Gå til innhold

Skjønner ikke de som leverer barna tidlig og henter sent når de selv er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg sa ikke det. Men det må da føles litt rart å være sammen med mange barn hver dag, men ikke sin egen.

Anonymkode: 9f258...5ae

Veldig mange av de som jobber i bhg velger konsekvent å ha barna i en annen bhg, forståelig nok. 

Denne personen du kjenner er vel ikke på jobb fra morgen til kveld? Hun får vel like mange timer mer sine barn som alle andre før per døgn. Forskjellen er at på dagtid er hun på jobb med barn, og hjemme er hun mamma. To ulike roller. 

Ser forsåvidt ikke logikken i tankegangen din, overhode. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg prøver bare å forstå hvorfor noen gjør dette.Og velger å få flere selv. Er så altfor tidlig å sende de k apt 1år gamle små barna som sikkert helst ville vært hjemme hos mor eller far om de selv fikk velge. 

Ser hvor fort tiden går og hvor store barna mine er no.Og er så takknemmelig og glad for at jeg valgte det sånn selv. Får aldri den tiden tilbake. 

Jeg valgte å få barn og jeg valgte å ta vare på de den tiden de trengte meg og tryggheten når de var liten.

Ja noen har det bedre i bhg enn hjemme når de ikke bryr seg. Og noen har ikke mulighet til annet. Me  mange har mulighet,men bruker den ikke. Uforståelig hvorfor de får flere barn om de ikke tar seg tid til de .Men meg om det.

Så lenge barna har det bra er det det viktigste :)

 

Anonymkode: 7fb08...907

Forstår det ikke jeg heller. Mitt barn begynte sent i barnehage og så langt det lar seg gjøre, har ganske korte dager.

Men mitt barn var veldig etterlengtet og jeg visste hva det er å ha barn. Jeg har ønsket dette barnet lenge og jeg tar ikke hen for gitt. Så jeg ønsker selv å ha hen hos meg og ta vare på den tiden så mye som mulig.

Og så lenge jeg har mulighet så  gjør jeg jo det. Men jeg har innsett at ikke alle tenker slik. Og de du spør har kanskje ikke den selvinnsikten som skal til 🤔

Anonymkode: c7996...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det ikke jeg heller. Mitt barn begynte sent i barnehage og så langt det lar seg gjøre, har ganske korte dager.

Men mitt barn var veldig etterlengtet og jeg visste hva det er å ha barn. Jeg har ønsket dette barnet lenge og jeg tar ikke hen for gitt. Så jeg ønsker selv å ha hen hos meg og ta vare på den tiden så mye som mulig.

Og så lenge jeg har mulighet så  gjør jeg jo det. Men jeg har innsett at ikke alle tenker slik. Og de du spør har kanskje ikke den selvinnsikten som skal til 🤔

Anonymkode: c7996...ca1

Åh gud bedre... 

Anonymkode: 7029f...956

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner flere som leverer før de omtrent har våknet og henter sent.Litt før bhg stenger. Mens de selv gå hjem igjen. Hva får folk til å gjøre sånt? 

Hadde selv alle barna hjemme lenge.Og når de begynte i bhg så leverte jeg sent og hentet tidlig. Og lot de være litt og litt lengre for de selv ville leke lengre med de andre.Og vennene ble hentet samtidig. 

Får aldri den tiden igjen.

Så koslig å spise frokost og slappe av med rolig morning med barna før det er bhgVet mange bhg har en tid de må være på plass. Og det var de jo. Men å løpe ut døren tidlig å levere..Nei.

Gå hjem og slappe av osv mens andre tar seg av barna dine.. rart..

Eller at du ikke orker å ha flere barn hjemme samtidig å slenger minsten på 1 eller 2år i bhg for det kommer ny. Lange dager. 

De trenger foreldrene sine.Og de fleste (som ikke vil ha store dyre fancy hus og biler og dyre merkeklær) har råd til det. Prioriteringer heter det!

Kontantstøtte 1-2år. 6000kr. og ingen barnehageutgifter på masse penger. 

Ihvertfall de som er 2stk foreldre.

Nei hvorfor få barn for at andre skal oppdra de?Hvorfor orker ikke folk å være.mer med barna sine?

Var den mest magiske tiden med barna mine.Og så fantastisk glad(ja sliten av å være nybakt mor og en til alene og lite søvn) men man klarer det man vil klare.

De gikk tidligere enn andre,de snakket tidligere og var flinkere enn de andre vi kjente.Som gikk i bhg. De var glade sosiale barn.

