Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også IKM 23 april:)

Så du på bildene? Var din test lik? Litt nysgjerrig på det nemlig!

El kan variere hver måned, finnes ingen fasit.

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du har IKM 23. April har du samme IKM dag som oss her inne! :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Så gøy! Hvis dere temper er nok dere mer sikre, jeg går bare ut i fra at syklus er 27 dager (som vanlig). Jeg tok ut spiralen litt sent og gynekologen mente at den neppe hadde noen hormonell virkning lenger, da jeg hverken blødde i etterkant eller fikk annerledes syklus etter uttak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også IKM 23 april:)

Så du på bildene? Var din test lik? Litt nysgjerrig på det nemlig!

El kan variere hver måned, finnes ingen fasit.

Anonymkode: e09e5...261

Så gøy med samme dag! Krysser fingrene for oss😊 Hvis din test er den på forrige side, så er min klin lik. Jeg ser ingen strek på din, ei heller på min. Er litt ny på forumet og du er anonym, så vet ikke helt om det var du som svarte at du tok en slik «tidlig-test», men det var altså en slik jeg tok. 

 

Vet at EL kan variere! Hadde EL-slim 7.-9.april og det er det jeg har å gå ut i fra😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Førstegangs skrev:

Så gøy med samme dag! Krysser fingrene for oss😊 Hvis din test er den på forrige side, så er min klin lik. Jeg ser ingen strek på din, ei heller på min. Er litt ny på forumet og du er anonym, så vet ikke helt om det var du som svarte at du tok en slik «tidlig-test», men det var altså en slik jeg tok. 

 

Vet at EL kan variere! Hadde EL-slim 7.-9.april og det er det jeg har å gå ut i fra😁

Dette er min test. Ser du den svake streken? 

Det er på en måte en økning i HCG og vanlig å få tidlig i graviditeten. Kanskje du har en sånn? 

Det er den lyserosa streken på venstre side av den røde. Ser du at man kan se en svak strek? Det er ofte alt som trengs :) 

- M 

2AA2F044-B2B8-47BB-A8D7-A042BBF91136.jpeg

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Førstegangs skrev:

Så gøy med samme dag! Krysser fingrene for oss😊 Hvis din test er den på forrige side, så er min klin lik. Jeg ser ingen strek på din, ei heller på min. Er litt ny på forumet og du er anonym, så vet ikke helt om det var du som svarte at du tok en slik «tidlig-test», men det var altså en slik jeg tok. 

 

Vet at EL kan variere! Hadde EL-slim 7.-9.april og det er det jeg har å gå ut i fra😁

Jeg kaller meg selv -C- her inne :) så blir det litt lettere å kjenne igjen.

Vi ser strek på min, veldig svak - men ser den. Tyyyyynn rosa stripe, men barn uhyre vanskelig å ta bilde av da den var såpass svak. 

Du ser under:)

 

-C-

E755BC3B-20D2-4384-8F3E-D52B45C5833A.jpeg

71BD876A-6E01-43A1-B9EA-192153F14609.jpeg

B33ABC05-607D-4819-8905-EB94DBD88213.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg tenker alt for mye på dette. Hele dagen ble spolert av den negative testen.. Kjæresten har bursdag snart og vil så gjerne overraske han med baby i magen på bursdagen! Har ingen symptomer, tror jeg. Men det har jeg aldri før mens heller. Det eneste er at jeg holder på å tisse meg ut når jeg våkner om morgenen, våkner før alarmen fordi jeg må tisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er min test. Ser du den svake streken? 

Det er på en måte en økning i HCG og vanlig å få tidlig i graviditeten. Kanskje du har en sånn? 

Det er den lyserosa streken på venstre side av den røde. Ser du at man kan se en svak strek? Det er ofte alt som trengs :) 

- M 

2AA2F044-B2B8-47BB-A8D7-A042BBF91136.jpeg

Anonymkode: 75b37...a21

Aha! Nå ser jeg noe. Byttet fra mobil til PC, det funket bedre. Min ser dessverre ikke slik ut 😕 Min er heeeelt hvit! Så gøy at du har fått strek😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaller meg selv -C- her inne :) så blir det litt lettere å kjenne igjen.

Vi ser strek på min, veldig svak - men ser den. Tyyyyynn rosa stripe, men barn uhyre vanskelig å ta bilde av da den var såpass svak. 

