sammen. Det er vel den ene gangen det virkelig gjorde vondt, for det er sårt. Man mister jo så mye mer enn "bare" et embryo, som man jo så ofte får høre!

Vi gir oss ikke, og vi er ved veldig godt mot. Fastlegen har søkt oss inn til sykehus, hvor de har sagt at vi får innkallelse i januar :)
Hausken har vært helt supre og lagt en konkret plan for oss. Offentlig gynekolog var helt grusom, så jeg orker faktisk ikke gå dit mer. Totalt usympatisk og lurte på hva jeg tenkte hun skulle kunne hjelpe med? Nei, så hun får bare være 😛 Trenger ikke henne!

Vi kan bli gravide, og vi har sjekket alt og alt ser veldig bra ut! Det er flere komponenter som kan bidra til SA her:
- Progesteron nivå (egget klarer ikke holde seg fast når det har blitt befruktet og fester seg)

- Eggkvalitet (Jeg er over 35, så eggkvaliteten kan variere fra egg til egg. Kroppen velger bare et tilfeldig egg og klarer ikke     nyansere på hvilke egg som er bra å ha eggløsning med å ikke - ergo ren "uflaks".

- Kromosomfeil / ikke levedyktig - da er det jo bare sånn at kroppen ordner opp selv. Dette kan skje dessverre, og er vel økt risiko for nå som jeg er "gammel" 😛

- Hausken snakket om at noen kropper støter fra seg befruktede egg da de tror det er et "fremmedlegeme", jeg skal neste måned gå på Letrozol, få eggløsningssprøyte, progesteron og blodfortynnende tror jeg det var? Var iallfall flere ting jeg blir satt på. Dette for å helgardere oss, så vi har gjort ALT vi kan for at kroppen ikke mister igjen. 

 

Det blir spennende å se, men så blir man jo ikke bare gravid hver måned heller, så vi håper på det beste, men er selvsagt positive så godt det går samtidig som vi er realistiske :)

Tusen takk for støtte ❤️ Høres kanskje rart ut å si at det går så bra som det gjør, men jeg tror det ligger litt i den gode hjelpen vi også nå får. Litt synd om man kunne gjort dette før, og eventuelt beholdt begge babyene, men slik kan man jo bare ikke tenke heller!

Hvordan går det med dere da? 😄 

Klem C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Så trist at du har mistet! Men du vet iallefall at du fortsatt kan bli gravid, og det er bra! 💕 Nå gjelder det bare å finne en behandling som gjør at spiren holder seg fast. 

Det hjelper utrolig mye å være travel! Er helt utslitt om dagene selv, pga det er så mye som skjer, men da tenker jeg iallefall mindre på prosjekt baby.

Ikke sant, det hjelper virkelig å være busy i hodet! Prøvegreiene går jo HELT til hodet på en! Sånn er det jo bare!
Tusen takk ❤️ Ja, vi vet jo at vi blir gravide, så nå er det som du sier, bare å finne en måte spiren klorer seg fast på! Vi har nå en fantastisk lege på Hausken som var såå engasjert og som sa at dette kom til å gå! Dette skulle gå, som hun sa! Er bare snakk om tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...