Og aldri problemer med å sosialisere selv om de var hjemme med oss de første 3årene.

De blir så fort stor.Altfor fort.

De mest dyrebare ting i verden.

Barna våre.De trenger oss!

Anonymkode: 7fb08...907

Tja...kanskje det er deilig å slippe unna ungene litt?
 

Anonymkode: 55664...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det ikke jeg heller. Mitt barn begynte sent i barnehage og så langt det lar seg gjøre, har ganske korte dager.

Men mitt barn var veldig etterlengtet og jeg visste hva det er å ha barn. Jeg har ønsket dette barnet lenge og jeg tar ikke hen for gitt. Så jeg ønsker selv å ha hen hos meg og ta vare på den tiden så mye som mulig.

Og så lenge jeg har mulighet så  gjør jeg jo det. Men jeg har innsett at ikke alle tenker slik. Og de du spør har kanskje ikke den selvinnsikten som skal til 🤔

Anonymkode: c7996...ca1

... og prisen for årets mest selvforherligende innlegg går til deg, applaus!

Det er fint å være fornøyd med egne valg, men når du hevder at de som ikke tenker akkurat som deg mangler selvinnsikt blir det bare fjernt. Som mor til tre lurer jeg også veldig på hvordan du visste hvordan det er å ha barn før du fikk det. Jeg kjenner ikke ett eneste menneske som kan påstå det samme, men du er vel unik du da ;)

Anonymkode: 8f4c6...7e1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men her er hvorfor jeg leverer tidlig og henter sent- og går hjem etter levering og før henting. 1) vi står opp ca kl 05 (ikke mitt valg for å si det sånn)- da har vi 2,5t før bhg åpner kl halv 8. Halv åtte rusler vi bort 7 bhg sammen, ungene liker å komme tidlig før leken er i gang og jeg må på jobb så. Så går jeg hjem og henter bil og kjører på jobb. Så er jeg på jobb og kjører hjem til et sted mellom 1530+, da hiver jeg meg rundt og får unna litt klesvask, rydder kjapt etter frokost  og gjør klar middag  før jeg går bort ca 16 og henter ungene, sånn at vi kan bruke tiden sammen når de kommer hjem. Så for deg ser det kanskje ut som jeg driver dank hele dagen og bare leverer  tidlig og henter  seint-  hva vet jeg- men vi har en god hverdag, vi har rutiner som funker for alle i huset og vi er lykkelige. You do whatever floats you boat! 

Anonymkode: 2b3e7...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Mitt barn var også ønsket og etterlengtet. Men han startet i bhg da han var 1 år og elsket det fra dag én. Og det gjør han enda. 

Barnehagen gir han et helt annet type sosialt samspill med mange andre barn og voksne som gjør at han utvikler seg på en positiv måte. Han står selv klar hver morgen etter tannpuss med skoene på beina før jeg har fått på han buksen fordi han er så giret på å dra til barnehagen. 

Vi har det utrolig kjekt sammen i helger og i ferier, men han savner barnehagen og de faste rutinene om det blir for langt avbrekk. Han blir rastløs og mer utålmodig og han spør selv om å gå til barnehagen.

Jeg elsker sønnen min og jeg elsker å tilbringe tid med han, men ingen av oss blir lykkeligere av å tråkke oppi hverandre 24/7. Han har godt av å være sammen med andre barn og voksne i en annen setting enn hjemme og jeg har godt av å være bare meg og ikke kun mamma. 

For noen barn og voksne så funker det sikkert fint å være hjemme i årevis, men for noen så virker det som om de lever gjennom ungene sine og ikke har noe liv om ikke de kan være mamma 24/7. 

Å være en god mor handler ikke om hvor mange timer en tilbringer med barna sine. Det handler om å se hva som fungerer for barnet og gir barnet en god livskvalitet og bygge opp barnets selvstendighet. Det handler om å se barnet, møte barnets behov og anerkjenne barnets følelser. Det handler om hva en gjør med tiden man er sammen med barna. 

Det handler ikke om mødre som tror at det å elske et barn handler om å henge over dem døgnet rundt uten pause eller gi dem rom til å utvikle selvstendigheten sin.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt på siden av tema, men hvordan i all verden orker du å stå opp kl 4 hver dag (natt!!)? Og hva gjør du alene en time før ungene står opp?

ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig. Har også hjemmekontor et par dager i uka, står absolutt ikke opp kl 4 :P Orker så vidt å karre meg opp kl 7. Nå går mine barn på skolen, så de må jo dit kl 8.30 hver dag, vekker dem rundt 7. Men hadde de gått i barnehage hadde jeg definitivt latt dem sove så lenge som mulig og heller sendt dem senere i barnehagen!