Du ser under:)

 

-C-

E755BC3B-20D2-4384-8F3E-D52B45C5833A.jpeg

71BD876A-6E01-43A1-B9EA-192153F14609.jpeg

B33ABC05-607D-4819-8905-EB94DBD88213.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Beklager, ikke meningen å skrive at din ikke har en strek. Jeg er bare ikke så dreven på dette. Har aldri testet før eller tenkt på hvordan en strek skal se ut. Men jeg kan skimte en strek på din! Så flott at dere ser det dere også🤩 Min er nok helt hvit, dessverre. Kan prøve å legge ut bilde hvis det er ønskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Førstegangs skrev:

Aha! Nå ser jeg noe. Byttet fra mobil til PC, det funket bedre. Min ser dessverre ikke slik ut 😕 Min er heeeelt hvit! Så gøy at du har fått strek😍

Ok :( Men som sagt ikke gi opp. Vent ett par dager å ta en ny test :) 

Om du så ser en svak strek er den som regel positiv. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Førstegangs skrev:

Beklager, ikke meningen å skrive at din ikke har en strek. Jeg er bare ikke så dreven på dette. Har aldri testet før eller tenkt på hvordan en strek skal se ut. Men jeg kan skimte en strek på din! Så flott at dere ser det dere også🤩 Min er nok helt hvit, dessverre. Kan prøve å legge ut bilde hvis det er ønskelig!

Ja legg gjerne ut så kan vi se :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Førstegangs skrev:

Hvit hvit hvit!

8E46D6D3-C0AB-4C28-B689-1D49A70EC626.jpeg

Hmm ja den ser ganske hvit ut 😕 Men som sagt 70% får ikke positive testet før noen dager senere :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja den ser ganske hvit ut 😕 Men som sagt 70% får ikke positive testet før noen dager senere :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Tenker at jeg ikke skal teste før IKM nå. Er dessuten litt kravstort av meg å forvente at det går på første forsøk, men som sagt, pga. kjærestens jobbsituasjon blir det prøving i juli neste gang hvis det ikke går nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Førstegangs skrev:

Hvit hvit hvit!

8E46D6D3-C0AB-4C28-B689-1D49A70EC626.jpeg

Ja her kan ikke mitt velvillige øye heller klare å se noen strek, men husk - det kan fremdeles være tidlig! Så moro at du kunne skimte streken hos både meg (-C-) og hos (-M-).

Jeg ønsker jo hest at vi alle her inne skal få baby NÅ😅❤️

Jeg tenkte først at jeg så syner på min, men sambo så jo også helt bestemt den tynne streken så vi får bare se😊

Moro å få flere inn i gruppa - velkommen skal du være!

Ja vet du, både -M- og jeg er begge enige i at denne uken før IKM blir veldig altoppslukende, man tenker omtrent ikke på annet!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja her kan ikke mitt velvillige øye heller klare å se noen strek, men husk - det kan fremdeles være tidlig! Så moro at du kunne skimte streken hos både meg (-C-) og hos (-M-).

Jeg ønsker jo hest at vi alle her inne skal få baby NÅ😅❤️

Jeg tenkte først at jeg så syner på min, men sambo så jo også helt bestemt den tynne streken så vi får bare se😊

Moro å få flere inn i gruppa - velkommen skal du være!

Ja vet du, både -M- og jeg er begge enige i at denne uken før IKM blir veldig altoppslukende, man tenker omtrent ikke på annet!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Nei, det er nok ingen strek der dessverre. Når jeg fikk frem PC og så på bildene til deg og -M-, så så jeg også strek. Det er jeg veldig glad for!!! Håper jeg også kan få noe lignende etter hvert❤️ Når jeg skrur ned lysstyrken på skjermen, så ser jeg godt streken på din. 

 

Jeg føler meg så enormt lite gravid nå, at jeg har mest lyst til å gi opp. Men hva vet vel jeg om hvordan det skal kjennes!

 

Skal lese gjennom hele tråden og bli litt bedre kjent med dere alle. Så gøy å ha noen å prate om dette med❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å ha deg her inne iallfall! Synd at du og sambo må vente så lenge (juli), men kanskje det muligens kan gå allikevel?

Nå vet ikke jeg hva han gjør - men jeg håper det klaffer for dere!

Godt å høre du så «strekene» våre, vi lever litt for dem akkurat nå😅

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig hyggelig å ha deg her inne iallfall! Synd at du og sambo må vente så lenge (juli), men kanskje det muligens kan gå allikevel?

Nå vet ikke jeg hva han gjør - men jeg håper det klaffer for dere!

Godt å høre du så «strekene» våre, vi lever litt for dem akkurat nå😅

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Tusen takk for støtte! 