Mulig du er ekstremt A-menneske, all respekt til deg for det. Men det der hørtes ekstremt slitsomt ut.

Anonymkode: c9449...b41

Sover jeg til 7 er jeg ødelagt den dagen

Er B menneske med lavt søvnbehov, legger meg 2330/0000

Lager matpakker til alle hjemmeboende barn og evt barnebarn som er på overnatting, ser over at alt som skal være med i bh/på skole/på jobb er klart, evt ekstra barneseter festes i bilen(e) 

5'ish våkner de minste, de eldste vekkes 06/0630, ut døren 0705/0710 

Så er nok å finne på

Min morgenkaffe taes når jeg er tilbake hjemme, og så vekker jeg min mann om han er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Må si TS har veldig god oversikt over alle andre sine liv og timeplaner, til å være en mor som har fokus på ungene sine 24/7...

Anonymkode: 4e1ae...97b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja greit med rolig morning.Men legger de seg mellom kl 17 eller 19 da? rundt 18?

Anonymkode: 7fb08...907

De i bh legger seg 19 og 20 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Sover jeg til 7 er jeg ødelagt den dagen

Er B menneske med lavt søvnbehov, legger meg 2330/0000

Lager matpakker til alle hjemmeboende barn og evt barnebarn som er på overnatting, ser over at alt som skal være med i bh/på skole/på jobb er klart, evt ekstra barneseter festes i bilen(e) 

5'ish våkner de minste, de eldste vekkes 06/0630, ut døren 0705/0710 

Så er nok å finne på

Min morgenkaffe taes når jeg er tilbake hjemme, og så vekker jeg min mann om han er hjemme

Hjemmeboende barn og barnebarn på overnatting? 🤔

Anonymkode: 41ad1...aa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange sier til seg selv og andre at bhg er det beste for å kvele den dårlige samvittigheten de har.

Forstår utfordringer til noen.Men tenker og at man ofte velger å få barn selv. Og enda flere barn.Og at de burde komt før alt annet.Er man for syk til å ta seg av barna får man ikke flere barn.

Anonymkode: 7fb08...907

Tenker livet ikke alltid blir som man planlegger, og må ta det som det kommer. Og alle hjem er forskjellige, men syns fulle dager på små barn burde unngås om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke de som spiser på restaurant når de har mat i skapet hjemme!

Folk er forskjellige og har forskjellige behov. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: 033e4...e07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen min anbefaler meg å levere mitt barn tidlig. Grunnen er at hvis han leveres seint, og må komme inn i en allerede startet lek, bruker han lang tid på å omstille seg. Starten på dagen hans blir dårlig, og ofte forplanter det seg utover dagen. 

Av samme grunn hentes han ikke før 15:00. De har fruktstund 14:30, og hvis han hentes før det blir ettermiddagen ødelagt. Det betyr at selv om jeg er ferdig tidligere en dag eller begynner senere, holder jeg på hans rutiner. 

Ikke vær så rask til å dømme. Du vet ikke hvordan andre har det. 

Anonymkode: ea3c9...c4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi samfunnet hamsterhjulet vil presse alle inn i en form. De vil ha kontroll over oss. Politikere og regjering. Derfor vil de ha 7 mnd gamle babyer inn i formen, slik at de formes til a4 livet og skal betale skatt. Staten må ha inntekter til alle sine fete lønninger politikere har. Får de styrt oss vanlige dødelige så lykkes de. At vi vet bedre i dag. Vi vet at 9 mnd gamle babyer ikke burde gått 45 timers uke i bhg. Vi vet 1 åringer har høye kortisolnivåer i kroppen. Vi vet små barn blir stresset av mye lyd og forandringer. Det er en grunn til at det er kø på bup med barn som sliter. Idag skal alle være vellykket. God jobb, fint hus, 3 biler, hytte på fjellet, båt på sjøen, nye møbler hver 3 mnd ect. Dette har regjering og politikere vært med på å presse frem selv. Lav rente og skyhøye boliglån ergo alle mann i arbeid. De som sliter mest og betaler for dette er våre barn som IKKE får den tryggheten og omsorgen de trenger for å få det godt psykisk resten av livet.

Anonymkode: d298a...df9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage. Foreldre leverer tidlig og henter sent. I tillegg kommer de seg aldri ut av barnehagen. Når de kommer begynner de å leke, tegne eller hva som helst sammen med barnet. Det virker som om foreldre ikke klarer å gjøre ting sammen med barna hjemme og bruker barnehagen til å være perfekte foreldre. Det er ingen unnskyldning at barnet liker seg i barnehagen. Barn skal også lære om familietid osv. Det er sunt for barn å delta/observere alt som skjer i en familie / husholdning når man er hjemme på ettermiddagen. Barna har også godt å lære å slappe av og roe ned med mindre inntrykk. Så, hent ungene deres, gi de et normalt liv, ikke bare stapp i de middag og så rett i seng. Dere aner ikke hva vi som jobber i barnehage ser hos en del familier.

Anonymkode: 02aac...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Jytte skrev:

Dessuten ammer du bare cirka hver fjerde time. Beklager, jeg kjøper ikke den. Håper dere er to foreldre. 

Amme kun hver 4 time 🤣🤣🤣 den var god. Faren er vel på jobb fra 7-16 som de fleste. 

Anonymkode: 9a726...2b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi samfunnet hamsterhjulet vil presse alle inn i en form. De vil ha kontroll over oss. Politikere og regjering. Derfor vil de ha 7 mnd gamle babyer inn i formen, slik at de formes til a4 livet og skal betale skatt. Staten må ha inntekter til alle sine fete lønninger politikere har. Får de styrt oss vanlige dødelige så lykkes de. At vi vet bedre i dag. Vi vet at 9 mnd gamle babyer ikke burde gått 45 timers uke i bhg. Vi vet 1 åringer har høye kortisolnivåer i kroppen. Vi vet små barn blir stresset av mye lyd og forandringer. Det er en grunn til at det er kø på bup med barn som sliter. Idag skal alle være vellykket. God jobb, fint hus, 3 biler, hytte på fjellet, båt på sjøen, nye møbler hver 3 mnd ect. Dette har regjering og politikere vært med på å presse frem selv. Lav rente og skyhøye boliglån ergo alle mann i arbeid. De som sliter mest og betaler for dette er våre barn som IKKE får den tryggheten og omsorgen de trenger for å få det godt psykisk resten av livet.

Anonymkode: d298a...df9

Man velger selv hva man er med på da. Alle trenger ikke dyre biler, dyre lån, stor bolig og dyre vaner. Det er lov å klare seg med, mindre, jobbe mindre og ha tid til det som faktisk er viktig i livet - nemlig hverandre. Problemet er at folk er så opptatt av penger, forbruk og materialisme. Lev enkelt, lev bedre! 

Anonymkode: 02aac...02d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen min anbefaler meg å levere mitt barn tidlig. Grunnen er at hvis han leveres seint, og må komme inn i en allerede startet lek, bruker han lang tid på å omstille seg. Starten på dagen hans blir dårlig, og ofte forplanter det seg utover dagen. 

Av samme grunn hentes han ikke før 15:00. De har fruktstund 14:30, og hvis han hentes før det blir ettermiddagen ødelagt. Det betyr at selv om jeg er ferdig tidligere en dag eller begynner senere, holder jeg på hans rutiner. 

Ikke vær så rask til å dømme. Du vet ikke hvordan andre har det. 

Anonymkode: ea3c9...c4e

Å levere tidlig betyr ikke kl. 0700. At det er vanskelig å komme inn i etablert lek betyr at man ikke bør komme seint, feks 930 osv. Og det er null problem å hente før eller under fruktmåltidet. Bare forbered barnet ditt så vet barnet når du kommer. 

Anonymkode: 02aac...02d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da har du noen millioner i huslån da?og billån? fancy bil og hus? Og ikke mann?eller dyre merkekær? 

Det koster jo alt det. Eller handler du fornuftig og har en helt ok bil og ett greit sted og bo? Vet flere som overbor seg selv. Egentlig ikke råd men fasade . Kjenner flere som selv sier de går heller på jobb.Det er mibdre styr og mindte jobb enn å være med barna. så da lurer jeg på hvorfor de får flere barn?Om de egentlig ikke liker det?

Mange flere har råd.Men kommer med unnskyldninger for å slippe. Du får kontantstøttr fra de er 1-2år. og du slipper å betale bhg utgifter og ekstta kkær og ting der og.

Så legg sammen 6000kr + de tusenlappene du hadde måtte betalt i bhg utgifter feks. Nesten 10.000kr i mnd det. Og mannen sin i tilegg. Må søren ha store utgifter da?

Anonymkode: 7fb08...907

Merkelig regnestykke. 

Man må jo spare til pensjon for den forelderen som er hjemmeværende, tok du med det?

Anonymkode: 92240...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...