Litt redd for å gjøre meg selv veldig lett å gjenkjenne, men kan prøve å forklare situasjonen. Vi har vært sammen veldig lenge, men bor akkurat nå ikke sammen, da han har en jobb som krever at han er borte flere uker av gangen uten å kunne komme hjem og jeg er bundet til byen jeg bor i frem til september. Når han har fri er han som regel her sammen med meg, men han har base i en annen by. Vi skal snart flytte sammen igjen, det blir veldig fint. Han skal ut på jobb fra 5.mai, og Flo (menskalender) viser at jeg har EL 5. mai eller senere. Så det kan jo gå da, men ikke like optimal prøveperiode som det vi hadde nå. Neste gang vi kan prøve er seint i juli, for da er vi sammen igjen. Dere lurer sikkert på hvorfor vi ønsker å få barn i denne situasjonen, men for oss har det funket så bra og vi står fjellstøtt tross situasjonen, og vi ønsker virkelig å starte familie sammen.

Var litt kjapp på avtrekkeren da jeg sa at jeg ikke så streken. Er helt ny på forumet og prøving, jeg :D Skjønner så godt at dere lever for den streken. Jeg har så lyst å kaste den negative testen på sjøen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et eneste sekund tenkt på hvorfor dere vil få barn i den situasjonen! Alle har sine liv og årsaker - og ja som sagt, falt meg ikke en gang inn😊

Jeg har selv to barn på snart 10 og 13 år, og så og si ingen kan forstå at jeg har lyst på et tredje så sent - men både jeg og samboer ønsker det sååå ekstremt - og det er det eneste som betyr noe! Man skal ikke bry seg om hva folk måtte synes og mene! Det har jeg lært meg på mine 36år😃 hvor ble tiden av🙈

Håper inderlig dere får det til, en god tommelfingerregel er å ha sex på dag 8,10,12 og 14 om det lar seg gjøre:) da er man meget godt dekket som regel om man har noenlunde normal syklus😊

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke et eneste sekund tenkt på hvorfor dere vil få barn i den situasjonen! Alle har sine liv og årsaker - og ja som sagt, falt meg ikke en gang inn😊

Jeg har selv to barn på snart 10 og 13 år, og så og si ingen kan forstå at jeg har lyst på et tredje så sent - men både jeg og samboer ønsker det sååå ekstremt - og det er det eneste som betyr noe! Man skal ikke bry seg om hva folk måtte synes og mene! Det har jeg lært meg på mine 36år😃 hvor ble tiden av🙈

Håper inderlig dere får det til, en god tommelfingerregel er å ha sex på dag 8,10,12 og 14 om det lar seg gjøre:) da er man meget godt dekket som regel om man har noenlunde normal syklus😊

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

❤️ takk. Ikke alle som forstår at man kan ha et godt og trygt forhold uten å måtte bo i samme by til en hver tid, så føler jeg må forsvare det. Håper det går seg til for oss alle, og at tiden går fort - så slitsom å måtte vente, haha!

Skjønner godt at du ønsker et barn til! Er selv en real attpåklatt, og det har aldri vært noe problem for meg, foreldrene mine eller søsknene mine. Tommel opp og "gi gass" herfra!

Takk for tips! Denne PP har vi hatt sex hver dag f.o.m. syklusdag 11. Kanskje ikke helt optimalt, men da blir det kanskje greit hvis vi må prøve en gang til og jeg har antatt EL 5. mai og kjæresten drar på jobb 5. mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du - førstegangs - ? 

Jeg å samboer har sex stort sett hver dag etter mens, men mest fordi vi har lyst. Spurte gynekologen min om det var dumt. Hun sa «så lenge mannen har god sædkvalitet kan du ha deg så mye du vil» 😁

Hørt så mye rart. Om at man skap spare osv. Men det gjelder kun om mannen har dårlig sædkvalitet. Og husk at en sædcelle kan leve i opptil 6 dager! Så du trenger ikke alltid ha samleie på EL dagen. Det ultimate er ett par dager før :) Bare å spørre oss om alt du lurer på. 

Jeg fikk beskjed om litt tynn slimhinne forrige uke av gynekologen min. Å da er sannsynligheten større for at egget ikke fester seg, så skal gå på noen piller som skal gjøre den tykkere når/om mensen kommer :) 

Folk blander seg i alt i disse dager. Så ikke bry deg om hva noen sier. Om for eksempel - C vil ha 10 barn må hun få lov til det uansett alder. Er så utrolig mange mennesker som tror de har noe de skulle sagt i situasjoner. Opplevd det selv som prøver. Folk er veldig hissige.

- M - 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...